Oud 21-04-2018, 08:00
DeaMagna
Avatar van DeaMagna
DeaMagna is offline
Hoi!

Ik zal even wat achtergrondinformatie geven voor ik mijn daadwerkelijke vraag stel. Ik ben een atheneum 4-leerlinge die de hele onderbouw gymnasium heeft gedaan, maar die ervoor heeft gekozen geen Grieks of Latijn te kiezen omdat ik door twee slechte docenten in de 3e klas niets meer van de klassieke talen snapte.

Nu ga ik alsnog Grieks weer oppakken na driekwart jaar. Dat is op zich al een uitdaging, maar waar ik me meer zorgen om maak is aardrijkskunde. Ik heb op dit moment geen extra vakken (N&G met Frans als MVT, natuurkunde als profielvak en aardrijkskunde als examenvak), maar als ik Grieks op ga pakken zou Frans mijn extra vak worden, en ik weet niet of ik het zie zitten om een vak erbij te hebben, in plaats van aardrijkskunde in te wisselen voor Grieks en hetzelfde aantal vakken te hebben als ik nu heb. Aan de ene kant hoef ik niet zo veel met aardrijkskunde, maar aan de andere kant, als Grieks straks moeilijker wordt weet ik niet of ik het daarmee tot en met de zesde klas ga halen, en als ik aardrijkskunde laat vallen kan ik echt niet meer terug zodra mijn keuze definitief is.

Vandaar dus mijn vraag: hoe zijn Grieks en aardrijkskunde in de 5e en 6e klas? Is het veel meer dan in de onderbouw en de 4e of red ik het wel als ik gewoon goed mijn best blijf doen (en hoef ik mezelf dus niet dat extra vak aan te doen)?

Groetjes,
Gerjanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2018, 08:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik vond persoonlijk aardrijkskunde in de bovenbouw wel meevallen. Grieks kan ik niet over oordelen. Wat sta je nu voor ak en vind je het moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2018, 08:22
DeaMagna
Avatar van DeaMagna
DeaMagna is offline
Citaat:
Ik vond persoonlijk aardrijkskunde in de bovenbouw wel meevallen. Grieks kan ik niet over oordelen. Wat sta je nu voor ak en vind je het moeilijk?
Na een klein uitschietertje in de laatste toetsweek sta ik een 6,1 voor aardrijkskunde. Gemiddeld zit ik met toetsen rond de 7. Extreem moeilijk vind ik het niet, en de inzichtvragen heb ik over het algemeen wel goed (het zit hem meestal in het leerwerk, hehe), dus over aardrijkskunde maak ik me niet heel veel zorgen en als Grieks heel veel gaat worden de komende twee jaar hou ik aardrijkskunde ook maar gewoon voor de zekerheid, dat is de moeite niet.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2018, 09:58
Verwijderd
Grieks is leuk maar wel veel. Het is gewoon niet een vak dat je er even bij doet. Niet per definitie moeilijk overigens maar gewoon wel een redelijke workload.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.