Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Vind jij het ok, dat ze de eurocenten gaan afronden?
Ja, omdat ... 82 67.21%
Nee, omdat ... 40 32.79%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 19:00
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Je hoort nu al verscheidene berichten dat per 1 september dit jaar, er een regeling door gevoerd gaat worden over het afronden van de eurocenten (naar 5 cent).
Nu is mijn vraag aan jullie: Hoe staan jullie er tegenover?
En zijn jullie er blij mee ja of nee, stem in de poll (en motiveer je antwoord!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 19:04
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik vind het wel ok, dat ze die centen gaan afronden (al kan je dan soms een paar cent duurder uit zijn ).
Als ze die regel eenmaal doorgevoerd hebben, ben ik eindelijk (na een tijdje) van die 1 en 2 cent af

Btw: Je kan dan nog wel met 1 en 2 cent betalen, alleen dan moet je wel het afgeronde bedrag betalen! (Dit geld alleen in winkels waar aangegeven word dat er afgerond word. Dit word aangegeven dmv een sticker op de deur)
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:09
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik vind het prima

en ik vind het belachelijk dat het eerst getest is in een of ander gat
en ik vind het belachelijk dat er een topic bestaat waar je je mening over het afronden van eurocenten kan geven
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:11
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 16-08-2004 @ 20:09 :
en ik vind het belachelijk dat ...
en ik vind het belachelijk dat ...
En jij bent zelf nie belachelijk?

Nog mensen op dit forum, met WEL een goeie mening?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:17
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ja hoor


van mij mogen ze het afschaffen en lekker afronden naar 5 ct! Ik werk in de horeca en loop altijd met zo'n portomonnee, en die 1 en 2 centen zijn gewoon te irritant....

misschien goed gebaar vanuit de horeca, als ze dan nu de prijzen voor de gein 's naar beneden afronden
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:21
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 16-08-2004 @ 20:17 :
ja hoor


van mij mogen ze het afschaffen en lekker afronden naar 5 ct! Ik werk in de horeca en loop altijd met zo'n portomonnee, en die 1 en 2 centen zijn gewoon te irritant....

misschien goed gebaar vanuit de horeca, als ze dan nu de prijzen voor de gein 's naar beneden afronden
Idd, dan zal het (met een beetje geluk) meer mensen trekken
Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt, en dan ben ik altijd blij met die mensen die je dan goed fooi geven .
Dan kon ik die 1 en 2 centen in mijn portemonee houden, alleen je merkt wel als mensen weten dat het je eerste keer is (bij da bedrijf) da je meer fooi krijgt als wanneer je er al een tijdje werkt.
Zo was het iig bij mij, is da ook zo bij jou dwight?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:34
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 16-08-2004 @ 20:21 :
Idd, dan zal het (met een beetje geluk) meer mensen trekken
Ik heb zelf ook in de horeca gewerkt, en dan ben ik altijd blij met die mensen die je dan goed fooi geven .
Dan kon ik die 1 en 2 centen in mijn portemonee houden, alleen je merkt wel als mensen weten dat het je eerste keer is (bij da bedrijf) da je meer fooi krijgt als wanneer je er al een tijdje werkt.
Zo was het iig bij mij, is da ook zo bij jou dwight?
wisselt heel erg. ik werk zelf in een wegrestaurant in de bediening. veel verschillende mensen, en een paar vaste gasteni Bij de mensen die gewoon toevallig wat komen eten, hangt het gewoon vaak van de mensen zelf af, en hoe goed of dat ze geholpen worden, die geven meestal redelijk wat fooi (jaja, zelfs bij een wegrestaurant zonderrr zelfbediening )

De vaste gasten geven vaak elke keer een beetje, vaak nooit heel erg veel. Maar omdat die regelmatig komen, is het uiteindelijk (per maand ofzo gezien ) toch nog best wel wat. En daarnaast kan je met de vaste gasten, (helemaal nu ik er al eventjes werk), vaak wel een leuk babbeltje maken. hoef ik ook niet altijd fooi te hebben hoor, gaat toch in een pot en wordt dan verdeeld... praatje maken isook altijd wel leuk

maar de meeste fooi krijg je toch wel van de groepen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, alles is tegenwoordig al zo duur en als je dan die eurocenten afschaft dan wordt het nog duurder heb ik het idee. Ik heb altijd pech dus bij mij wordt alles altijd naar boven afgerond.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:39
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
)
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-08-2004 @ 20:36 :
(...) Ik heb altijd pech dus bij mij wordt alles altijd naar boven afgerond.
Dit zal idd weer gebeuren (bij bedragen boven de 5 cent! Bedragen onder de 5 cent zullen dan naar beneden afgerond worden)
Dus als je slim bent, koop je spullen zodat je onder die 5 cent blijft zitten.
Dan heb je weer het geluk dat je bespaart!

Maar dat is ieder voorzich, (kan nie wachten tot 1 september )
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:44
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Afronden, want ik heb een hekel aan die kleine kutmuntjes.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 16-08-2004 @ 20:39 :
)Maar dat is ieder voorzich, (kan nie wachten tot 1 september )
Gaan ze het per 1 september dan echt afschaffen? En dan alleen in Nederland of ook in andere landen (ga namelijk na 1 sept. in Belgie studeren)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:22
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-08-2004 @ 21:18 :
Gaan ze het per 1 september dan echt afschaffen? En dan alleen in Nederland of ook in andere landen (ga namelijk na 1 sept. in Belgie studeren)
Zover ik weet wordt het rond 1 september in heel NL ingevoerd, hoe het in belgie zit zou ik nie weten, sorry

Iemand anders die haar uit de brand kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:41
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ja hoor, van mij mogen ze. Ik heb er niets op tegen. Als ik in een winkel betaal ga ik sowieso niet een halfuur staan graven voordat ik eindelijk gepast kan betalen met van die kleine rotcentjes. En m'n portmonnee word er zo zwaar van
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:47
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-08-2004 @ 21:41 :
(...) En m'n portmonnee word er zo zwaar van
Ik vind het opzich nie zo erg dat hij zo zwaar is, zolang dat gewicht maar van briefgeld komt
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 20:53
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 16-08-2004 @ 21:47 :
Ik vind het opzich nie zo erg dat hij zo zwaar is, zolang dat gewicht maar van briefgeld komt
Ja, dan is het goed, maar al die verdraaide rotcentjes die toch geen flikker waard zijn..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:01
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja, omdat...

M'n portemonee de laatste twee jaar telkens bol stond van het lood en ik dat dus allemaal weer aan die zwervende nietsnutten op straat moest geven.

Tegenwoordig pin ik meestal. Dan heb ik ook geen wisselgeld.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:29
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nouja dan krijg ik tenminste niet meer dat gezeik aan mn hoofd van mensen die klagen over die kleine rotcentjes.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 21:54
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
t zal indd vooral geklaag erover van bepaalde mensen schelen, rond t maar lekker af hoor, voor mijn part naar boven...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-08-2004, 22:03
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik vind het wel best, al zijn al die kleine centjes die ik nu oppot ook wel grappig.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 07:24
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-08-2004 @ 21:53 :
Ja, dan is het goed, maar al die verdraaide rotcentjes die toch geen flikker waard zijn..
Daar zou je nog mee kunnen gokken, bijvoorbeeld klaverjassen (en dan voor geld, dus de 1 en 2 centen).
Als je het slecht doet, ben je er zo vanaf
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:39
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 16-08-2004 @ 20:44 :
Afronden, want ik heb een hekel aan die kleine kutmuntjes.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 11:41
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Tiño schreef op 16-08-2004 @ 22:54 :
t zal indd vooral geklaag erover van bepaalde mensen schelen, rond t maar lekker af hoor, voor mijn part naar boven...
Mensen hebben altijd wat te klagen. Als je het af gaat ronden, klagen ze weer dat ze te veel betalen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 14:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
...het zowel in het voordeel van de winkel als van de klant kan uitpakken. De consument gaat er niet op achteruit en de winkel bespaart tijd en geld door niet meer met die kleine eurocent muntjes om te moeten klooien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 15:13
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 17-08-2004 @ 08:24 :
Daar zou je nog mee kunnen gokken, bijvoorbeeld klaverjassen (en dan voor geld, dus de 1 en 2 centen).
Als je het slecht doet, ben je er zo vanaf
Uh, hallo? Ik ben zo goed in gokken, dat ik ze nooit kwijtraak, maar alleen maar erbij win.. Wat denk jij nou helemaal van mij?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:10
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ja, van mij mogen ze de bedragen wel gaan afronden. Ben ik tenminste van die kleine rotmuntjes af.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2004, 16:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik ben bang dat alle winkeliers hun prijzen ook dan weer gaan afronden op 5 cent. Dus iets wat nu 83 cent kost,wordt dan 85 cent. Ga maar eens na wat je dat op jaarbasis scheelt in een gezin met 5 personen
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:06
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-08-2004 @ 17:38 :
Ik ben bang dat alle winkeliers hun prijzen ook dan weer gaan afronden op 5 cent. Dus iets wat nu 83 cent kost,wordt dan 85 cent. Ga maar eens na wat je dat op jaarbasis scheelt in een gezin met 5 personen
Als ik het zo lees, heeeel veel
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-08-2004 @ 17:38 :
Ik ben bang dat alle winkeliers hun prijzen ook dan weer gaan afronden op 5 cent. Dus iets wat nu 83 cent kost,wordt dan 85 cent. Ga maar eens na wat je dat op jaarbasis scheelt in een gezin met 5 personen
Dat werd vroeger toch ook met de guldens gedaan, dus ik zie het probleem niet zo...Want vroeger had je ook prijzen van 0.39 euro en de eindprijs wordt pas afgerond.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik snap het niet helemaal, gaan ze nou per se afronden? dat als iets 3.43 is, dat je ook echt 3.45 moet betalen? anders is het heel makkelijk voor de consument, als het 3.43 is betaal je het gewoon precies en als het 3.42 is ben je al klaar met 3.40...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:52
rainfairy
Avatar van rainfairy
rainfairy is offline
alles wordt dan naar boven afgerond...
__________________
The rain falls down on me...I'm the Rainfairy....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:02
Mara
Mara is offline
Ik hoor net dat de winkel waar ik werk 't ook gaat doen, moet ik dus even 'leren' (aan wennen dus )
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:11
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
Citaat:
sensual schreef op 17-08-2004 @ 17:10 :
Ja, van mij mogen ze de bedragen wel gaan afronden. Ben ik tenminste van die kleine rotmuntjes af.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 14:18
Verwijderd
Ik vind het onzin, geld is geld, en ik heb er geen last van hoor die kleine muntjes. Vond het juist enorm prettig dat je weer elk bedrag kan betalen en niet afgerond op 5 cent.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:46
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
bugge schreef op 18-08-2004 @ 15:18 :
Ik vind het onzin, geld is geld, en ik heb er geen last van hoor die kleine muntjes. (...)
Jij zegt zeker bij (bijvoorbeeld) 5.43 maak er maak 5.45 van.
Dan heb je idd geen last van al die kleine muntjes
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:21
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
destina1984 schreef op 18-08-2004 @ 14:52 :
alles wordt dan naar boven afgerond...
Bullshit
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 21:18
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
ik vind het heel goed, dan hoef ik als bijbaan-cassiere niet meer te pielen met die kleine rotmuntjes. Besides, ze hebben uitgezocht of dingen dan duurder worden en het schijnt niet zo te zijn Dus alleen maar de voordelen van het afronden zonder de nadelen.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-08-2004, 22:45
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik heb altijd pech, dus wordt het altijd verkeerd afgerond.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:51
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
De bedragen van de producten worden volgens mij niet afgerond. Alleen het eindbedrag al je met contant geld betaald. Dus als je eindbedrag 34,99 Euro is en je gaat pinnen, betaal je nog steeds 34,99 Euro.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:33
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Vice schreef op 20-08-2004 @ 01:51 :
De bedragen van de producten worden volgens mij niet afgerond. Alleen het eindbedrag al je met contant geld betaald. Dus als je eindbedrag 34,99 Euro is en je gaat pinnen, betaal je nog steeds 34,99 Euro.
Dus mensen, we gaan massaal PINNEN!!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 23:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap nooit het gezeur van mensen om die kleine muntjes. Ik heb ze ook zat in m'n portemonnee, maar heb er totaal geen last van. Ook als caissière heb ik er geen probleem mee om ze terug te geven, dus van mij hoeft men niet te gaan afronden.

En uiteraard is er onderzoek gedaan naar hoeveel producten mensen meestal meenemen en welke winkelprijzen dan dus de meeste kans geven op een eindbedrag dat naar boven moet worden afgerond.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 12:03
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Ach...mij maakt t niet echt uit...ik heb geen last van die munten, maar k zal ze ook niet missen...
En met dat wisselgeld..de ene keer heb je geluk, de andere keer pech...

En iedereen kan wel zeuren over dat 83 ct 85 ct wordt, maar als je er twee koopt kom je op 1.66 en dat wordt dus 1.65
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:06
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
Ik vind het prima dat we nu eindelijk gaan afronden. Uiteindelijk wordt er toch even veel naar boven als beneden afgerond dus het maakt verder toch niks uit.
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:53
Verwijderd
Een geweldig idee.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 17:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja hoor, prima.
Ik rond het nu al regelmatig af in de winkel, al die centen zijn.

Ik werk achter de kassa en dan is het ook wel prettig dat je niet steeds zit te prutten met de 1 en 2 cent.


Vandaag in de supermarkt werd mijn bedrag al afgerond, kan dat kloppen?
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:56
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
vanaf 16 augustus word bij ons in de winkel al afgerond. Na 1 dag kassadraaien vind ik het zo al veel beter dan met al die centen; het teruggeven wordt zo veel makkelijker, omdat je minder muntstukken hoeft terug te geven.

Je hoeft nu ook niet zo vaak meer geld bij te vragen aan de klanten.

Veel mensen merken niet eens dat we afronden. Maar de meeste mensen vinden het wel fijn.

En je houdt natuurlijk altijd zeurpieten die gaan zeuren dat 2,88 wordt afgerond naar 2,90...
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 22:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
mrs me schreef op 23-08-2004 @ 21:56 :

En je houdt natuurlijk altijd zeurpieten die gaan zeuren dat 2,88 wordt afgerond naar 2,90...
dan pinnen ze maar..
wij beginnen vanaf 31 augustus
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 15:27
MisterDJ
Avatar van MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
dreen schreef op 23-08-2004 @ 18:30 :
(...) mijn bedrag al afgerond, kan dat kloppen?
Hangt er vanaf, het verschilt per winkel.
Maar per 1 september, zullen alle winkels afronden.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2004 @ 00:44 :
En uiteraard is er onderzoek gedaan naar hoeveel producten mensen meestal meenemen en welke winkelprijzen dan dus de meeste kans geven op een eindbedrag dat naar boven moet worden afgerond.
Dus dan gaan ze nu de prijzen aanpassen zodat 't nu mooi gaat uitkomen met 't afronden? Dat bedoel je? (Of ik lees 't verkeerd natuurlijk) Want dat lijkt me onzin.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:16
teig
Avatar van teig
teig is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 24-08-2004 @ 16:27 :
Hangt er vanaf, het verschilt per winkel.
Maar per 1 september, zullen alle winkels afronden.
hier is het ook al bij bepaalde ketens!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 22:35
Verwijderd
Ja, omdat ik al die kleine muntjes in m'n portomonnee alleen maar vervelend vind Bovendien wordt er wel eerlijk afgerond (hoorde ik tenminste), dus niet alles naar boven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Problemen met ADSL van Zonnet.
Verwijderd
12 25-12-2004 11:02
Werk, Geld & Recht DE afronding (de evalutatie)
MisterDJ
34 27-10-2004 22:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Seks met dieren strafbaar stellen?
Rollo Tomasi
224 09-04-2004 21:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Supermarkten willen af van 1 en 2 eurocent
Verwijderd
81 28-11-2003 11:09
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Eurocenten onder vuur
beuk
39 22-01-2002 07:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.