Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2005, 18:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
als er hier gebeld werd door de politie, noemden ze wel altijd een naam hoor.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2005, 18:27
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
gerwin schreef op 30-06-2005 @ 18:01 :
*knip*
Als ik jou was zou ik het natuurlijk nooit toegeven. Het zou bijzonder moeilijk bewezen kunnen worden, lijkt mij
Beetje politieagent prikt zo door zulke grove leugens heen en dan maak je jezelf alleen maar verdacht...

Citaat:
MC Bobie schreef op 30-06-2005 @ 17:08 :
Dus ik mag wettelijk gezien niet sex hebben met een meisje van <16? Owh.. nou bedankt, weet ik dat ook weer..

Wat is wettelijk gezien eigenlijk sex?
Je mag boven de 18 volgens mij alleen seks hebben met mensen boven de 16 en volgens mij mag je er onder je 18e gewoon flink op los neuken, zolang het door beide partijen vrijwillig gebeurd...

Citaat:
Freestyler* schreef op 30-06-2005 @ 19:09 :
als er hier gebeld werd door de politie, noemden ze wel altijd een naam hoor.
Altijd?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 18:32
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 30-06-2005 @ 19:27 :
Beetje politieagent prikt zo door zulke grove leugens heen en dan maak je jezelf alleen maar verdacht...
Wil je veroordeeld willen worden dan zal het toch bewezen moeten worden. Gewoon goed volhouden, en het gehele verhaal vertellen zoals het gebeurd is, behalve de seks met haar. Blijf beweren dat je geen seks gehad hebt met haar. Moet toch niet zo moeilijk zijn?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 19:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Zou ik niet doen, je kan alleen maar vastlopen in die leugens, ik zou eerder bewijs proberen te verzamelen waaruit blijkt dat zij je heeft voorgehouden dat ze 17 was ipv 14.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-06-2005 @ 20:33 :
Zou ik niet doen, je kan alleen maar vastlopen in die leugens, ik zou eerder bewijs proberen te verzamelen waaruit blijkt dat zij je heeft voorgehouden dat ze 17 was ipv 14.
Dat zal niet gaan werken, de leeftijd is namelijk wat men noemt geobjectiveerd en dus is schuld of opzet in strafrechtelijke zin ten aanzien van de leeftijd niet vereist. Heeel misschien zou een beroep op afwezigheid van alle schuld kunnen lukken, maar volgens doctrine wordt dat niet snel aangenomen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:25
Verwijderd
Een redelijke rechter prikt daar zo doorheen. Die ziet ook wel dat het gewoon om een rancuneus klein meisje gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:30
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-06-2005 @ 21:25 :
Een redelijke rechter prikt daar zo doorheen. Die ziet ook wel dat het gewoon om een rancuneus klein meisje gaat.
Zelfs al zou dat zo zijn, het OM kan gewoon vervolgen en als aan de bestanddelen is voldaan, ziedaar de veroordeling. Het is al bijna 3 jaar geen klachtdelict meer, dat terzijdes.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 30-06-2005 @ 15:50 :
vanaf 16 ben je meerderjarig!!
euhm... misschien in dit geval, 'seksueel meerderjarig' of zo... maar als je denkt dat je meerderjarig bent wanneer je 16 bent... weet niet hoe je daar bij komt.. maar is niet zo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:10
dit is nietfijn
dit is nietfijn is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2005 @ 21:15 :
Dat zal niet gaan werken, de leeftijd is namelijk wat men noemt geobjectiveerd en dus is schuld of opzet in strafrechtelijke zin ten aanzien van de leeftijd niet vereist. Heeel misschien zou een beroep op afwezigheid van alle schuld kunnen lukken, maar volgens doctrine wordt dat niet snel aangenomen.

toch achterlijk, dan kan je veroordeeld worden voor iets waravan je zelf nieteens bewust was dat je wat fout deed.. door de leugen van een ander zelf in de problemen komen.. wat fijn..
mja, ik merk het wel weer.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:36
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
Het is inderdaad geen prettige situatie...

maar zou het bureau opbellen en vragen met wie je een afspraak hebt om 1 uur.. vind 1 uur zo en zo een rare tijd (mensen hebben ook lunchpauze)
en inderdaad je bek dichthouden..

wat kwa schuld betreft verlies je het, dik en dubbel, want je bent gewoon fout geweest...

enige waar je nog enigzins punten op kan winnen is dat je het over de boeg van bedrog(ben even de wettelijke term kwijt..) gaat gooien.

maar wat iedereen zegt.. je bek dichthouden niet doen...

alleen zorgen dat je hun geen informatie geeft en dat je zelf weet waar je nu eigenlijk voor staat, dit is des te makkelijker voor een advocaat.

en idd een aanklacht is nog steeds geen process verbaal ze zullen je eerst uit nodigen om voor de rechter te laten verschijnen. zo'n gesprek is alleen de schuldenlast uit te zoeken.

succes maandag als je gaat.. als het mij zo betreffen zou ik ff bellen met het bureau
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 22:37
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
dit is nietfijn schreef op 30-06-2005 @ 23:10 :
toch achterlijk, dan kan je veroordeeld worden voor iets waravan je zelf nieteens bewust was dat je wat fout deed.. door de leugen van een ander zelf in de problemen komen.. wat fijn..
mja, ik merk het wel weer.
Het achterliggende uitgangspunt van de wetgever is niet zo heel achterlijk hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 02:06
Verwijderd
Bel gewoon het politiebureau op en vraag of de afspraak 1 uur later kan.

dan vraag je gelijk met wie je de afspraak eigenlijk hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 30-06-2005 @ 21:30 :
Zelfs al zou dat zo zijn, het OM kan gewoon vervolgen en als aan de bestanddelen is voldaan, ziedaar de veroordeling. Het is al bijna 3 jaar geen klachtdelict meer, dat terzijdes.
Dus? Moet er nu wel of niet een klacht van ouders/kind zijn als het gaat om iemand tussen de 12 en 16?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:00
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2005 @ 11:42 :
Dus? Moet er nu wel of niet een klacht van ouders/kind zijn als het gaat om iemand tussen de 12 en 16?
Wel. Alleen op klacht van het kind zelf, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming wordt tot vervolging over gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:01
Verwijderd
Was dat ooit anders dan? Dat heb ik altijd gedacht
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:01
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
het kind zelf is minderjarig...
dus zal ook geen klacht mogen indienen..
zou via instantie of ouderlijke macht moeten
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:02
Verwijderd
Dat is onzin.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:04
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
nopes...

minderjarige kan namelijk alles zeggen ^_^
ze is niet bevoegd om dingen aan te tonen...

Ouders of instantie zullen klacht in moeten dienen, maar dat gebeurt ook normaal gesproken altijd, omdat die er dan van op de hoogte zijn..

this de wet... waarom denk je dat ze beschermd worden ??
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:37
Verwijderd
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezi...001/hoe016.htm

Minderjarig slachtoffer kan dus wel degelijk klacht indienen.
Staat nog wel interessante informatie trouwens!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:51
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
ik ga wat juristen op de kop geven

zijn dan geen strafrechten afgestuurde maar dan nog
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:59
Freestyler*
Freestyler* is offline
stond in de krant:
24 jarige man tot 6 maanden voorwaardelijk veroordeeld voor seks met minderjarige. Haar moeder had aangifte gedaan. Uit smsjes bleek dat het slachtoffer destijds hevig verliefd was op de dader.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:13
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
gerwin schreef op 01-07-2005 @ 12:00 :
Wel. Alleen op klacht van het kind zelf, de ouders of de Raad voor de Kinderbescherming wordt tot vervolging over gegaan.
En zoals ik reeds hierboven heb aangegeven is dit al bijna 3 jaar niet meer zo, het OM kan vervolgen zonder dat er ook een daadwerkelijke klacht ligt. Vroeger leidde dat tot niet-ontvankelijkheid van het OM, thans niet meer. Het 'slachtoffer' heeft daarentegen een "hoorrecht".
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:15
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
Spare schreef op 01-07-2005 @ 12:37 :
http://www.mobiel-pleegzorg.nl/hoezi...001/hoe016.htm

Minderjarig slachtoffer kan dus wel degelijk klacht indienen.
Staat nog wel interessante informatie trouwens!
Daar staat deels verouderde informatie, de wet is zoals gezegd in 2002 gewijzigd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:17
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
dezeisvrij schreef op 01-07-2005 @ 12:51 :
ik ga wat juristen op de kop geven

zijn dan geen strafrechten afgestuurde maar dan nog
Strafrecht is natuurlijk niet zoals het civiele recht, in het strafrecht kan een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit aangifte doen, dat is niet leeftijdsgebonden. Dat je die informatie hebt van juristen die niet zijn afgestudeerd in het strafrecht is geen excuus, dat is gewoon basale kennis die je als jurist behoort te weten imo.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:18
Verwijderd
Citaat:
dezeisvrij schreef op 01-07-2005 @ 12:51 :
ik ga wat juristen op de kop geven

zijn dan geen strafrechten afgestuurde maar dan nog
Uh, ik ben civilist, maar het is gewoon heel erg logisch dat iedereen een strafbaar feit kan aangeven. Het zou een mooie boel worden, als je mishandeld wordt door je ouders, kun je dus geen aangifte doen omdat dat via je wettelijk vertegenwoordigers moet?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:22
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
ach tja ^_^

zeg ook niet dat alleen de ouderlijke macht het mocht... maar de daarvoor bevoegde instantie daarbij ook.. een derden die het verhaal ook ondersteund maarre this nu duidelijk dat het minderjarige slachtoffer ook klacht mag indienen..
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:24
Verwijderd
Juh

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit nu allemaal gaat aflopen, want blijkbaar heeft de topicstarter dus nog niet eens zekerheid of het niet toevallig een geintje is?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:26
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
laten we hopen dat het een geintje is...

dan wel een goeie ook al ie ie niet grappig...
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:31
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
dezeisvrij schreef op 01-07-2005 @ 13:22 :
ach tja ^_^

zeg ook niet dat alleen de ouderlijke macht het mocht... maar de daarvoor bevoegde instantie daarbij ook.. een derden die het verhaal ook ondersteund maarre this nu duidelijk dat het minderjarige slachtoffer ook klacht mag indienen..
Onder het huidige 245Sr moet je eigenlijk niet meer spreken van een klacht, maar gewoon van aangifte; het is niet voor niets geen klachtdelict meer.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:33
Sovereign
Avatar van Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2005 @ 13:18 :
Uh, ik ben civilist
Ik heb trouwens nooit begrepen dat juristen daar vaak expliciet een keuze in maken; ik vind beide gebieden leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 12:58
dit is nietfijn
dit is nietfijn is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-07-2005 @ 12:59 :
stond in de krant:
24 jarige man tot 6 maanden voorwaardelijk veroordeeld voor seks met minderjarige. Haar moeder had aangifte gedaan. Uit smsjes bleek dat het slachtoffer destijds hevig verliefd was op de dader.
oh dat stemt mij weer vrolijk, kuch
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 01-07-2005 @ 12:59 :
stond in de krant:
24 jarige man tot 6 maanden voorwaardelijk veroordeeld voor seks met minderjarige. Haar moeder had aangifte gedaan. Uit smsjes bleek dat het slachtoffer destijds hevig verliefd was op de dader.
Nou vind ik persoonlijk dat je als 24-jarige ook wel beter moet weten en geen meisjes <16 jaar moet gaan neuken.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 13:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-07-2005 @ 14:07 :
Nou vind ik persoonlijk dat je als 24-jarige ook wel beter moet weten en geen meisjes <16 jaar moet gaan neuken.
ja, maar net als bij de TS kan dat meisje wel gelogen hebben over d'r leeftijd. Als zij 15 is maar voor 18 of 19 doorgaat en zij en die jongen zijn smoorverliefd, dan vind ik het niet raar dat zij zich niet laten tegenhouden door dat leeftijdsverschil (wat op dat moment 5 of 6 jaar lijkt te zijn).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 17:25
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-06-2005 @ 21:37 :
euhm... misschien in dit geval, 'seksueel meerderjarig' of zo... maar als je denkt dat je meerderjarig bent wanneer je 16 bent... weet niet hoe je daar bij komt.. maar is niet zo.
nouja.. ik bedoel dan ook 'seksueel meerderjarig' zoals je het zelf formuleerd.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 20:16
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
dit is nietfijn schreef op 01-07-2005 @ 13:58 :
oh dat stemt mij weer vrolijk, kuch
Heb je nou het bureau al gebeld?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 03:47
Experium
Experium is offline
lekkere naaistreek van dat wijf.. zou idd ff de politie bellen voor bevestiging..

succes en ik houd dit topic ff in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:14
Verwijderd
Het is maandag..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 09:25
markoz
markoz is offline
Maar nog niet 13.00
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 12:25
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
nu wel (al geweest)
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:45
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
al een tijd...

ben nog steeds zeer benieuwd...

zullen ze hem vast gehouden hebebn daar bij de politiemensjes??
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 17:45
Verwijderd
jah ben ook wel benieuwd hoe hij reageerde toen hij op dat politiebureau kwam, en dat de agent(e) dit zei:

afspraak? nee hoor, u naam was ookalweer? ummz, nee staat er niet bij. waar ging t over? ow niet best, nou dat hebben we al een maand niet meer gehad! denk dat u voor de gek ben gehouden! sry! *gniffelend*
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:55
dit is nietfijn
dit is nietfijn is offline
hoe grappig het ook klinkt, ik denk dat je gelijk hebt gekregen viperium..
ik was zo mn verhaal aan het vertellen, en dat ik dus geen naam had, begon hij een breifje te schrijven met 'ben u misschien in de maling genomen?'..
Ook omdat ik dus geen schriftelijk bewijs gekregen(dagvaarding) opgestuurd heb gekregen. Daar bracht ik nog tegen in dat zij(het meisje) misschien nietn op de hoogte is van mijn verblijfplaats, maar de politie kan dat zo natrekken zei hij(en dat dacht ik zelf ook al wel)..
Ik ben dus weg gegaan daar met het bericht dat het hoogstwaarschijnlijk een kutstreek is geweest..
Daarna ben ik rond een uur of half 2, 2uur nog een aantal keer gebeld door een geheim nummer(net zoals de politie die toen belde) maar er werd telkens opgehangen.
Ik denk nou dus echt dat het gewoon pure bullshit was. (kan dr nu wel vermoorden voor deze week in stress, mja, aan de andere kant kani k nu wel een feest gaan bouwen)..
Toch wil ik het nog niet helemaal geloven.. Het klinkt/lijkt nu allemaal heel erg alsof het gewoon dus een manier was om mij gewoon kut te laten voelen als grap.. Maar ik ben toch nog een beetje te scared dat ik strax alsnog weer gebeld word met zo'n bericht dat het toch echt was ofzo..

mja, voor nu ga ik ervan uit dat het gewoon bullshit was..

sorry voor dit topic dan, als het zo blijkt te zijn
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:57
Experium
Experium is offline
van mij had ze nu een gigantische stoot voor dr bek gehad.. boeit me dan op dit moment ECHT geen flikker of het een meid is of dat ze 14 is.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gelukkig, ik ben blij voor je. Je zult wel niks meer horen nu. Je bent er vanaf.

Ga je nog wat doen tegen dat stalkgedrag?
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:59
Experium
Experium is offline
je kan dr ook aanklagen wegens smaad
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:01
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
volgens mij... is 't inderdaad wel lachen om haar nu aan te gaan klagen voor laster
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:03
dit is nietfijn
dit is nietfijn is offline
tuurlijk, ik heb nu ook de neiging om haar met de eerste de beste molensteen zo daar in het IJ af te zinken hoor..
Ik was met een vriendin er naartoe gegaan(dat had mn positie bij een verhoor misschien niet verbeterd, hoewel ze er niet bij zou zijn geweest), en toen we weer buiten stonden, had zij ook zoiets van 'hm, ze zal vast wel hier om de hoek staan te lachen'..

maar ik ben nou eerder gewoonb lij dat het fake was(nja, dat hoop ik).. want k heb echt wel ind e stress gezeten..
(ook nog mzzl dat ik geen advocaat had geregeld(ik zou gewoon mn bek gehouden hebben daar).. anders had dat me ook geld gekost voor helemaal niets)..

Wat ik tegen dat stalkgedrag ga doen, goeie vraag.. valt weinig tegen te doen he? kan me moeilijk gaan beschermen tegen achterlijke telefoontjes die door vreindjes van haar worden gevoerd.. en geheime nummers kan je niet blokkeren.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:05
dezeisvrij
Avatar van dezeisvrij
dezeisvrij is offline
hmm,

kan je niet bij je telefoonprovider een uitdraai maken als je echt dagelijks wordt lastig gevallen??

ach ze heeft je goed te pakken gehad.
Goed afgelopen dus des te beter
__________________
Shit HappenDs... you know that
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:29
dit is nietfijn
dit is nietfijn is offline
Daarom, ze heeft me goed te pakken gehad, en als het hierbij blijft, kan ik nog wel lachen om haar vernuftige ideetje..
maar toch, 100% opgelucht, daar wacht ik nog een paar dagen mee
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 21:07
MB
Avatar van MB
MB is offline
Het is wel een lullige streek van haar, maar ze heeft je wel goe dte pakken gehad idd
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht kapper aanklagen
Sangria
12 04-01-2004 16:37
Werk, Geld & Recht Kan je iemand op deze gronde aanklagen?
G.T.C.
22 21-12-2003 10:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opnieuw Amerikaanse agent aangeklaagd
Buzzzfuzzz.vs
46 30-07-2002 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.