Oud 20-01-2004, 17:04
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Stel:

We zetten alle allochtonen die een middelzware tot zware misdaad begaan het land uit, bij een lichte misdaad krijgen ze 1 waarschuwing. Ze worden teruggestuurd naar hun eigen land en mogen de EU niet meer in. Klinkt redelijk vind ik... Toch in ieder geval redelijker dan goede bijna nederlandse burgers het land uitzetten na 10 jaar hun leven hier te hebben opgebouwd door hard werken.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 17:13
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Ik vind het redelijk. Je hebt het zo kut in je eigen land? Fijn. Je mag bij ons komen maar dan moet je wel je aan onze wetten en regels houden. Als je eigen land echt zo klote is kan je je heus wel aan die paar regels aanpassen waar de meeste mensen zich ook aan houden.

Sacrifice is necessary

Ik bedoel, al die mensen die dan hier komen omdat ze politieke vluchtelingen zijn en anders vermoord worden. Nou, die gaan dan hier problemen veroorzaken waar wij last van hebben. Ze kunnen wel beetje dankbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:21
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Ik vind dat als een asielzoeker hier een misdaad begaat, hij gewoon geen asiel moet krijgen en dan moet hij dus weg. Maar als iemand hier wel asiel heeft gekregen en misschien zelfs een Nederlandse nationaliteit heeft, hij gewoon volgens het Nederlandse systeem moet worden berecht en gestraft. Je moet niet naar iemands afkomst kijken als je een strafmaat vaststelt. Dat slaat nergens op.
We gaan toch ook niet Nederlanders die een misdaad plegen naar Turkije ofzo sturen?

Allochtonen moeten gewoon net zo berecht worden als autochtonen. Toen we ze hebben toegelaten hebben we een bepaald risico genomen en nu moeten we daar dan ook maar de gevolgen van dragen. Ik denk trouwens ook niet dat landen als Marokko blij zijn als wij daar allemaal criminelen heen sturen.

Ik vind trouwens ook wel dat allochtonen zich aan moeten passen hoor, maar ik zie niet in waarom ze anders berecht zouden moeten worden aan een autochtoon die zich niet aan onze regels heeft aangepast.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:37
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 20-01-2004 @ 18:21:
Ik vind dat als een asielzoeker hier een misdaad begaat, hij gewoon geen asiel moet krijgen en dan moet hij dus weg. Maar als iemand hier wel asiel heeft gekregen en misschien zelfs een Nederlandse nationaliteit heeft, hij gewoon volgens het Nederlandse systeem moet worden berecht en gestraft. Je moet niet naar iemands afkomst kijken als je een strafmaat vaststelt. Dat slaat nergens op.
We gaan toch ook niet Nederlanders die een misdaad plegen naar Turkije ofzo sturen?

Allochtonen moeten gewoon net zo berecht worden als autochtonen. Toen we ze hebben toegelaten hebben we een bepaald risico genomen en nu moeten we daar dan ook maar de gevolgen van dragen. Ik denk trouwens ook niet dat landen als Marokko blij zijn als wij daar allemaal criminelen heen sturen.

Ik vind trouwens ook wel dat allochtonen zich aan moeten passen hoor, maar ik zie niet in waarom ze anders berecht zouden moeten worden aan een autochtoon die zich niet aan onze regels heeft aangepast.
We hebben helemaal geen verplichtingen tegenover de immigranten. Ze zijn hier wat mij betreft te gast. Veelal volgens henzelf ook, ze zijn volledig van plan weer terug te gaan naar hun eigen (!) land later. Of de bijv. Marokkaanse overheid het onredelijk vindt dat we de misdadigers die vanuit hun land komen terugsturen, maakt niets uit. Waarom zouden we ons eraan moeten vastleggen als we besluiten een buitenlander hier binnen te laten. Als we een goede reden hebben om hem weg te willen sturen, dan kunnen we dat. Zo komt er ook meer ruimte vrij voor immigranten die echt hulp nodig hebben en vooral: willen!
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:44
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik vind het wel een goede maatregel. Die mensen komen hier, plegen misdaden en gaan hun gang maar. Ze mogen blij zijn dat ze hier welkom zijn.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:59
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten. Je stelling mist elke argumentatie en moet bovendien op n&a.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:02
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 20-01-2004 @ 18:59:
Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten.

Dat is dan wel weer waar..
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:16
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 20-01-2004 @ 18:59:
Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten. Je stelling mist elke argumentatie en moet bovendien op n&a.
Het moet idd op N&A, mijn fout..
Maar het gaat er niet om dat de straf voor zware misdaden is om ze het land uit te gooien. Het gaat er om dat ik vind dat immigranten hun rechten verliezen als ze misbruik maken van ons vertrouwen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:17
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
helemaal hardstikke mee eens... ze krijgen een goede kans... maar wees er zuinig op want je krijgt er maar 1. ik vind trouwens ook dat als ze een partner uit hun land van herkomst halen die zelf moeten verzorgen en geen extra uitkering krijgen.. kunnen ze dat niet dan zoeken ze maar een nederlandse partner.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:17
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
"Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten. Je stelling mist elke argumentatie en moet bovendien op n&a."

Omdat we van nature al rotzakken aanwezig hebben moeten we dus geen selectie laten plaatsvinden op zij hier te gast zijn?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:24
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 20-01-2004 @ 19:17:
"Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten. Je stelling mist elke argumentatie en moet bovendien op n&a."

Omdat we van nature al rotzakken aanwezig hebben moeten we dus geen selectie laten plaatsvinden op zij hier te gast zijn?
jah dat is een goed idee...
alleen een probleem... waar wou je ze laten? kijk de allochtonen die hier te gast zijn, die kun je weer trug naar huis sturen maarjah wat moet je met het maatschappelijk afval dat hier geboren en getogen is. Ik vind trouwens wel dat nadat er een bepaalde tijd is verstreken de desbetreffende allochtone crimineel niet meer naar zijn land van herkomst trug gestuurd mag worden... (denk aan 5 jaar)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:33
rwin
rwin is offline
Citaat:
helemaal hardstikke mee eens... ze krijgen een goede kans... maar wees er zuinig op want je krijgt er maar 1. ik vind trouwens ook dat als ze een partner uit hun land van herkomst halen die zelf moeten verzorgen en geen extra uitkering krijgen.. kunnen ze dat niet dan zoeken ze maar een nederlandse partner.
En als een blanke nederlander een partner uit het buitenland neemt, mag die partner dan ook niet genieten van ons sociaal stelsel?

Mensen die asiel hebben gekregen, nederlander zijn geworden, hebben dus netzoveel recht als elke andere nederlander. Die flikker je het land dus niet uit.
Mensen die nog geen asiel hebben, en lastig worden, dat is een ander verhaal, maar kun je opzich nog niet meteen terug sturen. Wie weet handelde hij wel uit onwetendheid door cultuurverschillen, en dan sturen wij hem terug naar zijn land van herkomst, en wordt hij ff lekker overhoop geknald.
Ik beweer niet dat onwetendheid een excuus is, dat is het nooit.
Maar je zou gewoon zijn asielaanvraag moeten afwachten, controleren of zijn land echt gevaarlijk is, voordat je besluit wat je met hem doet. Heeft hij geen asiel nodig, dan stuur je hem gewoon terug, heeft hij het wel nodig, berecht je hem volgens de algemene nederlandse wetgeving.
__________________
Take a step outside yourself/And turn around/Take a look at who you are/it's pretty scary/so silly/it's revolting/you're not much/if you're anything
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:38
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 20-01-2004 @ 19:24:
jah dat is een goed idee...
alleen een probleem... waar wou je ze laten? kijk de allochtonen die hier te gast zijn, die kun je weer trug naar huis sturen maarjah wat moet je met het maatschappelijk afval dat hier geboren en getogen is. Ik vind trouwens wel dat nadat er een bepaalde tijd is verstreken de desbetreffende allochtone crimineel niet meer naar zijn land van herkomst trug gestuurd mag worden... (denk aan 5 jaar)
Daar is idd niks aan te doen, daar zullen de normale regels voor moeten gelden. Dat is niet meer dan eerlijk. Maar de rest wel. En dan hun hele leven, niet alleen 5 jaar.
Op dit moment worden trouwens ook mensen teruggestuurd terwijl ze hier al 10 jaar ofzo wonen, terwijl ze het juist al heel goed doen.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:41
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 19:38:
Daar is idd niks aan te doen, daar zullen de normale regels voor moeten gelden. Dat is niet meer dan eerlijk. Maar de rest wel. En dan hun hele leven, niet alleen 5 jaar.
Op dit moment worden trouwens ook mensen teruggestuurd terwijl ze hier al 10 jaar ofzo wonen, terwijl ze het juist al heel goed doen.
ik vind dat als iemand volledig geintegreerd is (daar hoort ook bij niet de islam als argment gebruiken voor de schelding van onze wet) en hij voelt zich nederlands is geaccepteerd en hij heeft nederland geaccepteerd je hem niet meer trug mag sturen wanneer hij een ernstig delict pleegt.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:45
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Gandalf schreef op 20-01-2004 @ 19:41:
ik vind dat als iemand volledig geintegreerd is (daar hoort ook bij niet de islam als argment gebruiken voor de schelding van onze wet) en hij voelt zich nederlands is geaccepteerd en hij heeft nederland geaccepteerd je hem niet meer trug mag sturen wanneer hij een ernstig delict pleegt.
Ik weet niet of zo'n vraag wel aan de orde is... Ik denk dat mensen die zodanig geintegreerd zijn geen ernstige delicten zullen plegen...
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:58
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 19:45:
Ik weet niet of zo'n vraag wel aan de orde is... Ik denk dat mensen die zodanig geintegreerd zijn geen ernstige delicten zullen plegen...
Nee, want als een allochtoon goed is geďntegreerd, dan is hij net als een Nederlander. En Nederlanders plegen nooit ernstige delicten...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:03
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
uhm, leuke vraag:

het schijnt dat criminele jongeren veelal allochtone jongeren zijn.
maar, die jongeren zijn dacht ik ook veelal in nederland geboren. heel kort door de bocht concludeer ik dus dat het gewoon de bedoeling is dat gekleurde mensen er uitgeflikkert moeten worden?

allochtonen, poepoe, wedden dat je er de duitsers niet mee bedoelt
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:03
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 20-01-2004 @ 19:58:
Nee, want als een allochtoon goed is geďntegreerd, dan is hij net als een Nederlander. En Nederlanders plegen nooit ernstige delicten...
idd
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-01-2004, 19:24
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-01-2004 @ 20:03:
uhm, leuke vraag:

het schijnt dat criminele jongeren veelal allochtone jongeren zijn.
maar, die jongeren zijn dacht ik ook veelal in nederland geboren. heel kort door de bocht concludeer ik dus dat het gewoon de bedoeling is dat gekleurde mensen er uitgeflikkert moeten worden?

allochtonen, poepoe, wedden dat je er de duitsers niet mee bedoelt
Jammer dat je dat zegt.. Ik heb nooit de bedoeling gehad "de buitenlanders" eruit te gooien. Ik zeg dit omdat het best wel eens een goed afschrikmiddel zou kunnen vormen. Als Duitsers niet bij de door mij bedoelde groep horen komt dat omdat die van begin af aan al grotendeels geintegreerd zijn, en waarschijnlijk niet in de buitenwijken terecht zullen komen om daar verkeerd op te groeien.

@Gandalf en Aragorn (? )
Tuurlijk plegen Nederlanders ook ernstige delicten, maar toch niet zo wetmatig als in buitenwijken...

Algemeen:
Dit lijkt mij een redelijk goede maatregel om de misdaad veroorzaakt door ghetto-achtige omstandigheden in buitenwijken terug te dringen door afschrikking en zo nodig, uitzetting. Geen bij-bedoelingen!
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:29
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:24:
Jammer dat je dat zegt.. Ik heb nooit de bedoeling gehad "de buitenlanders" eruit te gooien. Ik zeg dit omdat het best wel eens een goed afschrikmiddel zou kunnen vormen. Als Duitsers niet bij de door mij bedoelde groep horen komt dat omdat die van begin af aan al grotendeels geintegreerd zijn, en waarschijnlijk niet in de buitenwijken terecht zullen komen om daar verkeerd op te groeien.
Wie bedoel je dan? Wie wil je er dan wel uitgooien als het niet "de buitenlanders" zijn?

Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:24:
@Gandalf en Aragorn (? )
Tuurlijk plegen Nederlanders ook ernstige delicten, maar toch niet zo wetmatig als in buitenwijken...
Jij zei dat geďntegreerde buitenlanders geen ernstige delicten zouden plegen of zoiets. Enne... wetmatig? Stelselmatig denk ik, of niet?

Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:24:
Algemeen:
Dit lijkt mij een redelijk goede maatregel om de misdaad veroorzaakt door ghetto-achtige omstandigheden in buitenwijken terug te dringen door afschrikking en zo nodig, uitzetting. Geen bij-bedoelingen!
Misschien dat het wel zou werken, maar het is gewoon discriminatie en dat vind ik niet kunnen. Ik heb het dus over mensen die hier van de Nederlandse regering toestemming hebben gekregen om te wonen. Vanaf het moment dat Nederland die toestemming (asiel) heeft gegeven, heeft ze ook de verantwoordelijkheid voor die mensen op zich genomen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 19:35
VoRaZ
Avatar van VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
AragornElessar schreef op 20-01-2004 @ 20:29:
Wie bedoel je dan? Wie wil je er dan wel uitgooien als het niet "de buitenlanders" zijn?


Oh sorry. Ik was ervan uitgegaan dat je intelligentie had en kon begrijpen halen wat ik met die zin bedoelde. Ik zal het even uitleggen voor de minder bedeelden. Mijn oprechte excuses.

Ik wil dus niet zo'n wet instellen om zo veel mogelijk buitenlanders eruit te werken, maar om zoveel mogelijk misdaad eruit te werken. Ik dacht dat dat er wel uit te halen viel. Maar ok.

Citaat:
Jij zei dat geďntegreerde buitenlanders geen ernstige delicten zouden plegen of zoiets. Enne... wetmatig? Stelselmatig denk ik, of niet?


ook best

Citaat:
Misschien dat het wel zou werken, maar het is gewoon discriminatie en dat vind ik niet kunnen. Ik heb het dus over mensen die hier van de Nederlandse regering toestemming hebben gekregen om te wonen. Vanaf het moment dat Nederland die toestemming (asiel) heeft gegeven, heeft ze ook de verantwoordelijkheid voor die mensen op zich genomen.
Straffen van misdaden is geen discriminatie. Als ze van tevoren worden verteld dat ze er weer uit gegooid worden als ze iemand een mes in de buik steken of hun winkel beroven, dan moet dat best kunnen zonder dat er iemand over discriminatie begint te zeuren.
__________________
"Waarheid zit anders vol paradoxen."
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:11
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:35:

Oh sorry. Ik was ervan uitgegaan dat je intelligentie had en kon begrijpen halen wat ik met die zin bedoelde. Ik zal het even uitleggen voor de minder bedeelden. Mijn oprechte excuses.
[/B]

en dat van dat jammer dat je dat zegt er ook bij

om te beginnen: sorry, ik wil je niet voor rascist uitmaken ofzo, ik bedoelde het niet lullig ofzo.

wel even het volgende
Jij, in jou oneindige intelligentie spreekt over allochtonen die "overlast" veroorzaken. echter, hoe vaak zie jij in het nieuws allochtonen die overlast veroorzaken. volgens mij doen volwassen allochtonen eigenlijk maar weinig aan misdaad. de grote groep misdadige jongeren, die wij wel allochtoon noemen, is echter meestal hier geboren, en is dus eigenlijk niet allochtoon.
wat wil ik daar mee zeggen: de groep Allochtone criminelen is hier nogal klein denk ik.
toch komt het er volgens mij op neer dat die groep ook "teruggestuurd" zou worden?

wat die duitser betreft. het gaat er niet om dat die niet bij de groep "allochtone jeugd" wordt ingedeeld, het gaat er om dat als een duitser een vergrijp zou plegen, dat die dan niet naar zijn land zou worden gestuurd.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:21
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 20-01-2004 @ 19:17:
"Laten we dan alle Nederlanders die een zware misdaad begaan ook maar het land uitzetten. Je stelling mist elke argumentatie en moet bovendien op n&a."

Omdat we van nature al rotzakken aanwezig hebben moeten we dus geen selectie laten plaatsvinden op zij hier te gast zijn?
Ik begrijp je niet?

Ik hou er niet van om onderscheid te maken tussen mensen op hun afkomst. Iedereen moet even veel kans hebben. Wat is het concrete verschil tussen een allochtoon en een autochtoon waardoor de een meer rechten heeft dan de ander?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:23
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 20-01-2004 @ 21:21:
Ik begrijp je niet?

Ik hou er niet van om onderscheid te maken tussen mensen op hun afkomst. Iedereen moet even veel kans hebben. Wat is het concrete verschil tussen een allochtoon en een autochtoon waardoor de een meer rechten heeft dan de ander?
afgezien van het feit dat allochtoon een superhypocriete term is, is er best wat voor te zeggen toch? als je ergens nieuw bent heb je toch sowieso meestal een soort proefperiode?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 20:30
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-01-2004 @ 21:23:
afgezien van het feit dat allochtoon een superhypocriete term is, is er best wat voor te zeggen toch? als je ergens nieuw bent heb je toch sowieso meestal een soort proefperiode?
Iedereen die ergens wil wonen moet zich aan dezelfde regels houden. Voor iedereen moet de straf op overtreding van die regels gelijk zijn. Ik vind dat de wetten geen onderscheid op afkomst mogen maken.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 20:33
Jordi
Avatar van Jordi
Jordi is offline
Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:35:


Oh sorry. Ik was ervan uitgegaan dat je intelligentie had en kon begrijpen halen wat ik met die zin bedoelde. Ik zal het even uitleggen voor de minder bedeelden. Mijn oprechte excuses.

Ik wil dus niet zo'n wet instellen om zo veel mogelijk buitenlanders eruit te werken, maar om zoveel mogelijk misdaad eruit te werken. Ik dacht dat dat er wel uit te halen viel. Maar ok.
Mensen zonder jouw oneindige alwetende intelligentie zouden natuurlijk kunnen denken dat je met de zin:
Ik heb nooit de bedoeling gehad "de buitenlanders" eruit te gooien.
nooit de bedoeling hebt gehad om er buitenlanders uit te gooien. Aangezien je topic daar wel over gaat, is dat een beetje vaag. En omdat we niet allemaal zo slim kunnen zijn als jij, is dat dan misschien niet zo handig gezegd.

Mijn vraag was trouwens ook bedoeld om duidelijkheid te krijgen over wie je nou precies bedoelt? Bedoel je de nieuwe immigranten die nog nieteens asiel hebben, of de tweede generatie van Turken, Marokkanen enz. Dat vind ik namelijk nogal verschillend.

Je lult als je zegt dat het alleen maar je bedoeling is om de misdaad uit dit land te werken, want dan zou je Nederlandse misdadigers ook weg moeten willen sturen.

Citaat:
VoRaZ schreef op 20-01-2004 @ 20:35:
Straffen van misdaden is geen discriminatie. Als ze van tevoren worden verteld dat ze er weer uit gegooid worden als ze iemand een mes in de buik steken of hun winkel beroven, dan moet dat best kunnen zonder dat er iemand over discriminatie begint te zeuren.
Straffen van misdaden is geen discriminatie, maar het anders berechten van mensen om hun afkomst is dat wel. Ik denk niet dat je immigranten kunt vertellen dat je ze terug gaat sturen als ze iets gaan doen, dat lijkt me nog steeds discriminatie, omdat je dan toch iedereen anders behandelt (iedereen moet terug naar een ander land).
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:54
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 20-01-2004 @ 21:30:
Iedereen die ergens wil wonen moet zich aan dezelfde regels houden. Voor iedereen moet de straf op overtreding van die regels gelijk zijn. Ik vind dat de wetten geen onderscheid op afkomst mogen maken.
Zou het volgens jou wel mogen als de immigranen in questie nog aan het "binnenkomen" zijn (procederen of zoiets), dus dat ze nog geen verblijfsvergunning hebben enzo?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:00
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
JaJ schreef op 21-01-2004 @ 20:54:
Zou het volgens jou wel mogen als de immigranen in questie nog aan het "binnenkomen" zijn (procederen of zoiets), dus dat ze nog geen verblijfsvergunning hebben enzo?
Ja... maar een vereisde daarvoor vind ik wel dat de procedure versoepeld moet worden. Iemand mag niet jaren in onwetendheid doorbrengen wat zijn rechten nou eigenlijk zijn. Binnen een half jaar (of korter zelfs) moet iemand het weten of hij hier mag blijven of niet. Tot de tijd dat hij een verblijfsvergunning of de nl nationaliteit heeft is zijn positie hoogst onzeker, een risico wat een immigrant nou eenmaal neemt. Een misdrijf moet in die periode de proceduren kunnen afbreken.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:16
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 21-01-2004 @ 21:00:
Ja... maar een vereisde daarvoor vind ik wel dat de procedure versoepeld moet worden. Iemand mag niet jaren in onwetendheid doorbrengen wat zijn rechten nou eigenlijk zijn. Binnen een half jaar (of korter zelfs) moet iemand het weten of hij hier mag blijven of niet. Tot de tijd dat hij een verblijfsvergunning of de nl nationaliteit heeft is zijn positie hoogst onzeker, een risico wat een immigrant nou eenmaal neemt. Een misdrijf moet in die periode de proceduren kunnen afbreken.
klinkt wel redelijk
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JaJ schreef op 20-01-2004 @ 21:11:

Jij, in jou oneindige intelligentie spreekt over allochtonen die "overlast" veroorzaken. echter, hoe vaak zie jij in het nieuws allochtonen die overlast veroorzaken. volgens mij doen volwassen allochtonen eigenlijk maar weinig aan misdaad. de grote groep misdadige jongeren, die wij wel allochtoon noemen, is echter meestal hier geboren, en is dus eigenlijk niet allochtoon .
wat wil ik daar mee zeggen: de groep Allochtone criminelen is hier nogal klein denk ik.
toch komt het er volgens mij op neer dat die groep ook "teruggestuurd" zou worden?

wat die duitser betreft. het gaat er niet om dat die niet bij de groep "allochtone jeugd" wordt ingedeeld, het gaat er om dat als een duitser een vergrijp zou plegen, dat die dan niet naar zijn land zou worden gestuurd.
DAT is natuurlijlk niet helemaal waar. Of in ieder geval niet per definitie. Pas als de derde generatie van een bepaalde immigrantenlijn het licht ziet, zal deze wettelijk aanvaard worden als autochtoon. Tot die tijd ben je als ten minste een van je ouders van buitenlandse komaf is, gewoon een allochtoon.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 10:20
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 21-01-2004 @ 21:50:
DAT is natuurlijlk niet helemaal waar. Of in ieder geval niet per definitie. Pas als de derde generatie van een bepaalde immigrantenlijn het licht ziet, zal deze wettelijk aanvaard worden als autochtoon. Tot die tijd ben je als ten minste een van je ouders van buitenlandse komaf is, gewoon een allochtoon.
true, maar ik durf te wedden dat er toch een hoop "allochtone" jeugd allang een vergunning heeft
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 22-01-2004 @ 11:20:
true, maar ik durf te wedden dat er toch een hoop "allochtone" jeugd allang een vergunning heeft
Dat is iets waar ik ook altijd mee heb geworsteld, overigens. Er zijn allochtonen die het Nederlanderschap bezitten, terwijl ze in hun hart, in woord en geschrift bij hoog en bij laag beweren 'ik blaif toerk' of 'ik blaif marokkaan'. Dan ben je dus geen Nederlander. In Amerika heeft men dat handig ondervangen, daar word je gewoon zo murw gegooid met hoe fantastisch en geweldig Amerika wel niet is, dat je op het laatst echt tróts bent om dat U.S. citizenship te verkrijgen. Totale assimilatie, in feite, hoewel veel culturen daar wel hun eigen gebruiken behouden. Er bestaat daar echter geen twijfel over dat men alleréerst Amerikaan is. En dát missen we hier.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-01-2004 @ 12:26:
Dat is iets waar ik ook altijd mee heb geworsteld, overigens. Er zijn allochtonen die het Nederlanderschap bezitten, terwijl ze in hun hart, in woord en geschrift bij hoog en bij laag beweren 'ik blaif toerk' of 'ik blaif marokkaan'. Dan ben je dus geen Nederlander. In Amerika heeft men dat handig ondervangen, daar word je gewoon zo murw gegooid met hoe fantastisch en geweldig Amerika wel niet is, dat je op het laatst echt tróts bent om dat U.S. citizenship te verkrijgen. Totale assimilatie, in feite, hoewel veel culturen daar wel hun eigen gebruiken behouden. Er bestaat daar echter geen twijfel over dat men alleréerst Amerikaan is. En dát missen we hier.
Vind dat nogal benauwend :/
Ik voel me soms nog steeds 1/8e Italiaans. Hehe Mooi toch? Maar ben ook trots op mijn Nederlands paspoort aangezien ik daar bijna overal zonder veel gezeik op de wereld kan reizen en werken.

Best wel idioot dat ik dat privilege heb en anderen niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 14:18
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-01-2004 @ 12:30:
Vind dat nogal benauwend :/
Ik voel me soms nog steeds 1/8e Italiaans. Hehe Mooi toch? Maar ben ook trots op mijn Nederlands paspoort aangezien ik daar bijna overal zonder veel gezeik op de wereld kan reizen en werken.

Best wel idioot dat ik dat privilege heb en anderen niet
jaja, ik voel me nog 1/2^50897 noors
ik twijfel of het direct geven van de nationaliteit, en het trotsmaken, zoals bijvoorbeeld in amerika, er ook werkelijk toe lijd dat de voormalig allochtonen dan niet gediscrimineerd worden, of in de misdaad terecht komen
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 20:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap kabinet Balkenende
Tommiev
63 23-05-2004 13:24
Seksualiteit Hoe verliep jouw laatste vrijpartij?
Negrotiator
145 02-01-2004 16:16
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Strandtenten zijn overlast Marokkanen zat
Prea|K
322 23-08-2003 18:37
Lifestyle Een groot ghetto
NL
173 11-08-2003 12:35
Software & Hardware Brein eist maatregelen van Campzone
Maradinus
18 30-07-2002 23:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.