Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2013, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het is weer herfst en daarbij hoort weer herfst-eten. Denk aan pompoen, appels en (stoof) peren van Nederlandse bodem, kastanjes, paddestoelen. De tijd van appelmoes, stoofpeertjes, pompoensoep en stoofpotjes.

Houd jij van dit soort gerechten? Welke dingen maak je wel eens zelf en heb je daarvoor dan een speciaal recept? Eet je in de herfst andere dingen dan in de rest van het jaar of ben je iemand die het hele jaar door eet waar je op dat moment zin in hebt ongeacht of het daar de tijd van het jaar voor is?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2013, 16:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
TS begint Ik houd wel van de herfstt (als het eenmaal zo ver is, anders moet het nog zo lang mogelijk zomer blijven ). Ik ben iemand die probeert om zoveel mogelijk met de seizoenen te eten. Ik vind het niet nodig dat groente en fruit de hele wereld over vliegt en ik wil daar dus ook niet extra voor betalen (dingen die hier helemaal niet groeien natuurlijk uitgezonderd). Ik heb als bijbaantje appels en peren geplukt dus daar ben ik wel redelijk in thuis. Ik eet graag verse Hollandse appels als Elstar en Jonagold en houd ook erg van Doyenne du Comice peren. Vandaag heb ik weer stoofperen gemaakt, ook erg lekker. Eigenlijk heb ik geen vast recept maar doe ik altijd maar wat. Ik haal wel het klokhuis eruit want dat vind ik onhandig eten en ik doe er veel kaneel in en geen wijn (alcohol).

Pompoen ben ik pas de laatste jaren gaan uitproberen en gaan waarderen. Ik houd erg van pompoensoep en probeer graag nieuwe recepten uit. Laatst heb ik pompoensoep gemaakt met geroosterde flespompoen, beviel erg goed omdat je die makkelijk kan kopen (in veel Turkse en Marokkaanse winkels te koop) en omdat je hem roostert in de oven kan je hem zo uitlepelen en hoef je hem niet te schillen. Ik heb ook een keer pasta gemaakt met pompoen maar muffins wil ik ook nog een keer maken (maar ik ben niet zo goed in bakken )

Kastanjes heb ik nog nooit gegeten maar zou ik wel nog graag een keer willen proberen. Paddenstoelen eet ik graag en eigenlijk wel het hele jaar door dus niet speciaal in de herfst.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 18:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb gisteren pompoensoep gemaakt, hij was erg lekker! Hier:



Ik houd erg van koken, en ga in de herfst dan ook helemaal los Dit jaar heb ik al een aantal potten appelmoes (appels uit eigen tuin, dus dan heb je veel appelmoes), stoofperen, vlierbessen-appeljam en pompoensoep gemaakt. Ook heb ik drie weken terug een shitload aan hazelnoten geraapt, die deze week nog worden verwerkt in koekjes. Helaas hebben we geen tamme kastanjes in de buurt, dus kastanjes zitten er niet in, dit jaar.

Pumpkinpie staat nog op de planning voor dit jaar, maar daar moet ik eerst nog even een goed recept van vinden.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 22:15
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat kun je doen met tamme kastanjes?

Ik eet wel groente en fruit van het seizoen, maar doe er weinig speciaals mee. Stoven is niet aan mij besteed en zelf appelmoes maken heb ik nog nooit gedaan. De herfst is voor mij wel de tijd om de omschakeling te maken van salades naar stamppotten en zo.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 12:34
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Tamme kastanjes vind ik gepoft het lekkerst, maar als je er puree van maakt (koken met melk en vanillesuiker), is het erg lekker als dessert met slagroom en vanille-ijs.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 16:23
Verwijderd
Mijn ouders hadden kastanjes gepoft zonder mij Ik was zo laat terug (13u, wat is dat nou voor een tijdstip om kastanjes te poffen dan )

Maar er zijn er nog:




Een uur na de vorige raapronde (we gritselen de lege bolsters weg):



En ik hou van verse walnoten, lekker bitter met vel <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Herfst met een vleugje Oostenrijk
NadeHAVO
4 05-11-2012 10:40
Verhalen & Gedichten Heerlijk Herfst
Valentijn
0 27-08-2005 04:43
Verhalen & Gedichten Ik ervaar de kleuren van de herfst door de ogen van een ander.
giftig kevertje
20 13-11-2004 16:48
Verhalen & Gedichten Het is weer herfst... en... Love the authum
Gothic
5 31-10-2001 17:47
Verhalen & Gedichten Herfst (heel vaag, neem de tijd)
Secreet
3 08-10-2001 15:51
Verhalen & Gedichten De Herfst (sfeer en symbolisch)
Anne
4 07-10-2001 09:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.