Oud 01-03-2010, 13:36
Velvet Green
Avatar van Velvet Green
Velvet Green is offline
<achtergrondinfo>

ik ben david, 16 jaar. geboren in zutphen in mei 93'. mijn moeder is manisch-depressief en mijn vader is aan de drank, was aan de drugs, en heeft daarvan een psychose gehad waar we van denken dat hij nooit helemaal uit is gekomen.

van mijn 1e tot mijn 7e heb ik afwisselend bij mijn moeder, vader en opa's en oma's gewoond/verbleven. toen verhuisde mijn vader me mee naar Leiden, waar ik in groep 5 instroomde. een aantal jaar ging het prima tussen ons, al was mijn vader vaak niet thuis door z'n werk (hij werkt in een coffeshop). in de eerste klas ben ik blijven zitten. rond mijn 14e ben ik een half jaar depressief geweest, en op mijn 15e ben ik begonnen met blowen. in dat levensjaar lipen de spanningen hoog op, vooral omdat mijn vader dacht dat dingen verbieden en mij straffen de oplossing was voor alles. hij is iemand die boos word om zijn gelijk te krijgen, en zijn eigen fouten nooit toegeeft.

op mijn 16e ben ik er dus uitgegooid door m'n vader. daarna ben ik terug naar zutphen verhuisd, naar mijn moeder - een totaal anders persoon. ze is open, geeft haar eigen fouten toe, en is een goeie moeder die overlegd in plaats van verbiedt. maar, ze is ook manisch depressief. manisch depressief is dat je altijd OF heel happy, energiek, sociaal en bezig bent, OF dramatisch, moe, verdrietig en lui bent. toen mijn moeder depressief werd werd alles steeds erger. ze begon dingen veel erger te vinden dan eerder, bv. als ik mijn kamer niet opruimde toen ze manisch was, deed zij het meestal voor me. als ik nu mijn kamer niet oprui krijg ik een schreeuwstorm over me heen.

</achtergrondinfo>

dus, nu de situatie zoals hij nu is. mijn moeder is alleen nog maar boos en verdrietig, en ze vind onze situatie uitzichtloos. binnen 1 of 2 uur komt voor het eerst jeugzorg langs. het plan (beslist door HAAR, niet door mij) is dat ik op de een of andere manier alleen of begeleid ga wonen. mijn moeder is van mening dat het beter is voor ons allebei, ik niet. maar daar gaat het niet om - uiteindelijk is het immers niet mijn beslissing of ik met al mijn spullen op de straat sta over een week.

waar ik nu op hoop is dat mensen me wat dingen vertellen over op jezelf wonen in het algemeen, op jezelf wonen op je 16e, en over begeleid wonen. want deze info ga ik waarschijnlijk nodig hebben.

Vrede, David
Advertentie
Oud 02-03-2010, 00:31
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Dit topic heeft toch een titel die verdacht op de jouwe lijkt!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Lange relatie op jonge leeftijd
nicklesswarior
65 13-04-2005 15:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:58.