Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 15:01
Marion-etje
Marion-etje is offline
hallo mensen,

ik ben marion, en ik heb een vraag aan jullie en jullie kunnen mij helpen? ik heb deze leeftijd waarin je voor jezelf gaat beslissen of je wel of niet in god gelooft enzovoorts.

nu wil ik van jullie weten: geloof jij wel of niet in god? en waarom? en geloof je dan in god en/of de bijbel? en waarom?
als je gelooft; wat doe je dan aan je geloof?

ik wacht op reacties. thnx
xx marion

Advertentie
Oud 14-01-2004, 15:08
Verwijderd
Gebruik de search. Denk je in al deze tijd dat dit forum bestaat, nog geeneen topic bestaat over of god bestaat of niet?


http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=589513

Hij bestaat trouwens niet.
Oud 14-01-2004, 15:11
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Reverend schreef op 14-01-2004 @ 16:08:

Hij bestaat trouwens niet.
wellus!
je plaagt mij
Oud 14-01-2004, 15:21
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
[QUOTE]Marion-etje schreef op 14-01-2004 @ 16:01:
hallo mensen,

ik ben marion, en ik heb een vraag aan jullie en jullie kunnen mij helpen? ik heb deze leeftijd waarin je voor jezelf gaat beslissen of je wel of niet in god gelooft enzovoorts.

nu wil ik van jullie weten: geloof jij wel of niet in god?

wel
Citaat:
en waarom?
dat voel je vanzelf als je bid.
Citaat:
en geloof je dan in god en/of de bijbel? en waarom?
als je gelooft; wat doe je dan aan je geloof?
ik bid en leef zo goed mogelijk, en ja ik geloof ook ten dele in de bijbel.
Citaat:

ik wacht op reacties. thnx
xx marion

Oud 14-01-2004, 16:10
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Marion-etje schreef op 14-01-2004 @ 16:01:

geloof jij wel of niet in god?
en waarom?
en geloof je dan in god en/of de bijbel?
en waarom?
als je gelooft; wat doe je dan aan je geloof?
zal ik dan toch maar serieus reageren. voel me eigenlijk wel aangesproken namelijk.
Ik ben door mijn ouders dus jaren lang meegesleept naar de kerk, en heb regelmatig gedacht 'waar is dit allemaal goed voor? het kost me allemaal zondagen en helpen doen al die gebeden toch niet.'
Uiteindelijk heb ik toen besloten er mee door te gaan om de vreemde rede dat ik er al zo lang mee bezig was en het zonde vond om het te laten vallen. dan heb je toch 14 jaar aan zondagen verspild
Nu, zo'n 2 jaar later ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ik weet nog niet of ik in God geloof, en als ik dat doe, waarin ik dan geloof. Ik geloof wel dat een aantal dingen in de bijbel gebeurt is, maar ik geloof niet dat je de bijbel als geschiedenis boek moet gebruiken. De bedoeling van de verhalen is veel interessanter, wat willen de verschillende schrijvers ons duidelijk maken. Dit maakt ook dat ik veel meer heb aan wat er in de bijbel staat dan wat mensen vertellen dat God is.

Wat doe ik aan mijn geloof: ga elke zondag naar de kerk, speel 3 keer per maand piano in een dienst (jeugd en kinder diensten), eens in de 2 weken categestatie. *beuh, ik zit daar vaak zeg... 7 keer per maand zo'n beetje.*
Toch blijf ik gaan en wel omdat:
-Ik tot rust kom in de kerk. De kerk is een plaats waar ik niet denk aan school, aan verplichtingen en mijn eigen problemen.
-De lessen die je uit de bijbel kunt trekken. Kennis waar je misschien ooit iets aan hebt in bepaalde lastige situaties.
-de groep waar je bij hoort. Een punt dat vaak onderschat wordt, geloven doe je niet alleen. Je hoort ergens bij, als je ziek wordt komen er mensen langs om te kijken hoe het met je gaat enz. Je bent niet meer zo alleen in het leven. Nu heb ik daar natuurlijk geen last van, (ouders, opa's oma's, ik woon thuis) maar later ongetwijfeld wel.

Nog een laatste tip als je twijfeld of je door wilt gaan met geloven:
Je kunt natuurlijk gewoon een tijdje proberen zonder geloof te leven, als je het begint te missen ga je terug.
Oud 14-01-2004, 16:33
Moe_Mina
Avatar van Moe_Mina
Moe_Mina is offline
Ik geloof in God. ( Allah ) Als ik bid voel ik me heerlijk en weet ik dat Hij zich over me ontfermt. Ik ben er zeker van dat ik het juiste geloof heb, omdat er zulke machtige bewijzen in de Koran staan, zoveel ( wetenschappelijke ) bewijzen dat het Heilige Boek geen verzinsel is.

http://www.geocities.com/Athens/Part...ijzen.html#a11

Dit zijn enkele voorbeelden...
Oud 14-01-2004, 16:37
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
nee
Oud 14-01-2004, 16:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Worstebroodjes
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie geloof, hoop, liefde
Gerlinda
126 12-05-2009 06:32
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is jouw religie en wat vind jij het belangrijkste aspect?
BezigeBij
145 14-06-2006 15:05
Levensbeschouwing & Filosofie "God is dood"
RanC
500 16-05-2005 18:08
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie Schepsels van god of..
PFP
28 12-04-2002 17:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.