Oud 11-08-2004, 09:06
Troll
Troll is offline
Geen idee waar dit hoort, hier lijkt me het meest logisch.

Weet iemand vanaf welke leeftijd je je echte naam mag veranderen?

Dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2004, 09:12
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik zou het eens bij het stadhuis/gemeentehuis proberen als ik jou was Volgens mij is het wel vrij duur, want je moet volgens mij per letter die je wilt veranderen, betalen.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 09:14
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
-------> werk, geld en recht

Kijk hier eens; link (dit is trouwens een belgische site... maar ik denk dat het in nederland niet veel anders is)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 09:27
Troll
Troll is offline
Dit gaat mij circa 500 E kosten. Dan maar een bijnaam



Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 09:31
transfattyacid
Avatar van transfattyacid
transfattyacid is offline
-> Werk, geld en recht
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:03
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
ligt eraan
als je hinder hebt van je naam, je word ermee gepest of je hebt de achternaam van je vader/moeder waar je een ontzettende hekel aan hebt is het mogelijk
ben je voor je 18e erbij dan kost het echt veeel en veeeel minder
iets van 100 euro ofso
anders ben je inderdaad meteen iets van 500 euro kwijt, maar je kunt bij de rechtbank een folder halen erover daarin word alles uitgelegd

(ik heette voorheen johan donze, nu heet ik johan van der burgh)
ohja
je moet ook je handtekening veranderen
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:27
Troll
Troll is offline
Citaat:
substantial schreef op 11-08-2004 @ 11:03 :
ligt eraan
als je hinder hebt van je naam, je word ermee gepest of je hebt de achternaam van je vader/moeder waar je een ontzettende hekel aan hebt is het mogelijk
ben je voor je 18e erbij dan kost het echt veeel en veeeel minder
iets van 100 euro ofso
anders ben je inderdaad meteen iets van 500 euro kwijt, maar je kunt bij de rechtbank een folder halen erover daarin word alles uitgelegd

(ik heette voorheen johan donze, nu heet ik johan van der burgh)
ohja
je moet ook je handtekening veranderen
Ik heb geen hinder van mijn naam (Richard) maar ik vind het gewoon niet veel. Maar als het zo veel gaat kosten dan heb ik het daar niet voor over.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 10:46
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
Black & White schreef op 11-08-2004 @ 11:27 :
Ik heb geen hinder van mijn naam (Richard) maar ik vind het gewoon niet veel. Maar als het zo veel gaat kosten dan heb ik het daar niet voor over.
waarom zou je dan je voornaam willen veranderen?
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 11:01
Verwijderd
als richard alleen je roepnaam is kan je die veranderen, je laat je gewoon anders noemen. Je roepnaam is immers niet officieel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 12:46
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Zo erg is Richard toch ook weer niet? Misschien moet je er toch nog maar eens over nadenken of je het wel wilt.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:06
Troll
Troll is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 11-08-2004 @ 12:01 :
als richard alleen je roepnaam is kan je die veranderen, je laat je gewoon anders noemen. Je roepnaam is immers niet officieel.
Zat ik ook aan te denken. Ik vind Richard best wel een saaie naam

Komt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:38
Verwijderd
(ik stel hier dan ook maar ff een vraag)


Kijk ik heb een achternaam van een man die niet mijn vader is. Ik wil de naam van mijn biologische vader. Nu ben ik al naar het stadshuis geweest en die zeiden , dat ik me naam niet kan veranderen omdat die dude mij heeft erkent als zijn dochter. Nu kunnen wij hem niet vinden dus kan zijn toestemming niet vragen. Maar ik ben toch ouder dan 18 dus heb ik dan nog toestemming nodig ?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Black & White schreef op 11-08-2004 @ 14:06 :
Ik vind Richard best wel een saaie naam
Dan heeft (meer dan) drie kwart van de wereld een saaie naam.

Waar had je het dan in willen laten veranderen? Eén of andere exotisch klinkende naam oid...? Staat ook weer zo vreemd...of niet?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
diamant_sensation schreef op 11-08-2004 @ 14:38 :
Maar ik ben toch ouder dan 18 dus heb ik dan nog toestemming nodig ?
Ik denk van wel... (Sowieso zullen ze dat op het stadhuis wel weten, denk ik, en als het kon, dan hadden ze je dat, denk ik, ook wel verteld.)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 20:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2004 @ 14:39 :
Dan heeft (meer dan) drie kwart van de wereld een saaie naam.
Nu komt het over alsof (meer dan) drie kwart van de wereld Richard heet, maar dat zal vast niet jouw boodschap zijn geweest
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 22:44
substantial
Avatar van substantial
substantial is offline
Citaat:
diamant_sensation schreef op 11-08-2004 @ 14:38 :
(ik stel hier dan ook maar ff een vraag)


Kijk ik heb een achternaam van een man die niet mijn vader is. Ik wil de naam van mijn biologische vader. Nu ben ik al naar het stadshuis geweest en die zeiden , dat ik me naam niet kan veranderen omdat die dude mij heeft erkent als zijn dochter. Nu kunnen wij hem niet vinden dus kan zijn toestemming niet vragen. Maar ik ben toch ouder dan 18 dus heb ik dan nog toestemming nodig ?
volgens mij hoeft het niet meer na je 18e
alleen kost het wel meer
__________________
{http://www.alsikopmehoogte.com}{ik had vanochtend een geweldig idee, maar het beviel me niet}{die sterfscene moet levendiger}
Met citaat reageren
Oud 11-08-2004, 23:10
Verwijderd
naja ze zeiden daar dat et eigenlijk niet kon , we konden et nog wel proberen via de rechtbank, maar dat zou dan harstikke duur worden vanwege advocaten en zo. Maar ik vind et een beetje raar dat et niet zou kunnen. Maar hoop dat iemand hier weet hoe et zit
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
substantial schreef op 11-08-2004 @ 23:44 :
volgens mij hoeft het niet meer na je 18e
alleen kost het wel meer
Je kunt je naam niet in 'zomaar' iets laten veranderen...je mag alleen de naam van je moeder of een naam die is afgeleid van je de naam die je al hebt nemen. Nou snap ik dat de naam van iemands biologische vader voor de meeste mensen niet 'zomaar een naam is', maar wettelijk gezien is die man haar vader niet en valt zijn naam dus wel onder 'zomaar een naam'. Denk ik iig. En dus zal je dan, denk ik, idd eerst naar de rechtbank moeten om die naam als naam van je biologische vader aan te moeten laten tonen/vast te moeten laten leggen oid.

Daarnaast blijf ik volhouden dat die mensen op het stadhuis het echt wel zullen weten en echt niet zomaar onzin vertellen als iemand ze zo iets komen vragen. Misschien kan je nog ergens een folder aanvragen waar het helemaal in uitgelegd wordt (als deze situatie daar in staat dan iig)? Of nog een keer naar het stadhuis, kijken of ze het zelfde zeggen.

Laatst gewijzigd op 12-08-2004 om 08:55.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-08-2004, 09:16
Verwijderd
Ik eens een stuk gelezen waarin stond dat je als je je achternaam veranderde dat je alleen de letters die in je huidige achternaam zitten mag gebruiken

maar ik denk niet dat het waar is, mgoed, ik ga het zoeken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:36
MissesLena
MissesLena is offline
Dat de overheid controle over iedereen wilt wil nog niet zeggen dat jij de controle over je eigen naam kwijt bent.
Bepaal lekker zelf hoe mensen je moeten noemen... en daar heb je geen gemeentehuis voor nodig
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:38
MissesLena
MissesLena is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-08-2004 @ 10:16 :
Ik eens een stuk gelezen waarin stond dat je als je je achternaam veranderde dat je alleen de letters die in je huidige achternaam zitten mag gebruiken

maar ik denk niet dat het waar is, mgoed, ik ga het zoeken
hihi... 'aangenaam, meneer nav red Greb'
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-08-2004 @ 10:16 :
Ik eens een stuk gelezen waarin stond dat je als je je achternaam veranderde dat je alleen de letters die in je huidige achternaam zitten mag gebruiken
Dat is dus die achternaam die dan afgeleid is van je eigen naam. En dat mag idd, heeft mijn oom gedaan. Je mag overigens wel voorvoegsels toevoegen (en volgens mij ook wel één of twee letters ofzo). En letters weglaten mag natuurlijk ook (ze de reactie hierboven ).

En de naam van 'de andere ouder' dat mag dus ook.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 10:55
Verwijderd
Alles over naamswijziging (.pdf)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 01:26
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 12-08-2004 @ 10:16 :
Ik eens een stuk gelezen waarin stond dat je als je je achternaam veranderde dat je alleen de letters die in je huidige achternaam zitten mag gebruiken

maar ik denk niet dat het waar is, mgoed, ik ga het zoeken
Het is ook niet waar.

Onze buren heetten vroeger "Cohen", maar werden door die naam bedreigd en zelfs persoonlijk aangevallen. Uit angst voor de veiligheid van hun kinderen hebben ze er "van Holen" van gemaakt.

De C is toch echt verdwenen en de L verschenen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware naam veranderen in hotmail
trax
2 06-02-2002 14:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.