Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 16:51
oeski
Avatar van oeski
oeski is offline
Hoi, ik was een xtje melig en toen schreef ik blije verhaaltje, graag reacties.

Goedenavond iedereen. Hier een notitie van een dag uit mijn leven. Dit is zeker de enige keer dat ik een dag uit mijn leven beschrijf, dus ik hoop dat het een beetje lukt. Vanmorgen werd ik wakker, en zag dat het zachtjes motregende. Niet ideaal weer zou je zeggen, maar ik had het slechter kunnen treffen. Ik wreef mijn ogen uit, en bekeek de wereld eens goed. Er was misschien een grauw randje door de regen, maar voor de rest was het een prachtige dag, dus ik mocht niet klagen. Vogeltjes waren druk in de weer een nestje te bouwen, en ik observeerde het zo’n beetje. Na een tijdje in het miezerige zonnetje te hebben gelegen slenterde ik een beetje rond opzoek naar wat eten, en algauw had ik wat smakelijke bessen gevonden. Ze smaakten erg zoet, en ze stilden ook gelijk mijn dorst. Een perfect ontbijt. Ik vloog een beetje van blaadje naar blaadje om te kijken hoe de andere dieren het maakten. Een lieveheersbeestje begroette me vrolijk, ze had net een nieuw huis vertelde ze. Als ik tijd had mocht ik wel even kijken. Ik zei dat ik alle tijd van de wereld had en samen gingen we op weg. Het was niet ver, dus we kwamen al snel bij het huisje aan. Het was een weggegooid blikje dat door het lieveheersbeestje eigenhandig was opgeknapt en nu als huis diende. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat haar niet na kon doen, en nieuwsgierig liep ik naar binnen. Bij de deur hing een klein belletje dat zachtjes rinkelde als de deur openging. Op de grond had ze een kleedje gelegd, en er was een tafel met een paar gemakkelijke stoelen eromheen. Achterin stond een klein fornuisje met een grote kast ernaast. Ik had wel in de gaten dat ik met een erg creatief lieveheersbeestje te maken had, en bewonderde haar spullen. Het meeste was zelfgemaakt, maar ze had ook wel hulp gehad van haar broer verklaarde ze. Ik zei dat ik maar weer eens ging en bedankte haar voor haar gastvrijheid. Maar ze wilde me niet laten gaan voordat ik één van haar zelfgebakken koekjes meenam. Ik pakte dus een koekje dat heerlijk rook, en liep ermee naar buiten. Knabbelend aan het heerlijke koekje ging ik verder op ontdekkingsreis. Ik vloog zo’n beetje heen en weer totdat ik opeens de regenboog zag. In eerste instantie had ik niet in de gaten wat het was, maar een sprinkhaan vertelde me hoe het heette. Al die kleurtjes fascineerden mij, en ik vroeg mij af hoe hij er van dichtbij zou uitzien. Nieuwsgierig vloog ik er dus heen, maar ik kwam maar niet dichterbij. Verbaasd vroeg ik aan een rups waarom ik de regenboog niet kon bereiken. Het was een erg slimme rups want hij vertelde dat er onder aan de regenboog een pot met goud stond, maar omdat iedereen die wilde hebben was de regenboog op de vlucht. Zonder die pot goud zou de regenboog namelijk niet meer bestaan. Ik had toch wel een beetje medelijden gekregen met de regenboog, dus ik besloot hem maar niet meer achterna te gaan. Ik vloog weer eens verder en zag dat de regenboog al erg ver was gevlucht want ik zag hem niet meer. Het was trouwens ook opgehouden met regenen, dus ik kon verder vliegen zonder steeds de regen uit mijn ogen te wrijven. Ik ging op een grote gele bloem zitten, die heerlijk naar zoete nectar rook. Een bij rook het ook en kwam op de bloem afgestormd. Haastig sprong ik opzij, anders was hij nog tegen me aangeknald. ‘Excuses,’ zei hij. De bij had een brilletje op en was best wel dik. Hij vertelde me dat hij er opuit was gestuurd om honing te halen omdat hij het minste honing van iedereen had verzameld, en nu de schade moest inhalen. Maar op de een of andere manier kon hij niet veel zien, omdat hij steeds gele vlekken voor zijn ogen zag. ‘Het zal de zon wel zijn,’ mompelde hij. Maar ik pakte zijn bril van zijn neus, en zag dat er allemaal gele nectar op zat gekleefd. Ik poetste het schoon en zette het weer terug op zijn neus. De bij was me reuze dankbaar omdat hij nu weer goed kon zien en gaf me als beloning één van zijn gele strepen. Hij vertelde me dat een bij eigenlijk ook helemaal zwart was, en dat je door allemaal tests gele strepen kon verdienen. Aangezien ik hem zo goed had geholpen had ik er ook één verdiend. Dankbaar nam ik de streep in ontvangst en ging ik weer verder. Ik voelde me nu ook best wel kleurrijk net zoals alle vlinders die rondvlogen. Er zoefde er één net langs mijn oren en landde op een paarse bloem. Hij zag er best wel verdrietig uit, en ik landde naast hem. ‘Zeg wat scheelt er?’ vroeg ik. ‘Het is niets,’ antwoordde de vlinder. Maar ik zag dat er wel degelijk iets aan de hand was. Ik vroeg het nog een keer en deze keer stortte hij zijn hart bij me uit. Hij vertelde me dat hij deze dag helemaal niet leuk vond omdat hij nog niks had meegemaakt, terwijl alle andere vlinders al zoveel hadden beleefd. Zij hadden al allemaal avonturen beleefd terwijl hij nog niks heldhaftigs had gedaan. ‘Je maakt altijd wel iets mee!’ riep ik uit. Ik legde uit dat je niet een avontuur hoefde te beleven om iets leuks mee te maken. En ik vertelde over het creatieve lieveheersbeestje, over de wijze sprinkhaan, over de slimme rups en de bijziende bij. ‘En dat is niet alles!’ besloot ik mijn verhaal. ‘Ik heb ook nog een hele mooie vlinder ontmoet!’ Ik keek hem glimlachend aan. ‘En ik heb jou ontmoet!’ zei hij alweer wat blijer. ‘Juist, dat bedoel ik.’ antwoordde ik. ‘Leuke dingen gebeuren zomaar, trek erop uit en je ontmoet vast meer aardige personen!’ De vlinder was alweer een stuk opgebeurd en gaf als dank één van zijn stippen aan mij. Nu had ik dus een gele streep en een stip, waar ik dolgelukkig mee rond vloog. Maar natuurlijk komt er aan elke dag een einde, zo ook aan deze leuke dag. Ik vloog rond totdat ik een geschikt blad vond voor de nacht. Het was een prachtige dag geweest. Ik had vriendschap gesloten met een lieveheersbeestje, een sprinkhaan, een rups een bij, en een vlinder! Zoveel nieuwe vrienden op één dag, wat een geluk heb ik toch! Mijn tip is nu ook: Maak van elke dag een feest, ook al denk je aan het begin dat er een grauw randje omheen zit, meestal klaart het wel weer op!

Vele groeten,

Een eendagsvlieg.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2002, 17:03
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 18:26
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
vin er niet zo heel veel aan
veel te zoetsappig enzow

einde wel leuk bedacht
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 10:01
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Cool!!! Ja wel zoetsappig, maar daarom niet minder leuk ofsow.
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Verhalen & Gedichten mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje
Verwijderd
15 17-05-2003 22:55
Verhalen & Gedichten [verhaal] Loverboy (asjelieft snel reageren...)
Freakgrrl
4 17-10-2002 13:03
ARTistiek [oud onzin verhaal] Het Verhaal
DarkCat
3 16-08-2002 17:58
Verhalen & Gedichten m'n eerste verhaal naar aanleiding van een opdracht op school:
ekki
10 22-02-2002 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.