Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2006, 21:34
mind_on_hiatus
mind_on_hiatus is offline
Hoi,

Ik ben 2004-2005 een jaar naar de USA geweest met EF. Ik heb hier een zeer leuke tijd gehad, en EF heeft de meeste dingen netjes geregeld. Ik weet dat veel mensen erover denken om naar het buitenland te gaan voor een (high school) jaar, en misschien dat je wat vragen hebt. Bij deze zou ik graag mijn ervaringen met jullie delen.

Ik heb verder toen ik terug kwam van EF een stapel infoboekjes gehad om uit te delen, mocht iemand interesse hebben stuur me een PM en dan stuur ik zo'n boekje gratis naar je op. Ik moet er vanaf, en als ik er iemand mee kan helpen is dat natuurlijk fijn meegenomen (En als je je daadwerkelijk aanmeldt en mijn naam aangeeft op het formulier help je mij ook weer een klein beetje verder..)

Zijn er andere mensen naar het buitenland geweest (met EF?) die ervaringen willen delen? Ik heb een jaar in Saginaw, Michigan gezeten. Ik heb EF wel duizend keer gebeld voor ik wegging omdat ik heel veel vragen had, en ze hebben alles netjes en geduldig beantwoord. Ik werd goed opgevangen op het vliegveld, en mijn gastgezin stond ook klaar op mijn uiteindelijke bestemming. Je hebt tijdens je jaar altijd contact met een coordinator, en de persoon die mij begeleidde heb ik een goede band mee opgebouwd en heb ik nog regelmatig contact mee. Het is handig om zo iemand te hebben om even tegen te klagen over je gastgezin of heimwee oid. Heimwee heb ik zelf niet veel last van gehad. Je hebt immers zoveel lol en je hebt het zo druk dat je niet veel tijd hebt om er over na te denken!

Als jullie nog vragen hebben over EF/high school/whatever zal ik ze proberen te antwoorden Misschien kunnen andere mensen ook hun ervaringen delen. Succes met je studiekeuze, en als je toch een jaar naar het buitenland gaat, laat het allemaal over je heen komen en geniet ervan!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2006, 22:58
Verwijderd
Ik ben zelf niet van plan om een jaar high school of college te doen, maar ik hoor altijd dat high school voor iemand die van het VWO komt een beetje droevig niveau is. Klopt dat?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 23:47
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Ik wil het na mijn eindexamen doen, ouders zijn bijna overstag. Dat van het lage niveau heb ik ook gehoord, maar aan de andere kant zijn daar heel veel andere vakken die je hier niet krijgt (fotografie bijvoorbeeld) en is mijn main goal niet om gigantisch veel te leren van de stof daar, maar gaat het meer om de ervaring.

Ik heb wel een vraag. Hoeveel geld heb je ongeveer buiten de programmakosten nodig? Dus wat besteed je ongeveer per maand daar?
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 10:59
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Mijn collega is er nu ook een jaar in het buitenland en heeft het reuze naar d'r zin. Het zal zeker niks voor mij zijn. Heb na een week al heimwee.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 11:27
mind_on_hiatus
mind_on_hiatus is offline
Citaat:
Snees schreef op 06-01-2006 @ 23:58 :
Ik ben zelf niet van plan om een jaar high school of college te doen, maar ik hoor altijd dat high school voor iemand die van het VWO komt een beetje droevig niveau is. Klopt dat?
Het niveau ligt inderdaad een stuk lager. Maar je kan het zelf bepalen, als je alleen vakken neemt als newspaper, drama, health en dat soort dingen is het inderdaad een droevig niveau. Maar de scholen bieden ook advanced placement klasses aan in bijvoorbeeld history, english, science en dat soort dingen en die zijn over het algemeen van een stuk hoger niveau, HAVO/VWO. Mensen die naar de universiteit willen, en de meeste slimme kids nemen meestal die AP classes. Ze zijn dus best zwaar(der).

Citaat:
Ik heb wel een vraag. Hoeveel geld heb je ongeveer buiten de programmakosten nodig? Dus wat besteed je ongeveer per maand daar?
Dat ligt helemaal aan jezelf en waar je zit en je gastouders. Ik betaalde zelf elke maand mijn deel van de telefoonrekening, mijn eigen lunches/eten buiten de deur en kleren, uitgaan, leuke dingen, benzine voor mijn vrienden omdat ze me vaak overal naar toe brachten enz. Ik denk dat ik elke maand wel minimaal zo'n 150-200 euro uitgaf.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 12:44
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik zou doodgaan van de heimwee.
Lijkt me ontzettend gaaf om te doen maar in me eentje durf ik zoiets echt niet te ondernemen Maar als je dan verhalen van anderen hoort, dan kriebelt het wel.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 13:24
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
mind_on_hiatus schreef op 07-01-2006 @ 12:27 :
Dat ligt helemaal aan jezelf en waar je zit en je gastouders. Ik betaalde zelf elke maand mijn deel van de telefoonrekening, mijn eigen lunches/eten buiten de deur en kleren, uitgaan, leuke dingen, benzine voor mijn vrienden omdat ze me vaak overal naar toe brachten enz. Ik denk dat ik elke maand wel minimaal zo'n 150-200 euro uitgaf.
Ok, dan heb ik in ieder geval een beetje een indicatie.

Ik ga volgende maand naar een bijeenkomst. Als ik het niet doe weet ik dat ik de rest van m'n leven spijt ga krijgen. Ik vind het alleen zoveel geld.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:34
Verwijderd
Oh wat gaaf

Maar even over het niveau, ik heb een klasgenoot en die heeft tot nu toe altijd les gehad in Amerika. Nu, in 5VWO NT zei ze : als ik zo hard zou werken in Amerika als hoe hard ik hier werk, dan zou ik met gemak alleen maar 10-en halen en zo naar de beste universiteit kunnen. (Ze was in Amerika "beste studente van de staat" enzo).

Dus dat geeft mij juist aan dat het hoogste niveau in Amerika eigenlijk nog steeds heel laag is (maargoed mavo, werd geloof ik al eerder gezegd).

TS: was het bij jou ook zo dat je elke dag dezelfde vakken hebt? Want dat vond ik zo weird aan het rooster van mijn klasgenoot : elke dag hetzelfde qua les. En was het bij jou heel streng qua drugs/identificatie/niet de les uit mogen lopen op school?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 15:42
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Ik zou best graag willen, maar ik denk dat het geld best een probleem wordt. En daarbij, als ik dat 'tussendoor' zou doen kom ik wel bij hele jonge mensen in de klas, aangezien ik afgelopen jaar ben blijven zitten. Als ik dan ook nog een jaar tussenuit ga dan ben ik 2 jaar ouder gemiddeld.
Maar het lijkt me wel heel gaaf.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:46
mind_on_hiatus
mind_on_hiatus is offline
Citaat:
Ok, dan heb ik in ieder geval een beetje een indicatie. Ik ga volgende maand naar een bijeenkomst. Als ik het niet doe weet ik dat ik de rest van m'n leven spijt ga krijgen. Ik vind het alleen zoveel geld.
Welke organisatie zit je aan te denken?

En ja, als je de kans hebt nu moet je het zeker doen! Niet alleen is het heeeel goed voor jezelf en je zelfvertrouwen, je wordt er ook zelfstandig van en je moet initiatief tonen, je leert een andere cultuur/taal.. en het staat zeer goed op je CV! Ik heb nu een geweldige baan die ik waarschijnlijk niet had kunnen krijgen zonder deze ervaring. Ik zit namelijk in mijn 1e jaar HBO en heb nog niet zoveel werkervaring, maar het jaar buitenland en de kwaliteiten die ik er van over heb gehouden heeft het gedaan.

Het is inderdaad even veel geld, maar het is een goede investering zeg ik altijd maar! Je maakt ook vrienden voor het leven, ik ben vorig jaar Oktober alweer terug op vakantie geweest, en in February ga ik weer. Het leuke is dat je altijd adresjes hebt om te blijven slapen en het hoeft dus niet duur te zijn!

Citaat:
Maar even over het niveau, ik heb een klasgenoot en die heeft tot nu toe altijd les gehad in Amerika. Nu, in 5VWO NT zei ze : als ik zo hard zou werken in Amerika als hoe hard ik hier werk, dan zou ik met gemak alleen maar 10-en halen en zo naar de beste universiteit kunnen. (Ze was in Amerika "beste studente van de staat" enzo).

Dus dat geeft mij juist aan dat het hoogste niveau in Amerika eigenlijk nog steeds heel laag is (maargoed mavo, werd geloof ik al eerder gezegd).
Dat geloof ik graag! Ik had ook een zooitje AP classes, en stond geloof ik ook op 1 of 2 van de school met cijfers en m'n 4.2 grade average. En ik maakte thuis haast nooit huiswerk, want je hebt voldoende tijd op school om alles te doen. Maarja, volgens mij hadden die Amerikaanse kids dit niet allemaal door want ze waren allemaal aan het klagen over huiswerk, hard werken enz Misschien moeten ze allemaal hier een jaartje naar school en kijken hoe wij het doen.

Citaat:
TS: was het bij jou ook zo dat je elke dag dezelfde vakken hebt? Want dat vond ik zo weird aan het rooster van mijn klasgenoot : elke dag hetzelfde qua les. En was het bij jou heel streng qua drugs/identificatie/niet de les uit mogen lopen op school?
Ja, ik had voor 1 semester, elke dag dezelfde vakken op dezelfde tijden. Als je een rooster gewend bent zoals op de middelbare scholen hier is het zwaar rot! En als je een keertje geen zin hebt in een vak, dan moet je toch. Maar goed, je moet er zelf het beste van maken, en ik heb altijd een hele leuke tijd gehad met al mijn klasgenoten.

Het was idd best streng op school. Er waren een stuk of 6 security guards speciaal voor school die rondliepen. Je mocht niet de gang op zonder een pas van je leraar (maar goed, uiteindelijk kenden ze me allemaal en was het voor mij niet meer nodig ). Ook had ik een newspaper pas en kon ik eigelijk alles doen wat ik wilde.. Je mocht zeker geen drugs hebben.. een paar keer per jaar hadden ze zelfs van die herdershonden die ze loslieten en die dan langs alle lockers gingen om te kijken of er drugs was. Ze nemen het daar heel serious, zeker omdat onze school een "rival"school had, en mensen vaak in de problemen kwamen met mensen van die school. Het hebben van wapens was niet raar.. en er waren zeker een paar kinderen opgepakt omdat ze wapens bij zich hadden en problemen probeerden te starten.

Citaat:
Ik zou best graag willen, maar ik denk dat het geld best een probleem wordt. En daarbij, als ik dat 'tussendoor' zou doen kom ik wel bij hele jonge mensen in de klas, aangezien ik afgelopen jaar ben blijven zitten. Als ik dan ook nog een jaar tussenuit ga dan ben ik 2 jaar ouder gemiddeld.
Maar het lijkt me wel heel gaaf.
Ik zat bij jongere en oudere mensen in de klas. Verschillende klassen hebben namelijk mensen van de laatse drie jaar in de klas.. Ik was zeg maar een senior, maar ik had klassen waar ook sophomores and juniors in zaten. Omdat je zelf je klassen kiest en het een beetje een raar systeem met rare regels is.. kun je dus bij zowel oudere als jongere mensen in de klas komen.
Ik begrijp het wel, en zeker ook als je dan weer terug naar je school moet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 16:53
Verwijderd
Het is voor mij, met mijn ervaring met Amerikanen, moeilijk te begrijpen dat mensen dit willen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 07-01-2006 @ 16:42 :
En daarbij, als ik dat 'tussendoor' zou doen kom ik wel bij hele jonge mensen in de klas, aangezien ik afgelopen jaar ben blijven zitten. Als ik dan ook nog een jaar tussenuit ga dan ben ik 2 jaar ouder gemiddeld.
Een klasgenoot van mij gaat de komende 2 jaar VWO 5&6 in het buitenland doen, international bachalaureatte (of hoe je dat ook schrijft). Een internationaal geldig VWO-diploma eigenlijk. Hiermee loop hij geen achterstand ofzo op, maar zit wel 2 jaar in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2006, 22:10
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
mind_on_hiatus schreef op 07-01-2006 @ 17:46 :
Welke organisatie zit je aan te denken?

En ja, als je de kans hebt nu moet je het zeker doen! Niet alleen is het heeeel goed voor jezelf en je zelfvertrouwen, je wordt er ook zelfstandig van en je moet initiatief tonen, je leert een andere cultuur/taal.. en het staat zeer goed op je CV! Ik heb nu een geweldige baan die ik waarschijnlijk niet had kunnen krijgen zonder deze ervaring. Ik zit namelijk in mijn 1e jaar HBO en heb nog niet zoveel werkervaring, maar het jaar buitenland en de kwaliteiten die ik er van over heb gehouden heeft het gedaan.

Het is inderdaad even veel geld, maar het is een goede investering zeg ik altijd maar! Je maakt ook vrienden voor het leven, ik ben vorig jaar Oktober alweer terug op vakantie geweest, en in February ga ik weer. Het leuke is dat je altijd adresjes hebt om te blijven slapen en het hoeft dus niet duur te zijn!
Klopt, ik heb het geld er wel voor over denk ik. Ik weet nog niet welke organisatie, ik zit nog heel erg rond te kijken, maar Travel Active spreekt me tot nu toe het meeste aan. Ik weet ook nog niet zeker of ik naar Amerika wil, ik zit ook te denken aan Argentinië, Italië en Australië/Nieuw Zeeland (die laatste twee zijn alleen aanzienlijk duurder ).

Ik had nog wel een vraagje: ik zou in 2007 gaan en ik zou dan een paar maanden 18 zijn (ik kan nog net) en dus een jaar ouder zijn dan klasgenoten. Ik vraag me af of de leerlingen daar over het algemeen volwassen zijn of heel kinderachtig? Misschien een moeilijke vraag, maar ik ben benieuwd of dat een groot verschil met mijzelf zou zijn (misschien zijn ze daar zwaar breezah en kinderlijk?).
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:26
suus1610
Avatar van suus1610
suus1610 is offline
hi! Ik ben laatst bij EF geweet voor informatie over een multi-languageyear. Ik zou dan 3 maanden sydney, 3 maanden barcelona en 3 maanden ecuador doen maar het is echt ontzettend duur dus ik weet nu niet zeker of ik het wil....zou jij zeggen dat de ervaring het geld (alles bij elkaar 14000 euro geloof ik waard is? )
__________________
nice to meet you, now let me go and wash my hands
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 14:49
Hannekeuh
Avatar van Hannekeuh
Hannekeuh is offline
In juli vertrek ik voor een jaar naar het buitenland met AFS!
Ik ga zo'n tien maanden verblijven in Nieuw-Zeeland.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 15:07
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
superduck schreef op 07-01-2006 @ 21:58 :
Een klasgenoot van mij gaat de komende 2 jaar VWO 5&6 in het buitenland doen, international bachalaureatte (of hoe je dat ook schrijft). Een internationaal geldig VWO-diploma eigenlijk. Hiermee loop hij geen achterstand ofzo op, maar zit wel 2 jaar in het buitenland.
Doet een vriendin van mij ook, in India. ze heeft een beurs daarvoor (www.uwc.nl ofzo)
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 20:52
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
suus1610 schreef op 08-01-2006 @ 16:26 :
hi! Ik ben laatst bij EF geweet voor informatie over een multi-languageyear. Ik zou dan 3 maanden sydney, 3 maanden barcelona en 3 maanden ecuador doen maar het is echt ontzettend duur dus ik weet nu niet zeker of ik het wil....zou jij zeggen dat de ervaring het geld (alles bij elkaar 14000 euro geloof ik waard is? )
ef geeft zoveel service, dat het het waard is
maar je kan het vast zelf goedkoper doen...



ik zit nu met EF in america, en ik vertrek binnenkort naar huis.. ongepland
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 13:15
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
jet schreef op 09-01-2006 @ 21:52 :
ef geeft zoveel service, dat het het waard is
maar je kan het vast zelf goedkoper doen...



ik zit nu met EF in america, en ik vertrek binnenkort naar huis.. ongepland
waarom dat?


@ TS, in hoeverre kon je je eigen gastgezin/stad kiezen bij EF?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-01-2006, 15:56
Mindfields
Mindfields is offline
Ik zou best willen, maar is een beurs krijgen lastig?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:41
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 10-01-2006 @ 16:56 :
Ik zou best willen, maar is een beurs krijgen lastig?
Algemeen gesproken krijg je geen beurs als je er een jaar tussenuit gaat. Er zijn uitzonderingen mogelijk bij sommige organisaties, zoals YFU, in het geval je ouders het niet kunnen bekostigen.

Als je een heel studieonderdeel (bachelor en/of master) in het buitenland wilt doen is dat volgens mij vanaf studiejaar 2006/2007 mogelijk met behoud van studiefinanciering. Tijdens je studie kun je meestal ook een half of heel jaar in het buitenland studeren en dat wordt via de contracten van de universiteit/hogeschool met die in het buitenland geregeld zodat je in Nederland collegegeld betaalt en bij de uni/hogeschool ingeschreven staat.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:48
Verwijderd
Misschien ff een domme vraag, maar wat is EF
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 17:07
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
arjen9551 schreef op 10-01-2006 @ 17:48 :
Misschien ff een domme vraag, maar wat is EF
Een uitwisselingsorganisatie, net als AFS, YFU en Travel Active.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 19:27
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Neiu schreef op 10-01-2006 @ 17:41 :
Algemeen gesproken krijg je geen beurs als je er een jaar tussenuit gaat. Er zijn uitzonderingen mogelijk bij sommige organisaties, zoals YFU, in het geval je ouders het niet kunnen bekostigen.

Als je een heel studieonderdeel (bachelor en/of master) in het buitenland wilt doen is dat volgens mij vanaf studiejaar 2006/2007 mogelijk met behoud van studiefinanciering. Tijdens je studie kun je meestal ook een half of heel jaar in het buitenland studeren en dat wordt via de contracten van de universiteit/hogeschool met die in het buitenland geregeld zodat je in Nederland collegegeld betaalt en bij de uni/hogeschool ingeschreven staat.
Ga denk ik tijdens mijn studie maar naar het buitenland. Wil namelijk American Studies gaan doen. Dan kost het je namelijk bijna niks; alleen Nederlands collegegeld.

Het liefst zou ik American Studies and Florida Studies in Florida gaan doen, maar da's wel erg duur.. 3 jaar lang in Amerika studeren. 30.000 dollar collegegeld
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 20:30
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 10-01-2006 @ 14:15 :
waarom dat?


@ TS, in hoeverre kon je je eigen gastgezin/stad kiezen bij EF?
ik trek deze school niet meer.. alle meisjes zijn gewoon bitches, en ik kom nergens tussen na 5 maanden proberen en in elke club/sport betrokken te zijn.. dus zwak als ik ben geef ik op

en wat betreft dat kiezen.. je kan regiokeuze doen. america is dan verdeeld in 5 regios, en je kan er 1 opgeven (voor 100 euro ofzo) maar regio 1 is new york en north carolina, ontzettend verschillend, en dat geld voor alle regios. je hebt dus weinig invloed

tenzij je bij een amerikaans gezin wil wonen wat je kent, dat doe ik op dit moment. mn ouders kennen een gezin in new jersey, en zij zijn ook het selectieproces ondergaan enzo, maar alleen maar om mij te krijgen, niet voor anderen.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 10:14
mind_on_hiatus
mind_on_hiatus is offline
Citaat:
Ik had nog wel een vraagje: ik zou in 2007 gaan en ik zou dan een paar maanden 18 zijn (ik kan nog net) en dus een jaar ouder zijn dan klasgenoten. Ik vraag me af of de leerlingen daar over het algemeen volwassen zijn of heel kinderachtig? Misschien een moeilijke vraag, maar ik ben benieuwd of dat een groot verschil met mijzelf zou zijn (misschien zijn ze daar zwaar breezah en kinderlijk?).
Dit is moeilijk te beantwoorden, omdat het natuurlijk niet alleen aan de mensen zelf ligt, maar ook in welke plaats je zit, en of het een grote of kleine stad is. Mijn ervaring is dat er natuurlijk ook wel kinderachtige mensen tussen zitten, maar daar ging ik gewoon niet mee om. Ik heb daar hele leuke mensen ontmoet, die net als ik 17/18 waren en gewoon volwassen voor hun leeftijd. Door hun heb ik ook andere mensen ontmoet enzo, waarvan de meeste ook iets ouder waren. Tja, ik zou het echt niet weten voor je.. je bent niet echt ouder dan de andere leerlingen die senior zijn, die worden in hun laatste jaar namelijk ook 18.

Citaat:
hi! Ik ben laatst bij EF geweet voor informatie over een multi-languageyear. Ik zou dan 3 maanden sydney, 3 maanden barcelona en 3 maanden ecuador doen maar het is echt ontzettend duur dus ik weet nu niet zeker of ik het wil....zou jij zeggen dat de ervaring het geld (alles bij elkaar 14000 euro geloof ik waard is? :eek
Jeetje! Dat is inderdaad even een groot bedrag. Ik heb geloof ik 1/3 hiervan betaald voor 1 land. Maar ja, het ligt aan jezelf of je het waard vindt. Kijk, je kan ook kijken of je zelf het een en ander kunt regelen. Je kan namelijk voor veel minder geld zelf een visa regelen voor Australie, maar dan zou je ook zelf je school en onderdak moeten regelen. Het ligt er maar aan hoeveel moeite/tijd je er in wilt steken. Een organisatie is natuurlijk handig omdat ze zelf veel dingen voor je regelen. Anyways, het lijkt me wel heel gaaf om naar al die verschillende landen te gaan en een beetje cultuur te proeven. Als je het geld ervoor hebt, zou ik het doen. Ik wil zelf ook nog heel veel reizen en naar school in verschillende landen. Als ik er nu het geld voor had, zou ik het zo doen.

Citaat:
In juli vertrek ik voor een jaar naar het buitenland met AFS!
Ik ga zo'n tien maanden verblijven in Nieuw-Zeeland.
Awesome! Nieuw-Zeeland/Australie was een gedeelde eerste keus voor mij met Amerika. Ik denk dat ik na mn studie een jaartje ga backpacken daar met een werkvisum. Maar, hey spannend! Veel succes in juli en have fun
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2006, 11:44
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2006 @ 17:53 :
Het is voor mij, met mijn ervaring met Amerikanen, moeilijk te begrijpen dat mensen dit willen.


Ik wil ook een jaar in het buitenland studeren/ stage lopen

maar echt niet in de VS. Raar volk
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 13:11
HybridTheory
HybridTheory is offline
Ik wil zeker wel naar het buitenland, maar niet naar Amerika.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 13:26
Barry K
Barry K is offline
Ik ga sowieso een semester in het buitenland studeren, misschien ook wel langer maar dat zie ik dan wel.

Ik weet nog niet echt naar welk land ik zou willen.
Amerika / Ijsland / Zweden / Italie / Australie zijn de landen die direct in me opkomen.

Ik heb een jaar geleden de mogelijkheid gehad om met full scholarship (120%) te studeren in Californie maar heb het toen niet gedaan. Had toen meerdere redenen maar de belangrijkste was toch wel dat ik mezelf nog wat jong vond om daar heen te gaan (heb er wel familie maar toch).

Ik zou veel eerder tijdelijk ergens anders gaan studeren, en dat ben ik dan ook zeker van plan. Het is alleen lastig om te kijken waar je naar toe wilt, mede doordat het afwegen van verschillende factoren best lastig is. Goede/hoogaangeschreven school? Leuk land? Kennissen daar? Saai dorp / leuke stad? Uitgaan? etc. etc.

Ik wil natuurlijk wel ergens heen gaan waar het enorm leuk is, maar het is ook zeer belangrijk dat je wel naar een goede school gaat.

Ach ik zie het wel, maar ik vind het leuk om er al wat over te weten, en wat informatie erover door te lezen.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 15:27
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
mind_on_hiatus schreef op 07-01-2006 @ 17:46 :

Ik zat bij jongere en oudere mensen in de klas. Verschillende klassen hebben namelijk mensen van de laatse drie jaar in de klas.. Ik was zeg maar een senior, maar ik had klassen waar ook sophomores and juniors in zaten. Omdat je zelf je klassen kiest en het een beetje een raar systeem met rare regels is.. kun je dus bij zowel oudere als jongere mensen in de klas komen.
Ik begrijp het wel, en zeker ook als je dan weer terug naar je school moet.
Ja, ik bedoel dus ook als ik hier weer terugkom. En daarbij ben ik bang dat ik het ook nooit bij m'n ouders gedan krijg
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 17:25
Verwijderd
Ik kmocht eht doen van mijn ouders na mijn havotijd. Ik had ook al allemaal informatie aangevraagd, ook bij EF overigens, en was al een beetje aan het kijken, en toen sloeg het noodlot toe: een vriend. En toen ben ik dus niet gegaan. En nu baal ik daarvan. ik zou echt doodgraag highschool gedaan hebben. Maar goed, ik denk ook dat ik er eigenlijk nog helemaal niet aan toe was, gezien mijn leeftijd en mijn status van eh, zijn toen. Maar nu ben ik er te laat voor denk ik
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 22:18
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
hm het lijkt me wel een leuke ervaring maar veel te duur

Trouwens met die leeftijden, wij hadden vorig jaar ook een Italiaans meisje van 21 ofzo bij ons op school, en het is toch logisch dat je ouder bent dan hun?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 13:21
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
kiek schreef op 11-01-2006 @ 23:18 :
Trouwens met die leeftijden, wij hadden vorig jaar ook een Italiaans meisje van 21 ofzo bij ons op school, en het is toch logisch dat je ouder bent dan hun?
Hoezo is dat logisch? Het is zo dat Nederlanders meestal na hun middelbare school weggaan, mede door de tweede fase, terwijl bijvoorbeeld Duitsers na hun 9e klas (3e hier ongeveer) weggaan, omdat dat voor hen een breekpunt is. Iedereen zit daar bij elkaar tot dat moment. Als ze weer terug zijn gaan ze verder met de 10e (bovenbouw als het ware). Hetzelfde geldt voor Finnen, Esten en nog veel meer andere Europeanen.
Mede daarom is het ook moeilijk voor uitwisselingsorganisaties om Nederlanders (vaak ook Belgen) te plaatsen, omdat ze vaak geen examenklas mogen doen, maar al wel ouder zijn dan hun klasgenoten daar, laat staan een jaar eerder en al een eindexamen hebben afgerond. Ook daarom de redelijk strikte leeftijdsgrens.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 17:37
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Ik zit nu te twijfelen tussen STS, TravelActive en EF. Is er iemand die een goede reden kan geven welke te kiezen?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 18:16
*Rupsje*
Citaat:
ArtemisQ schreef op 09-01-2006 @ 16:07 :
Doet een vriendin van mij ook, in India. ze heeft een beurs daarvoor (www.uwc.nl ofzo)
Volgens mij is dat niet hetzelfde als wat superduck bedoelt. IB (ik weet ook niet precies waar het voor staat) is een soort internationaal VWO, wij hadden dat als een soort internationale afdeling op school. Dat was voor kinderen wiens ouders voor hun baan steeds om de paar jaar verhuisden naar een ander land.

Ontopic: ik wil ook graag een tijd studeren in het buitenland, maar ik weet nog niet precies waar en wanneer.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2006, 22:09
Verwijderd
Eigenlijk is dat precies hetzelfde United World College idd. Beurzen worden via hen geregeld, er loopt op dit moment een donoractie voor Argentijnen die met UWC ergens heen willen. Weet niet alles precies, maar zou neit zoveel financiele problemen op moeten leveren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 20:57
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Subject schreef op 07-01-2006 @ 23:10 :


Ik had nog wel een vraagje: ik zou in 2007 gaan en ik zou dan een paar maanden 18 zijn (ik kan nog net) en dus een jaar ouder zijn dan klasgenoten. Ik vraag me af of de leerlingen daar over het algemeen volwassen zijn of heel kinderachtig? Misschien een moeilijke vraag, maar ik ben benieuwd of dat een groot verschil met mijzelf zou zijn (misschien zijn ze daar zwaar breezah en kinderlijk?).
ik wil hier dan ook wel even mn visie op geven
ik ben dus 17, word in mei 18. ben na mn vwo gegaan (jaar overgeslagen) en ik vond het verschil wel aanwezig. ik was waarschijnlijk jonger dan de meeste, maar had zoveel meer ervaring! vooral op het gebied van vrijheid/alcohol/uitgaan..
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-01-2006, 09:49
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
jet schreef op 14-01-2006 @ 21:57 :
ik wil hier dan ook wel even mn visie op geven
ik ben dus 17, word in mei 18. ben na mn vwo gegaan (jaar overgeslagen) en ik vond het verschil wel aanwezig. ik was waarschijnlijk jonger dan de meeste, maar had zoveel meer ervaring! vooral op het gebied van vrijheid/alcohol/uitgaan..
Hmm... Ja, dat is nu eigenlijk het enige dat me nog echt in de weg staat.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 12:07
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Subject schreef op 15-01-2006 @ 10:49 :
Hmm... Ja, dat is nu eigenlijk het enige dat me nog echt in de weg staat.
het ligt er maar net aan hoe jij nu je leven indeelt. als jij 4 avonden per week in de kroeg hangt en daar je hele sociale leven leid zal je het wel gaan missen..
anders niet
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 17:46
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Barry K schreef op 11-01-2006 @ 14:26 :
Ik heb een jaar geleden de mogelijkheid gehad om met full scholarship (120%) te studeren in Californie maar heb het toen niet gedaan. Had toen meerdere redenen maar de belangrijkste was toch wel dat ik mezelf nog wat jong vond om daar heen te gaan (heb er wel familie maar toch).
Hoe ben je toen aan die mogelijkheid gekomen?
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 19:17
Barry K
Barry K is offline
Ik kreeg die studiebeurzen aangeboden op basis van mijn sportresultaten.

Heeft eigenlijk iemand concrete ervaring met het feit dat een verblijf in het buitenland het cv 'verbeterd'. Ik verwacht natuurlijk ook wel dat het helpt, maar heeft iemand echt wel is te horen gekregen dat dat de doorslag gaf. Zal dit veelal de doorslag geven bij internationale bedrijven of ook bij bedrijven die zich alleen op Nederland focussen?

Weet iemand verder sites met verschillende ervaringen van studieverblijven in het buitenland? Het lijkt me sowieso interessant om dat eens te lezen, en het zou me misschien ook kunnen helpen meer een keuze te maken.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Barry K schreef op 15-01-2006 @ 20:17 :
Ik kreeg die studiebeurzen aangeboden op basis van mijn sportresultaten.
Welke sportresultaten als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2006, 20:32
Barry K
Barry K is offline
Basketball, en de vechtsporten (Tae Kwon Do en Kombato)
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Barry K schreef op 15-01-2006 @ 20:17 :
Heeft eigenlijk iemand concrete ervaring met het feit dat een verblijf in het buitenland het cv 'verbeterd'.
Mijn vriend heeft een half jaar stage gelopen in het buitenland (voor zijn HBO-studie), en dat heeft hem wel aan zijn huidige baan geholpen (bij een internationaal bedrijf). Maar goed, dat is natuurlijk wel iets anders dan een jaar in het buitenland naar high-school gaan...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:29
Love my boy!
Love my boy! is offline
Als je bijv. in italie een studie wilt gaan volgen, dan moet je al gelijk de 'universiteit' doen, maar is dat veel moeilijker dan een hbo studie hier? En als je de taal nog niet spreekt? Want ik neem aan dat alle lessen dan in italiaans zijn. Al mensen die dit eens gedaan hebben?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:37
Barry K
Barry K is offline
Mij werd het dus afgeraden om een tijdelijk verblijf in Italie te regelen. Het niveau scheen daar te laag te zijn voor mijn studie althans.

Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de universiteiten waar de HES contact mee heeft.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:48
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
Barry K schreef op 16-01-2006 @ 19:37 :
Mij werd het dus afgeraden om een tijdelijk verblijf in Italie te regelen. Het niveau scheen daar te laag te zijn voor mijn studie althans.

Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de universiteiten waar de HES contact mee heeft.
Ahh ja idd..maar wat voor niveau heb jij gedaan dan?
En kan jij de taal al wel spreken?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:54
Barry K
Barry K is offline
Ik studeer een engelstalige variant op bedrijfseconomie, en van daaruit werd gezegd dat het zonde zou zijn om daarheen te gaan. Maar voor andere hbo studies is het misschien wel geschikit?

(ze schenen ook niet al te best dingen te regelen voor studenten uit het buitenland, tenminste dat maakte een kennis van mij vorig jaar mee)

Ik kan wel wat Italiaans, en ik volg op school Spaans (dat wil ook wel wat helpen). Je krijgt daar sowieso een starterscursus italiaans voor buitenlanders. Maar ik zou sowieso al thuis beginnen, anders gaat het erg lastig worden om colleges te volgen.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:59
Love my boy!
Love my boy! is offline
Citaat:
Barry K schreef op 16-01-2006 @ 19:54 :
Ik studeer een engelstalige variant op bedrijfseconomie, en van daaruit werd gezegd dat het zonde zou zijn om daarheen te gaan. Maar voor andere hbo studies is het misschien wel geschikit?

(ze schenen ook niet al te best dingen te regelen voor studenten uit het buitenland, tenminste dat maakte een kennis van mij vorig jaar mee)

Ik kan wel wat Italiaans, en ik volg op school Spaans (dat wil ook wel wat helpen). Je krijgt daar sowieso een starterscursus italiaans voor buitenlanders. Maar ik zou sowieso al thuis beginnen, anders gaat het erg lastig worden om colleges te volgen.
Dankje dankje Ja ik ben idd al bezig met een cursus italiaans hier, maar dat schiet ook niet super op. Ik wou anders een soort studie van Hbo-V in italie volgen, maar het lijkt mij ook erg lastig i.v.m de taal
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:02
Barry K
Barry K is offline
Welke cursus volg je precies? hoe lang ben je al bezig en hoe lang duur deze nog?

Wat zijn de doelstellingen van de cursus? en is dat ook met veel luisteroefeningen, want dat is erg belangrijk vind ik.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 19:04
Love my boy!
Love my boy! is offline
wacht ik moet nu naar italiaanse les Haha!
Het is het 1e jaar nu, niet veel luisteroefeningen. Maar ik heb een vriend in italie, en ik hoor dus regelmatig italiaans

Xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Spoiler: zeer lang verhaal
Scarlet Spider
21 21-09-2012 11:27
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Verhalen & Gedichten Verhaal van een vriend - nog geen titel
Caelis
35 29-07-2003 15:09
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Vrije tijd relschoppers
RoelRietenstoel
82 20-04-2003 14:01
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.