Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2014, 14:15
bla7
bla7 is offline
Hallo iedereen,

Ik ben een 16-jarige jongen die haat aan z'n moeder heeft. Het begon in groep 6. In groep 6 durfde ik m'n bril niet op te doen, omdat ik dacht dat ik gepest zou worden. M'n moeder kwam hierachter en bedreigde me met een mes; ze hield het mes zelfs bij m'n keel, bedreigde me met de dood en ik was doodsbang. Sinds dat jaar bedreigt ze mij en mijn zusje minimaal 2 keer per jaar met een mes als haar iets niet bevalt. Ook kwam ze regelmatig met doodsbedreigingen aan. Anderhalf jaar geleden zat ze als een bezetene mijn zusje met een ijzeren spatel te slaan. Ik vond het wel genoeg en gaf haar een harde duw waarbij ze haar pols brak, dus zij loopt tegen mijn tante te zeggen dat ik haar dat aangedaan had omdat we 'ruzie' hadden. Ook zei ze dat ik haar op haar pols had geslagen wat dus niet waar is. Ze verzint vaker dingen als het haar uitkomt, belangrijke of onbelangrijke dingen. Ze draait op dat soort momenten helemaal door en je weet nooit wat er gaat gebeuren. Niemand weet hiervan. Volgens haar ben ik het probleem en zij is natuurlijk op geen fout te betrappen. Ik heb sinds groep 6 dus een vreselijke hekel aan haar. Mijn vader doet alsof het niks is. Daarom begin ik ook een hekel aan mijn vader te krijgen. Als er bijvoorbeeld iets gebeurt is op school, dan laat ze mij nooit uitpraten, want ik ben volgens haar toch 'de schuldige'. Ik gedraag met het laatste jaar ook niet altijd even aardig vooral tegen haar omdat ik haar zo erg haat en zij zelf ook vervelend doet. Ze praat ook altijd over me met familie als ik er niet bij ben en maakt me belachelijk. Als ze mij wat hoort zeggen over haar op een feestje word ze boos omdat ik niet zo over haar mag 'praten'(dan praat ik nog over veel minder erge dingen dan mishandeling en bedreiging)

Weet iemand wat ik hiermee moet doen? Ik ben het intussen wel helemaal zat en zal bij zijn als ik haar niet meer hoef te zien. Moet ik het aan de school vertellen? Heeft iemand hier ook zoiets meegemaakt?

Alvast bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2014, 14:25
Verwijderd
Je moet zeker de school of instanties in vertrouwen nemen, want dit is niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2014, 14:25
Ron48Fotograaf
Ron48Fotograaf is offline
Beste Bla

Je kan met deze problemen heel goed bij je huisarts terecht. Zij hebben geheimhoudingsplicht en kan je alles vertellen wat je wilt. Ze nemen je ook in bescherming. Desnoods mede met de kidnerbescherming of bureau jeugdzorg. Doodsbedreigingen zijn strafbaar in NL. Bel je huisarts en maak een afspraak, het zal je goed doen en opluchten als je merkt hoe serieus je behandeld wordt. Sterkte man!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2014, 18:20
Creeperded209
Creeperded209 is offline
Toen ik het al begon te lezen wist ik nou niet zeker of ik dit nou moet geloven, van wie zou je dan ook verwachten dat ie met een mes gaat dreigen als je je bril niet op hebt??
Maar no offense ok?
En ga gewoon eens naar de popo ofzo...
__________________
"Don’t be afraid to lose yourself. The individual that comes out of the maze might just surprise you." ~ Juan Arbelaez
Met citaat reageren
Oud 05-09-2014, 00:22
Verwijderd
Ik denk niet de politie iets kan betekenen. Misschien alleen in de hitte van de strijd maar de politie geeft dit soort zaken gelijk over aan het amk/de Raad voor de Kinderbescherming. Dat lijkt me ook een stuk zinvoller aangezien deze moeder en kinderen blijkbaar dringend structurele hulp nodig hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2014, 20:05
FlorenceFlo
Avatar van FlorenceFlo
FlorenceFlo is offline
Citaat:
Toen ik het al begon te lezen wist ik nou niet zeker of ik dit nou moet geloven, van wie zou je dan ook verwachten dat ie met een mes gaat dreigen als je je bril niet op hebt??
Maar no offense ok?
En ga gewoon eens naar de popo ofzo...
Is het niet gewoon de pubertijd en dat je ruzie hebt met je moeder en dat je dit er gewoon op zet? Want ik hen hetzelfde als wat Creeper zei
__________________
You are beautiful, no matter what they say. Words can't bring you down
You are beautiful in every single way
Met citaat reageren
Oud 11-09-2014, 18:30
Verwijderd
Dit soort gezinnen bestaan hoor. Niet overal is het rozengeur en maneschijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.