Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2003, 13:25
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
de mensen die in paradiso komen zijn allemaal stoer-doen-omdat-ze-in-amsterdam-wonen-en-naar-paradiso-gaan-mensen.

hou ik nie van.

melkweg is cool. komen leuke mensen die gek, maar toch normaal zijn.

discussieer hier over je favoriete popzaal
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 13:26
Verwijderd
paradiso is zon dope zaal, que publiek ach, let ik nie erg op, maar de zaal zelf is toch we lsfeervoller dan melkweg,maar maakt mij nie echt ui, allebei dichtbij allebei prima
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:44
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
ik ben nog nooit in paradiso geweest om de een of andere reden boeken ze daar nooit dingen die ik leuk vind.... ik vind de ekko in utrecht geweldig, de kleine zaal van de 013 ook en w2 is ook leukkig.... ik hou vooral van klein en met laag podium
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:47
Verwijderd
ben nog nooit in paradiso geweest, melkweg wel vaak.
Het is wel een leuk zaaltje, de kleine zaal heeft wel meer sfeer dan de grote. Alleen er worden te vaak teveel mensen binnengelaten, dat je haast niet meer kan bewegen.

Favo zaaltje is denk ik toch de waterfront, niet te groot, gratis garderobe, gewoon wel gezellig en dichtbij. De w2 is ook heel relaxed. Verder vind ik de de meeste zaaltjes wel oke, behalve de goudvishal, ik vind het toch altijd minder om daar heen te gaan want...het is er gewoon niet zo gezellig, en je moet meestal lang wachten op de bands (de keren dat ik geweest ben wel), naja, ik heb er niet zulke leuke concerten beleeft. T heeft niet zoveel sfeer en er hangen ook vaak veel kids die daar elke dag hangen, tis ook echt zo'n jeugdhonk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:50
Verwijderd
btw
ik vind paradiso ook echt zo'n tent waar van die Oor-mensen komen (qua programma)
ja oor mensen..je weet wel, meer van die dertigers enzo die naar van die alternatieve rockmuziek luisteren. Aargh gewoon..niet van mijn generatie ofzo. en meestal voel ik me tussen die mensen altijd ongemakkelijk, dan voel ik ze kijken in mn rug van, wat doet die tiener hier, ga nofx luisteren.

voor mij
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 13:53
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Yay, paradiso, Amsterdammers.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 14:01
Rodegier
Avatar van Rodegier
Rodegier is offline
mja... uhmm paradiso ben ik nog nooit geweest.
De kleine zaal van 013 is echt de beste zaal.. Beide zalen van de melkweg zijn net iets te groot, op 1 of andere manier hangt daar nooit een echt relaxte sfeer... iig, in de kleine zaal van 013 was een betere sfeer
later

Rodegier
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:16
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Danique schreef:
Verder vind ik de de meeste zaaltjes wel oke, behalve de goudvishal, ik vind het toch altijd minder om daar heen te gaan want...het is er gewoon niet zo gezellig, en je moet meestal lang wachten op de bands (de keren dat ik geweest ben wel), naja, ik heb er niet zulke leuke concerten beleeft.
klopt, en die palen midden in de zaal zijn ook mateloos irritant

kvind zelf Tivoli en Podium Hardenberg wel relaxte zalen.
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef:
btw
ik vind paradiso ook echt zo'n tent waar van die Oor-mensen komen (qua programma)
ja oor mensen..je weet wel, meer van die dertigers enzo die naar van die alternatieve rockmuziek luisteren. Aargh gewoon..niet van mijn generatie ofzo. en meestal voel ik me tussen die mensen altijd ongemakkelijk, dan voel ik ze kijken in mn rug van, wat doet die tiener hier, ga nofx luisteren.

voor mij
Hee, wat is er mis met de Oor?
Deze maand staat The Gathering erin!!

Ik ben geloof ik nog nooit in Paradiso geweest, maar ik weet het niet meer zeker
Melkweg vind ik iig een relaxte zaal, lekker klein, komen vaak leuke bands. Alleen die trappetjes zijn irritant, zeker bij punkachtige bandjes. Pleur je der steeds overheen enzo
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef:
btw
ik vind paradiso ook echt zo'n tent waar van die Oor-mensen komen (qua programma)
ja oor mensen..je weet wel, meer van die dertigers enzo die naar van die alternatieve rockmuziek luisteren. Aargh gewoon..niet van mijn generatie ofzo. en meestal voel ik me tussen die mensen altijd ongemakkelijk, dan voel ik ze kijken in mn rug van, wat doet die tiener hier, ga nofx luisteren.

voor mij
Wat een gelul, ik ken zat mensen die de OOR lezen......van mijn leeftijd....wat kunnen sommige mensen toch onzin uitkramen als ze niet weten wat ze moeten schrijven.......
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:05
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Wat een gelul, ik ken zat mensen die de OOR lezen......van mijn leeftijd....wat kunnen sommige mensen toch onzin uitkramen als ze niet weten wat ze moeten schrijven.......
Nou ik lees de Oor zelf ook, maar bij het blad heb ik wel altijd dat idee van het is wat volwassener en is voor een erg breed publiek. Dat laatste vind ik nogal jammer. Zelfs de Justin en Britney cds krijgen daar recensies.

Bij de Paradiso heb ik ook dat idee. Toch veel mensen die al uit hun jeugd zijn en luisteren naar muziek wat al niet meer zo extreem hard is. Dus daarom speelt Sigur Ros daar ook

De Melkweg is wat vernieuwender met meer punk/emo/hardcore/ska/nu-metal/indie
__________________
Into The Eyes Of The Jackyl I Say Kaa-Boooom
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:13
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
kben 3 keer in paradiso geweest en 4 keer in de melkweg
keb bad religion en de heideroosjes 2 keer gezien in paradiso, en kmeot zeggen dat het een mooie zaal is, mooier dan de melkweg, maar de melkweg heeft over het algemeen wel een beter programma
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:20
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
Wat een gelul, ik ken zat mensen die de OOR lezen......van mijn leeftijd....wat kunnen sommige mensen toch onzin uitkramen als ze niet weten wat ze moeten schrijven.......
deze reactie had ik allang vewacht
ik lees de oor ook heus wel hoor, maar het is meer gericht op een volwassener publiek, en dat vind ik van de paradiso ook. er komen veel groepen en artiesten die veelal door "volwassenen" geluisterd worden, en dus komt er vanzelf sprekend ook dat soort publiek, niks op tegen, ieder zijn ding, maar ik kan me er nu niet zo in vinden.


het is geen gelul, ik vind dat van die zaal, klaar.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:27
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Ik ben nog nooit in paradiso geweest, best vreemd, maar wat roxy zei, ze boeken daar nooit echt dingen die ik leuk vind, ja cave-in, mar toen was het geld op .

Ik ben wel vaak in melkweg geweest, kleine zaal heeft erg veel sfeer idd.

En wat die goudvishal betreft: ach, ikv ind die zaal wel ok, er treden vaak goede bands op en dat maakt het wel weer goed, die palen zijn idd wel irritant, maar handig als je je bier ergens kwijt moet
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:30
LeRatLuciano
Avatar van LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
paradiso is juist ideaal voor die grote optredens met een band
er kunnen veel mensen in, de sfeer is er altijd gezellig en het geluid is lekker

melkweg is ook prima maar beetje kleiner en anders,maar wel dope vind ik(oude zaal wat minder)

Rat
__________________
C'est de la tristesse que tu peux lire dans mes yeux
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 16:45
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
Paradiso en Melkweg zuigen.

GVH is juist DE zaal van Nederland. Goede sfeer altijd. Altijd goede optredens en het podium heeft de perfecte hoogte.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 17:30
fucking hero
fucking hero is offline
Melkweg is (vink ik)toch nog wel redelijk duur. En het is ook nog eens te ver weg eigenlijk. Kga meestal naar vera, maar omdat ik met de trein ga en niet in grun kan slapen, en ook nog eens de meeste concerten laat beginnen, kank het concert niet fatsoenlijk zien :-/
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:28
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had op m'n 14e al een abonnement op de OOR, dus wat nou 30 plussers.Tsss. Heb dankzij hun ook nog es paradiso vanbinnen mogen zien.Ik had kaartjes gewonnen voor een luistersessie.Helaas in de bovenzaal (=heel klein) Ik mocht daarna blijven voor My Mornig Jacket, maar m'n zus wou weg dus dat ging weer niet door (ben ik nog steeds kwaad om).
Paradiso en melkweg ben ik verder nooit geweest. Te ver weg. Ik ga liever naar waterfront ofzo.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2003, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Noekie schreef:
Ik had op m'n 14e al een abonnement op de OOR, dus wat nou 30 plussers.Tsss.
tssss

en gaat iedereen nou echt heel de tijd zeuren: oor is niet voor dertigers!
open anders een "oor is niet voor dertigers" topic.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef:
tssss

en gaat iedereen nou echt heel de tijd zeuren: oor is niet voor dertigers!
open anders een "oor is niet voor dertigers" topic.
we begrijpen je punt, maar dan moet je niet eerst gaan roepen van eeeeehhhh oor is voor dertigers en dan opeens gaan rollogen als mensen daarop reageren, komt bij mij een tikkeltje dom over.....
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:33
Verwijderd
Oh ik heb mn concertkaartjes eens doorgekeken en kwam erachter dat ik weles in paradiso ben geweest, met het Heideroosjes concert...

Was wel relaxte zaal jah
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
we begrijpen je punt, maar dan moet je niet eerst gaan roepen van eeeeehhhh oor is voor dertigers en dan opeens gaan rollogen als mensen daarop reageren, komt bij mij een tikkeltje dom over.....
nee ik zeg niet dat het vóór dertigers is, ik zeg dat het meeste publiek dertigers zijn.
En jullie snappen dan ook wel dat ik generaliseer en dus toch even een leeftijdsgroep moest noemen, en aangezien de meeste oor lezers toch vaak, in het algemeen gezien echt rond de 25, 30 zijn..
ik wil heus niet dertigers afschilderen als , ik ben er ook over 10 jaar al 1, maar moest toch effe duidelijk maken wat ik bedoelde.

goh ik geef ook weer eens mn mening, gelijk een half topic gezeik. niet boejend verder.

Laatst gewijzigd op 24-02-2003 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:02
attrib
Avatar van attrib
attrib is offline
ik vind het Bolwerk, Sneek niet verkeerd en Iduna, Drachten...
Vera is te langwerpig qua zaal en Melkweg is.. mwah ik mis daar een bepaalde sfeer.
__________________
Subba Subba!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:11
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Ik vind paradiso echt een lief zaaltje met leuke sfeer, maar weinig muziek waar ik naar luister dus kom er amper.
Melkweg, tja kom er ongeveer 2 keer per maand en vind het echt fijn daar, vaak leuke mensen, maar niet echt een sfeer..en vaak inderdaad téveel mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 21:01
Verwijderd
ja joh laat Danique lekker vinden wat ze vindt, ben het er alleen niet geheel mee eens dat Oor in een negatieve context wordt geplaatst
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2003, 22:51
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
huuhuhuhuhu Oor is voor dertigers!!!


effe zieken
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:16
DeadNation
Avatar van DeadNation
DeadNation is offline
De oor hahaha wie leest dat nou. Totaal out of touch met de realiteit dat blad. Hopeloos achter de feiten aanhobbelend.
__________________
The death toll is rising
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 00:21
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
morris, je vergat de hmh

ik vind p60 altijd wel ok, redelijk grote zaal zonder palen in het midden, maar melkweg is wel betere sfeer.. ik vond ekki ook goed qua sfeer
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 01:13
Verwijderd
Ik vind persoonlijk Tivoli erg cool. En de Willemeen natuurlijk hè. Maar goed, echt vaak kom ik d'r niet.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 01:21
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
vera. daar komt erg verschillend publiek (metalheads-altos-punkers-normaal). lekker, relatief goedkoop bier als het niet te druk is. ze hebben een voetbaltafel.
meestal goed geluid. leuke vrijwilligers. goedkope concerten (hooguit €8). veel verschillende muziek.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 01:30
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
DeadNation schreef:
De oor hahaha wie leest dat nou. Totaal out of touch met de realiteit dat blad. Hopeloos achter de feiten aanhobbelend.
explain...
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 08:02
machina82
Avatar van machina82
machina82 is offline
echt zon onzin allemaal zeg..

dat er in de paradiso allemaal mensen zijn die het cool vinden om daar te zijn. Tuurlijk bij arty-farty bands maar die vind jeook in de melkweg.

Paradiso heeft goed geluid, behalve bij hele harde bands, die ze dan ook niet vaak boeken. Tombola was superopgezet in Paradiso. Gybe! was super, en tig van andere bands ook.
Nadeel aan paradiso is dat het er te fucking warm is, deus was het 40 graden ofzo

Melkweg mooie zaal, gevarieerd programma, maar security is soms beetje eikelig. En het is ook irritant als je naar sigur ros concert gaat ill nino in de oude zaal speelt, en allemaal van die desperate altootjes aan jou kaartjes vragen, dan vraag je van wie!!!

en dat ze zeggen ILL nino natuurlijk, net alsof er geen grotere band speelt, maarja daar kan de zaal nix aan doen. Maar ik denk dat wat morris zegt over mensen die het stoer vinden in de paradiso te zijn net zo goed geld voor de iets jongere altootjes in de melkweg.
D

en 013 is kutter qua geluid. trapjes zijn handig soms, niet bij dance acts want dan flikker je er steeds van af als je wilt dansen...
__________________
vehicleband.net
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:04
dr martens
dr martens is offline
Melkweg: Leuke zaal maar daar houd het op het drinken is niet te drinken daar, en het zijn afzetters.

013: Kut geluid daaro, Veelste groot, Muntjes halen voor drinken, in 2 woorden: Kut zaal


Geef mij maar de wat kleinere zaaltjes is vaak veel beter
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:13
NERD
Avatar van NERD
NERD is offline
Citaat:
morris schreef:
de mensen die in paradiso komen zijn allemaal stoer-doen-omdat-ze-in-amsterdam-wonen-en-naar-paradiso-gaan-mensen.
- ik kom niet uit Amsterdam (zelfs niet uit de buurt)
- ik doe nooit stoer
- ik kom regelmatig in Paradiso

dus...

(en als het voor jullie teenagers een probleem is dat de OOR vnl. door saaie dertigers gelezen wordt kan ik de Break Out wel aanraden. Wordt vnl. gelezen door leeftijdgenootjes dus dat zit wel snor ).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:55
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
poop schreef:
Melkweg is (vink ik)toch nog wel redelijk duur. En het is ook nog eens te ver weg eigenlijk. Kga meestal naar vera, maar omdat ik met de trein ga en niet in grun kan slapen, en ook nog eens de meeste concerten laat beginnen, kank het concert niet fatsoenlijk zien :-/
Vera is zoooooo relax, echt een relaxte sfeer!
Je komt er de raarste mensen tegen, maar toch is alles heel normaal. Wel jammer dat de muren zo, hoe zal ik het zeggen, "beton" zijn.
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 09:59
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
vera. daar komt erg verschillend publiek (metalheads-altos-punkers-normaal). lekker, relatief goedkoop bier als het niet te druk is. ze hebben een voetbaltafel.
meestal goed geluid. leuke vrijwilligers. goedkope concerten (hooguit €8). veel verschillende muziek.
goed verwoord, heb dr welf af en toen wat problemen mee
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2003, 10:15
New Romantic
Avatar van New Romantic
New Romantic is offline
Van de verschillende zalen die ik gezien heb in Nederland vond ik toch de W2 wel iets aparts hebben.
Kben een tijdje terug daar geweest met Danko Jones, maar die zaal vond ik echt vet. Niet te groot en toch sfeervol ingericht, ja is echt mooi! Binnenkort toch maar weer is een keer gaan kijken!
__________________
** My girl does dance to Rock 'n Roll!!! **
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:24
Tsasil
Avatar van Tsasil
Tsasil is offline
Ik ben in beide Paradiso en de Melkweg 1 keer geweest. Paradiso gisteravond met Ministry wat een ongelovelijk bruut concert was, maar het publiek was hardstikke dood en het geluid stond of te hard, of te dof want ik hoorde geen hoge tonen meer (nu nog steeds niet trouwens). Melkweg was een stuk relaxer, maar toch nog iets te groot naar mijn smaak.

Patronaat is de concertzaal van europa
__________________
Johnny Tsunami is drunk
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:10
Verwijderd
Citaat:
NERD schreef:

(en als het voor jullie teenagers een probleem is dat de OOR vnl. door saaie dertigers gelezen wordt kan ik de Break Out wel aanraden. Wordt vnl. gelezen door leeftijdgenootjes dus dat zit wel snor ).
NeE MaNzZz ! Da IdOlZ MaGazINe iZ vEel kOeLeRzzZ
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 11:13
Maurice
Avatar van Maurice
Maurice is offline
Citaat:
Danique schreef:
NeE MaNzZz ! Da IdOlZ MaGazINe iZ vEel kOeLeRzzZ
__________________
they really got us by the nezmins
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:21
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef:

Tuurlijk bij arty-farty bands maar die vind jeook in de melkweg.
wat versta jij onder arty-farty bands?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 09:50
machina82
Avatar van machina82
machina82 is offline
tja..

stuurbaard bakkebaar, de kift etc...

is niet slecht but arty-farty.

Uitleg van arty-farty kan ik wel geven maar nu geenzin in
__________________
vehicleband.net
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 10:14
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Het Patronaat natuurlijk, dat is niet voor niets zowat m'n tweede huis.

Verder vind ik Tivoli en de Melkweg prettige zalen.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 12:08
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Paradiso is cool. Boeie dat OOR publiek. De zaal is gewoon erg sfeervol.
Verder is 013 leuk en Vredenburg. Ahoy trouwens ook wel. En HMH is ook te doen.

In belgië vond ik Vors gebouw eeeerg ok. Soort circustent.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:01
Verwijderd
Citaat:
machina82 schreef:
tja..

stuurbaard bakkebaar, de kift etc...

is niet slecht but arty-farty.

Uitleg van arty-farty kan ik wel geven maar nu geenzin in
zijn leuke bands, en t publiek is oud maar verder... ik heb ze ook live gezien
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:34
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
ik vind 013 de grote zaal toch echt het beste geluid hebben meneer machina 82.

en die trapjes zijn gewoon ontzettend handig bij concerten, zo kan echt iedereen het zien.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 14:47
testement
Avatar van testement
testement is offline
013 zonder twijfel
__________________
Ageless as time, change is revealed. We will rock for you!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
86dagreed schreef:
ik vind 013 de grote zaal toch echt het beste geluid hebben meneer machina 82.

en die trapjes zijn gewoon ontzettend handig bij concerten, zo kan echt iedereen het zien.
Mee eens, die trapjes zijn echt heel erg fijn voor als je bijvoorbeeld even wat rustiger wil kijken enzo
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:11
testement
Avatar van testement
testement is offline
idd.

in de 013 kun je vanuit elk punt goed de band bekijken.
__________________
Ageless as time, change is revealed. We will rock for you!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 15:14
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
013 uber alle zalen
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Nick Cave and the Bad Seeds in de HMH
IEMOW-KOR
19 01-03-2003 09:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.