Oud 12-02-2003, 13:30
kastdeur
kastdeur is offline
ik studeer over een paar maanden af van een hbo-opleiding(wat doe je dan nog op dit forum? jah dat weet ik ook niet)

maare ik wil er graag nog een twee-jarige hbo-opleiding(in deeltijd) achter aan doen. weet iemand of ik dan nog stufi en een ovkaart kan krijgen? ik weet dat ik wel kan lenen en dan dus terug moet betalen, maar dan wel als rente-loze lening, geloof ik.
maar heb ik daar, na een opleiding dus, nog wel recht op?

ik kan niks vinden op de ibg-site...

mijn dank is groot
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2003, 16:15
elines84
elines84 is offline
Je hebt maar recht op 4 jaar studiefin. Daarna houdt het op. Maar je kunt wel lenen via de ibg. Ik heb zelf naast mijn studiefin. ook een lening het is zo dat jezelf kunt aangeven hoeveel je wilt lenen. (inderdaad tegen minimale rente)
2 jaar nadat je afgestudeerd bent begin je terug te betalen, maar dat wordt bepaald naar je inkomen. En als je na 15 jaar nog niet betaald heb wordt het kwijtgescholden. Of als je een grote inverstering doet, bijvoorbeeld een huis kopen, dan wordt die lening ook kwijtgescholden. want ze zeggen: die lening mag niet je toekomst in de weg staan. snappie als iets nie duidelijk is vraag je het maar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2003, 16:30
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
elines84 schreef:
Je hebt maar recht op 4 jaar studiefin. Daarna houdt het op. Maar je kunt wel lenen via de ibg. Ik heb zelf naast mijn studiefin. ook een lening het is zo dat jezelf kunt aangeven hoeveel je wilt lenen. (inderdaad tegen minimale rente)
2 jaar nadat je afgestudeerd bent begin je terug te betalen, maar dat wordt bepaald naar je inkomen. En als je na 15 jaar nog niet betaald heb wordt het kwijtgescholden. Of als je een grote inverstering doet, bijvoorbeeld een huis kopen, dan wordt die lening ook kwijtgescholden. want ze zeggen: die lening mag niet je toekomst in de weg staan. snappie als iets nie duidelijk is vraag je het maar
oeh dank u wel