Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 14:51
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Omdat iedereen er wel wat zinnigs over te zeggen heeft lijkt me een algemeen topic op z'n plaats. Niet 1 lid tegenover alle fb's.

Ik wil graag even het volgende aankaarten:

Citaat:
dreen schreef:
We hebben de regels omtrent een perm ban. Die blijft permanent tot een lid (na geruime tijd) aangeeft terug te willen komen en beloofd goed gedrag te vertonen. Daar beslissen de forumbazen&beheerders dan over. Als zo iemand terug komt en de fout in gaat heeft diegene zijn kansen gehad.
Ik kan me niet herinneren dat the pink flamingo de fout in is gegaan. Hij heeft zich de laatste maanden fatsoenlijk gedragen. (Ik kan zo tien andere forummers aanwijzen die slechter bezig zijn (maar ik wil geen slapende honden wakker maken ))


En hoe raar klinkt het volgende (in mijn ogen dan misschien):

Permanent gebannede leden mogen niet terugkomen, ook niet als zij bewezen hebben zich ook normaal te kunnen gedragen en dit ook consequent doen. Hij is weliswaar 'illegaal' teruggekomen maar niemand heeft er last van gehad. Totdat een ex die hem niet mag z'n foto zag staan.


Waarschijnlijk wordt dit topic gesloten maar het lijkt me zo beter dan tientallen topics op M&M van allemaal mensen die hun zegje willen doen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Advertentie
Oud 26-08-2004, 14:59
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ik ben het met je eens dat Sorbet nogal eens overdrijft en eens moet zien dat ze over die gast heen komt, het forum schijnt helaas nog altijd te klein te zijn voor beide leden. Maar, Mennuz heeft zijn kansen gehad, hij heeft ze zelf verkloot na talloze gesprekken, dus de perm ban was definitief.

Om niet alles nog een keer te hoeven tikken zal ik even een stukje quoten:

Citaat:
leden die een perm ban ontvangen hebben, hebben na een tijd de kans om zich te verontschuldigen en kunnen een nieuwe kans krijgen onder bepaalde voorwaarden en eisen die wij stellen, en wij zijn dan ook degenen die daarover beslissen. Niet het gebande lid zelf. Dat heeft TPF niet in acht genomen en heeft voor eigen rechter gespeeld. Zo werkt het dus niet.

Als we hem dan gratie verlenen op die manier, zouden we dat ook moeten doen bij een Flem, SiNix, Evito en vele anderen. Dat lijkt mij toch niet de bedoeling. Ik snap wel dat het heel vervelend is, maar zo werkt het nou eenmaal. Als TPF over een tijdje 1 van ons een mail stuurt met zijn verontschuldigingen en een vriendelijk verzoek of hij terug mag komen maakt hij misschien (nadruk op misschien, want daar ga ik natuurlijk niet alleen over) nog wel een kans. Maar eigen rechtertje spelen doen we niet aan. Kan je net zo goed alle fb's weggooien.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 26-08-2004, 15:54
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Wordt dan het overgrote deel van het positieve gedrag dat hij vertoonde met de TPF wel meegerekend in de beslissing of hij weer terug mag komen tegen die tijd?
(hoe lang is die tijd overigens?)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 26-08-2004, 15:59
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Om maar iemand anders te citeren:
Citaat:
permanent = permanent
Wat valt hier verder nog aan toe te voegen?
__________________
~eef <3 "No hugging, no learning."
Oud 26-08-2004, 15:59
Verwijderd
Namens ThePinkFlamingo:
Mailen met Excuses en vragen of hij terug mag komen?

Stel, er kwam een half jaar geleden een mailtje binnen bij de FB's
"Geachte Forumbazen

Hallo, Mennuz hier
Sorry voor de ruzies en flauwe undercover overlast de laatste 2,5 jaar
ik wou graag weer verder forummen, onder een nieuwe naam, mag dat

Met vriendelijke Groet Mennuz"

Alsof jullie dat serieus zouden nemen, en op zouden reageren.

Over Sinix Evito en Flem hoeven de FB's zich ook niet druk te maken, die zijn er altijd, en nog altijd halen die ongein uit, ze hebben toch een proxy, en een tientallen nicknames, en niemand die daar wat aan doet.
TPF kwam terug en bewees dat ie het wel kon. als Sinix en such dat ook willen, zouden ze best een kans mogen kunnen krijgen, maar dan wel dat de nickname bekent is, en dat ze als ze ook maar iets verkeerd doen meteen een nieuwe Perm krijgen.
De enige geldige Permban is die van de nickname Mennuz, die van die undercovers vallen onder de Mennuz ban. Dat is ongeveer 1,5 jaar geleden. voor een roofoverval krijg je minder lang celstraf dan voor een beetje schelden een ban.
En Mennuz kan wel mailen naar Tofke, Maar Tofke is niet echt happig op het reageren van de mail van TPF, en gooit het op een sextekort van de betreffende Flamingo, wat niet professioneel is, wat TPF ook aankaarte, waarop Tofke antwoorde dat ie geen zin had om te reageren, wat behoorlijk op een machtwellustige reactie lijkt.
Mennuz zegt zelf dat er geen "Talloze" gesprekken zijn geweest met forumbazen of hij terug mocht komen.
Oud 26-08-2004, 16:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 26-08-2004 @ 16:54 :
Wordt dan het overgrote deel van het positieve gedrag dat hij vertoonde met de TPF wel meegerekend in de beslissing of hij weer terug mag komen tegen die tijd?
(hoe lang is die tijd overigens?)

Denk het wel ja. Maar ik ben niet de enige die daarover gaat natuurlijk. Dat zijn zaken die pas besproken worden tegen de tijd dat het er echt toe doet, en dat is niet eerder dan wanneer hij er zelf mee komt.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 26-08-2004, 16:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
birthmark schreef op 26-08-2004 @ 15:51 :
Ik kan me niet herinneren dat the pink flamingo de fout in is gegaan. Hij heeft zich de laatste maanden fatsoenlijk gedragen. (Ik kan zo tien andere forummers aanwijzen die slechter bezig zijn (maar ik wil geen slapende honden wakker maken ))
Dat heb je dan verkeerd begrepen.

Mijn laatste regel sloeg niet op Mennuz. De laatste zin slaat op leden die terugkomen na een perm ban.
__________________
Oud 26-08-2004, 16:17
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Ufke schreef op 26-08-2004 @ 16:59 :
Namens ThePinkFlamingo:
Mailen met Excuses en vragen of hij terug mag komen?

Stel, er kwam een half jaar geleden een mailtje binnen bij de FB's
"Geachte Forumbazen

Hallo, Mennuz hier
Sorry voor de ruzies en flauwe undercover overlast de laatste 2,5 jaar
ik wou graag weer verder forummen, onder een nieuwe naam, mag dat

Met vriendelijke Groet Mennuz"

Alsof jullie dat serieus zouden nemen, en op zouden reageren.

Over Sinix Evito en Flem hoeven de FB's zich ook niet druk te maken, die zijn er altijd, en nog altijd halen die ongein uit, ze hebben toch een proxy, en een tientallen nicknames, en niemand die daar wat aan doet.
TPF kwam terug en bewees dat ie het wel kon. als Sinix en such dat ook willen, zouden ze best een kans mogen kunnen krijgen, maar dan wel dat de nickname bekent is, en dat ze als ze ook maar iets verkeerd doen meteen een nieuwe Perm krijgen.
De enige geldige Permban is die van de nickname Mennuz, die van die undercovers vallen onder de Mennuz ban. Dat is ongeveer 1,5 jaar geleden. voor een roofoverval krijg je minder lang celstraf dan voor een beetje schelden een ban.
En Mennuz kan wel mailen naar Tofke, Maar Tofke is niet echt happig op het reageren van de mail van TPF, en gooit het op een sextekort van de betreffende Flamingo, wat niet professioneel is, wat TPF ook aankaarte, waarop Tofke antwoorde dat ie geen zin had om te reageren, wat behoorlijk op een machtwellustige reactie lijkt.
Mennuz zegt zelf dat er geen "Talloze" gesprekken zijn geweest met forumbazen of hij terug mocht komen.

Waarschijnlijk was dat zeer serieus genomen ja als hij duidelijk had laten merken dat hij terug wou komen en zich netjes kan gedragen. Als hij nu over 2 dagen een mail stuurt komt het natuurlijk een stuk minder serieus over en dat heeft hij dan aan zichzelf te danken. Had ie meteen moeten doen toen ie werkelijk terug wou komen.

De naam Mennuz is niet gebanned, de hele Mennuz dus ook zijn clones zijn gebanned. Daar valt niets aan te veranderen.

Dat die lamzakken hier nog steeds roondwandelen is natuurlijk bekend en zodra er 1 bekend is bij ons zijn die ook meteen pleite. Daarvoor wordt geen uitzondering gemaakt.

De mail conversatie tussen tofke en mennuz doet er niet toe, daar weet verder niemand wat van. Is tussen hun 2.

Er zijn idd geen gesprekken geweest of hij al dan niet terug mocht komen want daar heeft ie nooit om gevraagd. Wat wel veelvuldig is voorgekomen is dat er gesprekken met hem zijn geweest nog voor zijn perm ban over hoe hij zich gedraagt, waar het vandaan kwam en hoe hij het zichzelf een stuk makkelijker had kunnen maken. Elke keer weer zou hij dat doen en elke keer weer deed ie het niet. Het houdt een keer op.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 26-08-2004, 16:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 26-08-2004 @ 16:54 :
Wordt dan het overgrote deel van het positieve gedrag dat hij vertoonde met de TPF wel meegerekend in de beslissing of hij weer terug mag komen tegen die tijd?
(hoe lang is die tijd overigens?)
Ik geloof dat TPF voorlopig zijn kansen heeft verspilt. Want als ik het me goed herinnen kwam hij terug na zijn perm ban, dat hoort natuurlijk niet en dat wordt hem aangerekend.

Voor de rest denk ik dat het verspilde moeite is om er nog langer over te praten. En ik vind het knap dat jullie de moed niet opgeven.
__________________
Oud 26-08-2004, 16:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-08-2004 @ 17:18 :
En ik vind het knap dat jullie de moed niet opgeven.
Natuurlijk geven we dit niet op. Het is immers onrechtvaardig.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 26-08-2004, 16:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
birthmark schreef op 26-08-2004 @ 17:28 :
Natuurlijk geven we dit niet op. Het is immers onrechtvaardig.
En hem unbannen is wel rechtvaardig tegenover de andere mensen die permanent verbannen zijn? Niet dus.
__________________
Oud 26-08-2004, 17:03
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 26-08-2004 @ 17:56 :
En hem unbannen is wel rechtvaardig tegenover de andere mensen die permanent verbannen zijn? Niet dus.
Namens ThePinkFlamingo:

Die andere Permgebanneden zouden zich ook eerst moeten bewijzen voordat ze terug zouden mogen komen.
Oud 26-08-2004, 17:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Dus als StoneFace een mailtje stuurt met excuses dat hij weer wil komen forummen, zou hij ook mogen terugkeren? Met bewijs dat hij zich onder andere nicks netjes heeft gedragen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 26-08-2004, 17:09
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Hmmm, ik vind toch echt dat een permanente ban permanent is; waarom zou je ThePinkFlamingo nu ineens gaan unbannen? Omdat veel gasten van 'Muziek' dat graag willen omdat het een aardige gast is? Hmm, dan krijg je straks dat iedere permanent gebande terugkomt op het forum om zich ff goed te gedragen en dan zegt; "kijk, ik ben super braaf hoor!!" Als het aan de TPF-aanhang ligt mogen straks alle aardige gasten met een permanente ban terugkomen..

ps: ik heb niks tegen ThePinkFlamingo hoor, ik vond het best aardige kerel, ik weet ook niet wat hij vroeger gedaan heeft, maar een echte kerel accepteert z'n straf (een perm ban duurt dacht ik 10 jaar?): kom in 2012 oid nog maar eens terug..

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 18:56.
Oud 26-08-2004, 17:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Ufke schreef op 26-08-2004 @ 18:03 :
Namens ThePinkFlamingo:

Die andere Permgebanneden zouden zich ook eerst moeten bewijzen voordat ze terug zouden mogen komen.
Wij gaan mensen die permanent verbannen zijn toch niet 'vragen' om met goed gedrag terug te komen?!?! Dat lijkt me logisch.

Vergelijk het eens met een gevangenis, misschien dat het je dan duidelijk wordt:
Zolang je je niet misdraagt kom je niet in de gevangenis terecht. Als je het verpest en de fout in gaat wordt je vastgehouden. Hoe erger het is, hoelanger je straf duurt. Als je straf permanent is kom je er niet meer uit. Als je uitbreekt en je laat zien dat je wel goed gedrag kunt vertonen, betekent dat nog niet dat je straf is opgeheven. Wanneer ze er ook achter komen, je wordt altijd weer opgepakt en in opgesloten.
__________________
Oud 26-08-2004, 17:28
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
TPF:

Als je een roofoverval pleegt, 8 maanden cel
Je scheld Bliksem uit voor kankerlijer, 10 jaar ban
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 26-08-2004, 17:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
birthmark schreef op 26-08-2004 @ 18:28 :
TPF:

Als je een roofoverval pleegt, 8 maanden cel
Je scheld Bliksem uit voor kankerlijer, 10 jaar ban
Goed, hij neemt het zelf allemaal lekker serieus, dus dan doen wij dat ook maar.
__________________
Oud 26-08-2004, 18:09
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Geef die Sorbet ook een perm ban. Dan is TPF gecompenseerd en is het gezeik misschien afgelopen omtrent de afgunst tussen beide. Kan iedereen weer een normale avatar nemen en stoppen met het pretenderen dat ze ook maar een beetje geven om TPF.
Ads door Google
Oud 26-08-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Prime Evil schreef op 26-08-2004 @ 19:09 :
Geef die Sorbet ook een perm ban. Dan is TPF gecompenseerd en is het gezeik misschien afgelopen omtrent de afgunst tussen beide. Kan iedereen weer een normale avatar nemen en stoppen met het pretenderen dat ze ook maar een beetje geven om TPF.
Het gaat hier niet echt om Sorbet. Het gaat er meer om dat iemand een half jaar normaal heeft gepost maar afgerekend wordt door zijn gedrag van anderhalf jaar geleden. Sorbet gaf hem toevallig aan omdat ze sneu is, maar dat heeft hier verder niet veel met de discussie te maken.

Mijn mening over dit alles:
Ik begrijp het van de forumleiding dat ze hun regels na willen leven en dat ze een terugkerend iemand met een permban weer gewoon bannen. Maar aan de andere kant heeft hij een hele tijd normaal gepost en had hij verder geen plannen om oude fouten te herhalen, het forum te hacken of een of andere forumroddelkrant te beginnen. Hij was een normaal lid die net als andere leden gewoon reacties gaf op topics. Jammer dat hij door zijn gedrag van een tijd geleden daar niet mee verder mag gaan.
Ik vraag me af waarom zoiets niet door de vingers gezien kan worden, dit is geen normale wereld waarin iemand een moord gepleegd heeft en mensen hem opsluiten als straf en omdat ze bang zijn dat hij het weer zal doen, het is maar een forum waarop iemand vroeger te veel te ver is gegaan en nu normaal post.
Oud 26-08-2004, 18:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2004 @ 17:17 :
De mail conversatie tussen tofke en mennuz doet er niet toe, daar weet verder niemand wat van. Is tussen hun 2.
Deze specifieke conversatie doet er weldegelijk toe, want hier wordt heel duidelijk aangegeven dat jullie godverdomme uit jullie nek zitten te zwetsen...

"Als hij het vraagt, overwegen wij het wel", wat een gore bullshit. Dat jullie het lef hebben dat soort uitspraken te doen! En dan zeker Tofke, waarmee ik al vaker een confrontatie had gehad waarbij ik met open mond moest luisteren naar het pure ongeinteresseerde wanbeleid dat er uit zijn vingers gleed. En dat voor een plusbaas!]

Dan heb ik dit ook in mijn eigen topic gezegd over het verschijnsel Perm ban, waarbij ik eindelijk eens inhoudelijk op het zaakje inga:

Je geeft met een PB eigenlijk aan geen vertrouwen te hebben in een stijgende lijn in het gedrag van het gebande lid. Net zoals bijvoorbeeld een levenslange gevangenisstraf. Maar TPF heeft bewezen het wel te kunnen en geleerd te hebben van z'n fouten. Is dat geen reden om TPF van z'n verleden te ontdoen?

Kortom: de vrees voor recidivisme blijkt ongerechtvaardigd. Dit is geen oog om oog, tand om tand forum, of wel? In dat geval zou ik zelfs willen zeggen dat jullie je excuses moeten aanbieden voor de misplaatste perm ban, maar dat zou natuurlijk te ver gaan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 18:46.
Oud 26-08-2004, 18:53
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2004 @ 17:17 :
De mail conversatie tussen tofke en mennuz doet er niet toe, daar weet verder niemand wat van. Is tussen hun 2.
Als het verhaal is zoals t verteld wordt, lijkt me dat juist wel terzake te doen. Immers er wordt altijd gezegd dat je maar plussers of FB's moet mailen bij vragen, maar als die zo reageren, kan ik me voorstellen dat dat ook weinig uithaalt

Let wel: het gaat mij puur om t verhaal zoals t verteld wordt, mochten er belangrijke details weggelaten worden, die de situatie anders maken, ben ik bereid mijn mening te wijzigen....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 26-08-2004, 19:06
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Persoonlijk weet ik niets van de mail conversatie tussen Tofke en Mennuz. Als dat voorgevallen is vlak nadat hij zijn ban ontving, dan doet het er niet toe, want je moet echt al geruime tijd gebanned zijn wil je nog een kans krijgen.

Is dit gebeurd na anderhalf jaar, dan doet het er misschien toe, maar ik neem aan dat als alles op een vriendelijke toon ging en normaal en fatsoenlijk, dat Tofke er wel iets over gemeld zou hebben? Is wel vaker voorgekomen dat we mails kregen van leden die een perm ban te pakken hadden die we uitgebreid besproken hadden of we ze nog een kans gaven of niet en ik moet zeggen dat we in de meeste gevallen besloten hebben om het nog een kans te geven. Maar als iemand om even een simpel voorbeeld te geven een mail stuurt als:

'Het is nu wel weer genoeg geweest, ik vind dat ik weer op het forum mag en als jullie vinden van niet dan zwaait er wat'

ja, dan is de discussie snel afgerond, dan komt daar niet eens een melding van, is een duidelijk nee. Dus het ligt er maar helemaal aan wanneer, hoe en met welk doel de mail is gestuurd. Nou wil ik niet suggereren dat Mennuz zo'n mail heeft gestuurd, maar ik neem aan dat er toch iets fout moet zijn gegaan, anders had Tofke het wel gemeld dacht ik zo.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 26-08-2004, 19:46
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dreen schreef op 26-08-2004 @ 17:18 :
Ik geloof dat TPF voorlopig zijn kansen heeft verspilt. Want als ik het me goed herinnen kwam hij terug na zijn perm ban, dat hoort natuurlijk niet en dat wordt hem aangerekend.
Mijn god, wat een logica.

Edit:
Hoe dan ook: hij heet duidelijk laten zien dat hij gewoon normaal mee kan doen, en omdat een zielige ex hem verlinkt, ban je hem alsnog. Sorry hoor, maar iets flexibeler met regels omspringen mag best. Je kunt niet alle gepermbannde leden over een kam scheren.

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 21:07.
Oud 26-08-2004, 19:54
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 26-08-2004 @ 20:06 :
Persoonlijk weet ik niets van de mail conversatie tussen Tofke en Mennuz. Als dat voorgevallen is vlak nadat hij zijn ban ontving, dan doet het er niet toe, want je moet echt al geruime tijd gebanned zijn wil je nog een kans krijgen.

Is dit gebeurd na anderhalf jaar, dan doet het er misschien toe, maar ik neem aan dat als alles op een vriendelijke toon ging en normaal en fatsoenlijk, dat Tofke er wel iets over gemeld zou hebben? Is wel vaker voorgekomen dat we mails kregen van leden die een perm ban te pakken hadden die we uitgebreid besproken hadden of we ze nog een kans gaven of niet en ik moet zeggen dat we in de meeste gevallen besloten hebben om het nog een kans te geven. Maar als iemand om even een simpel voorbeeld te geven een mail stuurt als:

'Het is nu wel weer genoeg geweest, ik vind dat ik weer op het forum mag en als jullie vinden van niet dan zwaait er wat'

ja, dan is de discussie snel afgerond, dan komt daar niet eens een melding van, is een duidelijk nee. Dus het ligt er maar helemaal aan wanneer, hoe en met welk doel de mail is gestuurd. Nou wil ik niet suggereren dat Mennuz zo'n mail heeft gestuurd, maar ik neem aan dat er toch iets fout moet zijn gegaan, anders had Tofke het wel gemeld dacht ik zo.
Overigens moet ik zeggen dat de beschrijving van Tofkes gedrag t.o.v. Mennuz anders is dan mijn ervaringen....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 26-08-2004, 21:30
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Kan Jon of Simon niet inzien dat het over is met Mennuz en dat de thepinkflamingo hier nu wel een nuttig lid is!?


sjhiet, ff spelfouten eruit gehaald.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Advertentie
Oud 26-08-2004, 21:39
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
Ufke schreef op 26-08-2004 @ 19:41 :
Het gaat hier niet echt om Sorbet. Het gaat er meer om dat iemand een half jaar normaal heeft gepost maar afgerekend wordt door zijn gedrag van anderhalf jaar geleden. Sorbet gaf hem toevallig aan omdat ze sneu is, maar dat heeft hier verder niet veel met de discussie te maken.
Ik pretendeer ook geen 100% ontopic reply te geven. Het draait hier imo wel om Sorbet. TPF was al permanent gebanned en kwam terug. Sorbet verlinkte meneer en de sores begon. Nu vind ik het wel een aardige patstelling als Sorbet ook wordt verbannen en mijns inziens kan TPF dan stoppen met zeuren en een leven zoeken. En wat betreft alle supportende leden: die kunnen weer doen wat ze altijd doen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2004 om 21:44.
Oud 26-08-2004, 21:46
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Sorbet bannen zou ook zeker niet rechtvaardig zijn. Dit geval is serieuzer dan iemand aangeven die 'sukkel' zei.

Wat we nog steeds niet snappen is dat TPH z'n goede wil niet word gewaardeerd maar dat hij daarom bestraft wordt. Want dat is het immers, hij heeft na z'n ban opnieuw een nick aangemaakt wat niet mocht en heeft z'n best gedaan om zich volgens de regels te gedragen.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 26-08-2004, 21:53
onderkoffer
onderkoffer is offline
als je de regels goed wilt toepassen hebben jullie opzich goed gehandeld clones die terug komen moeten worden gebanned hier sta ik ook wle achter
dit is alleen een uitzondering
omdat niemand hem zo lang heeft opgemerkt heeft hij een soort aparte identiteit emt de pink flamigo opgebouwd iedereen kent hem als the pink flamingo en niet als ''een kloon van mennuz''
dat is opzich een fout van jullie omdat het niet is opgemerkt
daarom moet je hem denk ik ook unbannen

tot zover mijn bijdrage
Oud 26-08-2004, 21:53
Prime Evil
Avatar van Prime Evil
Prime Evil is offline
Citaat:
birthmark schreef op 26-08-2004 @ 22:46 :
Sorbet bannen zou ook zeker niet rechtvaardig zijn. Dit geval is serieuzer dan iemand aangeven die 'sukkel' zei.

Wat we nog steeds niet snappen is dat TPH z'n goede wil niet word gewaardeerd maar dat hij daarom bestraft wordt. Want dat is het immers, hij heeft na z'n ban opnieuw een nick aangemaakt wat niet mocht en heeft z'n best gedaan om zich volgens de regels te gedragen.
TPH? Anyway. Natuurlijk straalt de dikke hypocrisie er van af. Ten eerste waagt geen ene forumbaas zich er aan om dan wel de regels, andere forumbazen of het beleid af te vallen. Hard geknokt hebben zij om hun positie en like hell dat ze die kwijt raken. Ten tweede hebben ze vanaf het begin hard geroepen hoe fout TPF is, en dat een ban een ban is. Geloof mij maar, in andere gevallen glippen er ook zat mensen door die in theorie gebanned zijn maar toch gedoogd worden. Ik vermoed dat enkele (hoge) forumbazen hun hoofd niet willen stoten aan het feit dat ze het misschien wel verkeerd hebben aangepakt, en koste wat kost voet bij stuk zullen houden. Daarnaast is het ook geenszins een plicht van de crew om zich bezig te houden met de wensen van de leden wat betreft policies e.d. Ik bedoel, het is een dictatuur. En een charismatisch leider maakt geen twijfelachtige besluiten.
Oud 26-08-2004, 22:07
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
foutje
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 26-08-2004, 23:54
Verwijderd
Redelijkheid is een begrip waar niemand van het FB-team hier gehoord heeft.
Oud 27-08-2004, 01:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als mensen zich nou eens normaal zouden gedragen, zouden ze geen perm-ban krijgen en was er ook niks over te zeiken. En zou ik nou niet overal die achterlijke avatars tegenkomen. Ik moet steeds drie keer kijken om welk lid het nou gaat.
Oud 27-08-2004, 08:20
meisje
meisje is offline
Hmm, lullige NSBcultuur heerst hier, die Sorbet
Oud 27-08-2004, 08:37
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 02:22 :
Als mensen zich nou eens normaal zouden gedragen, zouden ze geen perm-ban krijgen en was er ook niks over te zeiken.
De betreffende persoon HEEFT zich normaal gedragen en wordt alsnog geband.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Oud 27-08-2004, 08:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Van die ene keer flexibel met de regels omgaan wordt niemand slechter.
Oud 27-08-2004, 09:37
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 27-08-2004 @ 09:38 :
Van die ene keer flexibel met de regels omgaan wordt niemand slechter.
Flexibiliteit lijkt me nog niet eens het probleem, eerder de interpretatie van de regels.
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Ads door Google
Oud 27-08-2004, 09:49
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
birthmark schreef op 27-08-2004 @ 10:37 :
Flexibiliteit lijkt me nog niet eens het probleem, eerder de interpretatie van de regels.
En het nadenken over de gedachte achter regels.

Een perm ban is er omdat recidivisme gevreesd wordt, hier is gebleken dat ze fout zaten en dus is de perm ban NOOIT gerechtvaardigd geweest!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 10:44
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
birthmark schreef op 27-08-2004 @ 09:37 :
De betreffende persoon HEEFT zich normaal gedragen en wordt alsnog geband.
Ik lees hier in deze topic toch echt dat TPF nogal een 'verleden' heeft hier, met clones enz. Als je een perm-ban krijgt, heb je toch écht iets fout gedaan en hoef je dat niet op de FB's af te schuiven. Ik zal bijv. ook niet zomaar uit het niets een perm-ban krijgen. Dan zal ik echt wel wat uitgevreten hebben. En dat heeft-ie als ik dat zo lees. Daarbij:

Quoting dreen:
"Ik geloof dat TPF voorlopig zijn kansen heeft verspilt. Want als ik het me goed herinnen kwam hij terug na zijn perm ban, dat hoort natuurlijk niet en dat wordt hem aangerekend.

Vergelijk het eens met een gevangenis, misschien dat het je dan duidelijk wordt:
Zolang je je niet misdraagt kom je niet in de gevangenis terecht. Als je het verpest en de fout in gaat wordt je vastgehouden. Hoe erger het is, hoelanger je straf duurt. Als je straf permanent is kom je er niet meer uit. Als je uitbreekt en je laat zien dat je wel goed gedrag kunt vertonen, betekent dat nog niet dat je straf is opgeheven. Wanneer ze er ook achter komen, je wordt altijd weer opgepakt en in opgesloten."
Oud 27-08-2004, 10:47
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 11:44 :
Vergelijk het eens met een gevangenis, misschien dat het je dan duidelijk wordt:
Zolang je je niet misdraagt kom je niet in de gevangenis terecht. Als je het verpest en de fout in gaat wordt je vastgehouden. Hoe erger het is, hoelanger je straf duurt. Als je straf permanent is kom je er niet meer uit. Als je uitbreekt en je laat zien dat je wel goed gedrag kunt vertonen, betekent dat nog niet dat je straf is opgeheven. Wanneer ze er ook achter komen, je wordt altijd weer opgepakt en in opgesloten."
Dit is geen echte wereld. Maar ook bij een gevangenisstraf ben ik van mening dat als je getoond hebt dat de vrees voor recidivisme ongegrond was, de straf dus blijkbaar niet klopt.

Straffen zijn er om je te helpen en blijkbaar heeft de straf geholpen, maar is hij gewoon te zwaar!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 10:49
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-08-2004 @ 11:47 :
Dit is geen echte wereld. Maar ook bij een gevangenisstraf ben ik van mening dat als je getoond hebt dat de vrees voor recidivisme ongegrond was, de straf dus blijkbaar niet klopt.

Straffen zijn er om je te helpen en blijkbaar heeft de straf geholpen, maar is hij gewoon te zwaar!
Daar had hij aan moeten denken voordat hij de perm-ban kreeg. Als hij zich toén gewoon goed had gedragen, was er niks aan de hand geweest. Als je op dit forum op komt en je leest de regels, dan wéét je dat je een perm-ban kunt krijgen als je je misdraagt. Moet je daarna niet gaan zeuren om beloofd goed gedrag. Perm= perm. Had je je maar moeten gedragen.
Oud 27-08-2004, 10:51
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik snap het probleem niet? Je kunt de hele situatie maar het beste gewoon met een koelkast vergelijken, dan is het zo duidelijk als wat.
Oud 27-08-2004, 10:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 11:49 :
Daar had hij aan moeten denken voordat hij de perm-ban kreeg. Als hij zich toén gewoon goed had gedragen, was er niks aan de hand geweest. Als je op dit forum op komt en je leest de regels, dan wéét je dat je een perm-ban kunt krijgen als je je misdraagt. Moet je daarna niet gaan zeuren om beloofd goed gedrag. Perm= perm. Had je je maar moeten gedragen.
Onzin. Iedereen is jong geweest, iedereen maakt wel eens fouten. Blijkbaar is hij die tijd voorbij en dus mag hem best wel gratie verleend worden.

Je snapt de essentie van Nederlandse sanctionering niet, of wel?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 10:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2004 @ 11:51 :
Ik snap het probleem niet? Je kunt de hele situatie maar het beste gewoon met een koelkast vergelijken, dan is het zo duidelijk als wat.
Ik denk dat je best eens gelijk kunt hebben. Flamingo's zijn ook erg koudbloedig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 10:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
En kan open en kan ook dicht, en je kan er iets goeds instoppen, en dan, als je neit te lang wacht, kan je er ook altijd iets goeds uithalen
Oud 27-08-2004, 10:56
Ghost
Avatar van Ghost
Ghost is offline
Euh, wat een drukte om niets..
Je wordt gebanned van een internetsite, nah, leuk, ga je toch ergens anders loeren..
Bovendien; hij is al 23 ofzo, waarom zo dolgraag terugkomen op een scholieren site? ..
Oud 27-08-2004, 10:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-08-2004 @ 11:52 :
Onzin. Iedereen is jong geweest, iedereen maakt wel eens fouten. Blijkbaar is hij die tijd voorbij en dus mag hem best wel gratie verleend worden.

Je snapt de essentie van Nederlandse sanctionering niet, of wel?
Nee, wat jíj beweert is onzin. Eerst regels maken, en als iemand die dan overtreedt een perm-ban geven, oké. Maar als diegene dan komt smeken om vergeving: hé, oké, laten we hem weer toe, he, wat maakt het uit....
Zo blijf je bezig en laat je als FB zien dat je best alle regels mag overtreden, want hé, als je een perm-ban hebt, mag je tóch gewoon weer teug komen als je op je knietjes om vergeving smeekt. Dat lijkt me niet de bedoeling.

We hebben regels en daar houd je je maar aan en anders duvel je maar op. (En laten we geen discussie houden over de Nederlandse sanctionering maar laten we het bij dit forum houden)
Oud 27-08-2004, 10:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2004 @ 11:54 :
En kan open en kan ook dicht, en je kan er iets goeds instoppen, en dan, als je neit te lang wacht, kan je er ook altijd iets goeds uithalen
Ik stop niet zoveel goeds in flamingo's, moet ik heel eerlijk zeggen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 11:01
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-08-2004 @ 11:58 :
Ik stop niet zoveel goeds in flamingo's, moet ik heel eerlijk zeggen...
Je denkt niet filosofisch genoeg... iets goeds erin stoppen (en op tijd, anders is ie over de houdbaarheidsdatum heen ) = unbannen.

en er komt iets goeds uit = iemand die cool doet op het forum

zie je wel dat ik niet zomaar wat lul
Oud 27-08-2004, 11:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-08-2004 @ 11:57 :
Nee, wat jíj beweert is onzin. Eerst regels maken, en als iemand die dan overtreedt een perm-ban geven, oké. Maar als diegene dan komt smeken om vergeving: hé, oké, laten we hem weer toe, he, wat maakt het uit....
Zo blijf je bezig en laat je als FB zien dat je best alle regels mag overtreden, want hé, als je een perm-ban hebt, mag je tóch gewoon weer teug komen als je op je knietjes om vergeving smeekt. Dat lijkt me niet de bedoeling.

We hebben regels en daar houd je je maar aan en anders duvel je maar op. (En laten we geen discussie houden over de Nederlandse sanctionering maar laten we het bij dit forum houden)
De sanctionering klopt op dit forum duidelijk niet. Daar mag best iets aan gedaan worden!

Het gaat trouwens helemaal niet om smeken op je knietjes, het gaat om bewijzen dat je "je leven gebeterd" hebt. Vergevingsgezindheid mag ook best wel wat meer toegepast worden op een forum als deze, zeker als het gewoon niet zo serieus is als het echte leven. Het is vermaak, lol... En daarvan kan ik alleen maar zeggen dat je het niet iemand zomaar kan ontnemen.

Als je hem niet toelaat komt hij naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer terug, net zoals alle anderen met een perm ban. En ook dan weer zal hij zich gedragen totdat hij weer een keer door de mand valt. En had iemand last van TPF? Nee, totdat deze belachelijke beslissing werd genomen niet!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-08-2004, 11:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-08-2004 @ 12:01 :
Je denkt niet filosofisch genoeg... iets goeds erin stoppen (en op tijd, anders is ie over de houdbaarheidsdatum heen ) = unbannen.

en er komt iets goeds uit = iemand die cool doet op het forum

zie je wel dat ik niet zomaar wat lul
Fuck, Rick, dat had ik niet achter je gezocht
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [PHP] MSN Messenger; COM object
Verwijderd
14 17-12-2004 14:50
Muziek laatste aankopen
86dagreed
180 04-01-2003 17:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.