Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2007, 15:26
appeltjeeitje
Avatar van appeltjeeitje
appeltjeeitje is offline
Heeft iemand nog leuke idëen om iets voor je ratten in mekaar te knutselen ? enwat vinden ratjes lekker en wat mogen ze hebben? bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2007, 20:03
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Mijn moeder gaf de ratten vroeger elke avond een klein stukje kaas. Ze deed dan de deksel open en dan zatten ze alle 5 op het randje om een stukje kaas te pakken. Daar waren ze echt verzot op. En in de zomer de sap van de watermeloen bewaren en in hun drinkflesje stoppen. Vinden ze ook heerlijk.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 22:19
Verwijderd
Ratten zijn volgens mij vaak gek op van die bananechips. En ratten zijn ook gek op mensen die geen overbodige smilies gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 22:22
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
En ratten zijn ook gek op mensen die geen overbodige smilies gebruiken.
Daarin ga ik met ze mee.

Zeg, dat watermeloensap, kan je dat ook bij een hamster/vogel doen?
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2007, 15:07
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Citaat:
Daarin ga ik met ze mee.

Zeg, dat watermeloensap, kan je dat ook bij een hamster/vogel doen?
Geen idee, er zijn nu geen watermeloenen, maar ik zal het wel eens testen met mijn vogels in de zomer. Voor de rest zou het niet kwaad kunnen met een hamster.

Stukjes ander vers fruit zou ook wel kunnen. Zoals lekkere aardbeien ( eigen tuin) of stukjes sla goed gewassen etc.

Alle stukjes fruit en fruit sap kun je volgens mij wel gebruiken mits goed gewassen.
Wel merk ik dat mijn vogels verschillende smaken hebben de ene vind appel lekker terwijl de ander de hele appel niet wil aanraken.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 09:22
Verwijderd
maak een hangmat van een oud shirt, vinden ze heerlijk om in te liggen. verder brede touwen spannen als de kooi groot genoeg is, maak een huisje van oude tissuedozen, is ook makkelijk te vervangen en gooi voor de afwisseling wat van dat fizzlespul in de kooi, kunnen ze nestjes bouwen. have fun!

je kunt trouwens beter geen plastic huisjes nemen (daar gaan ze soms van knagen) en zeker geen loopradjes erin doen.

verder eten ratten gewoon alles. ik gaf ze vaak druiven, waren ze lang mee bezig om open te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 11:54
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
ik gaf ze vaak druiven, waren ze lang mee bezig om open te maken.
Wel pitloze druiven!
In de pit zelf zit een stof die voor veel dieren schadelijk is.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Wel pitloze druiven!
In de pit zelf zit een stof die voor veel dieren schadelijk is.
ik ben zelf al te lui om om de pitten heen te eten, dus ik heb nooit druiven met pit
Met citaat reageren
Oud 24-11-2007, 22:07
finkelstien
finkelstien is offline
wat ik vaak doe/deed :

walnoot in schil, klein beetje kraken dan kunnen ze de inhoud zelf opvissen.

Ei in schaal geven, heel klein stukje indeuken. Als het de interesse van je rat niet meer heeft dan kun je het weer wegnemen uit de kooi.

mijn mama geeft ze elke dag graantjes uit de muesli, ze hangen elke ochtend om acht uur al aan de tralies net zolang totdat ze ze wat geeft

in plaats van voer in een bakje het voer vermengen met je bodemmateriaal ( gaaf als je een schone kooi hebt! ) dan moeten ze zelf hun voer bij elkaar scharrelen.

Klein kartonnen doosje vullen met het voer, dan moeten ze het zelf openknagen om wat te eten te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 10:01
Mara
Mara is offline
Ei hardkoken, een heel klein gaatje in de buitenkant maken. Ze gaan 'm dan zelf pellen en opeten
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 16:33
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik geef ze altijd 's ochtendsvroeg Brinta aangelengd met water (ipv melk!) en de yoghurtsnoepjes vallen ontzettend in de smaak
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 17:19
Lieved
Avatar van Lieved
Lieved is offline
Wat mijn ratjes echt geweldig vonden is een zelfgemaakt hangmatje (wel voor ieder een anders komt er ruzie) je pakt een vierkant stukje stof en aan elk uiteinde bevestig je een stukje touw, wel dik genoeg anders is het binnen een paar dagen kapot. De draden bevestig je aan de bovenste tralies van de kooi en je hebt een comfortabel ligbed, mijn ratjes konden hier uren in liggen te slapen
__________________
als ik hier iets zeg dan ben ik me waarschijnlijk aan het vervelen
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 08:04
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Ei hardkoken, een heel klein gaatje in de buitenkant maken. Ze gaan 'm dan zelf pellen en opeten
Een heel ei?

Bij mij zijn ze gek op gedroogde broodkorsten en uiteraard ook de standaard knaagdierensnoepjes. Ze krijgen vaak ook wel restjes groente. Het meeste vinden ze wel lekker, maar van tomaat raakten ze aan de diarree. Dat was niet voor herhaling vatbaar.

Verder wat oude t-shirts in stukken knippen en zoals gezegd een hangmat maken en de rest gewoon los door het hok verspreiden. Ze vinden het ook erg leuk als ze wat kunnen klimmen, dus probeer een aantal verdiepingen in het hok te maken. Bij mij staan er overigens wel wat dingen van plastic in, maar ze hebben er nog nooit aan geknaagd.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 15:53
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Wat mijn ratjes echt geweldig vonden is een zelfgemaakt hangmatje (wel voor ieder een anders komt er ruzie) je pakt een vierkant stukje stof en aan elk uiteinde bevestig je een stukje touw, wel dik genoeg anders is het binnen een paar dagen kapot. De draden bevestig je aan de bovenste tralies van de kooi en je hebt een comfortabel ligbed, mijn ratjes konden hier uren in liggen te slapen
Ze vinden hangmatjes idd wel relaxt Het heeft alleen geen zin om er een te kopen (wat ik dus heb gedaan...) Want na een week hadden ze het al kapot geknaagd en dat is gewoon zonde van je geld
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 15:56
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Ze vinden hangmatjes idd wel relaxt Het heeft alleen geen zin om er een te kopen (wat ik dus heb gedaan...) Want na een week hadden ze het al kapot geknaagd en dat is gewoon zonde van je geld
Gewoon zelf creatief zijn, deed ik ook altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 21:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
Een heel ei?
Ja Nu moet ik zeggen dat ik dus ook 3 a 4 ratten had altijd. En niet te vaak natuurlijk, voor soms kan het prima.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 11:02
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Citaat:
Ja Nu moet ik zeggen dat ik dus ook 3 a 4 ratten had altijd. En niet te vaak natuurlijk, voor soms kan het prima.
Ik vroeg me hetzelfde af eigenlijk... Raken ze er niet van aan de diaree?
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 11:57
finkelstien
finkelstien is offline
nee. de mijne niet iig, en ik heb er twee.zijn ze uitgespeeld/gegeten dan haal ik het ei weg.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2007, 15:45
Mara
Mara is offline
Nee, ze raken er niet van aan de diarree Tenminste, die van mij niet
Met citaat reageren
Oud 15-12-2007, 17:58
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
De ratten van de dierenopvang hadden een valkparkiet uit de lucht gevist en aangevreten. Sindsdien vind ik het niet zulke leuke, schattige beestjes meer...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 19:13
baboon
Avatar van baboon
baboon is offline
Tja, het blijven roofdieren he. Mijn ratten hebben ook wel eens een vogel vermoord.

Ook leuk: een hele wcrol ophangen, eerste velletje los laten hangen, dan trekken ze 'm heel de kooi door, zijn ze uren zoet mee
__________________
~ I want something good to die for, to make it beautiful to live ~
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 10:57
menniej
menniej is offline
Oud telefoonboek ook!

Ik zag dat iemand zei dat ze regelmatig brinta aanmaakt voor ze met water. Dat is inderdaad erg in trek bij ratten. Maar let er goed op dat je het met water aanmaakt! Ze mogen namelijk geen melk.

Wat ook een idee is, voor de zomer dan wel meer. ijsklontjes met stuk meloen erin, dat vinden ze ook erg spannend.
__________________
Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Algemeen overlijdens topic
murwari
255 15-07-2015 09:24
Flora & Fauna Het verlies van je huisdier
SoMeBoDy
16 18-05-2006 11:56
Flora & Fauna Speeltjes voor ratjes
pussinboots
29 04-05-2005 18:29
Flora & Fauna Magere rat met lange nagels
Ertensoep
4 13-04-2004 17:26
Flora & Fauna wat mag een rat wel eten en wat niet?
aapje
50 22-12-2003 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.