Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2014, 12:47
Apple1996
Avatar van Apple1996
Apple1996 is offline
Hallo Scholieren!

Af en toe post ik wat berichtjes om anderen wat tips te geven, maar als het op jezelf uitkomt dan is het toch altijd wat lastiger.

Nu wil graag jullie verhaal met mij delen, Ik ben nooit een jongen geweest die veel uit is geweest en nog steeds weinig uitgaat. Hierdoor ben ik best wel veel sociale contacten verloren wat me eerst niet veel deed, maar nu eigenlijk wel.

Op de middelbare had ik best wel veel vrienden, maar sinds ik naar het MBO ben gegaan is dat helemaal weggezakt. (ik denk ook dat dat door mijn opleiding komt) Zit namelijk bij veel meiden op de opleiding. Hierdoor ga ik nu veel met meiden om en ben ik gewoon bijna iedereen van het dagelijks leven kwijt geraakt. Omdat ik een heel druk jaar achter de rug heb had ik geen tijd om er over na te denken, maar nu ik vakantie heb kan ik gewoon merken dat ik heel weinig te doen heb en behoefte heb om iets met vrienden te doen. Ik heb wel vrienden en goede! Maar die wonen echt minstens 1,5 met de trein vanaf mij, En die gaan natuurlijk ook op vakantie,

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik me vaak best wel alleen voel en daardoor ook onzeker wordt!

Herkennen mensen dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2014, 15:55
Barca1
Avatar van Barca1
Barca1 is offline
Ik zit volgend jaar met allemaal jongens in de klas, dus ik wil best met je ruilen hoor!

Maar je hoeft niet per sé uit te gaan, om nieuwe mensen te leren kennen? Heb je ergens een baantje? Daar kan je ook met collega's bevriend raken? Die zullen vaak ook dichterbij wonen, dan die 1,5 uur die jezelf noemde.

Je hoeft je er niet onzeker door te voelen, denk dat er meer mensen zijn, die in een zelfde soort situatie zitten.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2014, 18:14
Verwijderd
Had ik ook vroeger. De oplossing is dan ook om te leren om niet teveel waarde te hechten aan andere mensen en vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 12:36
Apple1996
Avatar van Apple1996
Apple1996 is offline
Ja Reverend.. Het is best moeilijk om dat niet te doen. Normaal in het dagelijks leven heb ik er toch geen tijd voor, maar nu het vakantie is dan denk je er wel veel bij na. Vooral nu ik in een best moeilijk periode zit heb je die steun soms wel nodig!

@barca Ik wil niet ruilen hoor vind het prima! hahahha
Met citaat reageren
Oud 31-07-2014, 16:05
PiettePeter
PiettePeter is offline
Citaat:
Hallo Scholieren!

Af en toe post ik wat berichtjes om anderen wat tips te geven, maar als het op jezelf uitkomt dan is het toch altijd wat lastiger.

Nu wil graag jullie verhaal met mij delen, Ik ben nooit een jongen geweest die veel uit is geweest en nog steeds weinig uitgaat. Hierdoor ben ik best wel veel sociale contacten verloren wat me eerst niet veel deed, maar nu eigenlijk wel.

Op de middelbare had ik best wel veel vrienden, maar sinds ik naar het MBO ben gegaan is dat helemaal weggezakt. (ik denk ook dat dat door mijn opleiding komt) Zit namelijk bij veel meiden op de opleiding. Hierdoor ga ik nu veel met meiden om en ben ik gewoon bijna iedereen van het dagelijks leven kwijt geraakt. Omdat ik een heel druk jaar achter de rug heb had ik geen tijd om er over na te denken, maar nu ik vakantie heb kan ik gewoon merken dat ik heel weinig te doen heb en behoefte heb om iets met vrienden te doen. Ik heb wel vrienden en goede! Maar die wonen echt minstens 1,5 met de trein vanaf mij, En die gaan natuurlijk ook op vakantie,

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik me vaak best wel alleen voel en daardoor ook onzeker wordt!

Herkennen mensen dit?
Ik wil ook wel met je ruilen!

Maarja jouw verhaal komt me soort van bekend voor, heb zelf ook vrienden gehad die ik niet meer zie...

Als je zo eenzaam bent moet je gewoon eens met die meiden op stap of je gaat vrienden zoeken, misschien denk je nu: oh nee, hoe moet dat dan?, etc. maar daar kom je pas achter als je dit gaat doen...

Veel succes en sterkte!
Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie meerdere problemen in een??
anoniempie199
4 28-10-2015 15:23
Lichaam & Gezondheid zit niet lekker in mn vel
anarchy0343
7 01-11-2012 13:25
Psychologie niet lekker in vel.... wanneer hulp inschakelen?
Steyve Haerck
10 07-08-2007 18:38
Liefde & Relatie hij kan zijn gevoelens niet uiten..
Sabina
8 16-03-2004 14:45
Psychologie Niet lekker in me vel
#NathalieJ#
3 03-10-2003 14:10
Psychologie niet lekker in mn vel......
Destiny
1 15-09-2002 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.