Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2004, 18:19
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Geen idee of fit hier thuishoort, maar ik denk van wel.

Ik zou een maand geleden iets gekocht hebben van een verkoper. Zijn of haar rekeningnummer stond niet vermeld bij de gegevens. Ik heb toen gemaild en gevraagd om het nummer. Toen kreeg ik telkens een foutmelding dat het adres niet zou bestaan.
Nu kreeg ik ineens een maand later een mail, via ebay, van hem/haar dat ik niet heb betaald.
Nu wil hij/zij dat ik dus ga betalen, maar ik ben niet van plan dit te doen.
Helaas heb ik de mailtjes weggegooid en kan ik ebay dus niet bewijzen dat ik werkelijk contact heb proberen op te nemen met die verkoper.

Wat kan de verkoper/ebay met mij doen als ik blijf weigeren te betalen en de verkoper het hier niet mee eens is? Het gaat dus om een wettelijke aankoop staat altijd bij ebay vermeld.

Ik ben echt bang dat er ineens een deurwaarder op de stoep staat ofzo

Iemand ervaring hiermee of iemand die hier een idee van heeft??
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-07-2004, 18:28
Verwijderd
Ik neem aan dat er op Ebay best regels zullen gelden...en ik denk dat je gewoon verplicht bent om te betalen. Ook wanneer je contact hebt proberen op te nemen met de verkoper, ik zie niet in waarom dat daaraan af zou doen eigenlijk.

Misschien een stomme vraag...maar als je iets gekocht hebt (wat je dus niet gedaan hebt, want je hebt het niet betaald), waarom ga je dan niet betalen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:32
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-07-2004 @ 19:28 :
Ik neem aan dat er op Ebay best regels zullen gelden...en ik denk dat je gewoon verplicht bent om te betalen. Ook wanneer je contact hebt proberen op te nemen met de verkoper, ik zie niet in waarom dat daaraan af zou doen eigenlijk.

Misschien een stomme vraag...maar als je iets gekocht hebt (wat je dus niet gedaan hebt, want je hebt het niet betaald), waarom ga je dan niet betalen?
Ja, er zijn idd regels, maar hier kan ik helaas niet echt iets over vinden.
En ik heb dus contact proberen op te nemen, omdat ik niet kon betalen, omdat ik geen rekeningnummer had van die persoon. Als diegene dan niet reageert, dan KAN ik simpelweg niet betalen.

En waarom ik nu niet meer wil? Omdat het om een dvd ging en die heb ik nu dus al gewoon in de winkel gekocht, omdat ik ervan uit ging dat de verkoper het ook maar wilde laten zoals het was, omdat ik een maand na aankoop nog steeds niets had gehoord.

Maar goed, ik denk eerlijk gezegd niet dat er iets anders op zit en dat ik idd gewoon moet gaan betalen...(gelukkig is het maar 10 euro hoor)
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:37
Verwijderd
Je hebt die dvd dus ook nooit van hem gehad? Of dat wel?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:58
Jeopardize
Avatar van Jeopardize
Jeopardize is offline
Je kunt altijd nog aangeven dat je de zaak niet vertrouwde en daarom van de aankoop af zag, aangezien het mailadres dat je kreeg niet klopte.

Buiten dat lijkt het me niet logisch dat de aanbieder van de dvd om dit bedrag (€ 10,00) naar de deurwaarder stapt. De hoge incassokosten die hierbij komen kijken zullen door de aanbieder zelf betaald moeten worden indien jij achteraf in je recht blijkt te staan.
__________________
give up
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 19:18
Verwijderd
Wat Cosmo zegt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 20:35
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Als je die dvd nooit ontvangen hebt, is er dus niks aan de hand, je krijgt hooguit een negatieve beoordeling. Lekker belangrijk
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 22:26
Sithan
Sithan is offline
Na een maand nog geen dvd en geen contact, laat m maar bewijzen dat hij heeft getracht contact te zoeken...anders is het eveneens van zijn kant af nalatig geweest en denk ik dat ie geen poot heeft om op te staan...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:53
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Ebay is alleen de verkoop tussen verkoper en koper, of het betaald wordt of niet dat maakt niet uit voor jou

echter na 3 keer niet betaald te hebben en dus ook negatieve feedback omdat je 3 keer winnaar was maar niet hebt betaald word je geblokkeerd om nog te kunnen bieden en te verkopen

Voor de rest kan je na 1 keer 'niet te hebben betaald' gewoon doorgaan met je account
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 23:19
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Een deurwaarder zal je niet opeens voor je deur krijgen hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:25
Verwijderd
Ik handel zelf ook regelmatig op Ebay, en heb een keer precies hetzelfde meegemaakt. Ik heb later nooit meer problemen gehad, alleen een negatieve beoordeling, mocht dat je geruststellen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:43
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
ik handel en koop regelmatig op ebay, en wat de verkoper kan doen omdat jij geen bewijs hebt is een nonpayingbidder melding doen. als dit een aantal keer gebeurd word je van ebay verwijderd.
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 18:24
Blubje
Avatar van Blubje
Blubje is offline
Ok, bedankt allemaal

Heb zelf ook nog ff goed op ebay rondgekeken en t enige wat idd kan gebeuren is dat ik een negatieve aantekening krijg oid.
Die gast reageert nu trouwens ook niet meer en als dat 60 dagen zo blijft (dus als ebay dan nog niets heeft gehoord over de afloop van mij of van hem) dan is er helemaal niets aan de hand...

ff voor de duidelijkheid: ik heb dus nooit betaald en hij heeft die dvd nooit gestuurd. en t is maar 10 euro dus snap niet waar hij moeilijk over doet. ik geen dvd, hij geen geld, maar nog wel z'n dvd die hij (als hij aangeeft bij ebay dat we de verkoop niet door laten gaan) weer gratis kan aanbieden...

mja zie wel hoe t afloopt
__________________
L&O SVU = Love :) | OTH obsessed <3 | Addicted to Bones
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 22:44
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Blubje schreef op 31-07-2004 @ 19:24 :
weer gratis kan aanbieden...
Voor een item tekoop te stellen op ebay moet je betalen dus het is niet gratis (toch niet bij mij, ik moest een 4 euro betalen)
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Producten kopen via Ebay
Caviamax
5 03-01-2011 21:50
Software & Hardware Bepaalde websites laden niet
*** Sido ***
12 03-09-2007 08:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Bedrogen eBay-er neemt wraak
Fingon
101 05-07-2006 19:09
Software & Hardware [Internet] ebay.nl opent niet goed
kiddin
24 20-05-2004 18:37
De Kantine Autootje van 2 ton kopen? Check Ebay.com!
Blisss
4 06-04-2003 10:59
Software & Hardware Ebay
Apomes
8 05-04-2003 18:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.