Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 13:53
Verwijderd
Bend it like Beckham
Eigenlijk best wel een hele leuke film.

200 Cigarettes
Wel okay, aparte sfeer.
Advertentie
Oud 17-10-2005, 14:00
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
American History X

Echt geweldig! Ten eerste vind ik Edward Norton echt fenominaal in zijn rol. Daarbij komt ook nog dat ik het verhaal goed vind. Echt een heel indrukwekkende film.

Bend It Like Beckham
Echt zo'n leuke feelgood-movie, waarbij je al vanaf het begin weet dat het goed afloopt .
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 17-10-2005, 14:10
Verwijderd
Meer medestanders
Oud 17-10-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2005 @ 15:10 :
Meer medestanders
Oooh, maar ik vind de film ook wel heel leuk hoor

Alleen jammer van Keira Knightley
Oud 17-10-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-10-2005 @ 15:12 :
Oooh, maar ik vind de film ook wel heel leuk hoor

Alleen jammer van Keira Knightley
Haha Maakt Jonathan niks goed? (Ik ben echt acuut fan, leuke acteur )
Oud 17-10-2005, 14:51
Verwijderd
Ik werd gewoon helemaal vrolijk van Bend it like Beckham.
Oud 17-10-2005, 14:52
Verwijderd
Eens rondkijken waar ik de video/dvd kan krijgen, helaas is 'ie op bol.com EUR 19.99.
Oud 17-10-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 17-10-2005 @ 15:51 :
Ik werd gewoon helemaal vrolijk van Bend it like Beckham.
Ja, ik ook echt leuk zo'n film.
Oud 17-10-2005, 15:32
merels
Avatar van merels
merels is offline
saw en ik vond hem wel sterk, aantal stukjes waarvan ik dacht hmm iets te uitgestippeld maar verder vond ik hem spannend eerlijkgezegd, vooral dat stukje dat de fotograaf knock-out wordt geslagen in zijn eigen appartement.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Oud 17-10-2005, 15:57
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2005 @ 15:44 :
Haha Maakt Jonathan niks goed? (Ik ben echt acuut fan, leuke acteur )
Hij is zooo knap !!
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Oud 17-10-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 17-10-2005 @ 16:57 :
Hij is zooo knap !!
Ik dacht, laat ik es niet leeghoofdig overkomen door hem een leuke acteur (als in: kwalitatief goed) te noemen, maar ik bedoelde onder andere ook dat ie er lekker uitziet idd
Oud 17-10-2005, 17:46
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Ton Curtain

Viel me erg tegen. Eerste gedeelte gaat nog wel, maar het laatste uur was toch wel moeilijk om uit te zitten. De enieg aangename verrasing was de rol van Gunter strack als professor Manfred. Boeiend en mysterieus vanaf het begin, terwijl hij eigenlijk toch niks opvallends doet. Alleen tijdens de vermoedens vind ik hem opeens ontzettend naïef, maar dat is zowat iedereen in deze film.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Oud 17-10-2005, 18:03
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Zus en zo

Het adagium van nederlandse filmmakers - stop er maar genoeg seks in en het wordt vanzelf wel een goede film - blijkt weer eens niet op waarheid te berusten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 17-10-2005, 19:13
Verwijderd
Carne Tremula


Pedro Almovodar hele coole film dus
en niet te preuts
Oud 17-10-2005, 19:26
Verwijderd
The Panic In Needle Park

Drugsfilm met een jonge Al Pacino in zijn eerste hoofdrol (en tweede film).
Het verhaal is niet echt interessant; de film is meer een sfeerbeeld van een stel junkies die proberen aan geld te komen.
Alhoewel sterk geacteerd door Pacino, kon het me niet altijd even boeien, omdat het allemaal erg gedateerd oogt.
Oud 17-10-2005, 20:08
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Three Kings
Leuk
Leaving Las Vegas
Mwah
Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Te gek
Donnie Darko
Vermakelijk
Southern Comfort
Degelijk
Oud 17-10-2005, 21:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-10-2005 @ 12:35 :
...want?
Er zijn genoeg films over mannensporten, en als het eens een keer over vrouwen gaat, dan is het ballet of zo. Ik vond dit een hele verademing!
1. Ik vind sport niet leuk
2. Ergo, ik vind films over sport niet leuk
3. Nóg minder leuk vind ik vrouwensporten
4. Ergo, ik vind films over vrouwensporten vreselijk
Oud 17-10-2005, 21:55
Verwijderd
troy en hij was leuk
Oud 17-10-2005, 22:40
Verwijderd
Sin City; erg vaag, erg grof, wel oké.
Oud 17-10-2005, 23:18
Verwijderd
The Dead Zone

Stephen King-verfilming die soms wat knullig uit de hoek komt. Het verhaal begint aardig, maar wordt gaandeweg steeds absurder (op een negatieve manier). Gelukkig houdt het acteerwerk van Christopher Walken de boel nog enigszins interessant.
Oud 17-10-2005, 23:26
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2005 @ 22:53 :
1. Ik vind sport niet leuk
2. Ergo, ik vind films over sport niet leuk
3. Nóg minder leuk vind ik vrouwensporten
4. Ergo, ik vind films over vrouwensporten vreselijk
Ik vind sportfilms ook kut maar dit was niet alleen een sportfilm ofzo.
__________________
Hela världen är så underbar
Oud 17-10-2005, 23:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Inderdaad. Alleen al het feit dat de sport in dit soort films vaak volledig inwisselbaar is voor een andere(voetbal vervangt basketbal, golf vervangt ijshockey ofzo), bewijst dat het meer om de "emotionele" verwikkelingen gaat. Jammer alleen dat die verwikkelingen vaak zo slap worden aangepakt, waardoor er alleen nog maar een paar mooie plaatjes overblijven om van te genieten.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 17-10-2005, 23:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach... een meisje dat wil voetballen.. dat kan toch nooit boeiend genoeg worden voor mij.
Oud 18-10-2005, 03:34
Verwijderd
Ray

Mooie vertolking van Ray Charles door Jamie Foxx, en sfeervolle film in het algemeen, maar ik vond het soms behoorlijk langdradig. Ook die gekunstelde flashbacks, dromen en hallucinaties van Ray vond ik wat overdreven.
Oud 18-10-2005, 06:18
Verwijderd
The 40 year old virgin

Ik vond het een beetje een wannabe hip film, ontzettend voorspelbaar en het gedrag van de hoofdpersoon was nogal inconsequent en daardoor ongeloofwaardig.
5 jaar geleden had ik m waarschijnlijk wel hilarisch gevonden.
Oud 18-10-2005, 11:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2005 @ 22:53 :
1. Ik vind sport niet leuk
2. Ergo, ik vind films over sport niet leuk
Wat een vreemde logica. Ik vind moordenaars en oorlog niet leuk, maar ik heb genoten van Psycho en Apocalypse now.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-10-2005, 13:51
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
American pie: band camp

Wel leuke vermakelijke film
Oud 18-10-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2005 @ 22:53 :
1. Ik vind sport niet leuk
2. Ergo, ik vind films over sport niet leuk
3. Nóg minder leuk vind ik vrouwensporten
4. Ergo, ik vind films over vrouwensporten vreselijk
Je ergo's kloppen niet, zoals iemand al aangaf.
Bovendien komt er helemaal niet zoveel voetbal in voor als je zou denken, afgaand op de titel.
Oud 18-10-2005, 16:03
merels
Avatar van merels
merels is offline
ken park en ik vond hem wel de moeite waard doch niet heel interessant.
__________________
lekker oppervlakkig maar weer
Oud 18-10-2005, 16:36
Akilina
Avatar van Akilina
Akilina is offline
Million dollar baby

De film trok me niet zo in eerste instantie, maar ja aangezien hij toch oscars heeft gewonnen voor onder andere beste film, dacht ik dat het toch wel de moeite waard zou zijn. En dat vond ik ook, ik had er heel andere verwachtingen van, dacht dat het een typische feel good movie was, maar de dramatische wending in de loop van de film zorgde er wel voor dat ik het een indrukwekkende film vond. Ik heb alleen echt heel lang moeten huilen na afloop.

Dark Water

Ik heb deze film gezien als een illegale dvd uit Maleisië met slecht geluid en beeld en met vreemde ondertiteling, dus daardoor kwam de film ook niet helemaal tot zijn recht denk ik. Ik vond het persoonlijk geen slechte film, maar ik vond hem ook niet geweldig. Ik houd niet van horrorfilms, maar deze vond ik nauwelijks eng of schrikaanjagend en daarnaast miste ik ook iets erin, een gebrek aan een bepaalde diepgang of extra dimensie waardoor je meer meegesleept wordt met de film of zo.
Oud 18-10-2005, 18:23
Verwijderd
Rebel without a cause

Vooral erg grappig Zeer de moeite waard, aanrader.

Wilde Mossels

Over een jongen uit Zeeland die het kleine dorpje zat raakt en naar Ierland wil. Hele mooie film en ook erg grappig. Veel herkenbare dingen als je uit een klein dorp komt of uit Zeeland zoals ik zelf.
Oud 18-10-2005, 19:04
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-10-2005 @ 00:31 :
Inderdaad. Alleen al het feit dat de sport in dit soort films vaak volledig inwisselbaar is voor een andere(voetbal vervangt basketbal, golf vervangt ijshockey ofzo), bewijst dat het meer om de "emotionele" verwikkelingen gaat. Jammer alleen dat die verwikkelingen vaak zo slap worden aangepakt, waardoor er alleen nog maar een paar mooie plaatjes overblijven om van te genieten.
Mwa, ik vond bend it like beckham goed te doen hoor.

Laatste films zijn:

Crash: topper, niet perfect, maar ik heb goed genoten van het verhaal en het racisme thema trekt me meer dan een film als magnolia. Goeie film.

Shower: had verwacht dat hij saai zou zijn, maar het was best ontroerend allemaal. Lichte, leuke film.
__________________
Dat heb je soms...
Oud 18-10-2005, 20:37
Verwijderd
The Rock - Eh..ja. Erg standaard verhaal, maar met je verstand op nul kom je de avond wel door.

Con Air - Wat een slechte film
Oud 18-10-2005, 20:46
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Akilina schreef op 18-10-2005 @ 17:36 :
Dark Water

Ik heb deze film gezien als een illegale dvd uit Maleisië met slecht geluid en beeld en met vreemde ondertiteling, dus daardoor kwam de film ook niet helemaal tot zijn recht denk ik. Ik vond het persoonlijk geen slechte film, maar ik vond hem ook niet geweldig. Ik houd niet van horrorfilms, maar deze vond ik nauwelijks eng of schrikaanjagend en daarnaast miste ik ook iets erin, een gebrek aan een bepaalde diepgang of extra dimensie waardoor je meer meegesleept wordt met de film of zo.
Wat dat betreft is Honogurai mizu no soko kara/Dark water anders één van de sterkste horrorfilms van de laatste tijd. In wat voor taal was die 'vreemde ondertiteling'?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-10-2005, 21:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Akilina schreef op 18-10-2005 @ 17:36 :
Million dollar baby

De film trok me niet zo in eerste instantie, maar ja aangezien hij toch oscars heeft gewonnen voor onder andere beste film, dacht ik dat het toch wel de moeite waard zou zijn.
Haha, alsof Oscars wat voorstellen! Dat is wel het laatste waar je op moet letten. Ga maar na, zelfs Titanic heeft de Oscar voor beste film gewonnen. Nou vraag ik je...

Million dollar baby vind ik echt een film die veel te overgewaardeerd is. Wat een zeikfilm.
Oud 18-10-2005, 22:26
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
soms stellen oscars wel wat voor
zoals bij The Green Mile
Oud 18-10-2005, 22:34
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Faerie schreef op 18-10-2005 @ 23:26 :
soms stellen oscars wel wat voor
zoals bij The Green Mile
Het is juist doordat slechte films (veel) Oscars krijgen, dat ze óók bij goede films niks meer voorstellen. Get my point?
Oud 18-10-2005, 22:41
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Lawrence of Arabia

Wat een machtig mooie film! Werkelijk fantastische opnamen!
Er zijn 2 minpuntjes, ten eerste natuurlijk de taal. Frapant dat iedereen Engels spreekt. Ik probeer er langs heen te kijken maar dat ik blijf het jammer vinden. En Peter O'Toole vind ik verschrikkelijk op veel momenten. Wat ligt het er dik op, tenenkrommend op sommige momenten. In het theater waar hij vandaan komt is dat uitstekend lijkt me. Maar ik vind het maar niks. Gelukkig is dat niet op al te veel momenten zodat het de film verder niet veel beinvloedt, maar ik had niet meer van die close up's moeten zien waarbij z'n hele smoelwerk beweegt alsof ie ter plekke doodgaat.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 18-10-2005, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 18-10-2005 @ 23:26 :
soms stellen oscars wel wat voor
zoals bij The Green Mile
Hahaha!

Nee.
Oud 19-10-2005, 00:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2005 @ 23:34 :
Het is juist doordat slechte films (veel) Oscars krijgen, dat ze óók bij goede films niks meer voorstellen. Get my point?
Zo vaak winnen slechte films geen oscars.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 19-10-2005, 00:15
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 19-10-2005 @ 01:06 :
Zo vaak winnen slechte films geen oscars.
tegelijkertijd zijn het ook niet de echt geweldige films die winnen
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 19-10-2005, 00:17
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Escapism schreef op 19-10-2005 @ 01:15 :
tegelijkertijd zijn het ook niet de echt geweldige films die winnen
Dat zeg ik ook niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 19-10-2005, 00:31
Baka-san
Baka-san is offline
Laatste week heb ik dus deze volgende films (en nog wat?) gekeken
ik ga geen recensie schrijven ofzo wat dat boeit toch niemand ik geef wel cijfers

Chingoo (engelse titel: Friend)
8
Donggabnaegi gwawoehagi (engelse titel: My tutor friend)
6,5
Geunyeoreul midji maseyo (engelse titel: Too Beautifull to lie)
7,5
Dare mo shiranai (engelse titel: Nobody Knows)
8
Pumhaeng zero (engelste titel: Conduct Zero)
7
Juyuso seubgyuksageun (engelse titel: Attack the gasstation)
7
Swing Girls
8
Kidzu ritan (engelse titel: Kids Return)
7,5
Flandersui gae (engelse titel: barking dogs never bite)
7,0

je kan deze films gemakkelijk van het net afhalen interesse(?) pm me maar.
Oud 19-10-2005, 02:31
Verwijderd
Manhattan

Mijn eerste Woody Allen-film. Vond hem wel aardig. Tragikomisch, leuk spel van Woody, soms echter wat saai en het verhaal is ook vrij nietszeggend.

Triumph des Willens

De omstreden nazi-propagandafilm van Leni Riefenstahl over de Nuremberg bijeenkomsten. Erg indrukwekkend camerawerk en compositie. Het vele gemarcheer en die verschrikkelijke militaire parademuziek was wel vervelend. Maar cinematisch gezien uitstekend.

Etre et avoir
Documentaire over een bijna gepensioneerde leraar op een klein schooltje op het Franse platteland, die een klasje heeft met kinderen van 4 tot 12 jaar. Hij (en zijn klas) werd door de makers 10 maanden lang gevolgd.
Erg aandoenlijk om -vooral de kleinere- kinderen bezig te zien, en sommige scenes zijn door hun kinderlijke simpelheid zo lachwekkend
Oud 19-10-2005, 03:40
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Zojuist het alom geroemde "Million Dollar Baby" gezien. Wat een mooie film zeg. Vooral Danger heeft mij zowel hard laten lachen als diep weten te ontroeren. Ik denk dat hij met zijn gezichtuitdrukkingen, lichaamsbewegingen en grappige stem nog een lange tijd in mijn geheugen gegriefd blijft.

Alhoewel de film prachtige delen bevat, voelt het net alsof hij over-all gezien niet af is ofzo. Misschien voel ik dat zo omdat er in tegenstelling tot vele andere films geen happy end is gekomen terwijl de hoofdpersoon hard heeft geknokt? Of misschien omdat ik meer wou weten over Clint Eastwoods dochter.., ik weet het niet.

Maar toch een hele mooie film. En zeker een aanrader voor wie hem nog niet heeft gezien.
Oud 19-10-2005, 08:30
King Ralph
Avatar van King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
Faerie schreef op 18-10-2005 @ 23:26 :
soms stellen oscars wel wat voor
zoals bij The Green Mile
The Green Mile heeft geen oscars gewonnen.....en terecht.
Oud 19-10-2005, 11:21
TommytheCat
Avatar van TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 19-10-2005 @ 09:30 :
The Green Mile heeft geen oscars gewonnen.....en terecht.
Dat hij überhaupt al genomineerd is geweest is een blamage op zich.

Heb zelf weer Lost in Translation gekeken. Wat een heerlijke film voor een melancholicus als ik
Oud 19-10-2005, 15:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 19-10-2005 @ 12:21 :
Dat hij überhaupt al genomineerd is geweest is een blamage op zich.

Welke films zou jij dan nomineren(voor het jaar 1999)?

Anyway.....

Pink Floyd: The Wall

Saai en overbodig. Vette tegenvaller.

Hukkle

Geinig en redelijk inventief filmpje.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 19-10-2005, 16:48
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The Green MIle wordt door iedereen die ik ken de hemel in geprezen. Wat zien die mensen wat jullie niet zien? (Ik heb 'm niet gezien.)
Oud 19-10-2005, 16:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ach, het is gewoon populair om te katten op de oscars. Soms(semi-vaak) is het wel terecht, maar je weet hoe jongeren zijn. Altijd alles overdrijven.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.