Oud 06-07-2006, 11:29
DP17
DP17 is offline
Ik heb drie jaar bij Albert Heijn gewerkt als medewerker AGF, de eerste 2,5 jaar heb ik het prima naar men zin gehad! Lekker afwisselend, klanten helpen, vullen, bestellen etc etc vooral met feestdagen erg gezellig.

Het laatste half jaar werd de sfeer verpest door de bedrijfsleiders/verkoopmanagers dus nu blij dat ik er weg ben!
Advertentie
Oud 06-07-2006, 11:44
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
DP17 schreef op 06-07-2006 @ 12:29 :
Ik heb drie jaar bij Albert Heijn gewerkt als medewerker AGF, de eerste 2,5 jaar heb ik het prima naar men zin gehad! Lekker afwisselend, klanten helpen, vullen, bestellen etc etc vooral met feestdagen erg gezellig.

Het laatste half jaar werd de sfeer verpest door de bedrijfsleiders/verkoopmanagers dus nu blij dat ik er weg ben!
Dat verhaal komt mij heel bekend voor.... Heb je meteen nieuw werk gevonden? Ik denk er namelijk ook over om op te stappen.
Oud 06-07-2006, 16:25
rolo1980
rolo1980 is offline
Kan iemand mij helpen aan de formules die worden gebruikt in het albert heijn codeboek? Of het totale programma?

Met vriendelijke groet,

Roland.
Oud 06-07-2006, 17:15
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
rolo1980 schreef op 06-07-2006 @ 17:25 :
Kan iemand mij helpen aan de formules die worden gebruikt in het albert heijn codeboek? Of het totale programma?

Met vriendelijke groet,

Roland.
je logt in, vervolgens ga je naar het menu 'artikelen', en dan zie je op het scherm 'selectie codeboek', met behulp van de WAG kun je dan een afdeling selecteren.

Ik weet de verschillende WAG's niet uit het hoofd; maar je kan met de cursor (onder de WAG's) naar beneden, en dan zie je op de terminal alle mogelijkheden.

Als je bijvoorbeeld het codeboek AGF groente doet dan:
1 bij de eerste invulmogelijkgheid (WAG): AGF en;
2 bij de derde invulmogelijkgheid : gekoelte maaltijden
Oud 06-07-2006, 19:14
rolo1980
rolo1980 is offline
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel de formules van het "codeboek" in excel. Dat is het programma waar je de datumcontrole mee uitvoerd. Ik ben helaas niet meer werkzaam bij Albert Heijn, maar heb het nodig voor het opzetten van een kwaliteits bewakingssysteem.

Mvg,

Roland
Oud 06-07-2006, 20:41
-(L)-
Waarom loop je niet gewoon even bij AH binnen en leg je je probleem uit?
Oud 06-07-2006, 23:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
rolo1980 schreef op 06-07-2006 @ 20:14 :
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel de formules van het "codeboek" in excel. Dat is het programma waar je de datumcontrole mee uitvoerd. Ik ben helaas niet meer werkzaam bij Albert Heijn, maar heb het nodig voor het opzetten van een kwaliteits bewakingssysteem.

Mvg,

Roland
Excel word tegenwoordi gniet meer als codeboek gebruikt tegenwoordig gaat dat via een terminal.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-07-2006, 12:51
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-07-2006 @ 00:30 :
Excel word tegenwoordi gniet meer als codeboek gebruikt tegenwoordig gaat dat via een terminal.
over terminals gesproken, vorige week hebben wij een gloednieuwe binnen gekregen echt een super ding! eindelijk een beetje snel enzo
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Oud 10-07-2006, 13:14
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 10-07-2006 @ 13:51 :
over terminals gesproken, vorige week hebben wij een gloednieuwe binnen gekregen echt een super ding! eindelijk een beetje snel enzo
Klopt als het goed is gaan alle filialen met 1 nieuwe terminal op proef draaien, hij is echt enorm snel. Alleen bij het afboeken schijnt het weinig verschil te maken in de snelheid.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-07-2006, 13:37
-(L)-
@ikbenschipper1; hoe komt 't dat je zoveel van de AH af weet?

En weet jij toevallig ook wat er ongeveer netto overblijft als je 4,06 bruto krijgt?
Oud 10-07-2006, 14:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-07-2006 @ 14:37 :
@ikbenschipper1; hoe komt 't dat je zoveel van de AH af weet?

En weet jij toevallig ook wat er ongeveer netto overblijft als je 4,06 bruto krijgt?
Omdat ik al 6 jaar bij de AH werk waarvan inmiddels zo'n 3,5 jaar als vulploegleider / vervangend vulploegleider. En me graag verdiep in me werk.

4,06 bruto is ongeveer 4,06 netto.
Er gaan een paar kleine dingen vanaf(o.a. vut premie), zolang je onder de 400 euro per 4 weken blijft.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-07-2006, 19:21
Verwijderd
ik heb vandaag mijn eerste dag achter de kassa bij de AH gehad in doesburg. Deze AH is een franchise van het bedrijf Gelderse Have Groep. Dit bedrijf laath et loon door P/flex regelen. Maar ik heb geen idee wat mijn loon per uur is, en de filiaalleider kon mij dit ook niet vertellen.
Iemand een idee.
( Ik ben 16 jaar en werk achter de kassa)
Ook heb ik verder niks over bonuspassen ofzo gehoord. Komt dit doordat het een franchise bedrijf is?
Oud 11-07-2006, 19:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 11-07-2006 @ 20:21 :
ik heb vandaag mijn eerste dag achter de kassa bij de AH gehad in doesburg. Deze AH is een franchise van het bedrijf Gelderse Have Groep. Dit bedrijf laath et loon door P/flex regelen. Maar ik heb geen idee wat mijn loon per uur is, en de filiaalleider kon mij dit ook niet vertellen.
Iemand een idee.
( Ik ben 16 jaar en werk achter de kassa)
Ook heb ik verder niks over bonuspassen ofzo gehoord. Komt dit doordat het een franchise bedrijf is?
Ik vermoed dat het uurloon hetzelfde is als dat van een gewone AH, zeker zeggen doe ik dat niet maar zo jah is 3,16
De bonuspas voor filiaalen is er voor de franschische vestigingen niet, voor de kortingen in de AHA kan je dan je gewone bonuskaartnummer invoeren, maar die moet wel bekend zijn. Voor de 75 euro per kwartaal weet ik niet hoe dat zit.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-07-2006, 20:08
fractuur
fractuur is offline
Onze AH is net weer open na een verbouwing van anderhalve week, en op zich is het wel vooruit gegaan. (nieuwe koelingen, geen boodschappen meer aan de counter :worship Helaas zijn de kassa's er op grootte achteruit gegaan, en is de indeling ook minder goed geworden. Maarrrr we hebben weegschalen, en de klanten zijn tevreden, en dan wij dus ook maar..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 11-07-2006, 21:20
-(L)-
Hoe zit dat precies als je je bonuskaartnummer hebt doorgegeven? Krijg je dan een bepaald percentage korting teruggestort op je rekening?
Oud 11-07-2006, 22:41
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-07-2006 @ 22:20 :
Hoe zit dat precies als je je bonuskaartnummer hebt doorgegeven? Krijg je dan een bepaald percentage korting teruggestort op je rekening?
Jep, ik meen 30%. Oplopend tot E 75.- per kwartaal.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 12-07-2006, 08:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 11-07-2006 @ 23:41 :
Jep, ik meen 30%. Oplopend tot E 75.- per kwartaal.
10% en dat loopt op tot 75 euro per kwartaal.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 12-07-2006, 09:31
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
30 procent is wat aan de hoge kant, dan zou ik elke dag daaro mijn boodschappen doen, ms een suggestie?
Oud 12-07-2006, 20:35
Hayden
Hayden is offline
He!
Weet er iemand wat de opzegtermijn is van het nemen van ontslag bij de AH?
Hoe lang moet je dat van tevoren doen?
Wat als je er te laat mee bent?

Groetjes, XX Hayden
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 12-07-2006, 20:52
-(L)-
Ik kan me nog herinneren dat je de eerste 2 maanden op kunt zeggen wanneer je wil. Erna is 't geloof ik een maand. Maar dat laatste weet ik niet zeker.
Oud 12-07-2006, 22:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 12-07-2006 @ 21:52 :
Ik kan me nog herinneren dat je de eerste 2 maanden op kunt zeggen wanneer je wil. Erna is 't geloof ik een maand. Maar dat laatste weet ik niet zeker.
Klopt al kunnen ze ook zeggen dat je opzeg termijn pasi ngaat per de eerste van de nieuwe periode dan kan het dus maximaal 7 weken en 6 dagen zijn (als je net te laat bent)
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-07-2006, 09:46
Crimson
Crimson is offline
Kan je in je proeftijd per direct opzeggen?
Oud 19-07-2006, 11:02
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Crimson schreef op 19-07-2006 @ 10:46 :
Kan je in je proeftijd per direct opzeggen?
Zoals ik je per MSG heb laten weten kunnen beide partijen in de proeftijd per direct een contract beeindigen.

Een tijdelijk contract heeft overigens 2 maanden proeftijd, dit is anders dan de wet waar het maar 1 maand is bij een tijdelijk contract. In de CAO is hier van afgeweken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 19-07-2006, 13:02
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 19-07-2006 @ 12:02 :
Zoals ik je per MSG heb laten weten kunnen beide partijen in de proeftijd per direct een contract beeindigen.

Een tijdelijk contract heeft overigens 2 maanden proeftijd, dit is anders dan de wet waar het maar 1 maand is bij een tijdelijk contract. In de CAO is hier van afgeweken.
En dan hoef ik de dagen die ik ingepland sta niet meer te werken?
Oud 19-07-2006, 13:30
fractuur
fractuur is offline
Ik vertrek per september. Dat moet ik nog wel even 'overleggen' met het kader, maar ik heb gewoon geen tijd met mijn nieuwe studie en drie keer per week sporten (waarschijnlijk in deen andere stad). Ik kán er wel tijd voor vrijmaken, maar daarvoor betaald het gewoon te slecht.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 19-07-2006, 14:25
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik werk nu bij la place, en verdien als 17-jarige maar €3,31 bruto. Ik wil graag ergens anders gaan werken, en ik zit een beetje rond te kijken, want ik werk in een winkelcentrum heel dichtbij, en zou graag in datzelfde winkelcentrum een ander baantje willen.

Er zit daar ook een AH XL, en ik wil graag van jullie weten of het baantje jullie echt bevalt? Zit de organisatie goed in elkaar over het algemeen? Bij de V&D is de administratie echt een geknoei en ze zijn altijd aan het bezuinigen (wat minder uren voor mij betekent). Dat soort dingen gebeuren toch niet bij de AH of wel?

Oh ja, en worden mensen die niet goed werken ook echt ontslagen? Want bij mij werken er een heleboel kneuzen die niet worden ontslagen vanwege personeelsgebrek. Ook worden er zowat alleen maar 15-jarigen aangenomen, krijg als bijna 18-jarige een beetje de kriebels, langzamerhand word ik steeds minder lange dagen ingeroosterd.

Lang verhaal, anyways, zit dat bij de AH beter, en heb ik ivm mijn leeftijd nog wel kans bij de AH?
Oud 19-07-2006, 23:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Lyne schreef op 19-07-2006 @ 15:25 :
Ik werk nu bij la place, en verdien als 17-jarige maar €3,31 bruto. Ik wil graag ergens anders gaan werken, en ik zit een beetje rond te kijken, want ik werk in een winkelcentrum heel dichtbij, en zou graag in datzelfde winkelcentrum een ander baantje willen.

Er zit daar ook een AH XL, en ik wil graag van jullie weten of het baantje jullie echt bevalt? Zit de organisatie goed in elkaar over het algemeen? Bij de V&D is de administratie echt een geknoei en ze zijn altijd aan het bezuinigen (wat minder uren voor mij betekent). Dat soort dingen gebeuren toch niet bij de AH of wel?

Oh ja, en worden mensen die niet goed werken ook echt ontslagen? Want bij mij werken er een heleboel kneuzen die niet worden ontslagen vanwege personeelsgebrek. Ook worden er zowat alleen maar 15-jarigen aangenomen, krijg als bijna 18-jarige een beetje de kriebels, langzamerhand word ik steeds minder lange dagen ingeroosterd.

Lang verhaal, anyways, zit dat bij de AH beter, en heb ik ivm mijn leeftijd nog wel kans bij de AH?
Verschilt per vestiging hoe het geregeld is en hoe de manager dingen doet.
Je verdiend als 17 jarige 3,61 bruto.
Zolang je onder de 20 bent dan willen ze je graag hebben daarboven word het wel iets anders maar als je je in de picture speelt komt dat wel wer goed. Mensen die niet functioneren worden bij ons ontslagen ja. Maar wat ik zeg zoveel is afhankelijk van het mangament/kader.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 21-07-2006, 12:12
Herman15
Herman15 is offline
Hallo,

ik werk nu sinds april bij de AH maar ik zou graag ontslag willen nemen.. ik heb nog een contract tot november.. kan ik nu naar de leidinggevingde gaan om te zeggen dat ik mijn ontslag wil?

Waarom wil ik mijn ontslag:

- Ik ben na de vakantie te druk met andere zaken.
- Denkt eraan om naar de PLUS te gaan.
Oud 21-07-2006, 12:15
fractuur
fractuur is offline
Vraagje: mijn filiaal hanteert alweer een tijdje de "reserve" regeling. Tot -ik meen- half twaalf kan je gebeld worden om welke tijd dan ook met welke lengte dan ook te komen werken. Nu was mijn vraag: ik moet er rekening mee houden, kan geen afspraak maken tot een bepaald tijdstip. Moet je hier niet een soort vergoeding voor krijgen ofzo?
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 21-07-2006, 12:17
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 21-07-2006 @ 13:12 :
Hallo,

ik werk nu sinds april bij de AH maar ik zou graag ontslag willen nemen.. ik heb nog een contract tot november.. kan ik nu naar de leidinggevingde gaan om te zeggen dat ik mijn ontslag wil?

Waarom wil ik mijn ontslag:

- Ik ben na de vakantie te druk met andere zaken.
- Denkt eraan om naar de PLUS te gaan.
Jep. Probeer het een beetje subtiel te werken, want sommigen krijgen echt een hartverzakking als je het abrupt brengt. Ik ga spreekwoordelijk met je mee, want ik wil ik september stoppen. Trouwnes, je hebt nog een maand opzegtermijn en werkt dus sowieso door tot eind augustus. En nog een tip: zorg dat je al bij de plus bent aangenomen voor je opzegt.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 21-07-2006, 12:19
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2006 @ 13:17 :
Jep. Probeer het een beetje subtiel te werken, want sommigen krijgen echt een hartverzakking als je het abrupt brengt. Ik ga spreekwoordelijk met je mee, want ik wil ik september stoppen. Trouwnes, je hebt nog een maand opzegtermijn en werkt dus sowieso door tot eind augustus. En nog een tip: zorg dat je al bij de plus bent aangenomen voor je opzegt.
ik kan dus gewoon naar mijn baas gaan vandaag/morgen en zeggen dat ik over een maand wil stoppen ondanks ik nog een contract heb tot november??

Kan hij nu niet zeggen dat het niet kan en dat ik dan gewoon moet doorwerken?
Oud 21-07-2006, 12:21
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 21-07-2006 @ 13:19 :
ik kan dus gewoon naar mijn baas gaan vandaag/morgen en zeggen dat ik over een maand wil stoppen ondanks ik nog een contract heb tot november??

Kan hij nu niet zeggen dat het niet kan en dat ik dan gewoon moet doorwerken?
Volgens mij kan dat niet, omdat jij meer recht hebt om het contract op te zeggen dan hij die zegt dat je tegen het opzeggen in door moet werken. Als ik jou was zou ik even wachten tot schipper on-line komt, die weet er wel meer vanaf.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 21-07-2006, 12:24
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2006 @ 13:21 :
Volgens mij kan dat niet, omdat jij meer recht hebt om het contract op te zeggen dan hij die zegt dat je tegen het opzeggen in door moet werken. Als ik jou was zou ik even wachten tot schipper on-line komt, die weet er wel meer vanaf.
oke bedankt iig
Oud 21-07-2006, 19:13
Herman15
Herman15 is offline
Kan ik nu ontslag nemen zonder gezeik te krijgen??
Oud 21-07-2006, 19:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 21-07-2006 @ 20:13 :
Kan ik nu ontslag nemen zonder gezeik te krijgen??
Zoals fractuur al zei even wachten tot ik online kom.
En dat ben ik nu moest vandaag tenslotte gewoon werken door al die hittegolfbesturing en het ontbreken van 3 van de 6 (sub)kaderleden.

Onderstaande staat in de CAO waar Albert Heijn onder valt.

Code:
EINDE DIENSTVERBAND
Artikel 20
1. Het dienstverband eindigt:
a. door opzegging met een daarvoor in acht te nemen 
opzegtermijn.
Indien werkgever of werknemer met de opzegging en/of 
opzegtermijn niet akkoord gaat, is vooraf toestemming van het 
CWI nodig.
b. zonder opzegging en daarom zonder opzegtermijn:
- tijdens een overeengekomen proeftijd van ten hoogste 2 
maanden indien de werkgever of de werknemer dit verlangt;
- bij het ingaan van het ouderdomspensioen (65 jaar);
- bij afloop van een arbeidsovereenkomst die is aangegaan voor 
bepaalde tijd;
- wegens een dringende reden in de zin van artikel 7:678 van het 
Burgerlijk Wetboek (ontslag op staande voet);
- krachtens een rechterlijke uitspraak;
- in andere gevallen waarin geen opzegging is voorgeschreven, 
zoals bij overlijden van de werknemer.

2. a. Opzegging geschiedt bij voorkeur schriftelijk.
b. Opzegging geschiedt tegen het einde van een 
loonbetalingperiode, tenzij in de onderneming een ander moment 
bestendig gebruik is.

3. Opzegging mag niet plaatsvinden als gevolg van het enkele 
feit, dat de werknemer als kaderlid van een van de 
werknemersorganisaties, partij bij deze CAO, staat ingeschreven.
Bij voorgenomen ontslag van een werknemer die als kaderlid van 
één van de werknemersorganisaties bekend is gemaakt bij het 
bedrijf, zal vooraf melding met opgave van reden van ontslag aan 
en indien gewenst overleg met de betreffende 
werknemersorganisatie plaatsvinden.

5. De bij de opzegging door de werkgever en de werknemer in 
acht te nemen opzegtermijn bedraagt:
- bij maandloners; tenminste 1 maand;
- bij periodeloners (4 weken); tenminste 4 weken;
- bij weekloners; tenminste 1 week, echter met dien verstande, 
dat voor de hierna genoemden geldt:
* werknemers ingedeeld in functiegroep e tot en met i: tenminste 
4 weken;
* overige werknemers van 18 jaar en ouder: tenminste 2 weken.

6. Los van het hiervoor bepaalde bedraagt de in acht te nemen 
opzegtermijn bij opzegging:
a. door een meerderjarige werknemer:
- tenminste 1 week per 2 volle dienstjaren na zijn 
meerderjarigheid met een maximum van 6 weken
Conclusie is dat je in princiepe pas per de eerste van een nieuwe loonperiode kan opzeggen. De nieuwe is 17 Juli in gegaan dus zou je pas kunnen opzeggen per 14 Augustus en dan nog 4 weken werken, dus tot 10 September.
Meestal word dit niet gehanteerd, en laten ze je naar 4 weken vanaf de ontslagdatum gewoon vertrekken, maar dit zijn de officiele regels ervoor. Verder is het voor een bedrijf niet intressant om ongemotiveerde medewerkers te behouden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 19:45.
Oud 21-07-2006, 19:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2006 @ 13:15 :
Vraagje: mijn filiaal hanteert alweer een tijdje de "reserve" regeling. Tot -ik meen- half twaalf kan je gebeld worden om welke tijd dan ook met welke lengte dan ook te komen werken. Nu was mijn vraag: ik moet er rekening mee houden, kan geen afspraak maken tot een bepaald tijdstip. Moet je hier niet een soort vergoeding voor krijgen ofzo?
Dit klopt inderdaad wat je zegt de CAO zegt hier het volgende over.

Code:
ARTIKEL 8 

8. Voor de werknemer in volledige en onvolledige dienst die zich 
beschikbaar moet houden voor werkzaamheden voortvloeiend uit 
hoofde van hun functie, in verband met gebeurtenissen die zich 
kunnen voordoen, maar niet bij voorbaat te plannen zijn, geldt
een consignatieregeling. 
Per etmaal ontvangt deze medewerker een vergoeding van € 
11,80 naast het loon voor de te werken uren (inclusief de 
reistijd). Per 1 januari 2006 is dit bedrag € 12,00 en per 1 januari 
2007 is dit bedrag € 12,16. 
De vergoeding bedraagt € 35,40 voor een zaterdag, een zondag 
of een algemeen erkende feestdag. Per 1 januari 2006 is dit 
bedrag € 36,00 en per 1 januari 2007 is dit bedrag € 36,50.
Dit is binnen Albert Heijn een artikel wat naar mijn weten zelden tot nooit word toegepast, altans bij mijn filiaal niet.
Laat ik er wel bij zeggen dat ik niet weet in hoevere dit in "hoofde van je functie" is, al denk ik dat in dit geval hier gewoon sprake van is, maar reken erop dat ze zeggen dat het niet zo is. Doch denk ik dat zij verplicht zijn om deze vergoeding te betalen.
Ik wil graag de reactie van je manager horen.

Met vriendelijke groet ,
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 21-07-2006 om 19:46.
Oud 21-07-2006, 20:02
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-07-2006 @ 20:43 :
Dit klopt inderdaad wat je zegt de CAO zegt hier het volgende over.

Code:
ARTIKEL 8 

8. Voor de werknemer in volledige en onvolledige dienst die zich 
beschikbaar moet houden voor werkzaamheden voortvloeiend uit 
hoofde van hun functie, in verband met gebeurtenissen die zich 
kunnen voordoen, maar niet bij voorbaat te plannen zijn, geldt
een consignatieregeling. 
Per etmaal ontvangt deze medewerker een vergoeding van € 
11,80 naast het loon voor de te werken uren (inclusief de 
reistijd). Per 1 januari 2006 is dit bedrag € 12,00 en per 1 januari 
2007 is dit bedrag € 12,16. 
De vergoeding bedraagt € 35,40 voor een zaterdag, een zondag 
of een algemeen erkende feestdag. Per 1 januari 2006 is dit 
bedrag € 36,00 en per 1 januari 2007 is dit bedrag € 36,50.
Dit is binnen Albert Heijn een artikel wat naar mijn weten zelden tot nooit word toegepast, altans bij mijn filiaal niet.
Laat ik er wel bij zeggen dat ik niet weet in hoevere dit in "hoofde van je functie" is, al denk ik dat in dit geval hier gewoon sprake van is, maar reken erop dat ze zeggen dat het niet zo is. Doch denk ik dat zij verplicht zijn om deze vergoeding te betalen.
Ik wil graag de reactie van je manager horen.

Met vriendelijke groet ,
Ivo Jan


Dank je wel! Ik zou even mijn oude lonstroken erop na moeten slaan om te kijken of het ook echt doorgevoerd is. Hoewel, ik kan ook morgenochtend gewoon even gaan vragen hoe het zit. Net zoals het overstappen naar medewerker b, dan wel de verhoging voor counter kunnen draaien.. O, en morgen werk ik van half acht tot half vijf, ook zoiets. Maar goed, aangezien ik binnenkort wil vertrekken ivm een drukke studie en veel sport zal ik alleen het eerste aansnijden. Dat is misschien ook wel handig voor dit topic.
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 21-07-2006, 21:48
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 21-07-2006 @ 20:35 :
Zoals fractuur al zei even wachten tot ik online kom.
En dat ben ik nu moest vandaag tenslotte gewoon werken door al die hittegolfbesturing en het ontbreken van 3 van de 6 (sub)kaderleden.

Onderstaande staat in de CAO waar Albert Heijn onder valt.

Code:
EINDE DIENSTVERBAND
Artikel 20
1. Het dienstverband eindigt:
a. door opzegging met een daarvoor in acht te nemen 
opzegtermijn.
Indien werkgever of werknemer met de opzegging en/of 
opzegtermijn niet akkoord gaat, is vooraf toestemming van het 
CWI nodig.
b. zonder opzegging en daarom zonder opzegtermijn:
- tijdens een overeengekomen proeftijd van ten hoogste 2 
maanden indien de werkgever of de werknemer dit verlangt;
- bij het ingaan van het ouderdomspensioen (65 jaar);
- bij afloop van een arbeidsovereenkomst die is aangegaan voor 
bepaalde tijd;
- wegens een dringende reden in de zin van artikel 7:678 van het 
Burgerlijk Wetboek (ontslag op staande voet);
- krachtens een rechterlijke uitspraak;
- in andere gevallen waarin geen opzegging is voorgeschreven, 
zoals bij overlijden van de werknemer.

2. a. Opzegging geschiedt bij voorkeur schriftelijk.
b. Opzegging geschiedt tegen het einde van een 
loonbetalingperiode, tenzij in de onderneming een ander moment 
bestendig gebruik is.

3. Opzegging mag niet plaatsvinden als gevolg van het enkele 
feit, dat de werknemer als kaderlid van een van de 
werknemersorganisaties, partij bij deze CAO, staat ingeschreven.
Bij voorgenomen ontslag van een werknemer die als kaderlid van 
één van de werknemersorganisaties bekend is gemaakt bij het 
bedrijf, zal vooraf melding met opgave van reden van ontslag aan 
en indien gewenst overleg met de betreffende 
werknemersorganisatie plaatsvinden.

5. De bij de opzegging door de werkgever en de werknemer in 
acht te nemen opzegtermijn bedraagt:
- bij maandloners; tenminste 1 maand;
- bij periodeloners (4 weken); tenminste 4 weken;
- bij weekloners; tenminste 1 week, echter met dien verstande, 
dat voor de hierna genoemden geldt:
* werknemers ingedeeld in functiegroep e tot en met i: tenminste 
4 weken;
* overige werknemers van 18 jaar en ouder: tenminste 2 weken.

6. Los van het hiervoor bepaalde bedraagt de in acht te nemen 
opzegtermijn bij opzegging:
a. door een meerderjarige werknemer:
- tenminste 1 week per 2 volle dienstjaren na zijn 
meerderjarigheid met een maximum van 6 weken
Conclusie is dat je in princiepe pas per de eerste van een nieuwe loonperiode kan opzeggen. De nieuwe is 17 Juli in gegaan dus zou je pas kunnen opzeggen per 14 Augustus en dan nog 4 weken werken, dus tot 10 September.
Meestal word dit niet gehanteerd, en laten ze je naar 4 weken vanaf de ontslagdatum gewoon vertrekken, maar dit zijn de officiele regels ervoor. Verder is het voor een bedrijf niet intressant om ongemotiveerde medewerkers te behouden.
dus als ik het goed begrijp kan ik bijv morgen naar mijn baas gaan en zeggen dat ik wil stoppen?? is het dan niet zo dat ik zowiezo moet door werken tot mijn contract is afgelopen?? ik snap het namelijk niet helemaal..
Oud 22-07-2006, 00:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-07-2006 @ 21:02 :


Dank je wel! Ik zou even mijn oude lonstroken erop na moeten slaan om te kijken of het ook echt doorgevoerd is. Hoewel, ik kan ook morgenochtend gewoon even gaan vragen hoe het zit. Net zoals het overstappen naar medewerker b, dan wel de verhoging voor counter kunnen draaien.. O, en morgen werk ik van half acht tot half vijf, ook zoiets. Maar goed, aangezien ik binnenkort wil vertrekken ivm een drukke studie en veel sport zal ik alleen het eerste aansnijden. Dat is misschien ook wel handig voor dit topic.
Wat is er mis met van half 8 tot half 5 werken?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-07-2006, 00:23
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 21-07-2006 @ 22:48 :
dus als ik het goed begrijp kan ik bijv morgen naar mijn baas gaan en zeggen dat ik wil stoppen?? is het dan niet zo dat ik zowiezo moet door werken tot mijn contract is afgelopen?? ik snap het namelijk niet helemaal..
Ik leg het nog een keer uit
Je hebt een opzegtermijn van 4 weken. In deze periode moet je gewoon werken!
Na die 4 weken ben je dan dus klaar. Meestal word daar niet moeilijk over gedaan.
Zoals ik dus al zij, het kan zijn dat ze de CAO "strikt"naleven wat betekend dat je opzegging pas per de eerste van een nieuwe periode in gaat en dat zou betekenen dat je tot 10 september moet werken.
Wanneer de 4 weken op het moment van het tekenen ingaan hoef je vanaf de dag van ontslag nog maar 4 weken te werken.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-07-2006, 09:00
Herman15
Herman15 is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-07-2006 @ 01:23 :
Ik leg het nog een keer uit
Je hebt een opzegtermijn van 4 weken. In deze periode moet je gewoon werken!
Na die 4 weken ben je dan dus klaar. Meestal word daar niet moeilijk over gedaan.
Zoals ik dus al zij, het kan zijn dat ze de CAO "strikt"naleven wat betekend dat je opzegging pas per de eerste van een nieuwe periode in gaat en dat zou betekenen dat je tot 10 september moet werken.
Wanneer de 4 weken op het moment van het tekenen ingaan hoef je vanaf de dag van ontslag nog maar 4 weken te werken.
maar ze moeten het zowiezo accepteren dat ik ontslag wil hebben??
Oud 22-07-2006, 10:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Herman15 schreef op 22-07-2006 @ 10:00 :
maar ze moeten het zowiezo accepteren dat ik ontslag wil hebben??
Ze kunnen je onmogelijk dwingen langer te blijven.
Ieder bedrijf vind het meestal jammer als mensen ontslag nemen maar ze kunnen het moeilijk niet accepteren.
Kijk ik zeg het zo je kan ook gewoon zeggen ik kom niet meer, enige dan is dat je het beter niet bij referenties enzo kan zetten bij andere sollicitatie's
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2006, 10:20
Street Fame
Street Fame is offline
Goeiemorgen

Werk ruim 2 jaar bij de AH (franchise filiaal).

Ben 17 jaar, verdien €4,30, maar dat doet er niet toe.

Ik had een vraag over m'n vakantie-uren.

Zie dit deel van m'n loonstrookje.



Ik zou ze uit willen laten betalen, maar hoe werkt dat? Over welke uren?
Oud 25-07-2006, 10:58
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Street Fame schreef op 25-07-2006 @ 11:20 :
Goeiemorgen

Werk ruim 2 jaar bij de AH (franchise filiaal).

Ben 17 jaar, verdien €4,30, maar dat doet er niet toe.

Ik had een vraag over m'n vakantie-uren.

Zie dit deel van m'n loonstrookje.

[afbeelding]

Ik zou ze uit willen laten betalen, maar hoe werkt dat? Over welke uren?
Ten eerste zou ik ze lekker laten staan omdat ze alleen maar meer waard worden, en uitbetaling van vakantie uren in princiepe volgens de wet verboden is

Wil je het toch dan moet je dat even met je baas opnemen.

Wat je zou kunnen laten uitbetalen is hetgeen onder Opneembaar - nog te kweken.

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2006, 12:03
Street Fame
Street Fame is offline
Bedoel je die 111.46 uur, of die 20.68?

Alvast bedankt
Oud 25-07-2006, 17:30
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Street Fame schreef op 25-07-2006 @ 13:03 :
Bedoel je die 111.46 uur, of die 20.68?

Alvast bedankt
Bij beide. Maar wat i kal zeg wettelijk gezien mag het waarschijnlijk niet, maar je kan met je leidingevende kijken hoe en wat.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2006, 17:38
-(L)-
Krijg je trouwens ook een loonstrookje, of hoe is dat precies geregeld?

Verder heb ik op 23 juni een contract getekend waarin staat dat ik 4,06 bruto krijg (ben 18 jaar), maar ik las hier dat dat 4,09 hoort te zijn?
Oud 25-07-2006, 20:04
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 25-07-2006 @ 18:38 :
Krijg je trouwens ook een loonstrookje, of hoe is dat precies geregeld?

Verder heb ik op 23 juni een contract getekend waarin staat dat ik 4,06 bruto krijg (ben 18 jaar), maar ik las hier dat dat 4,09 hoort te zijn?
Jah je krijgt een loonstrookje.

Dat jij op 23 Juni een contract hebt getekend voor 2,06 is in princiepe fout omdat het CAO-loon per 19 Juni is verhoogd naar 4,09. Echter is dit geen probleem en zal dit hoogst waarschijnlijk automatisch worden aangepast
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 25-07-2006, 21:41
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-07-2006 @ 11:04 :
Ze kunnen je onmogelijk dwingen langer te blijven.
Ieder bedrijf vind het meestal jammer als mensen ontslag nemen maar ze kunnen het moeilijk niet accepteren.
Kijk ik zeg het zo je kan ook gewoon zeggen ik kom niet meer, enige dan is dat je het beter niet bij referenties enzo kan zetten bij andere sollicitatie's
Alsof ook maar één toekomstig bedrijf die AH referenties checkt. Ja, misschien als je gepromoveerd bent naar VS of als je al diplomaloos figuur het daar 3 jaar volhoudt en dan verder gaat solliciteren..
__________________
.. zegt de liberaal.
Oud 25-07-2006, 22:18
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-07-2006 @ 22:41 :
Alsof ook maar één toekomstig bedrijf die AH referenties checkt. Ja, misschien als je gepromoveerd bent naar VS of als je al diplomaloos figuur het daar 3 jaar volhoudt en dan verder gaat solliciteren..
Dat zeg jij nu. Waarom zouden ze het niet checken, ontslag nemen en vervolgens niet meer komen opdagen is toch iets waardoor bedrijven snel hebben van nou die neem ik toch maar niet aan, die neemt het met regels niet zo nauw.
Ik verwacht het van mijn toekomstige werkgever waarschijnlijk wel puur omdat ik al 6 jaar bij de Albert Heijn zit en het me enige werkgever is geweest.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.