Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2014, 23:14
PiettePeter
PiettePeter is offline
Hey mijn naam is Peter en ik ben momenteel bezig om java te leren (willen jullie als jullie java ergens om haten dat voor jullie houden...), Ik ben van plan een klein dev bedrijfje te starten met een paar vrienden (moet ze nog vragen), dan zouden we dingen als games, programma's voor mensen met handicaps en programma's voor infrastructuren maken.
Ik kijk er nu al naar uit.

Heeft iemand tips voor tools waarmee je heel handig kunt samenwerken??
Wat ik graag wil is een developing platform, waarbij je tegelijkertijd je programma kunt bewerken, net zoiets als Google Docs, maar als dat er niet is (wat ik ook niet verw8) kunnen jullie dan alternatieven geven?

Peter
P.S de rede waarom ik dit in lifestyle plaats is 1 omdat dit een klein beetje over mijn lifestyle gaat en 2
dat ik een foutje maakte om het in de verkeerde categorie te starten doordat ik nog niet wist wat ik wou doen met deze post... Dus bij deze de vraag om dit topic te helpen verhuizen, alstublieft forumbazen?
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 15-08-2014 om 23:18. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2014, 23:21
PiettePeter
PiettePeter is offline
@Trimm Trabb Bij deze verzoek ik u o almachtige om dit topic te verhuizen naar iets als software & hardware, of iets dat met werk gerelateerd is. Beam me away mr. Scotty
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm

Laatst gewijzigd op 15-08-2014 om 23:32.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 09:20
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Persoonlijk denk ik dat er een lange weg te gaan is tussen het leren van java en het in staat zijn om games/software te bouwen, maar dat is een ander verhaal.

Op mijn werk werken we met git en bitbucket. Dit is gratis als je met weinig mensen bent (ik geloof onder de 5) en is een prima manier om van elkaar te zien wat je doet. Je code staat dan in een repository (op bitbucket.org) en iedereen heeft lokaal een kopie van de code staan. Met het programma git manage je deze kopie als het ware. Als jij dingen in je code veranderd, kun je die veranderingen naar de repository sturen (comitten) en kunnen anderen hun kopie weer bijwerken. Het mooie is dat dat niet meteen hoeft. Ik werk mijn lokale kopie vaak pas bij voordat ik zelf iets verstuur.

Als development tool voor java is netbeans mijn absolute favoriet. Hierin kun je makkelijk java projecten starten en veel van de code kun je laten genereren, dat scheelt nogal wat typewerk. Het heeft een intergratie met een locale server (glassfish - een soort apache) waardoor je ook kunt werken aan bijvoorbeeld webapplicaties. Ook dit is allemaal gratis
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 12:09
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Persoonlijk denk ik dat er een lange weg te gaan is tussen het leren van java en het in staat zijn om games/software te bouwen, maar dat is een ander verhaal.

Op mijn werk werken we met git en bitbucket. Dit is gratis als je met weinig mensen bent (ik geloof onder de 5) en is een prima manier om van elkaar te zien wat je doet. Je code staat dan in een repository (op bitbucket.org) en iedereen heeft lokaal een kopie van de code staan. Met het programma git manage je deze kopie als het ware. Als jij dingen in je code veranderd, kun je die veranderingen naar de repository sturen (comitten) en kunnen anderen hun kopie weer bijwerken. Het mooie is dat dat niet meteen hoeft. Ik werk mijn lokale kopie vaak pas bij voordat ik zelf iets verstuur.

Als development tool voor java is netbeans mijn absolute favoriet. Hierin kun je makkelijk java projecten starten en veel van de code kun je laten genereren, dat scheelt nogal wat typewerk. Het heeft een intergratie met een locale server (glassfish - een soort apache) waardoor je ook kunt werken aan bijvoorbeeld webapplicaties. Ook dit is allemaal gratis
Hey, thanx voor je comment!

Ik ga wel ff kijken voor git en/of bitbucket.

Ik zelf gebruik op het moment Eclipse, gewoon omdat ik wat probleempjes had met netbeans (eerst gebruikte ik dit ook alleen maar ).

Maar het in staat zijn games en software te maken heb ik natuurlijk ook nog niet onder de knie, maar daarvoor wil ik juist met mijn vrienden gewoon gaan oefenen en leren, als we er dan klaar voor zijn beginnen we natuurlijk pas aan het opzetten van een bedrijf.

And if you know your Java, then it's a lot smaller way to go than it was in the first place.
So anyways, bedankt voor je stippertips
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 15:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Wat je zoekt is version control software, dus inderdaad zoiets als git.

Dat gezegd hebbende heeft het weinig nut om samen te werken als je nog niet kan programmeren, dus dat zal je eerst een paar jaar kosten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2014, 17:18
Verwijderd
Later als je beroemd ben ik van!: ik kende hem. Ik kende hem ong van het fora!


Bitbicket is wel chill! Maar je kan dingen ook afwerken in verschillende progammas
Met citaat reageren
Oud 17-08-2014, 15:24
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Wat je zoekt is version control software, dus inderdaad zoiets als git.

Dat gezegd hebbende heeft het weinig nut om samen te werken als je nog niet kan programmeren, dus dat zal je eerst een paar jaar kosten.
Ik kan het al een beetje, alleen natuurlijk nog niet volledig, ik begrijp wel de basis voor programmeren, dat is toch genoeg om samen verder te leren?

Het samenwerken is eigenlijk samen leren zoals hierboven, elkaar aanvullen en er van leren, en dat is juist de reden waarom ik samen met vrienden wil samenwerken(-leren).
__________________
"If opportunities don't knock on your door, then build one!"
"Life is hard, but my dick is harder!" - by Geordi Dankstorm
Met citaat reageren
Oud 21-08-2014, 20:07
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:

Dat gezegd hebbende heeft het weinig nut om samen te werken als je nog niet kan programmeren, dus dat zal je eerst een paar jaar kosten.
Ik denk dat het wel sneller kan dan een paar jaar, als je het eenmaal in de vingers hebt, weet je over het algemeen ook waar je moet zoeken voor onbekende dingen en kun je met behulp van het internet een hoop. Als je de basis kent ben je inderdaad een heel eind.

Ik weet niet of jullie dit al doen, maar probeer zoveel mogelijk object georienteerd te programmeren (kan haast niet anders met java). Dit maakt alles zoveel overzichtelijker en beter. En als je samenwerkt (maar ook als je alleen werkt) zorg dan voor goede documentatie in je code, scheelt je een hoop werk als je later iets moet aanpassen.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #157
darkfairy
500 11-09-2010 19:28
Films, TV & Radio Shrek: The Third
Menahem
21 29-07-2006 21:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.