Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2002, 14:34
Verwijderd
Ten eerste, sorry voor mn spelling.

De meeste mensen, als ze denken aan later, aan hun toekomst, dan zien ze de maatschappij voor zich. Voor velen is het een droom om later een succesvolle buisnessman/vrouw te worden. Auto van de zaak, vrouw, kinderen, elke avond met harry in de kroeg een paar biertjes drinken. Elk jaar met de famillie naar de camping in Frankrijk of met je maatjes naar Ibiza.

Ik, vind het maar niks. De gedachte alleen, om 40 jaar dag in dag uit te werken vind ik maar niks. Veel mensen denken dat de wereld om de maatschappij draait, dat is niet zo. De maatschappij is iets wat de mensen zelf hebben gemaakt, en vooral de westerse maatschappij.

Je kan wel zeggen : nee nee , ik ben anders, ik ga geen kantoorbaan krijgen, maar toch.... 80% van de mensen in NL hebben gewoon 30 a 40 jaar lang dezelfde baan, in een kantoor ook nog vaak.

Als je nu op je sterfbed ligt, en je vraagt jezelf af wat je in je leven hebt bereikt? Mischien heb je wel een goede buisnessdeal met een ander bedrijf gemaakt... Mischien was je wel een uitstekende administratie-boekhouder... Mischien was je wel de beste C++ programeur of webdesigner... Maar ben je blij erdoor geworden ?? Heb je je eigen 'vragen' beantwoord?

Er is zoveel in de wereld, en ik vind het zonde om het niet allemaal te zien, en ik zie niet waarom ik het nu niet zou doen, reizen, avontuur

Als je met een bigsmile rustig sterft dan weet je dat je leven goed was
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2002, 15:25
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik ben het wel met je eens

Ik hoop ook echt niet zo te worden als de mensen die jij omschreef - die 30 jaar op hetzelfde kantoor werken-.

Maar ik weet nu al dat ik waarschijnlijk toch niet veel bijzonderder wordt dan de rest van nederland.

Ik probeer er gewoon het beste van te maken
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:15
Verwijderd
Je moet niet vergeten dat een hoop mensen júist gelukkig worden doordat ze in een vast ritme, een veilig stramien zitten wat altijd hetzelfde is. Voor sommige mensen (vooral als ze jong zijn) is dat een schrikbeeld, maar de rebellen van vroeger zijn de brave huisvaders van later...mark my words

Het doel wat ik wil bereiken met werken is het helpen van mensen. Ik wil officier van Justitie en later rechter worden, de maatschappij een stukje beter maken door recht te spreken, de zwakken de beschermen en het tuig achter de tralies te zetten. Daarvan word ik nou gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 16:24
Rerisen Phoenix
Avatar van Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
30 a 40 jaar hetzelfde... ik droom daar niet van nee.

Toch ben ik na lang denken toch wat meer in die richting gegaan (qua beroepkeuze)... maar het is meer. Elke bedrijfstak heeft een top; een plaats waarvan je kunt dromen - het beste wat daar te bereiken is.
Die mensen sterven met een bigsmile als ze in die 40 jaar daar naar toe zijn gewerkt. Ik denk dat dat ook voor veel mensen belangrijk is... meer bereiken.

maaruh, ik weet wel dat ik niet met een bigsmile sterf - ik wil 1 van de volgende 2 dingen
1. niet dood
2. levend bevriezingsproces van cryogene suspensie ondergaan - zo heb ik meer kans op overleving. - maar dan sterf je dus echt niet met een bigsmile - (als ze je bloed vervangen met een soort antivries dat beperkt zuurstof vervoert EN ze je afkoelen naar -197 graden celsius trekt er niet plotseling een bigsmile op je gezicht
__________________
Ik denk meer dan jij dus ik besta meer dan jij.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 23:39
Prada
Prada is offline
Ja, ik word blij van de maatschappij...Ik kan nu wel honderden argumenten gaan opsommen waarom de maatschappij mij geluk bezorgt...En deze zijn niet enkel van materialistische waarde...

Ik vraag me af wat er mis is met een vast ritme...Wat is er mis met de maatschappij??? De mensen hebben hem niet voor niets zo gevormd zoals hij nu is...Je kunt alles wat je wilt...Je hebt vrijheid, je kunt ook in deze maatschappij een avonturier zijn...Maar dan moet je met minder genoegen nemen...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 00:02
purple
purple is offline
en gelukkig is niet iedereen hetzelfde. dus hoor jij niet bij de 80 die dat nou een maal wel leuk vind. nou die andere 20 is hoogstwaarschijnlijk ook gelukkig. en grotendeels van die 80 ook. en het is ook wat je er zelf van maakt wat je graag doet, wat je studeert en of je wel studeert, wat je interresses zijn voor vakanties, of je een leuke baan hebt dat goed verdiend ja of nee etc.
en van sommige dingen word ik niet blij van de maatschappij, maar k ben wel gelukkig.

xm
__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:47
Prada
Prada is offline
[nostalgiemode]Geef me een oorlog...[/nostalgiemode]
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:50
Verwijderd
ach ja geef je wel beetje gelijk.

Maar ja iedereen is anders ( pfff gelukkig ) dus iedereen heeft ook andere mensen, mensen willen altijd zekerheid daarom blijven ze lang bij een bedrijf.

vb: mijn vader deed eerste mavo, toen havo lukte niet toen mbo.
paar jaar daar gewerkt, toen daar en en daar en nu heeft hij een eigen bedrijf opgericht, hij zocht gewoon de uitdaging niet elke dag het zelfde, dat lijkt mij ook mooi hoor.
Het is zelfs zo dat hij nu kan permiteren om 4 dagen te werken dus meer hobby en lol.

Je kan natuurlijk ook flink sparen.

Weer vb: mijn oom had een beste goeie baan, meisje maybe werd hij vader maar ja het ging uit, huis verkocht en had weer veel geld, dus gaat nu een jaar reizen. Je moet het zelf een beetje bepalen.

Iedereen is anders, sommige doen het zo, sommige zo.
Maar je hebt niet altijd een keus hoor, het lijkt zo makkelijk maar je kan er niet "zomaar" een jaar tussen uit gaan.

Mijn vader is dan nu 44 jaar ja dan is het allemaal iets anders, kan je wel meer doen qua geld enz.

Maar ja 40 jaar lang zelfde bedrijf lijkt mij ook niks, het moet wel een uitdaging zijn he.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 16:10
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Bah, weer zo'n 'ik-ben-anders-en-wil-ook-alles-anders-dan-de-rest' figuur.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:25
purple
purple is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Bah, weer zo'n 'ik-ben-anders-en-wil-ook-alles-anders-dan-de-rest' figuur.
en toch word 80 procent hetzelfde en toch anders...
__________________
En toen kwam de spreekwoordelijke aap uit de al even spreekwoordelijke mouw.......
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 17:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Prada schreef:
[nostalgiemode]Geef me een oorlog...[/nostalgiemode]
Dat is wel het laatste waar ik op zit te wachten, Hades-referenties
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:15
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:
Bah, weer zo'n 'ik-ben-anders-en-wil-ook-alles-anders-dan-de-rest' figuur.
Lol alleen omdat ik geen zin heb in dagelijkse sleur 9-6 werken ?

Een jaartje ertussen uit moeilijk ? nee...

Ik heb best veel mensen ontmoet die werkend/reizend de wereld rond komen dus dat is geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:16
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Ten eerste: sorry voor mn d's t's en dt's.

Word ik blij van deze maatschappij?
Op het eerste gezicht: ja. De meeste mensen zijn gelukkig hier in Nederland. En over hen die dat niet zijn; de maatschappij zijn we met z'n allen.

Maar als je dieper gaat kijken, kom je erachter dat onze maatschappij een grote rotzak is. Een criminele moordende verkrachtende egoistische boef. Deze maatschappij zwelgt in zichzelf. Deze maatschappij is zo ontzettent egoistisch, dat mensen in andere delen van de wereld er onder verpletterd worden. Als wij, de egoistische klootzakken, ook maar een kwart van wat we hebben (en een kwart missen we niet eens) af zouden staan aan hen, die hulpbehoevend zijn, zouden ze qua welvaart al bijna op ons niveau zitten.

Maarja. Dat is niet onze cultuur he. Goh, wat jammer nou. Maarja, niets aan te doen. En nou maar hopen dat ze niet komen halen wat hun toe behoord, namelijk de helft van alles wat we hebben. Ja, zelfs bijna alles. Want onze welvaart berust op dat wat wij als rijke volgevreten verspillende westerse wereld uit de derde wereld gezogen hebben.

Proost! Nog maar een glaasje gestolen leven.

PTTP
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 09:09
TechXP
TechXP is offline
Ik ben nu eigen baas en ga ook niet altijd hetzelfde doen. Nu doe ik trouwens al het werk nog alleen, maar over een tijd met personeel zal ik meer directeur spelen en projectleider.

En als het bedrijf goed loopt verkoop ik het en start ik eventueel nog een bedrijf en blablabla..

En als ik veel geld heb, dan koop ik een huisje met een groot terein (natuurgebied) en ga ik zorgen dat daar de natuur een beetje kan doorleven.

En dan ga ik nog verder met Greenpeace, lekker actievoeren. En bij diverse andere organisaties helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:10
pienie
Ik word er niet blij van: waarom?!...

mensen die geholpen willen worden zoeken het maar uit en mensen die niet geholpen willen worden worden in hokjes gestopt zodat ze geholpen moeten worden...mjah erg krom...

Ik ben er nu een jaartje tussen uit, ik weet niet wat ik wil en zal het ook nooit weten, werken en leren, reizen en werken, dat is wat ik nu doe...

Ik walg van mobiele telefoons etc al vind ik deze computer wel handig...ik walg van mensen die een zwerver geld geven en erbij zeggen: EN IK WIL WEL DAT JE ER 'GEEN' DRUGS VOOR KOOPT, naja geef het dan niet, of geef gewoon een zak brood zo moeilijk is dat nou ook weer niet...

Ik walg van de Albert Hijen, en ik walg van elk andere grote keten, ik walg van geld al is een beetje wel handig...

Mijn vader werkt vanaf zijn 16de al bij het bedrijf waar hij nu nog werkt en hij is 48, mijn moeder heeft wat meer afwisseling gehad maar werkt nu 'weer' bij het bedrijf waar ze ooit is begonnen...ik denk dat dat het stukje zekerheid is wat je nodig hebt als je wat ouder bent en kinderen hebt, ja je moet je kinderen wel kunnen voeden...

Nu ben ik nog jong, en kan ( bijna ) alles doen wat ik wil, mijn advies: deze tijd leef je maar 1 keer, daarna nooit weer, doe wat je neit laten kunt, ga heen waar je altijd van gedroomd hebt, ontdek dingen die later een vage herinnering zullen zijn...want deze dagen komen nooit weer...

( al zullen velen zich gaan storten op hun carriere voor later )...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 17:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tja ik denk niet dat ik blij wordt van de maatschappij maar ook niet niet-blij. (zinnige uitspraak van mij, maar weet ff niet hoe ik het anders moet zegge)

En ben ik de enige die juist graag zometeen volwassen is, een leuke (vaste) baan hebben, kinderen en vooral een vast ritme.
Ik kijk er nu al naar uit om op mezelf te gaan wonen en dus te doen wat ik wil en verantwoordelijkheid dragen voor mezelf (dat doe ik nu ook wel, maar dan moet ik veel meer voor mezelf zorgen, daar kijk ik wel naar uit)
Naja wat dat betreft wil ik het liefst zo snel mogelijk oud worden. (in andere opzichten eigenlijk niet, maar daar hebben we het niet over nu duzz)

Kuzzz

ps, vage repley, ben er niet helemaal met m'n hoofd bij. wordt veel afgeleidt
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:33
Verwijderd
uhm nou zo'n kantoorbaan lijkt me zooooooooww saaaaiiii!!!!!!!!!!!!!!! gaaap geef mij maar iets afwisselends ofzow
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
goede stelling!

ik zit een beetje hier aan te denken:
Een mens probeert dingen te doen in zijn leven.
Die dingen hangen van zijn omgeving af. Niemand zou er van dromen om complete macht te hebben over alle wezens om zich heen, hoe wel het idee toch best prettig is.
Mensen gaan dus voor een doel dat ze kunnen vervullen, en zo zullen ze altijd gelukkig zijn.

verder is de maatschapij best ziek ja
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2004, 03:43
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef op 22-08-2002 @ 18:10:
mijn advies: deze tijd leef je maar 1 keer, daarna nooit weer, doe wat je neit laten kunt, ga heen waar je altijd van gedroomd hebt, ontdek dingen die later een vage herinnering zullen zijn...want deze dagen komen nooit weer...

( al zullen velen zich gaan storten op hun carriere voor later )...
Late reply is beter dan nooit (anderhalf jaar )

Inmiddels ben ik aangenomen in het Britse leger en ik ga in maart of juni beginnen. Ik ga in de komende maanden nog reizen en genieten van het leven voordat de echte avonturen beginnen

(Na het leger doorreizen )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:33
Verwijderd
Citaat:
gladde aal schreef op 14-08-2002 @ 15:34:
De gedachte alleen, om 40 jaar dag in dag uit te werken vind ik maar niks. Veel mensen denken dat de wereld om de maatschappij draait, dat is niet zo.

[...]

Je kan wel zeggen : nee nee , ik ben anders, ik ga geen kantoorbaan krijgen, maar toch.... 80% van de mensen in NL hebben gewoon 30 a 40 jaar lang dezelfde baan, in een kantoor ook nog vaak.

[...]

Er is zoveel in de wereld, en ik vind het zonde om het niet allemaal te zien, en ik zie niet waarom ik het nu niet zou doen, reizen, avontuur
Wen er maar alvast aan: je zal de rest van je leven werken - langer dan 40 jaar hoogstwaarschijnlijk.
Waarom?
Omdat je de wereld wilt zien en daar is geld voor nodig. Nu kun je nog met je ouders geld, maar later zul het zelf moeten doen. Helaas komen dan die andere dingetjes die geld vreten om de hoek: vrouw, kinderen, leningen/hypotheek, gas, licht, water,bier. Uiteindelijk houdt je een klein beetje over ...

Je kunt natuurlijk gaan werken tijdens je reis - ik bedoel: je beschikt over een Bachelor of Master; overal banen te krijgen dus. Nou nee, als ze ergens geen behoefte aan hebben in bijvoorbeeld Australië (waarom iedereen daar heen wil is mij nog steeds een raadsel... Ga naar Nieuw Zeeland = veel beter) is het wel hoogopgeleiden.

Verder: niet 80% van de mensen heeft dezelfde baan 30 tot 40 jaar lang. Gemiddeld hebben Nederlanders 9 banen tijdens hun productieve periode. En er zijn plenty andere banan dan kantoorbanen.

Maar ik geef je geen ongelijk. Werken is saai en als het even kan raad ik je aan het uit te stellen zo lang het kan. Advies: ga studeren en doe daar HEEEEEEEEEEEEEEEL lang over.
Dat geeft je de tijd om te reizen, tijd die je later veel moeilijker kan vrijmaken....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 10:48
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
geluk kan voor sommmigen wel in wereldrezien zitten, het zit ook in de variatie op dat saaie werk en het contact met collegas eens met nare man, behalve dan dat je mensen niet helpt door andere mensen die vrijwel allemaal psych. patienten zijn achter de tralies te zetten. wist overigens niet dat je ondertussen geen advocaat meer wilde worden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
alluman schreef op 23-01-2004 @ 11:33:
verhaal
Het ligt er maar aan in welke lijnen je denkt en hoeveel je nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
wat een up
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:02
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
ff voor de duidelijkheid, ik hoop professioneel toneelacteur te worden...

mijn ideaal toekomstbeeld is artisieke vrijheid... dat ik kan doen wat ik wil, en dat ik daarvan rond kan komen.
ik twijfel als ik moet toegeven serieus tussen een sociaal leven en een carriëre. Vreemd, dat had ik nooit van mezelf kunnen denken. Als ik de kans krijg zal ik hem grijpen, en zorgen dat het me lukt. ik weet nog niet helemaal welke liefde groter is
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 24-01-2004 @ 00:02:
ff voor de duidelijkheid, ik hoop professioneel toneelacteur te worden...

mijn ideaal toekomstbeeld is artisieke vrijheid... dat ik kan doen wat ik wil, en dat ik daarvan rond kan komen.
ik twijfel als ik moet toegeven serieus tussen een sociaal leven en een carriëre. Vreemd, dat had ik nooit van mezelf kunnen denken. Als ik de kans krijg zal ik hem grijpen, en zorgen dat het me lukt. ik weet nog niet helemaal welke liefde groter is
En om dit even in verband te brengen met de maatschappij, ik als professioneel musicus in wording, word altijd een beetje sip dat de maatschappij maar heel weinig over heeft voor cultuur.

( ergste voorbeeld het opdoeken van de hoofdstad operette, die per concert een zaal bezetting van 95% (!) had, of nu weer de defensie orkesten, en de radio orkesten ).

Juist cultuur is in de maatschappij belangrijk, om je een bepaalde identiteit mee te kunnen geven, en dat zal langzaam verdwijnen op deze manier.

En als jij echt artistieke vrijheid wil, ben je niet verzekerd van een stabiele toekomst, of je moet bij een regisseur in de smaak vallen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2004, 11:49
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik wil werk juist zo uitvoeren, dat er een stuk vrijheid overblijft en dat gedeelte is afwisselend
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 12:47
Verwijderd
De maatschappij is globaal gezien imo kut.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:28
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
perseus schreef op 24-01-2004 @ 13:47:
De maatschappij is globaal gezien imo kut.
Neemt niet weg dat er een heleboel dingen overblijven waar je met volle teugen van kan genieten.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours là.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:31
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-01-2004 @ 12:34:
En om dit even in verband te brengen met de maatschappij, ik als professioneel musicus in wording, word altijd een beetje sip dat de maatschappij maar heel weinig over heeft voor cultuur.

( ergste voorbeeld het opdoeken van de hoofdstad operette, die per concert een zaal bezetting van 95% (!) had, of nu weer de defensie orkesten, en de radio orkesten ).

Juist cultuur is in de maatschappij belangrijk, om je een bepaalde identiteit mee te kunnen geven, en dat zal langzaam verdwijnen op deze manier.

En als jij echt artistieke vrijheid wil, ben je niet verzekerd van een stabiele toekomst, of je moet bij een regisseur in de smaak vallen.
I know, daarom zou het ook mijn ideaalbeeld zijn. ik vind op dat gebied de maatschappij ook gewoon kut, subsidies etc, het mag allemaal echt meer. maar er mag vooral wat meer aandacht aan besteed worden in de media, en dan niet aan de commerciële (joop van den ende) kant van de kunst, maar ook gewoon aan toneel etc. sinds cabaret weer meer op de tv, radio etc. komt, is het met enorme hoeveelheid opgebloeid. je kunt mij niet wijsmaken dat dat niet ook met andere kunstvormen kan
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 24-01-2004 @ 14:31:
I know, daarom zou het ook mijn ideaalbeeld zijn. ik vind op dat gebied de maatschappij ook gewoon kut, subsidies etc, het mag allemaal echt meer. maar er mag vooral wat meer aandacht aan besteed worden in de media, en dan niet aan de commerciële (joop van den ende) kant van de kunst, maar ook gewoon aan toneel etc. sinds cabaret weer meer op de tv, radio etc. komt, is het met enorme hoeveelheid opgebloeid. je kunt mij niet wijsmaken dat dat niet ook met andere kunstvormen kan
Dat kan en moet zelfs met alle kunstvormen..

Maar waarom zou je Joop van den Ende willen buitensluiten??
dat is voor jou en mij later een mooie opstap om ervaring op te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:21
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 24-01-2004 @ 14:28:
Neemt niet weg dat er een heleboel dingen overblijven waar je met volle teugen van kan genieten.
Maar dat willen de gothics in de maatschappij vaak niet zien.

De maatschappij is niet ZO verneukt (zoals in sommige landen) dat je er niks van kan maken. Er zijn genoeg dingen die je op eigen initiatief kan gaan doen en waardoor je een prachtig leven gaat leiden. Daar moet je voor kiezen en er mogelijk wat moeite voor doen, doe je dat niet: eigen dikke schuld.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 24-01-2004 @ 15:21:
Maar dat willen de gothics in de maatschappij vaak niet zien.

De maatschappij is niet ZO verneukt (zoals in sommige landen) dat je er niks van kan maken. Er zijn genoeg dingen die je op eigen initiatief kan gaan doen en waardoor je een prachtig leven gaat leiden. Daar moet je voor kiezen en er mogelijk wat moeite voor doen, doe je dat niet: eigen dikke schuld.
en daar heb jij ook een punt
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:02
Verwijderd
Ik ben het er ook mee eens, ik ben dan ook geen gothic.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:15
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik pas niet echt in de maatschappij, ik krijg nu al professionele hulp daarvoor, dus ik denk niet dat ik ooit in dat huisje-boompje-beestje-idee zou passen. en eerlijk gezegd heb ik daar ook totaal geen behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef op 24-01-2004 @ 16:15:
ik pas niet echt in de maatschappij, ik krijg nu al professionele hulp daarvoor, dus ik denk niet dat ik ooit in dat huisje-boompje-beestje-idee zou passen. en eerlijk gezegd heb ik daar ook totaal geen behoefte aan.
je krijgt hulp om weer bij de maatschappij te horen, kreeg ik ook, het is behoorlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten De Wraak van de Bloedelfen (Hoofdstuk 2)
Ewuor
11 16-02-2004 19:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Nooit meer vakantie
Vlooienband
0 01-10-2003 14:31
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad...
0 22-03-2001 19:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.