Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2004, 16:49
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Onderhand vind iedereen dat de maat vol is, Bush hoort geen president te zijn. Niemand heeft nog een goed woord voor hem over, hooguit voor het Amerikaanse volk. Ze zijn geindoctrineerd en slikken het gelul van de regering voor zoete koek. Vast en zeker, als alles wat Bush zei en deed bekend zou worden en het was 10x zo erg als wat er nu bekend is... niemand zou echt verbaasd zijn. Niet in Europa, Azië en het Midden-Oosten tenminste. Maar wat moet er dan eigenlijk gebeuren voordat er wel actie wordt ondernomen?? De VS is zijn oorlog begonnen, recht tegen wat de regels, die ze nota bene mede zelf hadden opgesteld, in. En hoewel hun machtspositie nu mondiaal onder vuur zou moeten liggen en hun integriteit en waardigheid sterk in twijfel zou moeten worden getrokken, vallen zij nu hun "bondgenoten" aan, die hen niet hebben gesteund in hun kruistocht (niet mijn persoonlijke woordkeus, maar ok ).

Maar zoals ik al zei... wat moet er dan gebeuren voor we er iets aan doen? De leiders zijn blijkbaar bang. Mensen gaan de straat niet meer op, want daar is een grote schok voor nodig, een algemene ontevredenheid en paniek mss wel. En die komt er niet, want mensen zijn het allemaal al gewend. Alleen als de VS zou besluiten de Westerse wereld aan te vallen zou zoiets gebeuren. Dat ligt heel ver weg, maar het is helemaal niet onmogelijk. Kijk maar naar wat er nu is gebeurd. De VS heeft de islamitische wereld en voormalige communisctische landen zodanig tegen zich in het harnas gejaagd dat ze de VS echt beginnen te haten. Daar handelen ze dan ook naar, en daar haalt de VS dan weer z'n rechtvaardiging uit om tegen die landen te handelen. Op dit moment vervreemden ze zich ook van de westerse wereld en wie weet wat dat voor mogelijkheden biedt voor eventuele eerzuchtige, machtszieke presidenten in de toekomst.

Mijn punt is, ik kan me moeilijk voorstellen dat een land als de VS aan de top van de wereld in het beste belang is van de planeet. Ik vind dus dat er iets moet veranderen. Maar wat, en hoe?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Advertentie
Oud 11-01-2004, 17:06
Verwijderd
Dit vraagt om een 'doeltreffende' aanpak.
Oud 11-01-2004, 17:17
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Vurig hopen dat hij de komende verkiezingen verliest?
__________________
vive la feast!!
Oud 11-01-2004, 17:25
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Onderbouwing?

Waarom heeft iedereen het altijd over Bush...

Ik betwijfel of hij geen adviseurs heeft waar hij goed naar luistert

Citaat:

De VS is zijn oorlog begonnen, recht tegen wat de regels, die ze nota bene mede zelf hadden opgesteld
En wij als land steunen ze, hetzij niet met soldaten.
Oud 11-01-2004, 17:31
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 11-01-2004 @ 18:25:
Onderbouwing?

Waarom heeft iedereen het altijd over Bush...


nuttige opmerkingen zijn altijd welkom

Ik betwijfel of hij geen adviseurs heeft waar hij goed naar luistert

Wat wil je daar nou mee zeggen

En wij als land steunen ze, hetzij niet met soldaten.

Als land wel, als volk niet
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 11-01-2004, 17:37
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Nou iedereen heeft het altijd over fuck Bush. Hij is inderdaad niet snugger als ik die uitspraken van hem zo eens lees, maar daarom moet je niet alles wat Amerika doet meteen zien als iets dat Bush doet.

De enige reden dat zoveel mensen Amerika haten is doordat ze de oorlog zien als iets wat Bush wil afmaken voor ze vader in combinatie met de negatieve manier waarop iedereen hem persoonlijk afschildert (Michael Moore lult een eind weg en zeikt Bush af voor $$$, vele plaatjes op internet die bewerkt zijn waar je Bush als een aap ziet enz.). Ze vinden de Amerikanen dom, want hoe kun je anders ooit voor Bush gekozen hebben.

Ik vind dit enorm irritant, 5 jaar geleden hoorde je nog niemand. Maar met de komst van Bush ging ineens iedereen zeiken over Amerika. Bush is dom, de Amerikanen zijn dom. Wat ben ik blij dat wij niet een groot land zijn met veel invloed want anders zou iedereen ons ook haten vanwege die Balkenende met zijn lelijke kapsel en eindeloos geratel aan woorden zonder dat hij iets zegt dat nuttig is.


We kunnen Amerika niet stoppen, dus waarom hebben we deze discussie?

http://www.unprecedented.org leuke info over de verkiezingen.

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 17:39.
Oud 11-01-2004, 17:48
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ten eerste heeft dit niets met filosofie of levensbeschouwing te maken. Ten tweede is deze discussie ongeveer 223 keer op A&N langsgekomen. En ten derde kunnen we Bush en zijn kornuiten niet stoppen, alleen maar hopen dat Amerika verstandig word en niet op hem stemt.
__________________
vive la feast!!
Oud 11-01-2004, 17:50
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Precies,

het boeit niet wat wij willen.. we are not pulling the strings.

Dus slotje plz?: )
Oud 11-01-2004, 17:51
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik heb helemaal niks te maken met wat jij vind dat ik mag zeggen of niet. Ik zeg het omdat dit alles m'n ogen geopend heeft. Ik zei 5 jaar geleden nog niks omdat ik toen 12 was en minder begrip had van de internationale relaties. Ik haat Amerika noch Bush, maar ik zie wel in dat er iets moet veranderen. Ik praat niet over Bush die praat/eruitziet als een aap. Ik praat over wat het beste is voor de wereld. En of we Amerika kunnen stoppen, dat weet je niet als je het niet probeert. En ik probeer het nu dus. Hou dus alsjeblieft je nutteloze neerbuigende commentaar voor je.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 11-01-2004, 17:52
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 11-01-2004 @ 18:48:
Ten eerste heeft dit niets met filosofie of levensbeschouwing te maken. Ten tweede is deze discussie ongeveer 223 keer op A&N langsgekomen. En ten derde kunnen we Bush en zijn kornuiten niet stoppen, alleen maar hopen dat Amerika verstandig word en niet op hem stemt.
ow, dat wist ik niet

Verplaatsen dan op z'n minst?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Oud 11-01-2004, 17:53
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 11-01-2004 @ 17:49:
Onderhand vind iedereen dat de maat vol is, Bush hoort geen president te zijn. Niemand heeft nog een goed woord voor hem over, hooguit voor het Amerikaanse volk.
laten zij nu toevallig de genen zijn die op hem mogen stemmen
Ze zijn geindoctrineerd en slikken het gelul van de regering voor zoete koek.
zijn ze geindoctrineerd? vast hoor, maar waar blijkt dat dan weer uit?
Vast en zeker, als alles wat Bush zei en deed bekend zou worden en het was 10x zo erg als wat er nu bekend is... niemand zou echt verbaasd zijn.
dat kun jij weten?
Niet in Europa, Azië en het Midden-Oosten tenminste. Maar wat moet er dan eigenlijk gebeuren voordat er wel actie wordt ondernomen?? De VS is zijn oorlog begonnen, recht tegen wat de regels, die ze nota bene mede zelf hadden opgesteld, in.
dat is inderdaad schandalig
En hoewel hun machtspositie nu mondiaal onder vuur zou moeten liggen en hun integriteit en waardigheid sterk in twijfel zou moeten worden getrokken, vallen zij nu hun "bondgenoten" aan, die hen niet hebben gesteund in hun kruistocht (niet mijn persoonlijke woordkeus, maar ok ).
hoe komt dat denk je? omdat amerika alles te zeggen heeft, en de rest niks bijvoorbeeld?
Maar zoals ik al zei... wat moet er dan gebeuren voor we er iets aan doen? De leiders zijn blijkbaar bang. Mensen gaan de straat niet meer op, want daar is een grote schok voor nodig, een algemene ontevredenheid en paniek mss wel. En die komt er niet, want mensen zijn het allemaal al gewend. Alleen als de VS zou besluiten de Westerse wereld aan te vallen zou zoiets gebeuren. Dat ligt heel ver weg, maar het is helemaal niet onmogelijk. Kijk maar naar wat er nu is gebeurd. De VS heeft de islamitische wereld en voormalige communisctische landen zodanig tegen zich in het harnas gejaagd dat ze de VS echt beginnen te haten. Daar handelen ze dan ook naar, en daar haalt de VS dan weer z'n rechtvaardiging uit om tegen die landen te handelen. Op dit moment vervreemden ze zich ook van de westerse wereld en wie weet wat dat voor mogelijkheden biedt voor eventuele eerzuchtige, machtszieke presidenten in de toekomst.
ik tweifel, er zal gehandeld moeten worden, en de geschiedenis leert dat europa overhoop schieten slecht voor de handel is


Mijn punt is, ik kan me moeilijk voorstellen dat een land als de VS aan de top van de wereld in het beste belang is van de planeet. Ik vind dus dat er iets moet veranderen. Maar wat, en hoe?
hier wil ik nog het liefst op reageren. het belang van de planeet, welk een gewauwel. de planeet heeft geen belangen. de evenwichten worden niet alleen door amerika verstoord. je praat over het belang van de planeet, maar bedoeld gewoon het belang van de maatschappij zoals die in jouw eigen referentie kader het beste lijkt.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 11-01-2004, 18:04
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 11-01-2004 @ 18:52:
ow, dat wist ik niet

Verplaatsen dan op z'n minst?
dat zal denk ik wel gebeuren. Hoewel ik me kan voorstellen dat ze de discussie op A&N ook zat zijn
__________________
vive la feast!!
Oud 11-01-2004, 18:11
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
@JaJ:

Voor het grootste deel van wat je zegt geef je me gelijk, dus daar zal ik niet op antwoorden.

Ik snap overigens niet wat je nou zit te zeiken, maar ik zal toch proberen te antwoorden.. ik laat merken dat het mij wat kan schelen hoe het de wereld en de mensen erop vergaat, en jullie doen net alsof ik een of ander links actievoerdertje ben dat verslaafd is aan het einde van de wereld voorspellen... Ik zou graag dingen veranderd zien jah, en idd zoals dat mij het beste lijkt. Nou en?? Is het ouderwets om te proberen verbetering te krijgen ofzo?
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."

Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 18:13.
Oud 11-01-2004, 18:46
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Nope, ik heb ook idealen maar ik probeer zoveel mogelijk idealen na te streven die iets veranderen ipv alleen maar tijd kosten.

Je kan een ideaal nooit bereiken, maar je kan wel dichterbij komen.
Oud 11-01-2004, 20:20
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
-> N&A (vooruit )
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 11-01-2004, 20:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dr zijn genoeg Bush topics.

Vb:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=691925
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Strategisch stemmen
Blood Fire Rage
338 22-11-2006 20:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap State of the Union - Bush verdedigt strijd tegen de tirannie
Supreme Dutch
113 06-02-2006 22:20
De Kantine Een paar vragen over wat jij vind over onze maatschappij!
MoO
54 29-01-2004 18:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bush
Bludjinni
9 23-03-2003 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wapens die waarschijnlijk gebruikt gaan worden in oorlog tegen Irak
Gatara
42 07-03-2003 10:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.