Oud 06-04-2017, 22:08
~F
~F is offline
ik heb een paar vragen over stufi

ik snap eigenlijk niet precies wat je ermee moet

op de site van duo:
https://duo.nl/particulier/student-h...-het-werkt.jsp

''Studiefinanciering voor hbo en universiteit bestaat uit 4 onderdelen: lening, studentenreisproduct, aanvullende beurs en collegegeldkrediet.''

oke. stufi bestaat uit 4 dingen, die 2e en 4e snap ik nog wel, maar die anderen niet.
want waarom heb je nou precies dat geld, die lening en mogelijk aanvullend nodig? als we ervan uitgaan dat je thuis woont, dus niet uitwonend en je hebt geen huurkosten etc gas water elektra, waar heb je dan precies dat geld voor nodig? eten krijg je vast ook wel dus ik zou denken geld voor boeken ofzo? alleen dan waarom kan je max.867,68 lenen?
https://duo.nl/particulier/student-h...g/bedragen.jsp

al je mogelijke kosten/lasten heb ik net opgenoemd, dus waarom heb je dan die 800+euro per maand voor nodig? is dit meer voor prive dingen ofzo? als concert, kleren en dingen die jezelf wilt en die niks met school hebben te maken?

en mijn laatste vraag: kan je ook werken naast een voltijd studie? of bedoelen mensen als ze zeggen werken naast je studie altijd een deeltijd? ik kan dit nergens op internet vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2017, 22:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik betaalde kostgeld toen ik thuis woonde vanaf mijn 18e, verder collegegeld, boeken, studiemateriaal, reiskosten als je OV niet geldt, zorgverzekering, evt eigen risico of zorgkosten die niet vergoed worden, kleding, kapper, telefoonabonnement, dingen als de fietsenmaker, cadeautjes voor vrienden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werkte wel naast een voltijd studie maar dan niet meer dan 4-12 uur per week.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:27
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Aan de dingen die Daantje noemt geef je inderdaad je geld uit - ook als je thuis woont. Je kunt er voor kiezen om te lenen, maar het hoeft niet. Je hebt de vrijheid om zelf te kiezen, maar besef wel dat het een lening is en geen cadeautje

Een paar uur in de week werken naast je studie kan vaak wel, maar zorg dat je je prioriteiten goed stelt. Je moet nog wel tijd en energie overhouden om ook daadwerkelijk te studeren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:32
~F
~F is offline
-maar dat collegegeld valt niet onder de lening of aanvullende beurs maar onder de collegeld credits

-en waarom zou de OV niet gelden? want normaal gesproken valt dit onder de studentenreisproduct, is dus gratis en hoef je niet terug te betalen mits je studeert binnen een paar jaar ofzoiets.

- voor je zorgverzekering krijg je zorgpremie als het goed is

''evt eigen risico of zorgkosten die niet vergoed worden, kleding, kapper, telefoonabonnement, dingen als de fietsenmaker, cadeautjes voor vrienden''

aha! dus alleen prive dingen zoals ik al dacht het is dus verder niet noodzakelijk om meer dan de college geld credits te lenen (als je die 2000eu niet meteen kan of wilt betalen)? behalve idd dat studiemateriaal

of doen alleen rijke mensen dit? en je hoeft niet perse het max. bedrag te lenen toch? kan je niet zelf kiezen hoeveel je uiteindelijk wilt?

als samenvatting
dus die lening is eigenlijk een soort van geld wat je krijgt om jezelf te onderhouden nu je volwassen bent en meer kosten maakt maar omdat je geen full time baan hebt om dit te betalen moet je dit lenen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:34
~F
~F is offline
Citaat:
Ik werkte wel naast een voltijd studie maar dan niet meer dan 4-12 uur per week.
en hoe combineerde je dit met de rest van je leven? dus iaw hoe was de verdeling in een week tussen studie (zowel op school als thuis) je werk en vrije tijd? hoe plande je dit in en hoeveel vrije tijd had je? hoe zag een week in jouw leven eruit?

en waar werkte je precies?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:36
~F
~F is offline
Citaat:
Aan de dingen die Daantje noemt geef je inderdaad je geld uit - ook als je thuis woont. Je kunt er voor kiezen om te lenen, maar het hoeft niet. Je hebt de vrijheid om zelf te kiezen, maar besef wel dat het een lening is en geen cadeautje

Een paar uur in de week werken naast je studie kan vaak wel, maar zorg dat je je prioriteiten goed stelt. Je moet nog wel tijd en energie overhouden om ook daadwerkelijk te studeren.

en hoe deed jij dit precies? hoe zit jouw verdeling school werk vrije tijd eruit? doe je voltijd of deeltijd? woon je uit of thuis? hoeveel kosten maak je precies en hoeveel geld hou je over?

hier ben ik best wel geοnteresseerd in want dit zie ik nog niet echt zo voor me eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2017, 22:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
-maar dat collegegeld valt niet onder de lening of aanvullende beurs maar onder de collegeld credits

-en waarom zou de OV niet gelden? want normaal gesproken valt dit onder de studentenreisproduct, is dus gratis en hoef je niet terug te betalen mits je studeert binnen een paar jaar ofzoiets.

- voor je zorgverzekering krijg je zorgpremie als het goed is

''evt eigen risico of zorgkosten die niet vergoed worden, kleding, kapper, telefoonabonnement, dingen als de fietsenmaker, cadeautjes voor vrienden''

aha! dus alleen prive dingen zoals ik al dacht het is dus verder niet noodzakelijk om meer dan de college geld credits te lenen (als je die 2000eu niet meteen kan of wilt betalen)? behalve idd dat studiemateriaal

of doen alleen rijke mensen dit? en je hoeft niet perse het max. bedrag te lenen toch? kan je niet zelf kiezen hoeveel je uiteindelijk wilt?

als samenvatting
dus die lening is eigenlijk een soort van geld wat je krijgt om jezelf te onderhouden nu je volwassen bent en meer kosten maakt maar omdat je geen full time baan hebt om dit te betalen moet je dit lenen?
College-geld-krediet is ook een lening, die je kunt gebruiken voor het betalen van je college geld.

Als je recht hebt op StudentenOV dan kies je voor Week Vrij of Weekend Vrij, reis je op een dag waarvoor jij geen vrij reizen hebt, dan betaal je nog 60% van je reiskosten (je krijgt als student 40% korting).

Niet voor iedereen is zorgtoeslag voldoende om de hele zorgverzekering van te betalen. Heb je te veel spaargeld, dan krijg je zelfs helemaal geen zorgtoeslag meer.

Je hoeft helemaal niet te lenen. Je kunt lenen zoveel je nodig denkt te hebben (tot aan het maximum bedrag). Dit geld kan je besteden zoals jij wil, aan schoolboeken, pennen en een laptop, maar ook aan biertjes bijvoorbeeld. Je moet je lening wel terugbetalen op termijn. Je kunt zo veel (tot een maximum bedrag) of weinig lenen als jij wil.

Precies ja!

Citaat:
en hoe deed jij dit precies? hoe zit jouw verdeling school werk vrije tijd eruit? doe je voltijd of deeltijd? woon je uit of thuis? hoeveel kosten maak je precies en hoeveel geld hou je over?

hier ben ik best wel geοnteresseerd in want dit zie ik nog niet echt zo voor me eigenlijk
Ik heb een tijd nog thuis gewoond, toen werkte ik 10 uur per week, voltijd studie met veel reistijd. Ik betaalde mijn eigen zorgverzekering en schoolboeken, college-geld betaalde mijn moeder.
Toen ik uit huis ging moest ik ineens ook boodschappen, shampoo, huur, en van alles en nog wat betalen. Ik ben op den duur ook minder gaan werken, nog maar 4 uur per week, omdat het anders naast mijn studie te druk was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 14:12
Verwijderd
Citaat:
ik heb een paar vragen over stufi

ik snap eigenlijk niet precies wat je ermee moet
(...)
Om je eventjes een reel beeld te geven (bedragen per maand):
  • Internet + TV - €0 - €65(ik) - €100
  • Telefoon abbonament - (simonly)€7 - (ik)€23 - €40
  • Diesfstal/aansprakelijkheid e.d. verzekeringen - €5 - €35(ik) - €60
  • Boodschappen - €175 - (ik)€250 - €??? hoeveel je wil
  • Collegegeld: €220
  • Zorgverzekering - €80 - (ik)€132 - €200 (schijnbaar zijn er zulke verzekeringen..)
  • Huur/elc/water/gas/belastingen - €250 - (ik)€350 (dit is nog aan de goedkope kant voor studiesteden!) - €750
  • Als je een auto hebt: €40 verzekering, €80 brandstof en €40 belasting + €?xxx? onderhoud (kan hoger uitvallen afhankelijk van auto type enzv)
  • Hobby's, luxe, elektronica etc.. €50/€100
  • Kleding/e.d. €50 of als je een erge shopper bent dan zelfs €150 of €300, bepaal je helemaal zelf
  • Uitgaan/party's/enzovoorts reken ik niet bij boodschappen want ligt van de persoon af maar kan ook wel snel oplopen als je niet uit kijkt en zal wel eens €200 kunnen bedragen
  • Buffer voor onvoorziene uitgaven - €0/€50/€100/€200 (bepaal je zelf)

Als minimale basis als je op jezelf woont zul je toch wel een dikke €1200 p/m nodig hebben. Als je een auto hebt, hobby's hebt, elke maand kleding koopt en vrienden hebt reken dan maar op €1800. Deze getallen kunnen best wat ruim uitvallen en als je een skeer studentje bent kan je het best wel terugdringen naar €600 p/m in totaliteit. Maar onder dat bedrag, vergeet het maar. Dan zul je thuis moeten wonen en hopen op geen kostgeld. In totaal kun je aan stufie €1030 (alle geldproducten maximaliseren) krijgen. Dit is een ~redelijk prima~ bedrag zoals je ziet om de basis te dekken. Daarbij kan je nog €90 zorgtoeslag rekenen en dan houd 't op. Rest mag je zelf ophoesten. Ik werk en haal er tussen de €590 en €1300 p/m uit (netto), afhankelijk van hoeveel ik werk, ook loop ik nu stage en daar krijg je ook een vergoeding voor, afhankelijk van je stagebedrijf kan dit tussen de €0 en €500 liggen (brutto, reiskosten inbegrepen als je een auto hebt). Als ik dan maximaal zou lenen zou ik een vette pot van €2500 netto per maand kunnen hebben, dat is ruim boven de €1800 maximale kosten. Maar ik kan ook kiezen om niet of minimaal te werken en maximaal te lenen, dan haal ik het ook met de kosten.

Vergeet niet dat ik in dit de schoolboeken heb vermeden.. toevallig zitten er voor mij geen kosten aan schoolspullen, voor sommige studenten kan dit wel oplopen tot een eenmalig bedrag van €600 (per jaar, per 2 jaar of per hele studie)

Conclusie: Zoals je kan zien is het toale mogelijke duo bedrag van €1030 niet zomaar uit de lucht getrokken, maar goed nagedacht om de basis voor 99.9% studenten ten alle tijden te kunnen dekken. Vaker zul je minder krijgen omdat je ouders beter verdienen dan het gemiddelde. Ook is er voor jezelf een bijverdiengrens (niet meer in het nieuwe stelsel), als je daar overheen zit dan mag je voor het restant van dat (kalender)jaar geen stufi meer ontvangen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2017 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 20:31
~F
~F is offline
Citaat:
College-geld-krediet is ook een lening, die je kunt gebruiken voor het betalen van je college geld.

Als je recht hebt op StudentenOV dan kies je voor Week Vrij of Weekend Vrij, reis je op een dag waarvoor jij geen vrij reizen hebt, dan betaal je nog 60% van je reiskosten (je krijgt als student 40% korting).

Niet voor iedereen is zorgtoeslag voldoende om de hele zorgverzekering van te betalen. Heb je te veel spaargeld, dan krijg je zelfs helemaal geen zorgtoeslag meer.

Je hoeft helemaal niet te lenen. Je kunt lenen zoveel je nodig denkt te hebben (tot aan het maximum bedrag). Dit geld kan je besteden zoals jij wil, aan schoolboeken, pennen en een laptop, maar ook aan biertjes bijvoorbeeld. Je moet je lening wel terugbetalen op termijn. Je kunt zo veel (tot een maximum bedrag) of weinig lenen als jij wil.

Precies ja!


Ik heb een tijd nog thuis gewoond, toen werkte ik 10 uur per week, voltijd studie met veel reistijd. Ik betaalde mijn eigen zorgverzekering en schoolboeken, college-geld betaalde mijn moeder.
Toen ik uit huis ging moest ik ineens ook boodschappen, shampoo, huur, en van alles en nog wat betalen. Ik ben op den duur ook minder gaan werken, nog maar 4 uur per week, omdat het anders naast mijn studie te druk was.


ik snap dat collegegeldcredits ook een lening zijn maar zoals ik al eerder zei: op de site van DUO staat dat stufi uit VIER dingen bestaat: de GEWONE lening, studentreisproduct, aanvullende beurs en collegegeldcredits.

dus ik bedoelde eigenlijk je kan die collegegeldcredits aanvragen maar je hoeft niet die andere lening per se aan te vragen van meer dan 800eu ofzo iets

van dat studentOV wist ik niet eens haha! dat kon ik ook nergens op de site van DUO lezen? maar dat betekent dus dat elke student kiest voor doordeweeks neem ik aan? anders kan je niet op je opleiding komen. en in het weekend hoef ik niet per see te reizen. maar betekent dat je die studentOV gewoon onbeperkt doordeweeks mag gebruiken? ook voor prive doeleinden?


die zorgtoeslag dekt trouwens het grootste deel als je de goedkoopste of een van de goedkoopste neemt en als je heel veel spaargeld hebt ben je dus eigenlijk rijk en heb je dat niet nodig maar je kon er van uitgaan dat ik niet rijk was anders had ik zulke vragen hierover niet gesteld
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik studeerde was er nog geen apart collegegeldkrediet. Je mag zelf bepalen hoeveel je leent.

Niet iedereen kiest voor OV voor doordeweeks, als je op kamers woont, gebruik je soms je OV alleen in het weekend als je naar je ouderlijk huis gaat. Je mag ermee reizen waarheen je wilt.

Een goedkope zorgverzekering is niet voor iedereen de goedkoopste optie. Niet alle studenten zijn volledig gezond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 20:38
~F
~F is offline
Citaat:
Om je eventjes een reel beeld te geven (bedragen per maand):
  • Internet + TV - €0 - €65(ik) - €100
  • Telefoon abbonament - (simonly)€7 - (ik)€23 - €40
  • Diesfstal/aansprakelijkheid e.d. verzekeringen - €5 - €35(ik) - €60
  • Boodschappen - €175 - (ik)€250 - €??? hoeveel je wil
  • Collegegeld: €220
  • Zorgverzekering - €80 - (ik)€132 - €200 (schijnbaar zijn er zulke verzekeringen..)
  • Huur/elc/water/gas/belastingen - €250 - (ik)€350 (dit is nog aan de goedkope kant voor studiesteden!) - €750
  • Als je een auto hebt: €40 verzekering, €80 brandstof en €40 belasting + €?xxx? onderhoud (kan hoger uitvallen afhankelijk van auto type enzv)
  • Hobby's, luxe, elektronica etc.. €50/€100
  • Kleding/e.d. €50 of als je een erge shopper bent dan zelfs €150 of €300, bepaal je helemaal zelf
  • Uitgaan/party's/enzovoorts reken ik niet bij boodschappen want ligt van de persoon af maar kan ook wel snel oplopen als je niet uit kijkt en zal wel eens €200 kunnen bedragen
  • Buffer voor onvoorziene uitgaven - €0/€50/€100/€200 (bepaal je zelf)

Als minimale basis als je op jezelf woont zul je toch wel een dikke €1200 p/m nodig hebben. Als je een auto hebt, hobby's hebt, elke maand kleding koopt en vrienden hebt reken dan maar op €1800. Deze getallen kunnen best wat ruim uitvallen en als je een skeer studentje bent kan je het best wel terugdringen naar €600 p/m in totaliteit. Maar onder dat bedrag, vergeet het maar. Dan zul je thuis moeten wonen en hopen op geen kostgeld. In totaal kun je aan stufie €1030 (alle geldproducten maximaliseren) krijgen. Dit is een ~redelijk prima~ bedrag zoals je ziet om de basis te dekken. Daarbij kan je nog €90 zorgtoeslag rekenen en dan houd 't op. Rest mag je zelf ophoesten. Ik werk en haal er tussen de €590 en €1300 p/m uit (netto), afhankelijk van hoeveel ik werk, ook loop ik nu stage en daar krijg je ook een vergoeding voor, afhankelijk van je stagebedrijf kan dit tussen de €0 en €500 liggen (brutto, reiskosten inbegrepen als je een auto hebt). Als ik dan maximaal zou lenen zou ik een vette pot van €2500 netto per maand kunnen hebben, dat is ruim boven de €1800 maximale kosten. Maar ik kan ook kiezen om niet of minimaal te werken en maximaal te lenen, dan haal ik het ook met de kosten.

Vergeet niet dat ik in dit de schoolboeken heb vermeden.. toevallig zitten er voor mij geen kosten aan schoolspullen, voor sommige studenten kan dit wel oplopen tot een eenmalig bedrag van €600 (per jaar, per 2 jaar of per hele studie)

Conclusie: Zoals je kan zien is het toale mogelijke duo bedrag van €1030 niet zomaar uit de lucht getrokken, maar goed nagedacht om de basis voor 99.9% studenten ten alle tijden te kunnen dekken. Vaker zul je minder krijgen omdat je ouders beter verdienen dan het gemiddelde. Ook is er voor jezelf een bijverdiengrens (niet meer in het nieuwe stelsel), als je daar overheen zit dan mag je voor het restant van dat (kalender)jaar geen stufi meer ontvangen.
thanks dat je het zo allemaal voor me op een rijtje hebt gezet! maar jij hebt ook meer kosten he omdat je uitwonend bent ect meeste kosten die je noemt heb ik niet:

huur/gas/water/elektra/eten/kostgeld etc hoef ik niet te betalen.

omdat ik thuis woon ook geen tv+internet

kleding koop ik niet zo veel, uitgaan doe ik niet alleen die eventuele schoolboeken en laptop die ik misschien nodig ga hebben vandaar dat ik twijfelde of ik die stufi nodig zou hebben

''€590 en €1300 p/m uit (netto)''

wat voor werk doe je dan en hoeveel uur als je dit soort bedragen krijgt? want dit lijkt me erg veel voor een student als je maar een paar uurtjes werkt...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 20:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat jij wellicht geluk hebt met ouders die in de positie zijn om veel voor je te betalen. Niet iedereen heeft dat en dan heb je zelf dus veel meer kosten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 21:14
~F
~F is offline
Citaat:
Ik denk dat jij wellicht geluk hebt met ouders die in de positie zijn om veel voor je te betalen. Niet iedereen heeft dat en dan heb je zelf dus veel meer kosten.
ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. mijn ouders zijn helemaal niet rijk en ga me ook nergens mee helpen als in kosten betalen ofzo ik bedoelde alleen dat ik geen extra kosten heb omdat ik thuiswonend ben en zelf niet zo veel nodig heb
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 21:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar ik betaalde kostgeld thuis en dus indirect wel voor boodschappen, gas/water/licht en tv/internet terwijl je zegt dat jij die kosten niet hebt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2017, 23:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
en hoe combineerde je dit met de rest van je leven? dus iaw hoe was de verdeling in een week tussen studie (zowel op school als thuis) je werk en vrije tijd? hoe plande je dit in en hoeveel vrije tijd had je? hoe zag een week in jouw leven eruit?

en waar werkte je precies?
Het grootste deel van mijn studententijd woonde ik op kamers en werkte ik een avond in de week van ongeveer zes tot tien, soms een zaterdag of een extra avond of wat losse uurtjes. Ik was peercoach op de Hogeschool en gaf bijles van eerstejaars en was vraagbaak over praktische zaken. Ook kreeg ik via de mail wel eens huiswerkvragen ofzo. Ik werkte ook wel eens op studievoorlichtingsdingen als de studiebeurs bijvoorbeeld. Tijdens mijn stages (36 uur per week) werkte ik alleen een avond. Ik deed mijn studie in 3 jaar (uiteindelijk iets langer) ipv vier. Het grootste deel van de tijd doordeweeks was ik wel aan het studeren thuis of op school. Dan een avond werken, een avond bij mijn vriend. Een dag in het weekend studeren en huishouden en nog een dag/dagdeel voor sporten/chillen.

Toen ik thuiswoonde had ik zoveel reistijd dat ik of sliep, of studeerde, of werkte, of op school zat, toen had ik vrijwel geen vrije tijd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2017, 09:30
Verwijderd
Citaat:
thanks dat je het zo allemaal voor me op een rijtje hebt gezet!
Graag gedaan Ik had precies dezelfde vragen toen ik begon met studeren+/uit huis gaan dus wel fijn als iemand uit ervaring spreekt.

Citaat:
''€590 en €1300 p/m uit (netto)''

wat voor werk doe je dan en hoeveel uur als je dit soort bedragen krijgt?
Tussen de 40 en 100 uren per maand (ong 10 tot 25u per week, zoals ik al zei hangt af van hoeveel tijd ik heb, hoeveel werk er te doen is, en nog een aantal andere variabelen).

Het werk is wel te omschrijven met 'ict' maar zegt ook niet veel, vooral: full-stack developer (niet alleen websites ByTheWay) + tech support + network admin voor n bedrijfje van ong 50 man.

Ik zou wel meer mogen/kunnen verdienen maar dan is de kans dat ik over mijn bijverdiengrens zit erg hoog (ik zit nog in t oude stufi stelsel). Dat riskeer ik maar niet Uitijndelijk is het voordeliger om niet over de bijverdiengrens te zitten.

Laatst gewijzigd op 10-04-2017 om 09:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 21:15
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #3
Adore
500 14-12-2008 20:26
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Verwijderd
500 11-01-2008 11:51
Studeren Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo)
ekki
500 14-03-2007 22:34
Algemene schoolzaken Paar vraagjes over studie(financiering).
Verwijderd
10 31-08-2003 15:55
Algemene schoolzaken vraagje over stufi enzo nα een hbo opleiding
kastdeur
7 18-02-2003 14:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.