Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 00:19
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
heee, ik ga komende dinsdag solliciteren bij de novib als stratledenwerfster, 1 dag per week (van 11:00 tot 18:00) en dat voor €9 per uur....

Nu wou ik vragen: iemand ervaring met dit werk, is het leuk werk, naja brand maar los.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2004, 10:57
miro
Avatar van miro
miro is offline
mwah ervaring. Niet letterlijk voor novib gewerkt maar wel ervaring met mensen iets proberen aan te smeren op straat. en het is echt KLOTEwerk. Dat kan ik je zo vertellen. De hele dag aardig zijn tegen mensen die niet aardig terug zijn omdat ze er helemaal gestoord van worden dat ze steeds lastig gevallen worden. Je staat de hele dag op je benen. De hele dag moet je het zelfde verhaal vertellen aan ongeinteresseerde mensen. God ja, je moet ervan houden....
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 11:15
light fighter
light fighter is offline
je bent dan iig niet populair bij het winkeld publiek wat je moet proberen te strikken
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 13:59
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
light fighter schreef op 14-08-2004 @ 12:15 :
je bent dan iig niet populair bij het winkeld publiek wat je moet proberen te strikken
zeg je nog netjes.

in utrecht lijken het soms wel kakkerlakken, worden er steeds meer. En sommige zijn zooooooooooooooooooooooooo irritant!

Mag ik je wat vragen?
- Nou als het snel kan....
Hoe oud ben je?
- 17, (als je 18 zegt hang je )
ik geloof je niet, mag ik je id zien


na dat te hebben meegemaakt mijd ik dat volkje....
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 15:47
MJM
MJM is offline
Citaat:
never mind schreef op 14-08-2004 @ 01:19 :
heee, ik ga komende dinsdag solliciteren bij de novib als stratledenwerfster, 1 dag per week (van 11:00 tot 18:00) en dat voor €9 per uur....

Nu wou ik vragen: iemand ervaring met dit werk, is het leuk werk, naja brand maar los.
hoe kom je daaraan? gewoon via novib of via een andere bedrijf die je in contact stelt met novib?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:40
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
eeehm nou
via www.amnesty.nl
ik wou eerst voor amnesty
en toen had ik daarnaartoe gebeld, kreeg ik telefoonnummers van het bedrijf dat voor iedereen strikt (dus onder andere ook voor novib, en die wouden mij ookwel voor novib hebben)
0756405560 is het telnr
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:47
zita swoon
zita swoon is offline
Is het via DDF? daar heb ik ook even gewerkt. Ik vond het wel leuk maar dat kwam ook omdat ik hele leuke collega's had en ik vond het werk ook best leuk.
Alleen heb ik gehoord dat er bij Novib een hoop kneuzen werken.
(ik werkte voor het Aids fonds)
Ze zijn trouwens wel erg streng, als je je target niet haalt in je proeftijd en gemiddelde iets te laag wordt je eruit geooid.
Je verdient wel volop veel, je komt in de meest rare uithoeken van nederland en de werktijden zijn (als je niet te ver hoeft te reizen) best relaxt.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 17:48
zita swoon
zita swoon is offline
het is idd DDF
www.ddfundraising.nl
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:05
Verwijderd
wel raar, kunnen ze daar geen vrijwilligers voor krijgen?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:31
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
zita swoon schreef op 14-08-2004 @ 18:47 :
Ze zijn trouwens wel erg streng, als je je target niet haalt in je proeftijd en gemiddelde iets te laag wordt je eruit geooid.
mag ik vragen wat het target is?
bij. hoeveel mensen moeten lid geworden zijn als jij daar een dag staat?
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:46
light fighter
light fighter is offline
sago kijken werkt goed om van ze af te komen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 14:09
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Alex schreef op 14-08-2004 @ 19:05 :
wel raar, kunnen ze daar geen vrijwilligers voor krijgen?
Nee dat hebben ze geprobeert en dat werkt gewoon niet.

Het target is 6 mensen per dag.

Ik werk voor DDF, werf voor Amnesty International.

Het is leuk, leuke collega's, lekkere werktijden, afwisselend, verdient lekker. Alleen ben ik bang dat ik m'n proeftijd niet door kom
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 15-08-2004 @ 15:09 :
Nee dat hebben ze geprobeert en dat werkt gewoon niet.

Het target is 6 mensen per dag.

Ik werk voor DDF, werf voor Amnesty International.

Het is leuk, leuke collega's, lekkere werktijden, afwisselend, verdient lekker. Alleen ben ik bang dat ik m'n proeftijd niet door kom
Hmm was ook van plan daar eens te solliciteren maar volgens mij is zelfs 6 mensen per dag nog veel, want echt niemand heeft er zin in om lid te worden van zulke verenigingen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:27
zita swoon
zita swoon is offline
Citaat:
Silveria schreef op 15-08-2004 @ 15:09 :
Nee dat hebben ze geprobeert en dat werkt gewoon niet.

Het target is 6 mensen per dag.

Ik werk voor DDF, werf voor Amnesty International.

Het is leuk, leuke collega's, lekkere werktijden, afwisselend, verdient lekker. Alleen ben ik bang dat ik m'n proeftijd niet door kom
Ik ben mn proeftijd niet doorgekomen, mn score zat na twee weken op 4,2 en toen werd ik er uitgekickt
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:35
Verwijderd
Ik zal dus nooit lid worden van zoiets op deze manier. Ten eerste omdat ik niks koop op straat maar nu dus ook omdat het niet klopt dat als ik novib steun met 25 euro er daar al 9 euro ofzo gaat naar degene die het promoot...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:52
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-08-2004 @ 17:35 :
Ik zal dus nooit lid worden van zoiets op deze manier. Ten eerste omdat ik niks koop op straat maar nu dus ook omdat het niet klopt dat als ik novib steun met 25 euro er daar al 9 euro ofzo gaat naar degene die het promoot...
Das dus bullshit he. CBF keurmerk; een vd criteria van dit keurmerk is dat vd geworven fondsen niet meer dan 25% gebruikt mag worden om nieuwe fondsen te werken. Bij Amnesty is dit zelfs 20%.

Beetje naief dat je denkt dat zo'n organisatie zou kunnen draaien op alleen vrijwilligers. Er werken trouwens ook nog een hele hoop vrijwilligers voor Amnesty hoor. Geldt trouwens voor zo'n beetje alle grote liefdadigheidsorganisaties als Novib, WNF, Kankerstichting, noem het op.
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 16:59
zita swoon
zita swoon is offline
Citaat:
Alex schreef op 15-08-2004 @ 17:35 :
Ik zal dus nooit lid worden van zoiets op deze manier. Ten eerste omdat ik niks koop op straat maar nu dus ook omdat het niet klopt dat als ik novib steun met 25 euro er daar al 9 euro ofzo gaat naar degene die het promoot...
sowieso het excuus ik koop niets op straat ( ik zeg niet dat dat bij jou zo is) vind ik achterlijk alsof de meeste mensen zoiets uit zichzelf zouden doen. En vooral jongeren doen zoiets niet.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 17:06
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Amnesty heeft bijvoorbeeld een jaarrekening online staan, daarin kan je precies kijken wat er met het geld gebeurt is in 2003

Novib heeft het overigens ook een jaarverslaghier
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-08-2004, 18:16
Bartje
Avatar van Bartje
Bartje is offline
Citaat:
Silveria schreef op 15-08-2004 @ 18:06 :
Amnesty heeft bijvoorbeeld een jaarrekening online staan, daarin kan je precies kijken wat er met het geld gebeurt is in 2003

Novib heeft het overigens ook een jaarverslaghier
veel gepraat weinig cijfers voor een jaarrekening.
deze is wel heel erg gepopulariseerd
__________________
Hatsjoe!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 22:42
stouver
stouver is offline
Ik werk zelf ook voor zo'n organisatie, maar dan voor Streetwise. Ik verdien 6 euro per uur (bruto) en als je een hogere score haalt over langere tijd ga je 7 euro p. uur verdienen en zo dus steeds meer.
Ook krijg je 1,50 bonus per persoon die jij binnenhaalt als donateur.

Ik moet 2 mensen per uur binnen halen (wat ik toch wel veel vind en ook niet altijd haal, maa r als je dan volgende keer weer meer haalt kan je dat opheffen)
__________________
'Try to find a new way of life'
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
zita swoon schreef op 15-08-2004 @ 17:59 :
sowieso het excuus ik koop niets op straat ( ik zeg niet dat dat bij jou zo is) vind ik achterlijk alsof de meeste mensen zoiets uit zichzelf zouden doen. En vooral jongeren doen zoiets niet.
De meeste mensen weten dit soort dingen door de tv, tijdschriften en algemene kennis.

Jongeren die zoiets op straat aangaan die worden gewoon overgehaald door die mooie jongen/dame die het promoot
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 15-08-2004 @ 17:52 :
Das dus bullshit he. CBF keurmerk; een vd criteria van dit keurmerk is dat vd geworven fondsen niet meer dan 25% gebruikt mag worden om nieuwe fondsen te werken. Bij Amnesty is dit zelfs 20%.

Beetje naief dat je denkt dat zo'n organisatie zou kunnen draaien op alleen vrijwilligers. Er werken trouwens ook nog een hele hoop vrijwilligers voor Amnesty hoor. Geldt trouwens voor zo'n beetje alle grote liefdadigheidsorganisaties als Novib, WNF, Kankerstichting, noem het op.
Het hoeft niet alleen te draaien op vrijwilligers, maar het idee staat me gewoon niet aan dat iemand mij alleen maar lid wil maken voor die paar rotcenten (en het diegene dus niet uitmaakt of ze me lid maken bij greenpeace, novib of bijvoorbeeld de boekenclub)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.