Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 20:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-01-2004 @ 21:05:
Zegt er meer iets over dat er mannen emancipatie moet komen
Sure
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 20:54
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-01-2004 @ 21:05:
Zegt er meer iets over dat er mannen emancipatie moet komen
ssst * schopt gauloises onder tafel tegen de enkels*
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:28
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2004 @ 20:54:
Het kan NIET mannen slaan.
Waar baseer je dat in godsnaam op?

Een man kan immers aangifte doen van mishandeling.

En NEE, feminisme propageert geen mannenmishandeling.
En dat suggereer jij.
Waar baseer je dat op? Algemene denkbeelden en uitspraken die je hier en daar hoort. Lijkt me op zich wel een interessant onderwerp om eens een onderzoek op straat mee te houden.

En NEE, ik suggereer zekerste weten niet dat feminisme mannenmishandeling propageert, ik zeg alleen dat vrouwen, bijvoorbeeld op zo'n punt, wel het onderscheid naar voren halen, als het hen (waarschijnlijk) beter uit komt.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 21:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 08-01-2004 @ 22:28:

En NEE, ik suggereer zekerste weten niet dat feminisme mannenmishandeling propageert, ik zeg alleen dat vrouwen, bijvoorbeeld op zo'n punt, wel het onderscheid naar voren halen, als het hen (waarschijnlijk) beter uit komt.
Vrouwen is wat anders dan feminisme


Maar goed. Dat zijn gewoon een stelletje tutholas. Geweld mag sowieso niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 08-01-2004 @ 21:54:
ssst * schopt gauloises onder tafel tegen de enkels*
*au, begint mama te roepen*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:17
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2004 @ 22:40:
Vrouwen is wat anders dan feminisme


Maar goed. Dat zijn gewoon een stelletje tutholas. Geweld mag sowieso niet
geweld mag niet
idealistisch
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:30
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2004 @ 22:40:
Vrouwen is wat anders dan feminisme


Maar goed. Dat zijn gewoon een stelletje tutholas. Geweld mag sowieso niet
Doh ik zei het nog verkeerd ook. Niet alleen vrouwen, maar ook mannen zeggen het wel eens.

Maar om dan even iets meer ontopic te gaan. Ik haat die overfeministische crap van Yvonne Kronenberg enzo.

Citaat:
Theo maassen zei eens:
Yvonnen Kronenberg heeft zo'n boek en daarin staat "alles went behalve een vent"... Nu ben ik een boek aan het schrijven "Ik neuk nog liever een sero positieve dwerg dan Yvonnen Kronenberg"
kvond um wel goed
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 18:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
extinction schreef op 08-01-2004 @ 19:54:
Emancipatie is niet voltooid.
Willekeurig voorbeeld: taakverdeling.

Vrouwen mógen eindelijk buitenshuis werken. Maar in een relatie waar beide partners werken, doet de vrouw nog steeds het grootste deel van het huishouden erbij. De zogenaamde emancipatie betekent in dit geval dat de vrouw twee keer zo hard is gaan werken .
Zoals Gatara zei is er wettelijk één en ander positief veranderd, maar binnenshuis zijn we met z'n allen nog lekker traditioneel.
Citaat:
extinction schreef op 08-01-2004 @ 20:09:
Nee, dat ligt aan maatschappelijke verwachtingen en rolpatronen.
Hoeveel mannen willen niet strijken omdat ze denken voor homo uitgemaakt te worden?
En uiteraard voelt de vrouw zich wel verplicht het huishouden te doen, want als de vrouw het niet doet, dan gebeurt het in veel gevallen gewoon niet.
Dan moeten vrouwen maar wat assertiever zijn en de ongeëmancipeerde man maar even duidelijk maken dat hij ook maar iets van het huishouden moet doen. En als zo'n man denkt dat hij een homo is als hij gaat strijken, dan dreig je dat je het eten niet meer gaat koken ofzo. Vrouwen moeten het afdwingen, maar dat doen ze gewoon niet. Dat is niet de schuld van de onvoltooide emancipatie maar van een gebrek aan assertiviteit.

Ik zou trouwens best wel bereid zijn om eens te gaan strijken en meer van dat gedoe, de emnacipatie is bij mij best wel voltooid .
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 19:43
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-01-2004 @ 20:54:
Het kan NIET mannen slaan.
Waar baseer je dat in godsnaam op?

Een man kan immers aangifte doen van mishandeling.

En NEE, feminisme propageert geen mannenmishandeling.
En dat suggereer jij.
een man kan aangifte doen bij de politie? dat brengt ons bij het grootste onrecht van het hele gedoe. als tegenwoordig een vrouw, met blauwe plekken op dr rug, zegt dat haar man haar mishandeld, wordt hij snel, hard en genadeloos door de maatschappij veroordeeld, zonder dat het ook maar bewezen is, in dit geval is het dus: schuldig totdat onschuld bewezen is. nu kan je wel zeggen dat dit onzin is, maar je weet dat er tegenwoordig zulke sterke bewegingen / gedachtes tegen vrouwenmishandeling zijn, dat dit niet opgaat. als een vrouw een man slaat (wat uit recent onderzoek is gebleken dat dit vrijwel even vaak voorkomt) kan hij totaal niets terug doen. als hij haar terugslaat, is hij de penis en verliest hij voogdij over de kinderen. als hij aangifte doet bij de politie wordt hij niet serieus genomen, er wordt gezegd: dan sla je toch terug?
het komt er allemaal op neer dat de vrouw nog steeds gezien word als de (lichamelijk) zwakkere wanneer het draait om geweld. dit zorgt ervoor dat een man een vrouw veel moeilijker zou kunnen mishandelen dan omgekeerd, omdat dit niet serieus wordt genomen. want wat is nu dramatischer, een vrouw die zegt verkracht te zijn, huilend op het nieuws, of een man die geslagen wordt door zijn vrouw, en door heel nederland voor homo en mietje uitgemaakt wordt.
laatst stond dit nog uitgebreid in de vrij nederland, er werd verteld over mannen die totaal niets konden doen, omdat als hij terugsloeg, hij zijn kinderen zou verliezen. nog een voorbeeld, man wordt verkracht door vrouw, ze steekt er zelfs met scherpe objecten in, hij doet aangifte en wordt keihard uitgelachen door de politie.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
het komt er allemaal op neer dat de vrouw nog steeds gezien word als de (lichamelijk) zwakkere wanneer het draait om geweld. dit zorgt ervoor dat een man een vrouw veel moeilijker zou kunnen mishandelen dan omgekeerd, omdat dit niet serieus wordt genomen.
Je bedoelt omgekeerd? Een man die naar een blijf van mijn lijf huis belt wordt uitgelachen of uitgemaakt voor gore mishandelaar. Mannen zijn immers fysiek sterker? Het dringt tot veel mensen niet door, dat als je vrouw je zojuist heeft uitscholden, gedreigt heeft om je kinderen af te pakken en je aan te geven wegens mishandeling dat je je dan machteloos voelt.
Imo gaat het er niet om wie fysiek sterker is maar wie de dominante partner is.

Helaas bestaat er een beeld dat de man altijd de overheersende partner is in een slechte relatie. Wat dat betreft mag de maatschappij emanciperen.

Citaat:
Nee, dat ligt aan maatschappelijke verwachtingen en rolpatronen.
Hoeveel mannen willen niet strijken omdat ze denken voor homo uitgemaakt te worden?
En uiteraard voelt de vrouw zich wel verplicht het huishouden te doen, want als de vrouw het niet doet, dan gebeurt het in veel gevallen gewoon niet.
Veel vrouwen zijn regelnichten hoor. Mijn vader hing een keer de was op, gaat mijn moeder het opnieuw doen omdat het niet volgens haar systeem hangt. Ja, dan ontmoedig je hem wel. Hetzelfde merk ik bij andere vrouwelijke familieleden en vriendinnen van die leeftijd. "Jij kan het toch niet, dus ik doe het wel."
Het is niet alleen dat mannen niet willen, maar vrouwen willen het ook niet uit handen geven. De hele 'emancipatie' is tegenwoordig gericht op wat mannen allemaal fout doen terwijl vrouwen er net zo goed schuld aan hebben.
Vrouwen worden afgebeeld als slachtoffer terwijl ze dat niet (hoeven) zijn.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor mijn eerdere opmerking over het keurslijf. Dat er een beeld bestaat waarin iedereen perfect is, betekent niet dat je daar tegen je zin aan mee moet doen.

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 22:43.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Er werd gezegd (ergens op de 1e pagina) dat vrouwen slechter tegen geweld kunnen dan mannen, dat dat genetisch bepaald is. Maar ik denk niet dat dat voor alle mannen en vrouwen geld, en het is jammer dat er mensen de dupe zijn van zulke dingen. Laten het dan weinig uitzonderingen zijn misschien, maar ze zijn er wel.

Verder vind ik dat we er nog lang niet zijn. Vrouwen mogen nu broeken dragen en kort haar etc., maar vaak nog worden ze respectloos behandeld en als gebruiksvoorwerp gezien.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 10:40
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 07-01-2004 @ 13:11:
...Maar wat me opviel is dat vrouwen nooit gevraagd hebben om invoering van de dienstplicht voor vrouwen, of tenminste afschaffing daarvan voor mannen. Nou ben ik nationalistisch genoeg om er geen bezwaar tegen te maken opgeroepen te worden als het moment daar is, maar ik vind het wel reden genoeg om het feminisme in twijfel te trekken en op een laag pitje te zetten.
Ja,ik ben het redelijk met je eens. Op de manier waarop deze soort van "revolutie" wordt gehouden... als ze om het 1 vragen moeten ze ook het ander krijgen .

Dus erg zwart wit, willen ze gelijke rechten,krijgen ze van mij part ook gelijke plichten.... dat vindt ik zoveel als logisch. Heb ik geen moeite mee hoor (als vrouw).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 15:42
De_Daantje
Avatar van De_Daantje
De_Daantje is offline
Feministme bestaat niet,

Elke meid heeft wel iets dat een jongen "moet" doen.

Ik zal eerlijk zyn,
ik vind het gewoon geweldig als een gast de deur voor me openhoud (zolang het niet bij elke deur is), of als hij betaald wanneer we uit gaan enz.

Zo heeft iedereen toch wel iets?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 16:57
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
Citaat:
Jadie schreef op 10-01-2004 @ 23:29:
Je bedoelt omgekeerd? Een man die naar een blijf van mijn lijf huis belt wordt uitgelachen of uitgemaakt voor gore mishandelaar. Mannen zijn immers fysiek sterker? Het dringt tot veel mensen niet door, dat als je vrouw je zojuist heeft uitscholden, gedreigt heeft om je kinderen af te pakken en je aan te geven wegens mishandeling dat je je dan machteloos voelt.
Imo gaat het er niet om wie fysiek sterker is maar wie de dominante partner is.

Helaas bestaat er een beeld dat de man altijd de overheersende partner is in een slechte relatie. Wat dat betreft mag de maatschappij emanciperen.

uhm zeggen we niet hetzelfde? de man is fysiek sterker, dus de vrouw zwakker? net wat ik zeg? en dat juist daardoor, de man negatief overkomt wanneer het gaat om geweld in een relatie?

helaas bestaat het beeld dat de man overheersend is? en dan moet iedereen emanciperen? moet men niet gewoon de waarheid zien: dat vrouwen net zo goed (ik zeg niet alleen maar, of zelfs beter !) een slechte relatie kunnen veroorzaken?
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 11-01-2004 @ 11:30:
Verder vind ik dat we er nog lang niet zijn. Vrouwen mogen nu broeken dragen en kort haar etc., maar vaak nog worden ze respectloos behandeld en als gebruiksvoorwerp gezien.
Mag ik als man zeggen dat er genoeg vrouwen zijn die mannen respectloos behandelen en als gebruiksvoorwerp zien, wat jij daar stelt is namelijk dat vrouwen altijd goed zijn terwijl er stapels vrouwen zijn die hun man gewoon misbruiken

Misschien een idee voor mannen emancipatie, denk je dat mannen het niet zat zijn door vrouwen misbruikt te worden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 11:13
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-01-2004 @ 22:11:
Mag ik als man zeggen dat er genoeg vrouwen zijn die mannen respectloos behandelen en als gebruiksvoorwerp zien, wat jij daar stelt is namelijk dat vrouwen altijd goed zijn terwijl er stapels vrouwen zijn die hun man gewoon misbruiken

Misschien een idee voor mannen emancipatie, denk je dat mannen het niet zat zijn door vrouwen misbruikt te worden
Als mannen zich al laten misbruiken door vrouwen...zucht... waar gaat de wereld dan heen
In de meeste gevallen is het nog altijd andersom, omdat mannen toch fysiek sterker zijn en lichamelijk meer macht kunnen uitoefenen. Daarmee bedoel ik ehhh nou, vrouwen worden gewoon vaker mishandeld door hun man dan andersom
Tuurlijk zijn er ook vrouwen die hun man mishandelen...maaruhm dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, haast onmogelijk.
Mahja "misbruiken" kun je natuurlijk verschillend opvatten, maar hier gaf ik alleen een voorbeeld van lichamelijk misbruik voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 11:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 09-01-2004 @ 20:43:
*knip heel verhaal*
Triest dat een man niet serieus genomen wordt als ie aangifte gaat doen

Mijn inziens komt dat echter niet door doorgeschoten feminisme, maar juist door een onvoltooide voltooiing van het feminisme. Vrouwen moeten immers ook gelijk behandeld worden binnen het strafrecht als dader en mannen ook gelijk behandeld worden binnen het strafrecht als slachtoffer.
En daar moet niet lacherig over gedaan worden, maar serieus naar gekeken worden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
De_Daantje schreef op 11-01-2004 @ 16:42:

ik vind het gewoon geweldig als een gast de deur voor me openhoud (zolang het niet bij elke deur is), of als hij betaald wanneer we uit gaan enz.
ik vind het sowieso geweldig als iemand een deur voor me openhoud en voor mij wilt betalen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 13-01-2004 @ 12:13:
Tuurlijk zijn er ook vrouwen die hun man ishandelen...maaruhm dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, haast onmogelijk.
Tsss, ik denk dat het hoog tijd word voor een mannen emancipatie beweging. Hoe kunnen mannen en vrouwen ooit gelijk zijn als vrouwen weigeren in te zien dat ook mannen slachtoffer zijn van mishandeling door vrouwen.
Het is niet onwaarschijnelijk en al helemaal niet onmogelijk, het schijnt zelfs redelijk vaak voor te komen, alleen de maatschappij is niet zo ingesteld dat mannen daarmee naar buiten kunnen komen, ze worden dan als mietje gezien en er zijn nauwelijk hulp instanties voor. Voor mannen die mishandeld worden is er zo goed als geen mogelijkheid om er onderuit te komen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2004 @ 12:16:
ik vind het sowieso geweldig als iemand een deur voor me openhoud en voor mij wilt betalen
Ik ook, maar als man word ik dan beschuldigd van onderdrukking
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-01-2004 @ 12:15:
Triest dat een man niet serieus genomen wordt als ie aangifte gaat doen

Mijn inziens komt dat echter niet door doorgeschoten feminisme, maar juist door een onvoltooide voltooiing van het feminisme. Vrouwen moeten immers ook gelijk behandeld worden binnen het strafrecht als dader en mannen ook gelijk behandeld worden binnen het strafrecht als slachtoffer.
En daar moet niet lacherig over gedaan worden, maar serieus naar gekeken worden.
Dat is zeer triest, maar feminisme houd zich vooral bezich met zaken die beter kunnen voor de vrouw en niet met zaken die slechter voor ze worden, op die vlakken tonen ze geen inzet (wat ook niet onbegrijpelijk is ). Ik denk er eerder gezamelijke maatschappelijke emancipatie moet komen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 21:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 13-01-2004 @ 20:26:
Dat is zeer triest, maar feminisme houd zich vooral bezich met zaken die beter kunnen voor de vrouw en niet met zaken die slechter voor ze worden, op die vlakken tonen ze geen inzet (wat ook niet onbegrijpelijk is ). Ik denk er eerder gezamelijke maatschappelijke emancipatie moet komen
Ik zie dat niet als "zaken die slechter voor ze worden", maar eerder een "stap richting serieus genomen te worden" en daarom juich ik dat ook zo toe
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Feminisme
JVV079
38 09-07-2013 03:07
Levensbeschouwing & Filosofie Feminisme is onrealistisch
Kapee
24 23-01-2006 20:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vaticaan noemt feminisme gevaarlijk voor gezin
T_ID
54 05-08-2004 22:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help! wie wil helpen met mn beschouwing feminisme voor ne??!!
lotte18
0 25-02-2003 15:16
Verhalen & Gedichten Gedichtje over Feminisme
*Morgrist*
2 22-07-2002 18:34
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Feminisme
St®awbe®®y
0 25-10-2001 17:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.