Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 13:58
LizeLotte
LizeLotte is offline
jongeren van tegenwoordig eten veel ongezonder dan jaren geleden.
hoe komt dit?
eet jij ook veel ongezond (bv gooi je welleens je brood weg op school en wat haal je er dan voor in de plaats?) of eet je genoeg groeten, fruit en bv bruin brood? en waarom?

ikzelf eet op dit moment redelijk gezond, maar toen ik bv op de middelbare zat, at ik muffins, chocola en chips bij het leven. vooral tijdens tussenuren en na school was het feest. en wie van jullie ontbijt iedere dag? wat eet je dan en waarom wel/niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2004, 14:04
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik ontbijt niet elke ochtend, omdat ik meestal geen hap door mijn keel krijg als ik net wakker ben. Als ik wel ontbijt eet ik meestal 1 witte boterham. Voor de rest eet ik best gezond. Ik probeer iedere dag 2 stukken fruit te eten en genoeg groente.

Hoe het komt dat de jongeren van tegenwoordig ongezonder eten weet ik niet. Misschien omdat er tegenwoordig veel meer te krijgen is? Toen ik in de brugklas zat stond er alleen een snoepautomaat. Terwijl toen ik in de 5de zat er ook warme snacks en broodjes te krijgen waren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:27
Verwijderd
Ik ontbijt elke dag en eet ook vrij gezond. Omdat ik altijd vergeet te eten, heb ik een planning van wat ik op welk moment moet eten van mezelf, en in die planning staan eigenlijk alleen gezonde dingen, dus ja, dan krijg je dat. Ik eet wel koeken enzo als ik daar aan denk, maar dat vergeet ik eigenlijk ook vrij vaak.

Ik ontbijt elke dag, anders ben ik misselijk. Ik eet dan vrijwel altijd brinta met suiker en kaneel en een glas multivitaminesap.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 16:14
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik eet genoeg fruit, maar het avondeten wil nog wel es ongezond zijn..

Ik eet fruit voor mijn ontbijt. Want ik wil afvallen.
En op de middelbare school ben ik ook echt kilo's aangekomen door al het snoep daar. Een chocotoff in de pauze was gewoon standaard .
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:18
Sjoerd
Avatar van Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik ben afgevallen terwijl ik nog weleens iets koop op school, op m'n vorige school was geen kantine.
ik eet bijna elke dag wel wat fruit iets..
en bij het avondten zit er standaard salade bij, waar veel van gegeten word.
Ik eet wel heel veel de laatste tijd, maar dat is dan brood of fruit ofzo.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:35
Mara
Mara is offline
Ja, kijk maar naar m'n sig voor de reden
Ik let erg op wat ik eet, véél groente en genoeg fruit. Geen snacks, of tenminste zo min mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:39
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik ontbijt iedere ochtend, eet elke dag een stuk fruit en genoeg groenten. Gooi vaak mijn brood weg 's middags. Als tussendoortjes eet ik vrijwel nooit chips of andere vette koeken maar liever een granenreep of wat fruit/yoghurt. Eet geen vlees. Drink twee liter water per dag, en drink iedere dag melk. Ik eet wel redelijk gezond denk ik. Al eet ik de laatste tijd wat minder dan anders.

Ik denk dat het ongezonder eten van jongeren wel wat heeft te maken met het kantine aanbod op school, want de meesten eten liever een mars oid dan een boterham.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja in het algemeen is het aanbod gewoon groter
en als ik eens rond lunchtijd op school rondloop haal ik ook liever een broodje dan dat ik een paar geplette boterhammen uit mijn tas tevoorschijn tover

maar ontbijt doe ik wel altijd
gewoon 1 witte boterham, meestal met vlokken
tussen de middag, is meestal rond 15 uur, 2 boterhammen met een plakje ham (tenzij ik me dus op school bevind) en savonds meestal wat de pot schaft of 4 witte boterhammen met ham.
Fruit doe ik niet aan, groente is minimaal en dat in combinatie met een hoop ongezonde tussendoortjes. Ik drink eigenlijk alleen maar frisdrank en vruchtensap.

ongezond? ja
maar ja
ik eet liever dingen die ik lekker vind
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:51
11568
11568 is offline
Ik heb periodes gehad waarin ik als een healthfreak ging leven, calorieën tellen, zoveel gram vet per dag, die en die vitaminen blablabla [beetje te veel Oprah gekeken toen ] maar daar ben ik weer helemaal vanaf. Ik wilde toen ook wel wat afvallen, maar nu vind ik dat niet echt nodig. Ik ben niet dik en ik ben niet dun.
Maar het laatste jaar vreet ik alles wat los en vast zit. Ik ontbijt meestal niet [als ik het wel doe taart ofzo], ik lunch niet, ik zit elke dag bij de MC/Burger King/Febo en ik snoep heel veel. Ik leef 's avonds op pizza & tosti's & spinazie, dat laatste is wel heel gezond natuurlijk, ijzer enzo. Wat wel weer goed is dat ik weinig frisdrank drink en veel melk & kruidenthee.
Qua alcohol...er zijn soms tijden waarin ik elke dag veel sterke drank naar binnen werk, maar dat heb ik nu al 6 weken ofzo niet meer gedaan.
Fruit eet ik bijna nooit meer, 1 keer per week een mandarijn ofzo. Soms een stukje appel. In elk geval niet regelmatig.

Dus tsja, op dit moment leef ik vrij ongezond.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 17:56
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ontbijten doe ik nooit, behalve als ik pas om 12 uur opsta en de hele dag niks te doen heb. Maar dan ontbijt ik meestal met magnetron poffertjes en (te veel) koffie. Echt lunchen doe ik ook niet. Meestal haal ik gewoon ergens een broodje als ik trek krijg. 's avonds eet ik vaak gewoon iets simpels, in de mensa, of een pizza ofzo Dus ja ik leef ongezond.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:22
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik ontbijt echt iedere dag. Dan eet ik een schaaltje magere vetarme fruityoghurt en dan nog twee boterhammen met vegetarische smeersels.

Ik eet voor de rest heel gezond. Veel fruit, veel groenten. Het avondeten wat ik eet is niet vet.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 02:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik ontbijt iedere dag en mijn avondeten is meestal gezond. Maar ik eet te weinig fruit en ik snoep teveel.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 10:29
marla
Avatar van marla
marla is offline
Ik eet 's ochtends meestal 2 boterhammen, of havermout.
Dan 's middags eet ik 4 boterhammen. Tussendoor tussen het middag eten en het avond eten eet ik meestal 2 mandarijntjes, of een appel, en dan snoep ik af en toe ook wel. Met het avond eten hebben we altijd groente erbij (moet van mn moeder ). Dus macaroni en dan een salade erbij. Zelfs als we patat eten ofzo (eten we eigenlijk haast nooit) zou mn moeder er een salade bij maken ofzo. Dus ik eet best wel gezond. Behalve het snoepen dan.
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 17:21
Lisa :D
Lisa :D is offline
Ik probeer nu een beetje af te vallen, dus ik eet niet zo veel. Ik weet dat dat niet moet, maar ik denk dat dat de enige mogelijkheid is voor mij, want ik sport al heel veel (en dat is echt zo) en ik eet nauwelijks snoep, maar alsnog word ik niet dunner. Dus ik eet 's ochtends een pakje crackers, en dan verder de hele dag een appel, een banaan en een kiwi. En dan eet ik wel avondeten, want dat kan ik neit minder eten omdat mijn ouders daar bij zitten, en die gaan dan weer zitten zeuren. Wel probeer ik heel veel groente te eten, en maar een klein beetje pasta/rijst/oid. Het is alleen een beetje vreemd, want ik heb vandaag alleen dat nog gegeten, nog geen avondeten, en ik heb nog steeds totaal geen honger. IK had het wel, maar toen at ik wat fruit (ik mag nu alleen nog maar avond eten) en nu heb ik geen hongewr meer. Dat is dus wel absoluut het bewijs dat ik minder moet eten, als ik er niet eens honger van krijg
Vanavond eten we pizza, dus dat wordt lastig. Maar ik ben vanavond alleen thuis, alleen weet ik neit of ik de pizza weg durf te gooien
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 18:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik let er goed op. Zondag is frietdag bij ons thuis, dus ik eet (maar) 1 keer per week patat. Soms is het door de week eens een keer shoarma, maar dat komt niet zo vaak voor, maja af en toe mag het wel eens. Ik eet eigenlijk best veel (qua hoeveelheid dan he), maar ik snoep juist weinig. Misschien een zak chips per week, dat is eigenlijk het maximale qua hoeveelheid. Ook soms wat chocolade en koekjes. Maar vergeleken wat anderen dan snoepen, snoep ik echt weinig.
Echter, groente en fruit mag ik toch wel wat meer eten. Das dan ook weer een min. Maar geluk kom ik niet zo snel vele kilo's aan, dus is dat niet zo erg. Op het gegeven dat ik toch wat meer vitaminen en mineralen naar binnen mag krijgen na.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 21:16
away
Avatar van away
away is offline
Citaat:
Lisa schreef op 23-11-2004 @ 18:21 :
Ik probeer nu een beetje af te vallen, dus ik eet niet zo veel. Ik weet dat dat niet moet, maar ik denk dat dat de enige mogelijkheid is voor mij, want ik sport al heel veel (en dat is echt zo) en ik eet nauwelijks snoep, maar alsnog word ik niet dunner. Dus ik eet 's ochtends een pakje crackers, en dan verder de hele dag een appel, een banaan en een kiwi. En dan eet ik wel avondeten, want dat kan ik neit minder eten omdat mijn ouders daar bij zitten, en die gaan dan weer zitten zeuren. Wel probeer ik heel veel groente te eten, en maar een klein beetje pasta/rijst/oid. Het is alleen een beetje vreemd, want ik heb vandaag alleen dat nog gegeten, nog geen avondeten, en ik heb nog steeds totaal geen honger. IK had het wel, maar toen at ik wat fruit (ik mag nu alleen nog maar avond eten) en nu heb ik geen hongewr meer. Dat is dus wel absoluut het bewijs dat ik minder moet eten, als ik er niet eens honger van krijg
Vanavond eten we pizza, dus dat wordt lastig. Maar ik ben vanavond alleen thuis, alleen weet ik neit of ik de pizza weg durf te gooien
Wil je soms een eetstoornis krijgen? Daar ben je namelijk wel heel hard naar op weg.

Mag ik vragen hoeveel je weegt en hoelang je bent?... want volgens mij, ik weet het wel bijna zeker, moet jij helemaal niet dunner, en al heeelemaal niet op zo'n manier. Kijk alsjeblieft uit met jezelf meisje... want als je zo door gaat gaat het fout.
__________________
*zoef, jij bent niet pluizig en blauw* I grab for stars, and I can reach them all...
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 21:48
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Lisa schreef op 23-11-2004 @ 18:21 :
Het is alleen een beetje vreemd, want ik heb vandaag alleen dat nog gegeten, nog geen avondeten, en ik heb nog steeds totaal geen honger. IK had het wel, maar toen at ik wat fruit (ik mag nu alleen nog maar avond eten) en nu heb ik geen hongewr meer. Dat is dus wel absoluut het bewijs dat ik minder moet eten, als ik er niet eens honger van krijg
Nee. Het is absoluut het bewijs dat je weer normale hoeveelheden moet gaan eten. Je lichaam is normale hoeveelheden voedsel blijkbaar ontwend, en dat is gevaarlijk. Op deze manier kun je tekorten ontwikkelen aan allerlei noodzakelijke stoffen en vitaminen, waardoor je weer vatbaar bent voor ziektes. Zeker nu het weer winter wordt is het noodzaak om goed en gezond te eten, en het liefst drie keer per dag. Probeer dat alsjeblieft weer op te bouwen. En zet dat 'afvallen' alsjeblieft uit je hoofd.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 22:17
Verwijderd
ik zou wel wat meer fruit en bruin brood kunnen gaan eten, maar ik loop niet te snacken bij het leven. Zo erg is het dus met mij niet. Daarbij ontbijt ik altijd met cornflakes, makkelijk weg te krijgen en ik val niet om van de honger tegen de middag.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-11-2004, 23:31
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik krijg wel alle vitaminen binnen die ik nodig heb. Eet altijd donker brood, groente, vruchtensap, aardappelen. Mijn moeder kookt ook heel gevarieerd en vreselijk gezond. De keren per jaar dat wij snacken zijn op een hand te tellen volgens mij. Alleen snoep ik wel veel te veel. Koekjes, chokolade en chips. Ik ontbijt wel iedere ochtend trouw. Ik mocht van mijn moeder nooit de deur uit als ik niet had ontbeten en nu heb ik dus gewoon altijd honger 's ochtends.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 08:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
LizeLotte schreef op 22-11-2004 @ 14:58 :
bv gooi je welleens je brood weg op school en wat haal je er dan voor in de plaats??
Dat vind ik nou zo'n onzin. Neem dan gewoon geen brood mee naar school.

Over het algemeen eet ik zelf niet echt gezond. Gemiddeld maar stuk fruit per dag. M'n onbijt steld niks voor. Meestal is dat 1 broodje chocopasta of magnetron poffertjes/pannenkoek met sinasappelsap of een stuk fruit. In de middag 2 of 3 plakjes stokbrood met pindakaas, salade of kaas. 's Avonds is het meestal pizza, alleen wat groente met wat krieltjes of een magnetronmaaltijd, maar het komt ook voor dat ik een avond alleen maar chips eet. Dan heb ik helemaal geen zin om wat klaar te maken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 14:59
Marit
Avatar van Marit
Marit is offline
jawel

ik ontbijt gewoon met bruine boterhammen, eet 2 x fruit per dag, lunch gewoon bruin brood 's avonds gewoon groenten aardappelen en vlees. Ook drink ik elke dag melk. maaar ik eet aardig wat chips per week. mag wel ns wat minder en in de tussenuren kan ik t vaak niet laten om ff naar de Aldi te gaan en even wat mee te nemen maar ik eet dus wel gezond en ik sport ook 3 keer per week.
__________________
hups!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 10:45
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik eet wel eens niet mn lunch maar ik krijg dan wel honger als ik thuis kom dus dan eet ik koekjes enzo.. slecht
en op zaterdag en zondag ontbijt ik nooit maar eet ik dus weer koekjes enzo.. ook slecht

Maar als ik naar school moet ontbijt ik altijd (volkoren brood, vivit), en lunchen doe ik toch meestal ook bijna altijd wel.. Ik eet fruit en drink veel water. Ik snoep wel veel.. maar daar werk ik aan
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:05
sebastiaan1987
sebastiaan1987 is offline
ik eet ook best ongezond.
ik ontbijt eigenlijk nooit. ik moet om 6 uur op als ik om half 9 moet beginnen op school dus heb dan nog niet echt honger.
ik eet dan meestal wel mn brood op(gwoon 4 boterhammen) maar soms gooi ik dan ook weg en gaak een patatje halen ofzo op school!
avondeten doe ik meestal wel

ook at ik veel chips enzo maar dat valt nu wel weer mee. eerst at ik elke dag een zak
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:08
MB
Avatar van MB
MB is offline
tegen dat van tijd=geld enzo wordt wel wat gedaan, want op het station verkpen ze al een tijdje van diepuntzakken met groentes. Maar dat is gewoon niet lekker

gezond is gewoon minder lekker als ongezond dat is de enige reden
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:27
Verwijderd
Ik eet redelijk gezond. Veel volkorenbrood, kaas, melk, groenten, tofu, eieren etc.

Verder snoep ik zo af en toe en neem ik af en toe een toetje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 10:32
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
O_O

als ik niet ontbijt red ik de dag echt neit hoor..
als ik wakker word heb ik regelmatig dat ik gewoon wat MOET eten.. hongerrr

ik eet gezond.. vanwege mijn veganisme kan ik eigenlijk niets ongezonds eten.. ongezond zijnde veel cholesterol neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 03-12-2004 @ 11:32 :
O_O

als ik niet ontbijt red ik de dag echt neit hoor..
als ik wakker word heb ik regelmatig dat ik gewoon wat MOET eten.. hongerrr

ik eet gezond.. vanwege mijn veganisme kan ik eigenlijk niets ongezonds eten.. ongezond zijnde veel cholesterol neem ik aan.
er zijn best andere ongezonde eetgewoonten dan te veel cholesterol; juist als veganist moet je erg opletten of je wel genoeg eiwitten, ijzer en vitamine b12 binnenkrijgt
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 12:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ik probeer te eten waar ik trek in heb op de momenten dat ik trek heb. Ik neem aan dat mijn lichaam aangeeft wat het nodig heeft. En vroeger ging dat prima. Ik werd niet te dik of te dun en ik was nooit ziek.

Maar nu...ik heb een glutenallergie, ik mag de helft van de dag geen melkproducten of vitaminepillen vanwege medicijnen, en dan ben ik ook nog eens vegetarier.

Probeer dan maar eens iets voor de lunch te vinden....
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 18:33
the_conquer
the_conquer is offline
Ik kook iedere dag al moet ik dat zelf doen (woon nu op mezelf een paar maanden).

En jah de uitspraak geld

gooi je shit in je lijf dan komt er ook shit uit, en dan niet alleen via de sluitspier. Maar je hele lijf presteerd dan shit.

De hoeveelheid diabetes onder de jeugd is ook erg in opkomst
__________________
Better to reign in hell than to serve in heaven
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:31
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
LizeLotte schreef op 22-11-2004 @ 14:58 :
jongeren van tegenwoordig eten veel ongezonder dan jaren geleden.
hoe komt dit?
eet jij ook veel ongezond (bv gooi je welleens je brood weg op school en wat haal je er dan voor in de plaats?) of eet je genoeg groeten, fruit en bv bruin brood? en waarom?

ikzelf eet op dit moment redelijk gezond, maar toen ik bv op de middelbare zat, at ik muffins, chocola en chips bij het leven. vooral tijdens tussenuren en na school was het feest. en wie van jullie ontbijt iedere dag? wat eet je dan en waarom wel/niet?
Ikzelf eet wel redelijk gezond. Natuurlijk snoep ik iedere dag wel dingen die ik eigenlijk niet zou moeten nemen of vergeet ik af en toe mijn brood. (ik eet overigens geen patat of andere gefrituurde maaltijden onder schooltijd) Maar over het algemeen eet ik 's ochtends en 's avonds heel verantwoord en bovendien erg lekker.
Dat veel jongeren ongezond eten is trouwens niet de schuld van de jeugd zelf. Het merendeel van hen wil wel verantwoord eten, maar door alle cafetaria in school en snoepautomaten kiezen zij meestal voor ongezonder eten.
Als men op de scholen eens verstandiger werd en ipv. roze koeken, doritos, mars en cola, broodjes gezond, fruit en yoghurt ging verkopen, dan at minstens 50% van de jeugd al veel gezonder.
Als men deze simpele dingen dan ook nog eens een beetje smakelijk en culinair verantwoord aan zou kunnen bieden dan garandeer ik dat er nog maar heel weinig jongeren voor de snackbar zouden kiezen.
Op dit moment is de snackbar of de snoepautomaat alleen makkelijker bereikbaar en heeft dus de voorkeur.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 14:40
Frozen
Avatar van Frozen
Frozen is offline
Ik eet best wel ongezond vaak. Niet altijd hoor, maar als er chips in huis is dan kan ik daar moeilijk van afblijven. Het is niet zo dat ik me brood weggooi ofzo. Ik at mijn brood altijd netjes op, op school. Maar ik mag wel wat meer fruit en groente eten van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 15:14
Saarah
Saarah is offline
Tegenwoordig eet ik dikwijls ongezond. M'n ouders zijn gescheiden, en als ik bij m'n moeder ben eet ik doordeweeks wel redelijk gezond. Als ontbijt een sandwiche (meer krijg ik 's morgens echt niet binnen ), 's middags op school 2 sandwiches (op school staat geen snoep-automaat, alleen een Danone-automaat, en je kunt er Minuut-soep krijgen), 's avonds avondeten. (Groenten lust ik niet, behalve spinazie ). Wel geregeld fruit. 's Avonds ook nog wel een koek of een zakje chips ofzo.

Bij m'n papa en in het weekend is dat een ander verhaal . Als ik bij m'n papa ben ontbijt ik niet, eet ik 's middags op school een Minuut-soepje en soms een yoghurtje, en 's avonds kookt m'n grootmoeder meestal.

In het weekend eet ik echt heel ongezond . Vrijdagavond/nacht ga ik meestal samen met een paar vriendinnen vanuit den Hosp (een café) een frit/pizza/... eten. Zaterdag middag (als ik opsta dus) eet ik af en toe wel iets, maar heel weinig. En àls ik iets eet, is het meestal een koekje ofzo. 's Avonds kookt heel af en toe m'n grootmoeder, anders eet ik frit, of meestal niks. Dan werk ik de hele nacht in den Hosp. Vroeger had ik 's morgens altijd hele grote honger, tegenwoordig niet meer. Niet gezond, ik weet het
Ik sta zondag (na)middag op, dan eet ik meestal een boterham ofzo. Zondag avond is het altijd verschillend. Soms kookt m'n grootmoeder, soms m'n mama, of soms is het (weeral ) frit.
Ongezond weekend , maar ja.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:11
Experiment
Experiment is offline
Doordeweeks eet ik wel gezond: ontbijt twee boterhammen (wel met hagelslag, maarja) op school 2 boterhammen, appel en liga.
Thuis vaak nog twee boterhammen of fruit. We eten nooit zo heel veel groente 's avonds, maar ik let wel op sausjes e.d. en we eten hier geen toetjes.

Het scheelt wel dat ik geld aan het besparen ben, want ik koop vrijwel nooit meer 'zomaar' iets lekkers in de stad oid.

Het weekend is een ander verhaal, bij andere mensen eet ik meestal veel meer en ongezonder. Bij mijn vriendje eet ik ook altijd superveel en met vriendinnen loop ik ook flink te snacken. Vandaag bijvoorbeeld 's ochtends bij vriendje 2 pannenkoeken met suiker op, daarna bij een vriendin een stuk appelcake, walnoten en 2 koekjes. Thuis nog we een flink stuk donker brood gegeten, mja....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 11:34
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Experiment schreef op 12-12-2004 @ 17:11 :
we eten hier geen toetjes.
Toetjes hoeven helemaal niet slecht te zijn. Evenals chocolade en pannenkoeken met suiker. Zolang je voeding maar in balans is, dus geen overmaat aan bepaalde zaken is er niets aan de hand. Als je daarbij ook nog veel beweegt is er al helemaal niets aan de hand, dan kan je meteen veel meer hebben.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind van mezelf dat ik best wel gezond eet. Ik eet drie complete maaltijden op een dag en vaak ook twee gezonde tussendoortjes. Ik eet sinds ik op kamers zit ook veel minder vet en ook meer fruit dan toen ik nog thuis woonde.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 20:44
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
jongeren van tegenwoordig eten veel ongezonder dan jaren geleden.
hoe komt dit? GEEN IDEE
eet jij ook veel ongezond (bv gooi je welleens je brood weg op school en wat haal je er dan voor in de plaats?) of eet je genoeg groeten, fruit en bv bruin brood? en waarom? Ik eet veel ongezond, ongeveer 2-3 keer fast-food in de week, maar ik gooi op school me brood nooit weg, want ik wil wel gewoon m'n voedingsstoffen binnen krijgen. Ik gooi alleen een boterham weg als ik geen honger meer heb. Ik eet ook genoeg groenten, ' savonds eet ik gewoon m'n bord leeg en daarbij vind ik groente ook erg lekker. Fruit eet ik te weinig.. misschien 1 keer per 3 maanden ofzo.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2004, 21:11
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
jongeren eten waarschijnlijk ongezonder omdat alles veel makkelijker te krijgen is, veel meer mcdonald's overal en dat soort winkels.
en in scholen is nu ook veel meer te verkrijgen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
LizeLotte schreef op 22-11-2004 @ 14:58 :
jongeren van tegenwoordig eten veel ongezonder dan jaren geleden.
hoe komt dit?
ze hebben er het geld voor, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik eet best wel gezond, denk ik. Altijd volkorenbrood zonder of met mager beleg, genoeg groentes, mijn mama bakt het meeste eten in (olijf)olie, ik eet geen vlees, maar wel vervangers, ik denk dat ik wel goed op weg ben. Alleen fruit at ik tot voorkort nauwelijks, maar dat eet ik sinds een week of 2 ook weer trouw 2 keer per dag. Ik drink ook minstens 2 liter kruidenthee / water op een dag, en daarbij vrijwel alleen maar light frisdranken. Ik snoep nu nauwelijks, omdat ik af wil vallen, maar ik heb ook vlagen dat ik wel heel veel snoep, dat is weer een stuk ongezonder natuurlijk. Maar voorlopig gaat dat niet snoepen ook heel erg goed, en dat wil ik zo houden.

Op de middelbare school at ik wel erg ongezond. Thuis at ik wel gezond, maar ik ontbijtte niet, at op school altijd saucijzenbroodjes, en at na school rustig een pak koeken weg. Het is ook een puberding volgens mij, mijn broertje doet precies hetzelfde, ik denk dat dat wel weer over waait. Ongezond eten is tegenwoordig veel makkelijker verkrijgbaar dan vroeger, en veel gewoner. Ik weet nog dat toen wij heel jong waren, we alleen chips kregen op zondag. Tegenwoordig is dat allemaal veel meer ingeburgerd, en veel normaler.

Maar ik lees van veel mensen dat ze zich nadat ze zich op de middelbare school ongans hebben gegeten, wel weer een redelijk goed voedingspatroon aanmeten, dus ik denk dat het vooral een puberding is.

(En wat Sarag zegt ook wel, dat de jeugd tegenwoordig het geld heeft om van alles te kopen. En het is niet 'stoer' om je eigen gesmeerde brood te eten op school.)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:39
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
ik denk het toch komt doordat al het eten dat slecht voor je is steeds lekkerder is geworden
Ik eet vind ik zelf heel gezond. Eén dag in de week dat een paar slechte dingen eet, de rest van de week supergezond.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:39
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-12-2004 @ 14:31 :
(En wat Sarag zegt ook wel, dat de jeugd tegenwoordig het geld heeft om van alles te kopen. En het is niet 'stoer' om je eigen gesmeerde brood te eten op school.)
Dat komt omdat het broodpakketje over het algemeen zo ontzettend oudbollig is: 2 bruine boterhammen met kaas en 2 met worst, 2 pakjes jus d'orange en een marsje ofsow. Als men daar nog bij optelt dat de meeste brooddozen ook niet echt ontzettend hip zijn, dan grijpen de mensen al gauw naar de frietzak.

In het nieuwe boek van Jamie Oliver staan trouwens een paar hele toffe ideeën mbt. de lunchtrommel. Bovendien enkele goede suggesties voor sandwiches (inclusief een manier om ze te vervoeren.) Als je die mee naar school mag nemen, dan is het denk ik veel minder erg om je broodpakketje te nuttigen.

Maar goed, feit is dat niet iedereen daar natuurlijk tijd voor heeft. Spijtig, maar op den duur gaat men zich wel realiseren dat het zo toch niet kan en dan krijgen we Gezond Groenvoer op school. Tot die tijd zullen we tussen de cakejes of calorie-repen en het duffe broodpakketje moeten kiezen.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:40
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
bench140 schreef op 14-12-2004 @ 14:39 :
ik denk het toch komt doordat al het eten dat slecht voor je is steeds lekkerder is geworden
Ik eet vind ik zelf heel gezond. Eén dag in de week dat een paar slechte dingen eet, de rest van de week supergezond.
Het komt ook, omdat veel mensen niet geloven dat gezond eten ook lekker kan zijn, terwijl dit toch echt wel het geval is.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 16:23
Verwijderd
ik ben nu ook aan het afvallen dus mijn eetgewoonten zijn zichtbaar verbeterd.

's Ochtends 2 bruine boterhammen met bv kaas maar ook wel eens met hagelslag oid
tussendoor op school bv een sultana
's Middags weer 2 bruine boterhammen
dan tot het avondeten niets of een stuk fruit oid
bij het avondeten probeer ik veel te eten (ik probeer wel mijn moeder over te halen zo min mogelijk friet te bakken oid, dat ze wel met mij rekening houdt)
dan gewoon wat vla of een stuk fruit
en daarna tot slapen gaan niets meer.. alleen water
het lukt best aardig
en redelijk gezond

Ik ben er 'achter gekomen' dat het totaal onnoodzakelijk is mijn chocolade letter op te eten, die ligt nog steeds in de kelder, ik word er niet gelukkiger van, heb er geen behoefte aan etc
Ik probeer mijn 'eetvreugde' gewoon te halen uit appels, peren en bananen en ze zijn er lekkerder op geworden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:15
Verwijderd
Toen ik nog op de middelbare school zat gooide ik ook wel vaker mijn brood weg om een pizzabroodje te halen, we hadden dan ook een hele goede kantine met allerlei broodjes en lekkere hapjes dus dat was altijd erg verleidelijk. En in een tussenuur at ik ook vaak snoep of chips uit de automaten.

Tegenwoordig eet ik veel gezonder, dat is omdat ik af wil vallen. Alleen als ik een vreetkick heb van het blowen wil het nog wel eens misgaan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 12:26
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-12-2004 @ 17:23 :
ik ben nu ook aan het afvallen dus mijn eetgewoonten zijn zichtbaar verbeterd.

's Ochtends 2 bruine boterhammen met bv kaas maar ook wel eens met hagelslag oid
tussendoor op school bv een sultana
's Middags weer 2 bruine boterhammen
dan tot het avondeten niets of een stuk fruit oid
bij het avondeten probeer ik veel te eten (ik probeer wel mijn moeder over te halen zo min mogelijk friet te bakken oid, dat ze wel met mij rekening houdt)
dan gewoon wat vla of een stuk fruit
en daarna tot slapen gaan niets meer.. alleen water
het lukt best aardig
en redelijk gezond

Ik ben er 'achter gekomen' dat het totaal onnoodzakelijk is mijn chocolade letter op te eten, die ligt nog steeds in de kelder, ik word er niet gelukkiger van, heb er geen behoefte aan etc
Ik probeer mijn 'eetvreugde' gewoon te halen uit appels, peren en bananen en ze zijn er lekkerder op geworden
Misschien is je eten wel gezond, maar de hoeveelheid niet...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik eet niet tot nauwelijks ongezond
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:24
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik ontbijt iedere dag... soms wel met tosti's... volgens mij ook niet echt al te gezond...
verder gooi ik nooit me brood weg om daar voor in de plaats iets lekkers te kopen.. kvind het maar geldverspilling... eten doe je om te overleven ensow verder eet ik wel wat fruit, niet iedere dag, maar wel elke week een stuk of 4 bananen ofsow... oh, wat wel ongezond is, drink veel chocomel en golden power... maja, dat vind ik dan weer wel kut: water drinken...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 14:37
Verwijderd
een tosti is net zo gezond als een boterham met kaas die niet in een tosti-apparaat geweest is
niet veel mis mee dus
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-12-2004 @ 13:26 :
Misschien is je eten wel gezond, maar de hoeveelheid niet...
jaha, want wat een hoeveelheden ik weet wat jij onder gezond eten verstaat, 1 boterham per dag?
met het avond eten zoveel mogelijk eten bedoel ik ook geen 2 volle borden oid
maar wel meer als ik daarvoor deed en dan 's avonds gaan snoepen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:27
Nobucta
Avatar van Nobucta
Nobucta is offline
Ik eet meestal wanneer het mij uitkomt, zit niet veel regelmaat in, hoewel ik 's ochtends wel altijd even iets binnen moet krijgen. En dan eet ik verspreid over de dag 2-6 boterhammen, drink ongeveer 2 liter, mueslireep oid tussendoor.
's avonds ga ik bij een mensa eten, koook zelf of een magnetronmaaltijd. Mag maximaal 2 keer per week ongezond eten, dus pizza of patat. Meestal komt het terecht op 1 keer, tenzij ik het erg druk heb.
Fruit eet ik genoeg. Ik voet het aan mijn lippen als ik te weinig eet (heel erg gevoelig en velletjes enzo), varieert van een appel tot 6 manderijntjes per dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Afvallen. Tips?
sunny-boy
35 20-05-2011 18:38
Eten & Drinken Centraal topic: Kan jij nog ongeremd genieten van eten?
murwari
72 27-01-2006 16:20
Eten & Drinken gezonde tips
muziekvlinder
10 29-06-2005 15:48
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic, deel 31!
Miracle
502 31-01-2005 15:14
Eten & Drinken (on)gezond eten onder jongeren
LizeLotte
21 01-12-2004 09:20
Eten & Drinken Stelling
Diovai
8 24-03-2003 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.