Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2004, 20:11
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoi allemaal,

volgend jaar ga ik aan de studie MWD (maatschappelijk werk en dienstverlening) in Amsterdam beginnen. Volgens mn ma krijg je nu geen lijst meer met welke boeken je moet kopen e.d.
Mijn vraag aan iedereen die het eerste jaar, van wat voor n studie dan ook, al is gepassseerd: hoe kwam je erachter welke boeken je nodig hebt, en waar heb je ze gekocht? Je wordt dus niet door de HvA (of any other school) op de hoogte gesteld?
mensen die aan dezelfde studie bezig zijn als waar ik aan ga beginnen, welke boeken hadden jullie? ISBN nummers maybe? of hoe heb je het geregeld.

liefs, wen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 20:14
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Meestal wordt een boekenlijst toegestuurd of het staat op Blackboard/internet, of het wordt verteld in de les. Maak je geen zorgen, niemand vindt het erg als je je boeken niet meeneemt de eerste les
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:17
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Bij mij was het zo, dat je bij de universiteitsboekhandel een lijst ziet ophangen welke boeken je moet hebben (en ook hoe duur ze zijn). Ga eens naar de site van de school die die studie aanbiedt, en misschien vind je daar wel ergens een (e-mail-)adres van een boekhandel.

Edit: O ja, dat was ik nog vergeten: in de blokboeken die je krijgt, staat een lijst met alle boeken die je nodig hebt.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:27
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
YPrue schreef op 06-07-2004 @ 21:17 :
Bij mij was het zo, dat je bij de universiteitsboekhandel een lijst ziet ophangen welke boeken je moet hebben (en ook hoe duur ze zijn). Ga eens naar de site van de school die die studie aanbiedt, en misschien vind je daar wel ergens een (e-mail-)adres van een boekhandel.
Zo gaat dat bij mij ook, maar gaat dat op een HBO niet anders?
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:28
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 06-07-2004 @ 21:27 :
Zo gaat dat bij mij ook, maar gaat dat op een HBO niet anders?
Toen ik nog op het HBO zat kreeg ik een boekenlijst toegestuurd, en anders werd het wel gezegd in de les welk boek je nodig had.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik krijg in de loop van deze week me boekenlijst..
ik sta ingeschreven voor MWD in Breda, maar dat is samen (sph,mwd en cmv) Social Work geworden in Breda en Den Bosch
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
oke, ik maak me ook niet echt zorgen ofzo, maar ik vind het gewoon nogal vaag... hopelijk krijg ik ook gewoon een boekenlijst toegestuurd.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:45
Verwijderd
Ik heb nog nooit geen boekenlijst gekregen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2004 @ 22:45 :
Ik heb nog nooit geen boekenlijst gekregen.
dus gewoon altijd wel?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:21
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 06-07-2004 @ 23:00 :
dus gewoon altijd wel?
(= Leonoor)

idd

Meestal over de post en anders tijdens de introductie.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:24
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Heb je niet een telefoonnummer/mailadres van een secretariaat, of een opleidingscoordinator ofzo? Die kunnen je vast wel vertellen hoe het bij die opleiding in zn werk gaat...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:58
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik krijg hem tegelijk met informatie over de introductie dagen en met het bedrag dat je moet gaan betalen etc. Heb jij dat al wel gehad (wat je moet betalen, bla bla) anders zal het ook wel daar bij zitten denk ik?

Kun je ook niet naar iemand mailen?! Toen ik mijn brieven kreeg uit Breda, stond er meteen een e-mail adres bij...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:13
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Studiegids
en de docent vertelt het ook wel tijdens de eerste bijeenkomst
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:14
Verwijderd
omg

studiegids, faculteitsboekhandel, studievereniging, opleidingscoördinator, internetsite
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:29
Verwijderd
Ik krijg nog altijd een boekenlijst.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:08
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 07-07-2004 @ 10:58 :
Ik krijg hem tegelijk met informatie over de introductie dagen en met het bedrag dat je moet gaan betalen etc. Heb jij dat al wel gehad (wat je moet betalen, bla bla) anders zal het ook wel daar bij zitten denk ik?

Kun je ook niet naar iemand mailen?! Toen ik mijn brieven kreeg uit Breda, stond er meteen een e-mail adres bij...
ik weet wat ik moet betalen, maar over de introductiedagen is nog bijna niks verteld, alleen dat het in de laatste week van augustus zou plaatsvinden en verdere informatie nog zou volgen.
Er staat iig nog niks over de boeken die ik nodig heb. xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 13:14 :
omg

studiegids, faculteitsboekhandel, studievereniging, opleidingscoördinator, internetsite
als ik iets niet weet mag ik toch ook wel gewoon een vraag stellen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-07-2004 @ 14:09 :
als ik iets niet weet mag ik toch ook wel gewoon een vraag stellen.
't staat op het hbo voor zo ver ik weet overigens nooit in de studiegids en/of op internet (ik heb het iig nog niet meegemaakt), een faculteitsboekhandel bestaat niet (er zijn geen faculteiten), hoe het met studievereniging zit weet ik niet. Opleidingscoördinator bellen kan natuurlijk altijd, maar als je er nog niet zit is het vaak lastig om er achter te komen wie dat is, kun je de hogeschool bellen, maar mijn ervaring is dat je dan meestal een reactie krijgt als 'komt vanzelf goed, gewoon afwachten' en dan weet je dus nog niks.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2004, 14:11
Verwijderd
Overigens; voor veel opleidingen zijn de nieuwe boekenlijsten nu pas net klaar, vergeet dat niet. Je moet volgens mij voor 1 augustus alle formulieren in gestuurd hebben (toch?) dan krijg je tegen die tijd ook echt je lijst wel. Ze maken er echt geen geheim van hoor, van die boeken

En @ Leonoor; Hoezo geen faculteiten? (heb ik namelijk wel)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 07-07-2004 @ 15:11 :
Overigens; voor veel opleidingen zijn de nieuwe boekenlijsten nu pas net klaar
Die van ons zijn nog niet eens klaar.

We hebben wel clusters (komt vast min of meer op hetzelfde neer, maar goed), maar een faculteitsboekhandel is er niet of ze moeten Donner zo willen noemen, dan wel.

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-07-2004 @ 14:09 :
als ik iets niet weet mag ik toch ook wel gewoon een vraag stellen.
Lijkt me dat je als HBO-'student' die 'volwassen' geacht wordt te zijn, wel aan je boeken kunt komen zonder dat op een scholierenforum te hoeven vragen.

En de communicatie vanuit die HBO zo brak is als Leonoor in de kleine lettertjes aangeeft, dan heb je de verkeerde opleiding gekozen. Een beetje service mag je toch wel verwachten.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:20
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 15:17 :
Lijkt me dat je als HBO-'student' die 'volwassen' geacht wordt te zijn, wel aan je boeken kunt komen zonder dat op een scholierenforum te hoeven vragen.

En de communicatie vanuit die HBO zo brak is als Leonoor in de kleine lettertjes aangeeft, dan heb je de verkeerde opleiding gekozen. Een beetje service mag je toch wel verwachten.
1. ze is net klaar met de havo/vwo. Wat denk je zelf? Je bent niet van de ene dag op de andere zelfstandig en op HBO-niveau.

2. nou, dan kun je maar beter helemaal niet naar het hbo..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 14:48
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik zag net iemand studiegidsen aangeven. Die zijn vaak nog niet compleet wat de boekenlijsten betreft, dus daar moet je niet 100% van uitgaan.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 07-07-2004 @ 15:20 :
2. nou, dan kun je maar beter helemaal niet naar het hbo..
De service is prima, je krijgt je boekenlijst over het algemeen thuis gestuurd met alles d'r op, je hoeft zelf verder weinig dingen uit te zoeken (wat je op de universiteit wel moet). Je moet alleen ff geduld hebben tot die lijsten klaar zijn en ze ze opsturen/uitdelen.

Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 15:17 :
Lijkt me dat je als HBO-'student' die 'volwassen' geacht wordt te zijn, wel aan je boeken kunt komen zonder dat op een scholierenforum te hoeven vragen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heet dit forum 'school & studie'. En ik vind het niet bepaald volwassen om als meerderejaars student zo tegen iemand te doen die nog geen 'student' is (want idd, ze is net klaar met school).

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 15:08.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:41
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-07-2004 @ 16:06 :
De service is prima, je krijgt je boekenlijst over het algemeen thuis gestuurd met alles d'r op, je hoeft zelf verder weinig dingen uit te zoeken (wat je op de universiteit wel moet). Je moet alleen ff geduld hebben tot die lijsten klaar zijn en ze ze opsturen/uitdelen.
Zo bedoelde ik het niet Maar never mind..

Ik krijg altijd een boekenlijst opgestuurd. Eigenlijk telkens dezelfde.... Maar ja Gewoon afwachten, als je niets krijgt kun je altijd nog bellen. Zo'n gigantisch probleem is het nou ook weer niet hoor! Geloof dat meer dan de lessen bij mij zonder boek is, alles gaat met dictaten.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 07-07-2004 @ 16:41 :
Zo bedoelde ik het niet Maar never mind..
Ik snap hem 'al'. Maar de service blijft beter dan op de universiteit.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:57
mylene
mylene is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 07-07-2004 @ 14:09 :
als ik iets niet weet mag ik toch ook wel gewoon een vraag stellen.
Hey,

ik zit ook op de HVA, ze zijn daar erg laat met informatie doorgeven...en de boekenlijst krijg je dus nog gewoon thuisgestuurd...(al zou ik als ik jou was nie alle boeken kopen want de helft gebruik je niet...je kan ze beter per blok kopen)

mocht je nog vragen hebben...pm me dan maar...

groetjes mylene
__________________
weet je wel dat niemand...mn leven zo zinvol maakt...ik hou van mn lieffie
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:55
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
En je kan altijd nog gewoon de telefoon pakken.....
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-07-2004 @ 15:17 :
Lijkt me dat je als HBO-'student' die 'volwassen' geacht wordt te zijn, wel aan je boeken kunt komen zonder dat op een scholierenforum te hoeven vragen.

En de communicatie vanuit die HBO zo brak is als Leonoor in de kleine lettertjes aangeeft, dan heb je de verkeerde opleiding gekozen. Een beetje service mag je toch wel verwachten.
doe ff normaal please.
ik heb de havo afgerond, op de havo krijg je echt geen voorlichting over wat ze op de hbo van je verwachten wat betreft het bij elkaar krijgen van je boeken. Ik mag toch wel gewoon weten of dat op een site staat? of dat we, net als op de havo gewoon een boekenlijst krijgen (wat dus zo blijkt te zijn).
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 07-07-2004 @ 21:55 :
En je kan altijd nog gewoon de telefoon pakken.....
ja, of het gewoon even vragen op internet... ik weet heus wel wat de mogelijkheden zijn om erachter te komen, maar aangezien ik toch leuk aan het forummen was, en ik vlak daarvoor met mn moeder het hierover had gehad, dacht ik dat het geen kwaad kon het hier ff te vragen.... maar blijkbaar zijn er mensen die daar problemen mee hebben...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
mylene schreef op 07-07-2004 @ 17:57 :
Hey,

ik zit ook op de HVA, ze zijn daar erg laat met informatie doorgeven...en de boekenlijst krijg je dus nog gewoon thuisgestuurd...(al zou ik als ik jou was nie alle boeken kopen want de helft gebruik je niet...je kan ze beter per blok kopen)

mocht je nog vragen hebben...pm me dan maar...

groetjes mylene
dankje
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 21:05
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 08-07-2004 @ 18:12 :
ja, of het gewoon even vragen op internet... ik weet heus wel wat de mogelijkheden zijn om erachter te komen, maar aangezien ik toch leuk aan het forummen was, en ik vlak daarvoor met mn moeder het hierover had gehad, dacht ik dat het geen kwaad kon het hier ff te vragen.... maar blijkbaar zijn er mensen die daar problemen mee hebben...
Sorry, was niet bedoelt als afkammen
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 18:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 08-07-2004 @ 22:05 :
Sorry, was niet bedoelt als afkammen
niet? zo kwam het wel over... (misschien ook door de reactie(s) van nare man. srry dan iig dat ik het zo opvatte. x
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 20:37
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 09-07-2004 @ 19:36 :
niet? zo kwam het wel over... (misschien ook door de reactie(s) van nare man. srry dan iig dat ik het zo opvatte. x
Ach, maar dat is de leeftijd van nare man. Hij kan het niet meer hebben, al die jonge 'coming students'.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:23
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sir_Cramlek schreef op 09-07-2004 @ 21:37 :
Ach, maar dat is de leeftijd van nare man. Hij kan het niet meer hebben, al die jonge 'coming students'.
hmm... nou ik ga het hem maar vergeven denk
was zelf btje chagerijnig afgelopen dagen. xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 09:49
Verwijderd
ik ga zelf volgend jar eerste jaar HvU doen, en heb gister een enveloppe vol met info gekregen. boekenlijst, openingstijden mediatheek, noem maar op. ik denk dat jij ook wel zo iets zal krijgen.
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.