Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2004, 14:10
Verwijderd
In the summer of 1970, a chartered train crossed Canada carrying some of the world's greatest rock bands. The Grateful Dead, Janis Joplin, The Band, Buddy Guy, and others lived (and partied) together for five days, stopping in major cities along the way to play live concerts. Their journey was filmed.

http://www.imdb.com/title/tt0372279/

Over deze film las ik gisteren wat in de Metro, maar ik weet niet meer precies wat het was.. En ik was benieuwd of iemand hier wat meer van wist? Wanneer ie draait, of misschien al niet meer draait, want dat kan ik nergens vinden

En als er mensen zijn die hem al gezien hebben, wat vond je er van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2004, 14:17
Verwijderd
niemand?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:01
Verwijderd
Ik heb wat gevonden, als er nog meer mensen geïnteresseerd zijn

Op vrijdag 23 januari beleeft Rotterdam de Nederlandse première van de legendarische muziekfilm Festival Express. Deze documentaire is het verslag van een zevendaagse treinreis dwars door Canada in 1970 met optredens van o.a. Janis Joplin, The Band, The Grateful Dead en Buddy Guy.

Direct na de filmvoorstelling in Nighttown geeft de Amerikaanse formatie Venice een speciaal concert waarbij de setlist is afgestemd op het tijdsbeeld dat de film zo nadrukkelijk oproept. Kaartverkoop voor deze unieke avond begint aanstaande zaterdag om 10.00 uur.

Deze documentaire toont unieke beelden van genoemde artiesten, die per trein in een week van de Canadese Oostkust naar de Pacific reisden. Ook laat de film de jamsessies en uitbundige feesten zien die tussen de optredens door aan boord plaatsvonden. De concerten op diverse stations op het traject waren echter niet gratis. Dat leidde niet alleen tot veel protesten van het publiek, dat gerekend had op gratis toegang, maar ook tot het bankroet van de productie maatschappij. Zon zesenveertig uur aan uniek beeldmateriaal moest ongezien de kluis in. Pas afgelopen september, na een jarenlange strijd om de rechten, ging de film in wereldpremière op het Toronto International Film Festival. Op 23 januari is Festival Express te zien op het 33e Internationaal Film Festival Rotterdam. Vanaf april gaat de film in roulatie in het filmhuizencircuit. Bijzonder is de bereidheid van Venice om na afloop van de film een volwaardig concert te geven. Hun optreden bestaat uit twee delen: de band speelt in het eerste deel covers uit de tijd van de film. De avond wordt afgesloten met een korte set eigen nummers.

april
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:35
aneurysm
aneurysm is offline
Ik ga al met je mee...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 22:19
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
aneurysm schreef op 11-01-2004 @ 22:35:
Ik ga al met je mee...
ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film
Uice
500 27-05-2007 22:34
Films, TV & Radio Gilmore Girls #13 (y)
Briseïs
500 08-03-2006 20:55
Films, TV & Radio Laatste DVD die je gekocht hebt?
Freshh~
500 07-05-2005 18:45
Films, TV & Radio Festival Express
Verwijderd
5 29-04-2004 22:09
Muziek P.o.d.
RHCPPOD
67 23-12-2002 22:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.