Oud 21-03-2008, 22:48
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik woon sinds ongeveer een maand op mezelf. Ik huur een soort zelfstandige woonruimte van een particulier. Het is een beetje een vreemd verhaal, ik probeer het samen te vatten.

Het huis is verdeeld in vier van die zelfstandige ruimtes, ik huur er 1. De huurbaas zou zelf uit het huis trekken en ergens anders gaan wonen. Tot op heden woont hij echter in de kamer naast mij. Hij maakt behoorlijk veel lawaai met zijn vrienden, meestal tot kwart over twee/halfdrie 's nachts.

In mijn ruimte zat nog geen keuken. Hij zou die er 4 februari al inbouwen. Dat heeft hij nog steeds niet gedaan. Ook met andere dingen moest ik hem steeds achter zijn broek aanzitten. Hij komt gewoon zijn beloften niet na. Het is teveel om hier allemaal neer te zetten, maar ik ben hem behoorlijk zat iig. Ik moet nu gebruik maken van de keuken die bij die andere ruimte hoort, maar hij maakt daar ook gebruik van. Terwijl ik 520 euro huur moet betalen. Gelukkig heb ik tot nu toe steeds wat van de huurprijs afgekregen, want ik ga niet het volle pond betalen als hij zijn beloften niet nakomt natuurlijk.

Nu de vraag.. een tijdje geleden was ik het zat en vroeg ik wanneer de keuken er nou in zou zitten. Hij smste toen, dat het einde maand (maart) erin zou zitten, en anders zou ik de helft per maand gaan betalen. Dus 260. Ik wist eigenlijk toen al dat ie de keuken alsnog niet zou maken, en dat is dus ook het geval. Ik ben alleen bang dat als ik nu 260 euro stort, dat ik dan problemen met hem krijg.

Kan hij mij iets maken als ik 260 euro stort? Want hij heeft het namelijk wel zelf gesmst. Ik vind dat hij dan maar een keer zijn afspraken moet nakomen, want het is niet echt leuk wonen zo. En teruggaan naar mijn moeder is ook geen optie.

De reden dat ik niet de keuken met hem wil delen is omdat het een viezerik is trouwens, want ik heb eens stiekem in die kamer gekeken en het was echt zwaar vervuild, gewoon smerig. Als ik wist waar ik in terechtkwam was ik er niet aan begonnen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2008, 00:11
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Als ik jou was, zou ik gewoon 260 euro storten. Wat zou hij je kunnen maken, je hebt toch 'n smsje waarin hij dat zelf voorstelde? Als hij er 'n probleem van maakt, kun je altijd bijstorten.

Weet je zeker dat je daar wilt blijven wonen? Ik weet dat ie zal vertrekken uit 't huis, maar zolang je die kamer huurt, heb je met hem (c.q. problemen) te maken. Als je 'm in de toekomst nodig hebt voor bijv. 'n lekkende kraan, ben ik bang dat je ook gewoon weer zo'n loze belofte naar je hoofd krijgt geslingerd.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 12:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Natuurlijk kan je dan € 260 betalen. Zoiets kun je via de huurcommissie afdwingen, maar als de verhuurder akkoord gaat (je hebt dat SMSje natuurlijk bewaard) is dat een beklonken zaak. Is hij het daar niet mee eens, dan kun je gaan praten over wat hij moet doen om de volle mep weer te krijgen, en ligt de bal dus bij hem, wat mooi is.

Voor een dergelijke prijs mag het überhaupt wel een kast van een kamer zijn zeg...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-03-2008, 12:41
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Voor een dergelijke prijs mag het überhaupt wel een kast van een kamer zijn zeg...
Ik wou net zeggen. Dat betaalde ik vorig jaar voor een 2-kamer appartement, incl. water.

Maar ik zou inderdaad die 260 euro overmaken. Dan komt er waarschijnlijk wel een reactie van hem, en dan kun je met hem afspraken gaan maken. Totdat e.e.a. is opgelost, betaal je die 260 euro, heeft hij je tenslotte zelf geSMSt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 13:03
Ivo
Ivo is offline
Hoeveel meer problemen verwacht je nog met een huisbaas die z'n beloftes en huurcontract niet nakomt? Als jij nu ineens de helft aan huur gaat betalen, dan gaat ie echt niet zomaar stappen tegen je ondernemen, omdat ie weet dat ie zelf minstens net zo fout zit.
Stuur hem overigens wel even een aangetekende brief waarin je uitlegt dat je voorlopig nog maar 260 euro huur per maand betaald, totdat je beschikt over je beloofde eigen keuken en alle verdere problemen zijn opgelost. Mocht ie dan toch proberen om stappen tegen je te gaan ondernemen, sta je met communicatie op papier een stuk sterker dan met sms-jes.

Overigens, wil je er wel blijven wonen? Stel dat ie nu de problemen oplost en over een jaar krijg je lekkage, bijvoorbeeld door een storm, verwacht je dan dat deze huisbaas de lekkage dan snel zal oplossen zodat jouw spullen niet onnodig veel schade oplopen?
Voor 520 euro per maand moet er best ergens een andere studio/appartementje te vinden zijn.


En wees niet bang voor dreigementen als 'je hebt een jaarcontract'. Ten eerste is dat in de meeste gevallen bij woninghuur niet toegestaan, en ten tweede, als een jaarcontract al toegestaan zou zijn, mag jij het zowieso ontbinden zonder een opzegtermijn in acht te nemen, omdat de andere partij zich niet aan de verplichtingen van het contract houdt. Nadat je hem schriftelijk (aangetekend!) een redelijke termijn hebt gegeven om de problemen op te lossen.

Dus: schrijf een aangetekende brief waarin je stelt welke problemen er allemaal nog zijn op dit moment, dat de problemen op gelost moeten worden voor 1 mei, dat je tot het moment dat de problemen zijn opgelost de helft van de huur zult betalen en dat je op zoek gaat naar andere woonruimte als er 1 mei nog steeds problemen zijn en dat je dan geen rekening houdt met een opzegtermijn als je andere woonruimte hebt gevonden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 20:49
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb ook geen jaarcontract, want ik heb het huurcontract aangepast tot hij voor mij gunstig was en voor hem niet zo. Maar goed, ik wil er inderaad niet blijven wonen, ben ook druk op zoek naar iets anders, maar ja Den Haag he. Het is trouwens geen kamer maar een studio, dus een kamer, dan een badkamer en een toilet (toilet apart) en aan het einde van de gang zou dan een hoekkeuken komen. Nog steeds veel, maar goed.

Ik heb trouwens gewoon 260 euro overgemaakt, hij smste me gister ineens dat ie dit weekend de keuken erin wilde zetten en dat ik een sleutel van mijn 'huis' bij moest maken. Terwijl hij die al had.

Maar goed, ik hoop dat ik hier snel weg kan, en tot die tijd betaal ik lekker maar 260 euro huur.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huurgeschil
tikmaarwat
17 17-01-2008 20:12
Werk, Geld & Recht Huisbaas schroeft kamer dicht?!?!
Sushii
50 17-01-2008 12:51
Werk, Geld & Recht huurcontracten
Ui
11 22-10-2006 00:43
Werk, Geld & Recht Huurcommissie/huurverlaging
Gadje
20 13-01-2006 19:47
Werk, Geld & Recht CV valt steeds uit na het weekend
Snufje
3 03-11-2003 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.