Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 15:30
ems
Avatar van ems
ems is offline
Bij AK en EC is de helft bij ons via de PC, dat is een expiriment

Ik heb een hekel aan lezen van een PC scherm, vooral als het me eigenlijk niet zo interesseert.

Zijn er nog meer scholen waar ze dit voor het eerst doen?
__________________
voor de mooiste
Advertentie
Oud 14-04-2005, 09:48
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
niet het centraal examen, ik heb wel een schoolexamen engels op de pc gehad. dat was wel handig want er zat spellingscontrole op
Oud 14-04-2005, 11:45
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Dat lijkt me ook echt irritant.. had er al een hekel aan toen ik een se van wiskunde en m&o op de computer moest maken.. Mn ogen gaan er zo raar van doen als ik er geen zin in heb
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Oud 14-04-2005, 13:02
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Dat lijkt me ideaal!
Eindelijk een keer een toets zonder aftrek van punten door 'onleesbaarheid' .
Achja, dat is de toekomst imho wel. Gewoon alles via de PC, veel makkelijker werken met een 2e corrector etc.
__________________
WOEi !
Oud 14-04-2005, 13:16
Global
Avatar van Global
Global is offline
dat lijkt me wel irritant met exacte vakken
Oud 14-04-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Smobbo schreef op 14-04-2005 @ 14:02 :
Dat lijkt me ideaal!
Eindelijk een keer een toets zonder aftrek van punten door 'onleesbaarheid' .
Achja, dat is de toekomst imho wel. Gewoon alles via de PC, veel makkelijker werken met een 2e corrector etc.
Oud 14-04-2005, 14:34
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik heb enkel ec1 maar heb er niks van gehoord, ook niet bij andere vakken
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 14-04-2005, 14:35
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Global schreef op 14-04-2005 @ 14:16 :
dat lijkt me wel irritant met exacte vakken
Oud 14-04-2005, 14:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 14-04-2005 @ 15:35 :
zo makkelijk lijkt mij dat ook niet met wiskunde, tabelletjes, grafieken enz. Circels afmaken enz.
en natuurkunde met balanzen enzo
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 14-04-2005, 14:42
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
marrel schreef op 14-04-2005 @ 15:38 :
zo makkelijk lijkt mij dat ook niet met wiskunde, tabelletjes, grafieken enz. Circels afmaken enz.
en natuurkunde met balanzen enzo
Misschien een soort virtuele GR... Dat je dan die informatie op je werk kan zetten ofzo... er zijn altijd wel dingen verzinnen voor zoiets..
Oud 14-04-2005, 14:45
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
bij ons is wel het duits en frans examen op de computer!! maar verder nog nix over gehoord hoe of wat....
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Oud 14-04-2005, 15:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
je kunt wel oefenen met het van een beeldscherm lezen door vooral veel op t forum rond te hangen

Maar ik kan me goed voorstellen dat het gruwelijk irritant is. Ik wil als ik lees de tekst in m'n handen kunnen pakken (klinkt vaag, is toch echt waar).
__________________
Tsja
Oud 14-04-2005, 16:00
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Volgens is het niet zo dat het gewoon hetzelfde examen is maar dan digitaal maar een ander examen met filmpjes/tabellen/plaatjes ed?

Ik denk dat dat voor vakken als Biologie en Aardrijkskunde wel werkt!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 14-04-2005, 16:17
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 14-04-2005 @ 15:42 :
Misschien een soort virtuele GR... Dat je dan die informatie op je werk kan zetten ofzo... er zijn altijd wel dingen verzinnen voor zoiets..
ja tuurlijk. je hebt 3 jaar lang gewoon moeten schrijven enzo (algebrarisch). en nu moet je het opeens op computer doen. is gewoon irri
Oud 14-04-2005, 16:41
Verwijderd
lijkt me irritant.. ik wil graag wat in m'n handen hebben, en allemaal dingen erbij krabbelen. Voor grafieken etc... lijkt me t idd ook irritant. en ik kijk liever naar papier dan naar een beeldscherm
Oud 14-04-2005, 17:22
Verwijderd
Biologie wordt bij ons op de computer afgenomen?! Tenminste dat las ik in het PTA, kan zijn dat ik verkeerd heb gelezen..
Oud 14-04-2005, 18:31
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Global schreef op 14-04-2005 @ 17:17 :
ja tuurlijk. je hebt 3 jaar lang gewoon moeten schrijven enzo (algebrarisch). en nu moet je het opeens op computer doen. is gewoon irri
er kan toch geoefend worden, en langzaam maar zeker ga je alles op de pc doen, en hoef je dus ook niet ineens te veranderen
Oud 14-04-2005, 21:18
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 14-04-2005 @ 19:31 :
er kan toch geoefend worden, en langzaam maar zeker ga je alles op de pc doen, en hoef je dus ook niet ineens te veranderen
ja maar ik heb het over nu he
als je niet anders gewend bent dan is het niet irritant inderdaad
Ads door Google
Oud 15-04-2005, 12:03
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Ik heb nog nooit een toets via de computer gehad. Lijkt me helemaal niks, dan heb je toch veel minder overzicht op de toets?
Oud 15-04-2005, 18:26
Verwijderd
Vanaf volgend jaar is het natuurkunde CSE met computers, als eerste. Dat vertelde mijn docent.

Ik vraag me af hoe die toetsen er dan uit komen te zien.
Oud 16-04-2005, 14:45
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
bij ons doen ze dat bij economie 1 en biologie. we hebben al geoefend en t is echt moeilijker dan op papier *ik onderstreep liever belangrijke dingen in teksten, wat niet kan bij een geluidsfragment *
Oud 16-04-2005, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Andora schreef op 16-04-2005 @ 15:45 :
bij ons doen ze dat bij economie 1 en biologie. we hebben al geoefend en t is echt moeilijker dan op papier *ik onderstreep liever belangrijke dingen in teksten, wat niet kan bij een geluidsfragment *
krijg je een geluidsfragement wat je maar 1 keer te horen krijgt ?en daarnaast niet de geschreven/voorgelezen tekst?

Mij lijkt dat echt verschrikkelijk!
Oud 17-04-2005, 10:20
Dark Mage
Dark Mage is offline
niet dat ik weet hier..
Oud 17-04-2005, 13:03
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-04-2005 @ 17:12 :
krijg je een geluidsfragement wat je maar 1 keer te horen krijgt ?en daarnaast niet de geschreven/voorgelezen tekst?

Mij lijkt dat echt verschrikkelijk!
Ik neem aan dat je het gewoon meedere keren kan aanklikken.

Ik had trouwens verwacht dat men het hier wel een goed idee zou vinden! Ga een beetje mee met de tijd mensen .
Je hebt zoveel meer mogelijkheden met de PC, eindelijk goede bronnen, niet alleen een lullig plaatje, maar gewoon een filmpje!
Ideaal imho.
__________________
WOEi !
Oud 17-04-2005, 13:39
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-04-2005 @ 17:12 :
krijg je een geluidsfragement wat je maar 1 keer te horen krijgt ?en daarnaast niet de geschreven/voorgelezen tekst?

Mij lijkt dat echt verschrikkelijk!
je kan t zo vaak afluisteren als je wil, maar je hebt geen text ofzo van wat er gezegt is
Advertentie
Oud 17-04-2005, 16:01
Verwijderd
Wij hadden ckv-2 examen vanaf de pc. De teksten, afbeeldingen, filmpjes, muziek ed kwam van de computer. De vragen hadden we óók op papier en we moesten de antwoorden gewoon opschrijven. Ik had het liever getypt.
Wat wel vervelend was, was dat de computers heel vaak vast liepen, vooral bij filmpjes.
Oud 17-04-2005, 16:07
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
voor talen : jee, goed idee !
voor wis, nat, e.d. : jee, goed idee, wel directe koppeling aan GR graag.

mss is een teken-tablet een oplossing voor sommige vakken ?

aan de andere kant, ik maar jaren hard werken om een redelijk handschrift te ontwikkelen, heb je t niet meer nodig...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 02-05-2005, 22:53
kaatje27
Avatar van kaatje27
kaatje27 is offline
wij hebbe ut op sgool met duits en frans al experiment!! heb vrijdag geoefend!! nou tis egt verrot we zitte nog geen 20 cm van ut beeld af want anders zou je kunne afkijke!! egt stom!! krijg van agter elkaar leze op de pc vette koppijn!! En het programma werkte ook verrot!! PC kwam nie overeen met opgaveboekje tijde klopte niet!! AFSCHAFFE dus!!
__________________
*ik ben heus niet gek, ik ben gewoon mezelf!*
Oud 03-05-2005, 08:41
Verwijderd
Citaat:
kaatje27 schreef op 02-05-2005 @ 23:53 :
wij hebbe ut op sgool met duits en frans al experiment!! heb vrijdag geoefend!! nou tis egt verrot we zitte nog geen 20 cm van ut beeld af want anders zou je kunne afkijke!! egt stom!! krijg van agter elkaar leze op de pc vette koppijn!! En het programma werkte ook verrot!! PC kwam nie overeen met opgaveboekje tijde klopte niet!! AFSCHAFFE dus!!
Dat is een ander punt. Omdat het kinderziekten heeft, hoef je het nog niet af te schaffen. Ik vind het idee op zich erg goed.

Bovendien, het zou voor jou juist handig zijn....
Oud 03-05-2005, 10:16
Verwijderd
Citaat:
kaatje27 schreef op 02-05-2005 @ 23:53 :
wij hebbe ut op sgool met duits en frans al experiment!! heb vrijdag geoefend!! nou tis egt verrot we zitte nog geen 20 cm van ut beeld af want anders zou je kunne afkijke!! egt stom!! krijg van agter elkaar leze op de pc vette koppijn!! En het programma werkte ook verrot!! PC kwam nie overeen met opgaveboekje tijde klopte niet!! AFSCHAFFE dus!!
Leer spellen.

Ontopic:

Bij ons op school hebben we het niet. Het lijkt mij persoonlijk zeer onprettig als je alles van je pc moet oplezen, zeker lange stukken tekst lees ik persoonlijk liever op papier dan op de PC. Daarnaast zit je met het probleem dat computers ook vast kunnen lopen, dat levert stress op en dat is niet bepaald bevoorderlijk voor de prestaties. En je moet hopen dat als je de opgaven op de computer maakt de herstelfunctie in Word of het gebruikte programma functioneert als hij is vastgelopen want als je antwoorden opeens weg zijn ben je verder van huis. Als die kinderziektes eruit zijn, is het misschien handig, maar aan de andere kant zie ik ook niet zo wat er mis is met de huidig methode.
Oud 03-05-2005, 12:05
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
sommetjes uitschrijven zal nooit sneller gaan dan op papier, dus voor wiskunde lijkt het me inderdaad verschrikkelijk. bij mijn biologie toetsen zie ik het nut van het gebruik van een computer niet zo, dat zijn toch allemaal meerkeuzevragen, die je ook nog wilt controleren op het eind, dan is papier alleen maar handig. Om een (nette) samenvatting te maken lijkt het gebruik van een computer me dan wel weer handig
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2008 'Het centraal examen is makkelijker dan de schoolexamens.'
Missy
43 23-05-2008 18:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland discrimineert met integratie-examen'
Gatara
81 17-05-2008 23:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken Natuur/Scheikunde Compex examen
annoniempje
3 06-05-2007 20:54
VWO Examen Biologie 2006 NIET te doen
Urineer de beer
301 04-02-2007 15:32
VWO Natuurkunde 1,2
Verwijderd
66 01-06-2006 15:56
VWO Hoeveel punten had je voor examen biologie?
Rooszje
53 20-05-2006 10:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.