Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2014, 20:06
saurons30
saurons30 is offline
beste,

Ik zit in het zesde middelbaar en daarom moeten we 2 weken stage lopen bij een bedrijf.
We hebben een aantal maanden geleden (ergens in november) 3 keuzes moeten maken van bedrijven waar we zouden willen stage doen, deze bedrijven werden ons voorgelegd dus we moesten uit een 7 tal bedrijven kiezen.
Ik heb dus 3 keuzes gemaakt ik respectievelijke volgorde van waar ik het liefst wou gaan, en ik heb ook de afstand in rekening gehouden van waar het bedrijf ergens gelegen was.
Een maand later kregen we dan van de leerkracht te horen wie waar ging stage doen, en ik moest stage lopen in een bedrijf die gelegen is in Deinze.
Ikzelf ben van Oostakker (deelgemeente van Gent, België), en de afstand is zo'n 30 km.
Omdat ik vanaf 8u moet beginnen met werken, moest ik voor een vervoer zorgen die mij daar snel zou brengen, dus moest ik noodgedwongen met mijn scooter gaan, want met De Lijn ging dit niet want ik had geen verbinding, of ik moest al 2 uren op voorhand vertrekken.
Ook met de fiets was dit meer dan 2 uren.

Nu om mijn verhaal kort te houden, is mijn vraag nu:
kan een school u verplichten daar naartoe te gaan, ook al stond dit niet in je top 3.
Kan ik mijn school een rekening opsturen met de kostprijs van de brandstof, of kan dit niet zomaar.
Ik heb dit probleem tegen mijn leerkracht gezegd, en ook tegen de schooldirecteur dat dit zeer moeilijk was, maar die zeiden dat ik toch naar daar moest gaan.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,
Stijn Danneels
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2014, 07:43
Vittorio
Avatar van Vittorio
Vittorio is offline
Het is inderdaad een hele afstand, kan je geen regeling treffen met je school over een herziening van de selectie van jou?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2014, 17:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
waarschijnlijk helpt het ook als je zelf contact legt met een ander bedrijf en zij je aannemen en je dat voorlegt aan school, dan zullen ze ook niet zo moeilijk doen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2014, 16:06
Verwijderd
Ik loop 3 dagen per week stage voor een jaar en fiets elke dag ~45 minuten. En begin om 8uur. Jij kan dit ook redde met de scooter en dit maar voor 2 weken. Ik zie het probleem niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ik moet 5 maanden langer stage lopen dan officieel
Chineez
1 20-11-2009 08:15
Studeren Stage in het buitenland: sept 2009 - feb 2010
¥iiitt!!
6 05-04-2009 22:05
Algemene schoolzaken recreatie mbo niveau 3 + 4, waar lopen jullie stage?
Dionysus
1 25-04-2007 19:44
Algemene schoolzaken Geef hier een beknopte indruk van je stage!
Lilything
14 16-07-2005 15:34
Algemene schoolzaken stage + eigen werk
Afwezig
9 08-02-2005 15:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.