Oud 22-11-2005, 18:50
kiddiestyle
kiddiestyle is offline
Ik heb periodes dat ik echt ongelooflijk veel troep (chips, chocola, pepernoten) eet. Wat kan ik hiertegen doen? Iets gezonds eten helpt niet, ik kan zelfs nog een halve zak pepernoten (van 500g) wegwerken als ik vlak ervoor mn avondeten op heb .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2005, 19:02
Mara
Mara is offline
Veel boterhammen naar binnenwerken.

Of op je bed gaan liggen en 't proberen te negeren.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:08
Verwijderd
als je over het algemeen wel genoeg eet, is het dan niet gewone zin in snoep? Je kunt natuurlijk ook een handje pepernoten in een schaaltje doen, zak dichtvouwen, wasknijper erop, weer in de kast ermee, en met het schaaltje pepernoten naar je kamer gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 19:28
gewoonik
gewoonik is offline
ik heb dat de laatste tijd ook erg.
maar dat is vooral uit verveling en als ik een rotgevoel heb, maar bv in een schaaltje doen en t zakje dichtdoen helpt dan niet, omdat ik dan gewoon weer opnieuw vul.
wat bij mij wel helpt is echt iets gaan doen met iemand, want als iemand erbij is heb ik geen vreetbui. helaas kan dit vaak niet en heb ik dus wel gewoon een vreetbui
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 21:04
Experiment
Experiment is offline
Iets gaan doen, of zorgen dat er iemand bij je is, want dan schaam je je te veel voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:25
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Geen dingen in huis halen waar je jezelf aan te buiten kunt gaan in een vreetbui, of dat desnoods aan je ouders vragen.

Als je een vreetbui op voelt komen een stuk gaan rennen zodat je ergens anders mee bezig bent, en ver weg van alle verleidingen.

Ervoor zorgen dat je nooit alleen in de buurt bent van allemaal troep die je kunt eten, zodat iemand anders je ervan kan weerhouden.

De drang om veel te gaan eten heel bewust negeren.

Iets gezonds gaan eten in plaats van een hele zak pepernoten.
__________________
没有什么不能够面对!
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ken het
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:43
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Shakes, niet perse powershakes oid zolang ze maar niet te vet zijn.
Opkloppen dat spul zodat je je shake amper weg krijgt gegarandeerd dat je hierna minder snel geneigd zal zijn wat te snoepen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2005, 22:59
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Jaa, heb ik ook zo vaak. Maar dan moet je gewoon boterhammen pakken of snoep pakken waar je snel bomvol van zit!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 06:41
Verwijderd
Citaat:
BrunetJuh schreef op 22-11-2005 @ 22:59 :
Jaa, heb ik ook zo vaak. Maar dan moet je gewoon boterhammen pakken of snoep pakken waar je snel bomvol van zit!
Gevuld speculaas bijvoorbeeld!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:51
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Gewoon negeren of afleiding zoeken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Volgens een docent:
Een eetbui is niet een pak koekjes leegeten of een zak chips. Een eetbui is als je eerst een half brood opeet, dan een halve zak chips, een pak koekjes, dan drie frietjes haalt en een paar milkshakes neemt en dan nog eens een zak drop eet. Heb je dat laatste, heb je een objectieve eetbui. Eet je een pak koekjes leeg en noem je het een eetbui, is het een subjectieve eetbui.

Maak je dus niet te veel zorgen. Je mag best zo af en toe eens flink snoepen, als je verder gezond eet en niet structureel zo veel eet is er niets aan de hand.
Overigens is het biologisch verklaarbaar dat je zoetigheid kunt eten na je avondeten. Je lichaam stelt zich niet alleen af op de hoeveelheid die je gegeten hebt, maar ook op de stoffen die je gegeten hebt. Daarom gaat een toetje er vaak nog best in; daar zit suiker in en ander spul dat niet door je prakje zit.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 22:22
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-11-2005 @ 15:56 :
Volgens een docent:
Een eetbui is niet een pak koekjes leegeten of een zak chips. Een eetbui is als je eerst een half brood opeet, dan een halve zak chips, een pak koekjes, dan drie frietjes haalt en een paar milkshakes neemt en dan nog eens een zak drop eet. Heb je dat laatste, heb je een objectieve eetbui. Eet je een pak koekjes leeg en noem je het een eetbui, is het een subjectieve eetbui.
Dan mag ik het gerust vreetbuien noemen dus. Ik kan echt een hele middag blijven eten. Eerst 4 boterhammen met gebakken ei, dan een zak chips, een halve zak pepernoten, een pauze, nog wat gore, vette zooi, avondeten en na het avondeten gewoon door.

Ik heb het gelukkig niet zo vaak meer en het is ook niet zo ernstig meer de laatste tijd, maar ik ben best een tijd flink eetverslaafd geweest. Ik ben nu weer gaan sporten en dat scheelt op de een of andere manier ook.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 08:51
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Als ik trek heb in lekkere dingen, ga ik korstjes eten met dik honing erop. Gewoon omdat ik trek heb in zoete dingen.

En anders gewoon lekker een pak koekjes. Dan heb je het maar weer gehad voor een week. Zo'n ramp is dat echt niet. En je komt er ook niet meteen 3 kilo van aan. Op die manier vul je je reserves weer wat aan en heb je daarna niet meer zoveel trek in snoep ed.

Als het psychisich is, dan moet je gewoon een andere uitlaatklep zoeken (is gemakkelijk gezegd, dat weet ik)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 10:33
Flowerless
Flowerless is offline
Inderdaad erg herkenbaar
Zoals ze al zeggen, niet veel ongezonde dingen in huis hebben, ipv dat gewoon lekker zoet fruit? of andere groente en fruit soorten
Verder gewoon afleiding zoeken ipv van gaan eten een spannend boek lezen of gaan sporten.
En wat bij mij ook helpt ipv van 6 uur 's avonds om 7 uur eten. Dan heb je de rest van de avond geen honger meer,en ga je 's avonds bijna niks pakken...
('s middags eten mensen toch minder als 's avonds?)
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 13:48
Dreams
Avatar van Dreams
Dreams is offline
Ik eet altijd een banaan ofzo die vullen goed. Maar het werkt niet altijd helaas
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 14:35
11568
11568 is offline
Je tanden poetsen, voor een neutrale smaak in je mond. Helpt al heel wat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2005, 17:49
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Girl1990 schreef op 27-11-2005 @ 10:33 :

('s middags eten mensen toch minder als 's avonds?)

nee

wij eten altijd heel laat en k vind t echt zwaar kut omdat ik me dan smiddags niet kan beheersen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-11-2005, 21:31
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik krijg hier honger van
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 22:24
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als ik zin heb in lekkere dingen, dan eet ik dat gewoon. Het is nooit heel veel in een keer en het komt ook niet vaak voor, dus ik mag het wel van mezelf.

- Eten in schaaltjes doen, zodat je niet de hele zak leeg eet.
- Iets eten dat wel goed vult, zodat je niet nog meer wilt (zoute en zoete dingen zijn 'verslavend').
- Jezelf een dagje per maand/zoveel weken een 'vreetbui' gunnen.
- Goed eet/drinkschema maken en je daar aan houden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 12:37
Shinosu
Avatar van Shinosu
Shinosu is offline
Ik vind dit ook herkenbaar. Vooral nu ik op kamers zit heb ik geen sociale controle meer.
Wat het bij mij is, is de bezigheid. Mijn mond moet continu bezig zijn. Wat ik dus probeer is kauwgom kauwen, of veel water drinken. Ik drink dus gemiddeld 3 liter per dag.
Misschien dat dat kan helpen.

Ook, vermijd in de winkels de gangpaden met 'slecht' voedsel. Dan kom je ook niet in de verleiding. Bijvoorbeeld, ik ga hier niet meer naar de Hema (= enige winkel in belgie die echt sinterklaasvoedsel verkoopt), want dan kan ik mezelf niet tegenhouden...

Maar ik snap helemaal dat het lastig is.
__________________
In my defense, I prefaced that with, "with all due respect."
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:22
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 27-11-2005 @ 17:49 :
nee

wij eten altijd heel laat en k vind t echt zwaar kut omdat ik me dan smiddags niet kan beheersen
Dan in jou geval toch proberen om wat eerder te eten?? 's Avonds hebben de meeste mensen minder energie nodig dus waarom om 8 uur? dan nog warm eten...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 17:34
Verwijderd
@esprit-chick: Wat houdt je tegen om tussendoor wat brood of fruit te eten om de periode tot het avondeten te overbruggen?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 16:31
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-11-2005 @ 15:56 :
Volgens een docent:
Een eetbui is niet een pak koekjes leegeten of een zak chips. Een eetbui is als je eerst een half brood opeet, dan een halve zak chips, een pak koekjes, dan drie frietjes haalt en een paar milkshakes neemt en dan nog eens een zak drop eet. Heb je dat laatste, heb je een objectieve eetbui. Eet je een pak koekjes leeg en noem je het een eetbui, is het een subjectieve eetbui.
Dan heb ik dus vrij vaak een objectieve eetbui gehad, jammer genoeg.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 17:03
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Girl1990 schreef op 29-11-2005 @ 16:22 :
Dan in jou geval toch proberen om wat eerder te eten?? 's Avonds hebben de meeste mensen minder energie nodig dus waarom om 8 uur? dan nog warm eten...
ouders weet je wel
ik kan natuurlijk wel zeggen dat ik niet meeeet, en zelf iets fabriceren dat wel rond een uur of 6 klaar is, maar das wel weer heel erg ongezellig

Citaat:
Wat houdt je tegen om tussendoor wat brood of fruit te eten om de periode tot het avondeten te overbruggen?
je hebt daar natuurlijk een punt, een banaan rond een uur of 5 is ook meestal de truc, maar als de hoeveelheden die je van alles eet n beetje zijn uitgebalanceert op je beweging, wordt er of dikker van of je moet minder avondeten, en dat tussendoortje moet minstens zo gezond (en ik vind ook wel) lekker zijn als het deel van je avondeten dat je ermee vervangt

kortom, ik vind t zelf ook nix, laat avondeten, maar ja k heb t niet helemaal in de hand en heb iig ff kunne galbakken


verder vreetbuien.. af en toe moet best kunnen, zolang t niet structureel is geeft t niet echt vind ik


verder, kouwgum is niet echt n oplossing, t laat je maag 'denken' dat er eten aankomt, waardoor die zich daar op voorbereidt, als er vervolgens nix komt krijg je juist honger...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2005, 00:38
Verwijderd
Gewoon niks in huis halen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2005, 01:04
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sookie schreef op 01-12-2005 @ 00:38 :
Gewoon niks in huis halen.
Wijs.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 11:41
Experiment
Experiment is offline
Ik eet ook het meest ongezond 's middags, net als esprit chick. Het probleem is; natuurlijk kan ik wel 's middags eten maar mijn ouders zijn van die mensen van drie maaltijden per dag. Die vinden het heelr aar als ik om 17 uur (we eten om 19.00) nog een boterham ga staan smeren. Dus dan smokkel ik maar wat koekjes mee naar boven
Met citaat reageren
Oud 02-12-2005, 12:30
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-11-2005 @ 08:51 :

En anders gewoon lekker een pak koekjes. Dan heb je het maar weer gehad voor een week. Zo'n ramp is dat echt niet. En je komt er ook niet meteen 3 kilo van aan. Op die manier vul je je reserves weer wat aan en heb je daarna niet meer zoveel trek in snoep ed.

Inderdaad dat heb ik ook, een keer flink los en ik kan weer twee weken gezond eten. Is misschien wel beter dan elke dag een schaal koek en snoep.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:11
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Kan zijn dat je verslaafd bent aan suiker. Cold Turkey afkicken of gewoon je verlies nemen.

Als je gaat afkicken, dus een tijdje echt helemaal geen suiker, zul je merken dat je minder nodig hebt als je dan zin hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:15
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Kan zijn dat je verslaafd bent aan suiker (geldt volgens mij voor meer mensen hier, bijvoorbeeld de broodkorsten met honing). Cold Turkey afkicken of gewoon je verlies nemen.

Als je gaat afkicken, dus een tijdje echt helemaal geen suiker, zul je merken dat je minder nodig hebt als je dan zin hebt. Het is wel zwaar, en het is ook niet zo dat je (veel) minder moet eten, alleen de suikers schrappen.

Chocolade(de cacao) is trouwens ook verslavend. Als je af en toe tijdens je ongesteldheid echt chocolade nodig hebt, neem dan pure of zelfs bittere chocolade.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 21:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
botervleug schreef op 11-12-2005 @ 21:15 :


Als je gaat afkicken, dus een tijdje echt helemaal geen suiker, zul je merken dat je minder nodig hebt als je dan zin hebt. Het is wel zwaar, en het is ook niet zo dat je (veel) minder moet eten, alleen de suikers schrappen.
Heb ik ook gedaan (ook om andere redenen trouwens) en heb nu bijna geen behoefte meer aan iets zoets. Ik had anders echt de hele dag door trek in koekjes, chocola, enz. maar dat heb ik nu vrijwel niet meer. Als ik nu zin heb in iets lekkers, komt er eerder een broodje zalm ofzo bij me op, dan iets met veel suiker.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
Experiment schreef op 02-12-2005 @ 11:41 :
Ik eet ook het meest ongezond 's middags, net als esprit chick. Het probleem is; natuurlijk kan ik wel 's middags eten maar mijn ouders zijn van die mensen van drie maaltijden per dag. Die vinden het heelr aar als ik om 17 uur (we eten om 19.00) nog een boterham ga staan smeren. Dus dan smokkel ik maar wat koekjes mee naar boven
Dan trek je je daar niks van aan?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 10:25
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Och, ik eet vrij vaak een zak snoep leeg, meestal in tijden dat ik juist niet gestrest ben, dat is wel vreemd eigenlijk . mij boeit het niet heel veel, tumtummetjes zijn nu eenmaal lekker
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 16:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-12-2005 @ 10:21 :
Dan trek je je daar niks van aan?
In theorie, maar dat vind ik wel lastig.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidstopic #25
fizzle-fluffy
500 08-08-2011 17:59
Lichaam & Gezondheid Boulimia??
anoniemie
63 04-04-2008 10:10
Eten & Drinken (Vr)eetbui-topic
xxChange
104 17-11-2007 12:06
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #28
Mara
478 10-01-2005 10:54
Psychologie Boulimia?
flowgirl49
29 08-01-2004 15:15
Psychologie mijn verhaal wil ik even kwijt
miep
9 19-02-2003 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23.