Oud 12-02-2003, 13:30
kastdeur
kastdeur is offline
ik studeer over een paar maanden af van een hbo-opleiding(wat doe je dan nog op dit forum? jah dat weet ik ook niet)

maare ik wil er graag nog een twee-jarige hbo-opleiding(in deeltijd) achter aan doen. weet iemand of ik dan nog stufi en een ovkaart kan krijgen? ik weet dat ik wel kan lenen en dan dus terug moet betalen, maar dan wel als rente-loze lening, geloof ik.
maar heb ik daar, na een opleiding dus, nog wel recht op?

ik kan niks vinden op de ibg-site...

mijn dank is groot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 16:15
elines84
elines84 is offline
Je hebt maar recht op 4 jaar studiefin. Daarna houdt het op. Maar je kunt wel lenen via de ibg. Ik heb zelf naast mijn studiefin. ook een lening het is zo dat jezelf kunt aangeven hoeveel je wilt lenen. (inderdaad tegen minimale rente)
2 jaar nadat je afgestudeerd bent begin je terug te betalen, maar dat wordt bepaald naar je inkomen. En als je na 15 jaar nog niet betaald heb wordt het kwijtgescholden. Of als je een grote inverstering doet, bijvoorbeeld een huis kopen, dan wordt die lening ook kwijtgescholden. want ze zeggen: die lening mag niet je toekomst in de weg staan. snappie als iets nie duidelijk is vraag je het maar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:30
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
elines84 schreef:
Je hebt maar recht op 4 jaar studiefin. Daarna houdt het op. Maar je kunt wel lenen via de ibg. Ik heb zelf naast mijn studiefin. ook een lening het is zo dat jezelf kunt aangeven hoeveel je wilt lenen. (inderdaad tegen minimale rente)
2 jaar nadat je afgestudeerd bent begin je terug te betalen, maar dat wordt bepaald naar je inkomen. En als je na 15 jaar nog niet betaald heb wordt het kwijtgescholden. Of als je een grote inverstering doet, bijvoorbeeld een huis kopen, dan wordt die lening ook kwijtgescholden. want ze zeggen: die lening mag niet je toekomst in de weg staan. snappie als iets nie duidelijk is vraag je het maar
oeh dank u wel

ik kan nu dus gewoon na mijn vier jaar, 2 jaar doorstuderen mét lening? die lening krijg ik dan in vorm van elke maand stufi? hou ik ook mijn ovkaart of die niet?

die lening kan ik gewoon via een formulier aan vragen?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:41
Thomas
Thomas is offline
Om een en ander dat hier gezegt is nog eens na te trekken raad ik de site van de IB-Groep aan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 18:17
elines84
elines84 is offline
over ov weet ik niks, en hoe je dat aanvraagd volgens mij heb ik dat destijds met een formullier gedaan. maar ik zou gewoon ff een mailtje sturen naar de ibg dan krijg je altijd binnen 2 dagen ofzo antwoord of ff bellen. Das het makkelijkst, ik heb dat ook al weer een tijd terug geregeld dus ik weet het niet precies meer.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2003, 18:32
Studentje
Studentje is offline
Ik zou gewoon even een mailtje naar de ib-groep sturen. Dan heb je tenminste zekerheid.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 14:01
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
volgens mij kan je wel stufi krijgen, heb heel wat hbo-vp-ers die ook vakken bij mij (1ejaars) volgen, en volgens mij hebben die allemaal gewoon stufi en ov-kaart. zal het morgen ff navragen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:42
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
meriekuh schreef:
volgens mij kan je wel stufi krijgen, heb heel wat hbo-vp-ers die ook vakken bij mij (1ejaars) volgen, en volgens mij hebben die allemaal gewoon stufi en ov-kaart. zal het morgen ff navragen.
graag!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.