Oud 16-04-2005, 11:14
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wij hebben op school nog helemaal niet geoefend met examens voor economie, en we hebben nog maar 1 les dus dat gaat ook niet gebeuren. Natuurlijk kan ik zelf via havo/vwo enz. wel aan mijn oefening komen maar ik zat me af te vragen hoe jullie er voor leren.

Wij hebben lesbrieven, veel theorie en de oefeningen die erin staan gaan ook over de theorie. Echter de vragen in de schoolexamens en vast ook wel in het se gaan over toepassingen. Dus ik vroeg me af hoe jullie je daar op voorbereiden.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Advertentie
Oud 16-04-2005, 12:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wij hadden ook lesbrieven. Toch is de enige manier om dit goed te leren eerdere examens maken. Vooral dat véél doen. Veel vragen komen namelijk letterlijk terug (alleen dan nét ietsje anders). En je zult zien dat de vragen heel erg meevallen. Zeker als je dezelfde lesbrieven hebt die ik heb gehad.
Oud 16-04-2005, 14:25
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
wij oefenen na elk hoofdstuk examens..

gewoon de examenopdrachten waar die stof in voor komt..

maar hoezo nog maar 1 les dan?

ik moet nog 2 weken naar school ( + 1 week vakantie )
__________________
Steady as the goes.....
Oud 16-04-2005, 18:40
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Omg. Wij oefenen nu al sinds februari examens. Elke les twee/drie opgaves *kots*

Wij hebben dus sinds februari ofzo de boeken uit en zijn toen gaan oefenen met examens. De laatste SE toets die we hadden was over alle hoofdstukken uit beide boeken, dus eigenlijk een soort proefexamen. Echt ideaal, nou hebben we alles al tig keer herhaald.
__________________
Oud 16-04-2005, 21:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ik heb nog maar 1,5 week les, waarvan komende week 3 dagen herkansingen enzo, ik heb in totaal dus nog maar 3 lesdagen. En dat betekend dat ik nog maar 1 uur econmie heb. Bovendien is economie het enige vak waarvan we de stof nog niet eens af hebben,met andere vakken zijn we ook al lang bezig -_-' echt een regeling van niks in de sectie economie dit jaar.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 18-04-2005, 11:33
Below_Zero
Avatar van Below_Zero
Below_Zero is offline
Wij oefenen helemaal niet, en áls we iets doen in de les, komt het er volgens de leraar op neer dat meer dan de helft niet slaagt als het op economie aankomt...
__________________
Biting my tongue, tryin' not to schoot back!
Oud 18-04-2005, 13:56
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Eindexamens van de voorgaande jaren oefenen. Weet je meteen wat je ongeveer kunt verwachten.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 19-04-2005, 11:36
Sidje
Sidje is offline
Gewoon de examenbundel bestellen (als je dat al niet hebt hoeven te doen) en daaruit oefenen. Heel veel oefenen...
Oud 19-04-2005, 14:26
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
www.examenbundel.nl ofzo.
Da's een site waar alle examens op staan va nde afgelopen jaren. En de antwoorden ook. Wij oefenen trouwens wel met examens van vorig jaar ...
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Oud 19-04-2005, 16:11
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
en anders havovwo.nl daar staat ook vanalles op.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 19-04-2005, 16:19
Aflorence
Aflorence is offline
Hmm welke lesbrieven moeten jullie leren dan? Ik wordt scheitziek van alle informatie die ik krijg die dus niet met elkaar match-t.
x
Oud 20-04-2005, 12:11
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
ja ik bgen ook zeker wel van plan veel te oefenen met examens van afgelopen jaren. VInd het alleen wel jammer dat er in de les niks meer aan gedaan word, die extra uitleg vond ik bij andere vakken toch zeer nuttig

en ehm welke lesbrieven... allemaal denk ik zo? arbeid, inkomen, eh en zo nog 2 geloof ik
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 20-04-2005, 13:35
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
marrel schreef op 20-04-2005 @ 12:11 :
ja ik bgen ook zeker wel van plan veel te oefenen met examens van afgelopen jaren. VInd het alleen wel jammer dat er in de les niks meer aan gedaan word, die extra uitleg vond ik bij andere vakken toch zeer nuttig

en ehm welke lesbrieven... allemaal denk ik zo? arbeid, inkomen, eh en zo nog 2 geloof ik
Volgens mij inderdaad allemaal, en dat zijn dan de volgende:

- Consument en Producent
- Arbeidsmarkt
- Internationale Handel
- Inkomen
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 25-04-2005, 09:54
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
leraar geeft samenvattingen en print examens van havovwo.nl
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 25-04-2005, 13:05
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
wij hadden ook lesbrieven en wij kregen vorig jaar, en wij besteden toen 1 les aan oefenexamens en 1 les aan een grote samenvatting van een lesbrief. Was wel handig maar heb de samenvattings schema's niet gebruikt bij de voorbereiding.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Oud 25-04-2005, 18:57
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
wij hebben zo een boek en dan is het laatste hoofdstuk, hoofdstuk 10 zo even uit mijn hoofd, het hoofdstuk waarin alle stof staat die op het examen behandeld wordt dacht ik, en daarnaast wat oefenen..
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Oud 04-05-2005, 13:14
MokuMarc
MokuMarc is offline
Even een vraagje over economie1 en 2
Voor de mensen met E-M is dit eigenlijk het enige examen met veel stof ( ja en sommige hebben een keuze vak zoals M&O)
Hoe leren jullie dit? alle 26 hoofdstukken lezen uit het boek?, samenvattingen, samengevat boekies of vooral examenbundel vragen?
Er wordt niet ontzettend diep op de stof ingegaan dus ik weet niet of het ontzettend nodig is om die boeken helemaal te lezen en te kennen.
Oud 09-05-2005, 15:59
Heroïn Chique
Avatar van Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Die site hierboven is niet zo handig, daarvoor moet je geloof ik betalen (als ik het goed heb).
Weten jullie niet sites waar je examens van vorig jaar kan downloaden , gratis?
__________________
bonnie and clyde
Ads door Google
Oud 09-05-2005, 16:04
Poesket
Poesket is offline
Ik heb nu economie 1,2 en eigenlijk heb ik niet zo goed meegekregen wat de examenstof is. Dit komt doordat we de laaste maand geen leraar meer hebben. Nu heb je wel van die sites waar heb op staat maar graag wil ik gewoon weten in normaal nederlands wat de stof is.
__________________
einde

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 15:38.
Oud 10-05-2005, 15:35
saturday
saturday is offline
Voor het examen van economie hoef je niet te kennen: Bankwezen,
Nederlandse Betalingsbalans,
Sociale Zekerheid.

Op school gebruiken wij 'Percent' als les/leerboek. Deze hoofdstukken die wij niet hoeven te kennen, staan alleen letterlijk(op naam) in een ander boek.(1 met domeinen)

Nu is er wel tegen ons gezegt dat we deze hoofdstukken niet hoeven te doen, maar welke bladzijdes zijn die in het boek 'Percent'?
Weet iemand dit toevallig ook?
Oud 14-05-2005, 16:28
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Heb net geleerd voor economie1. Jeetje wat veel allemaal. Vooral inkomen Ik vind het ook gewoon moeilijk
__________________
Bouwen begint aan de top!
Oud 14-05-2005, 22:31
Verwijderd
Wat zijn lesbrieven?
Oud 14-05-2005, 22:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-05-2005 @ 22:31 :
Wat zijn lesbrieven?
Dat is een methode voor economie. Sommige scholen gebruiken gewoon boeken, lesbrieven is een wat oudere methode.
__________________
Oud 15-05-2005, 22:02
Verwijderd
http://www.lweo.nl/lweo.htm


en dan links ergens 'scholierensite'

handige dingen zoals alle begrippen uitgelegd, en uitwerkingen van die lesbrieven
succes enzo
Advertentie
Oud 18-05-2005, 16:58
Thaksie
Avatar van Thaksie
Thaksie is offline
Ik lees alle 10 hoofdstukken van InBalans door, dan zet ik de punten waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn in mn GR, dan lees ik de samenvattingen door achter in t 2e boek (hoofdstuk10) en dan tot slot maak ik oefenexamens van voorgaande jaren..

Heb toch al het idee dat t centraal makkelijker is dan onze schoolexamens
__________________
..uw advertentie had hier kunnen staan..
Oud 19-05-2005, 13:58
saturday
saturday is offline
Hallo, iemand een goede samenvatting van het boek: percent?
x
Oud 19-05-2005, 19:34
Domien
Domien is offline
Tip: maak vooral géén Quickscans op examenbundel.nl, want ze maken je helemaal gek. Bizarre vraagstelling.

Tip 2: richt je niet teveel op begrippen (ze gaan echt niet vragen om de 'duurzame ontwikkeling' uit te leggen), richt je op de berekeningen. Vooral de examenbundel geeft een heel goed beeld van wat je kunt verwachten en geeft eigenlijk al aan dat je je niet moet doodstaren op begrippen.
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 20-05-2005, 13:35
Domien
Domien is offline
Citaat:
saturday schreef op 19-05-2005 @ 13:58 :
Hallo, iemand een goede samenvatting van het boek: percent?
x
Ik vind dit zó raar. Hoe kun je nou Percent hebben als examenboek? We krijgen toch allemaal hetzelfde examen? Is het dan niet logisch dat iedereen die lesbrieven van LWEO heeft?

Of...
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 20-05-2005, 13:53
saturday
saturday is offline
Citaat:
Domien schreef op 20-05-2005 @ 13:35 :
Ik vind dit zó raar. Hoe kun je nou Percent hebben als examenboek? We krijgen toch allemaal hetzelfde examen? Is het dan niet logisch dat iedereen die lesbrieven van LWEO heeft?

Of...
nee wij hebben percent.
Oud 20-05-2005, 13:56
tinkebel
Avatar van tinkebel
tinkebel is offline
Citaat:
Domien schreef op 20-05-2005 @ 13:35 :
Ik vind dit zó raar. Hoe kun je nou Percent hebben als examenboek? We krijgen toch allemaal hetzelfde examen? Is het dan niet logisch dat iedereen die lesbrieven van LWEO heeft?

Of...
gewoone en andere methode toch? van wiskunde zijn er toch ook een hoop verschillende, zo voor elk vak wel
__________________
.
Oud 20-05-2005, 14:16
Domien
Domien is offline
Vind ik toch vreemd. Waarom allemaal verschillende boeken schrijven als het toch praktisch op hetzelfde uitkomt?
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 20-05-2005, 14:39
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Domien schreef op 20-05-2005 @ 14:16 :
Vind ik toch vreemd. Waarom allemaal verschillende boeken schrijven als het toch praktisch op hetzelfde uitkomt?
sja...dat heet nou onlogica..
ach er zal vast wel een reden voor zijn maar ik kom er nie top.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 20-05-2005, 15:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Domien schreef op 20-05-2005 @ 14:16 :
Vind ik toch vreemd. Waarom allemaal verschillende boeken schrijven als het toch praktisch op hetzelfde uitkomt?
Percent bijvoorbeeld is het beste economie boek, volgens mij economie leraar.

Iedereen wil geld verdienen, dus verschillende mensen maken boeken. Het is eigenlijk hetzelfde als met broekwinkels. Ze zouden ook maar één merk kunnen verkopen, maar dat doen ze toch ook niet?

Best logisch dus.
__________________
Oud 20-05-2005, 15:30
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
bij m en o is het ook zo

daar zijn ook meerdere boeken..
__________________
Steady as the goes.....
Oud 20-05-2005, 18:41
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-05-2005 @ 15:15 :
Percent bijvoorbeeld is het beste economie boek, volgens mij economie leraar.

Iedereen wil geld verdienen, dus verschillende mensen maken boeken. Het is eigenlijk hetzelfde als met broekwinkels. Ze zouden ook maar één merk kunnen verkopen, maar dat doen ze toch ook niet?

Best logisch dus.
ik vind t persoonlijk meer van de leraar afhangen of de stof duidelijk gemaakt kan worden of niet.
__________________
Tumtiedum hups.
Ads door Google
Oud 20-05-2005, 20:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 20-05-2005 @ 18:41 :
ik vind t persoonlijk meer van de leraar afhangen of de stof duidelijk gemaakt kan worden of niet.
Dat wel, maar met een goed boek en een slechte leraar heb je meer dan een slecht boek en een slechte leraar.
__________________
Oud 21-05-2005, 14:09
Verwijderd
Hm... ik heb nou nooit echt denderende punten voor economie en de meeste proefwerken vind ik om te huilen zo moeilijk, maar nu ik zo eens (zonder mijn boek open te hebben gehad) wat eindexamens zit te maken, haal ik ineens zonder enige moeite sowieso een 6 (of hoger)
Oud 22-05-2005, 09:44
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Iedereen al bijna klaar met leren voor morgen? Ik moet nog ff het boek doorlezen, her en der en ik heb alles al in de rekenmachine staan.
__________________
Oud 22-05-2005, 10:33
Verwijderd
Bij ons mag je je GR volgens mij niet meenemen
Oud 22-05-2005, 10:34
Domien
Domien is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 22-05-2005 @ 10:33 :
Bij ons mag je je GR volgens mij niet meenemen
*zucht*

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1183657
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 22-05-2005, 10:41
Verwijderd
Uhm meneer de zuchter, wij hebben een brief van school waarin staat dat je je GR niet mee mag nemen.
Oud 22-05-2005, 10:58
Domien
Domien is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 22-05-2005 @ 10:41 :
Uhm meneer de zuchter, wij hebben een brief van school waarin staat dat je je GR niet mee mag nemen.
Nou èn! De landelijke voorwaarden stellen dat je wél een GR mag gebruiken. School kan geen f*ck maken, print desnoods die pagina van het LAKS uit en geef die aan de surveillant.
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 22-05-2005, 12:57
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 22-05-2005 @ 10:41 :
Uhm meneer de zuchter, wij hebben een brief van school waarin staat dat je je GR niet mee mag nemen.
school HEEFT NIKS IN TE BRENGEN OP LANDELIJKE REGELS!!
__________________
vive le bob?
Oud 22-05-2005, 14:42
malibukitty
malibukitty is offline
Citaat:
Domien schreef op 19-05-2005 @ 19:34 :
Tip: maak vooral géén Quickscans op examenbundel.nl, want ze maken je helemaal gek. Bizarre vraagstelling.

Tip 2: richt je niet teveel op begrippen (ze gaan echt niet vragen om de 'duurzame ontwikkeling' uit te leggen), richt je op de berekeningen. Vooral de examenbundel geeft een heel goed beeld van wat je kunt verwachten en geeft eigenlijk al aan dat je je niet moet doodstaren op begrippen.

Quickscan=bullshit
__________________
"Half slachtoffer, half medeplichtige, zoals iedereen."
Oud 22-05-2005, 14:51
malibukitty
malibukitty is offline
Heeft niemand het boek: de kern van de economie??
__________________
"Half slachtoffer, half medeplichtige, zoals iedereen."
Oud 22-05-2005, 15:10
Domien
Domien is offline
Citaat:
malibukitty schreef op 22-05-2005 @ 14:42 :
Quickscan=bullshit
Hoe bedoel je?
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 22-05-2005, 15:13
saturday
saturday is offline
hey weten jullie voor economie 1 ook, wanneer je nu wel moet berekenen MET prijsindex(114 bij stijging van 14%) en wanneer 'gewoon procenten'(14%) moet gebruiken?
Oud 22-05-2005, 15:25
Domien
Domien is offline
Ik neem aan dat dat aangegeven wordt. Weet het vrijwel zeker, eigenlijk. Kijk de eindexamenbundel eens door, als je die hebt
__________________
Broken or not; music heals your soul! / Official HAVO-student :)
Oud 22-05-2005, 15:32
saturday
saturday is offline
Citaat:
Domien schreef op 22-05-2005 @ 15:25 :
Ik neem aan dat dat aangegeven wordt. Weet het vrijwel zeker, eigenlijk. Kijk de eindexamenbundel eens door, als je die hebt
ik ga zo even wat examens maken, dus ik kijk wel even
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Schoolboeken Economie 1,2
Matsh
5 18-06-2008 14:50
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie 1,2 zelftest markten 1
economie89
3 09-03-2007 00:52
Eindexamens 2004 Economie 1 Havo!! Paniek!!!!!
anjali
2 20-04-2004 21:26
Algemene schoolzaken [VWO] Economie-1 is toch verplicht in profiel C&M?
Verwijderd
8 23-05-2003 19:23
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie economie 1 en 2
Mik-mother
5 16-11-2001 16:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.