Oud 12-05-2007, 15:30
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Een tijdje geleden was er een gelijkaardig topic op DK, maar ik vind dat het hier ook goed past.

Beschrijf hier hoe jij écht bent. En dan niet alleen je uiterlijk (hoewel dat er natuurlijk ook bij mag), maar meer je karakter. Hoe je reageert, waarvan je houdt, wanneer je huilt, wanneer je gelukkig bent en wat je dan doet, ... Kies zelf maar, alles dat iets vertelt over jezelf is welkom.


TS reageert later, ik ga er nog even over nadenken.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2007, 16:01
Verwijderd
Hmm daar moet ik ook even over nadenken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 18:46
IJsvuur
IJsvuur is offline
Ik ben verlegen en jaloers, heb altijd enorm de behoefte om voor iemand te zorgen, probeer altijd om alles beter te maken, alsof het mijn schuld is, maar naar de buitenwereld ben ik een sarcastische, spontane meid, die het gezellig vind om onder de mensen te zijn en die misschien wel vrij stil is af en toe maar toch heel scherp uit de hoek kan komen, terwijl ik eigenlijk misschien nog het liefst alleen thuis zit onder een dekentje. En dan met een flinke smak zelfmedelijden.





liefdesverdriet momenteel...
__________________
life is just one damned thing after another
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:00
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Citaat:
Queasy schreef op 12-05-2007 @ 16:01 :
Hmm daar moet ik ook even over nadenken
Off-topic: jij bent toch niet echt maar 15, of wel?

Oké, dus...

Ik geloof dat ik wel enkele tegenstrijdige eigenschappen in mij heb.
Ik ben ten eerste nogal verlegen. Zeker bij mensen die ik niet (goed) ken, ben ik stil en rustig, hoewel dit de laatste tijd al erg verbeterd is.
Bij mensen die ik wél goed ken en waarmee ik goed kan opschieten, ben ik meestal wel tamelijk spontaan. Ik ben dan ook altijd heel enthousiast om leuke dingen te doen (zoals naar een discotheek gaan, of gaan bowlen, ...).
Ik ben meestal heel voorzichtig met andere mensen. Hiermee bedoel ik dat ik heel bang ben om iets verkeerd te zeggen en om daarmee anderen te kwetsen of hen kwaad te maken. Dit moet ik leren relativeren, ik moet leren om mezelf er minder zorgen om te maken. Ik moet dus minder denken en meer gewoon doen (hoewel ook dit al verbeterd is tegenover vroeger!).
Als ik echter in een discussie verwikkeld ben, ben ik heel vurig en zal ik alles doen om mijn standpunt te verdedigen. Je moet al héél overtuigend zijn om mij te laten inzien dat ik verkeerd ben, maar dan zal ik mijn ongelijk ook toegeven. Meestal vind ik echter dat ik geen ongelijk heb.

Aan mijn vrienden en de mensen waarvan ik hou ben ik ongelooflijk trouw. Misschien klinkt dit raar, maar ik bedoel dat ik echt voor hen door het vuur zal gaan. Ik zal hen altijd met hart en ziel verdedigen. Dit hebben een aantal van mijn familieleden al mogen merken, aangezien ze de rotte gewoonte hebben om slechte dingen te zeggen over mijn vader.

Ik weet niet goed of ik een optimist of een pessimist ben. Een beetje tussenin, denk ik. Over bepaalde dingen denk ik bewust het slechtste, zodat het alleen maar kan meevallen. Dit zijn dan meestal de minder belangrijke dingen. Over de dingen die ikzelf belangrijk vind, denk ik meestal positiever, simpelweg om mezelf niet te bang te maken, aangezien dat meestal serieuze zaken zijn.
Ik zal altijd proberen om door te gaan en om het beste van de situatie te maken. Ik zal nooit mijn hoofd laten hangen als er andere mensen zijn, ik ben er héél goed in om mijn gevoelens te verbergen. Als ik alleen ben, dàn kan ik huilen en verdrietig zijn en woedend zijn en willen dat de hele wereld vergaat (bij wijze van spreken dan).
Ik huil snel, bij droevige boeken en films . Als ik ruzie heb met mensen die heel dicht bij mij staan (zoals ouders of grootouders), dan huil ik ook snel.
Als ik ruzie heb met andere mensen, die niet zo dicht bij mij staan, kan ik heel hard zijn, ik kan hen (in extreme gevallen) zelfs heel erg haten. Ik heb enkele mensen in mijn leven die mij enorm hard geraakt en gekwetst hebben en dat zal ik nooit vergeten, hen nooit vergeven.

Ik ben een echte levensgenieter. Ik hou van uitgaan, hou ervan om een lekker sigaretje te roken en af en toe wat alcohol te drinken (en soms eens lekker dronken te zijn ), en ik hou ervan om in een omgekeerd ritme te leven (overdag slapen, 's nachts werken in een danscafé of uitgaan).
Ik hou ook enorm veel van dieren en kan er dan ook helemaal niet tegen als onschuldige dieren onrecht aangedaan wordt.

Qua uiterlijk ben ik tamelijk onzeker, vooral omdat er wel wat kilo's afmogen. Ik ben al tamelijk veel afgevallen dus het is al verbeterd, maar ik ben nog volop aan het afvallen. Ik wéét dat mooi ben, maar ik weet evengoed dat er nog wat kilo's afmoeten. Dit klinkt niet erg onzeker misschien? Toch ben ik dat.

Ik zit momenteel in een moeilijke situatie met een bepaalde jongen, waarover ik veel nadenk en waardoor ik soms wel een beetje in de put zit. Soms vind ik het echter ook fantastisch. Nuja, niet de situatie vind ik fantastisch, maar hém.

Hehe, lange post geworden, maar ja, ik kan niet in een paar regels beschrijven hoe ik ben.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.

Laatst gewijzigd op 12-05-2007 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:26
Verwijderd
Eigenlijk best stil. Verlegen. Ik zit liever met een boek in de tuin, dan dat ik naar een discotheek ga ofzo. Ik hou van goede discussies, maar dat kan alleen bij mensen die ik echt ken en waar ik mezelf bij kan zijn. Ik ga dus niet met een wildvreemde eventjes een discussie beginnen.
Ik voel me vaak schuldig over al het rottige hier op aarde, en wil zoveel doen maar heb gelukkig nog genoeg realiteit om te zien dat ik niets kan doen.
Op school doe ik altijd blij en vrolijk, maar eigenlijk voel ik me meestal dan kut. Een soort masker dus.
Ik hou van tekenen, stijldansen, gitaar spelen, rijst en pasta gerechten, ik ben anti-gekookte-aardappels . Ik hou ook van feelgoodmovies (op sommige momenten) en vooral van comedies. Ik ben dol op humor!! En detectives, zoals die britse, vind ik ook geweldig. Maar geen horror voor mij.
Ik ben altijd bang dat ik verkeerde dingen zeg, en ben heel voorzichtig tegenover andere mensen. Ik durf niet veel te zeggen, want ik ben veel te vaak gekwetst.
Ik hou enorm veel van dieren (ik ben als de dood voor wespen, maar wil ze niet kapot slaan ). Ik krijg dan ook tranen in m'n ogen als ik al die dierenmishandelingen etc. zie.
Op dit moment ben ik een lastig persoon, aangezien ik verliefd ben
En mijn zelfbeeld is niet zo geweldig dus dat verliefd zijn gaat niet zo geweldig...
Ik ben gek op bloemen! (maar rozen vind ik minder, wel mooi om te zien maar niet om te krijgen).
Ik ben heel romantisch ingesteld (vriendje moet me beschermen, lief zijn, voor me klaar staan...en dat dus ook allemaal voor hem)
Ik ben dol op de zee!!! Ben er pas 3 keer geweest, maar ik zou er wel willen wonen. Dat zand, die golven, die wind....Daar voel ik me geweldig.
Eigenlijk weet ik niet zo heel goed wie/wat ik ben.

Samenvatting: ingewikkeld persoontje


ow, ik was de feiten vergeten
-vrouw
-17 jaar, 2 maanden, 26 dagen (als ik goed geteld heb )
-163 cm
-48 kg
-donkerblond/bruin/rood haar (ligt eraan hoe het licht valt)
-blauwe ogen

Laatst gewijzigd op 13-05-2007 om 14:29.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 19:30
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben vooral een denker, ben graag op mezelf. Vaak heb ik het gevoel dat ik dingen beter zelf kan doen dan samen, omdat het dan eerder mis kan gaan (omdat ik de controle kan verliezen), ook wel dominant, een echte leider. Ik ben gek op gezelligheid en tegelijkertijd toch soms teruggetrokken als ik dat even nodig heb. Ik maak snel vrienden, maar ben ook wel kieskeurig, heb een vlotte babbel. Ben dol op dieren en sommige mensen verklaren me daarom soms ook voor gek. Ik kan niet tegen onredelijkheid en mensen die sloom zijn kunnen mij ook wel irriteren. Werk wil ik graag precies afmaken en volhouden hoort echt bij mij. Ik geniet enorm van mijn studie en ben trots als ik dingen afrond. Soms wordt dat doorzetten zelfs obsessief. Ik heb veel liefde te geven aan mensen van wie ik houd en veel haat aan mensen die mij dwarszitten en expres kwetsen. Ik stap moeilijk over gebeurtenissen heen waardoor ik soms te lang blijf hangen in het verleden. Ik ben gevoelig en laat me soms teveel op mijn kop zitten als dingen mis gaan. In muziek kan ik mij enorm uitleven en ben gek op mensen die dit met mij delen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 23:50
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Ik ben altijd echt en ik ga niet een heel verhaal neerkalken hoe ik mezelf zie want dat is alleen belangrijk voor mijn eigen geluk en de mate waarin ik mijzelf wens aan te passen aan anderen. Ik ben slechts zoals anderen mij zien en zo belangrijk vind ik dit nou ook weer niet dat ik een vriend van me vraag om een mij te profileren
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 00:57
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
IJsvuur schreef op 12-05-2007 @ 18:46 :
Ik ben verlegen en jaloers, heb altijd enorm de behoefte om voor iemand te zorgen, probeer altijd om alles beter te maken, alsof het mijn schuld is, maar naar de buitenwereld ben ik een sarcastische, spontane meid, die het gezellig vind om onder de mensen te zijn en die misschien wel vrij stil is af en toe maar toch heel scherp uit de hoek kan komen, terwijl ik eigenlijk misschien nog het liefst alleen thuis zit onder een dekentje.
Tot zover aan toe klonk het echt eng, dat is zo ongeveer precies de omschrijving van mij
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 01:44
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ok ik zal opnieuw me verhaal plaatsen omdat die in het DK topic die laatst was geweest nogal onduidelijk was.

Hoe ben ik echt?
In het echt ben ik verlegen. Ik denk teveel wat mensen van me denken:Vinden ze me aardig, vinden me niet raar? Praat ik wel goed?’’ Ik ben spontaan, gezellig en gek tegen mensen die ik ken. Aan die mensen ben ik dan ook trouw en laat ze niet in de steek. Soms kan men iets tegen me zeggen dat ik heel kwetsend opvang en er soms maanden lang mee blijft lopen terwijl de persoon er in kwestie niks mee bedoelde.


Ik wil altijd wel iets voor de medemens doen. Bijvoorbeeld ouderen helpen, handicapten etc. Ik hou van bijna alle dieren en dan vooral honden paarden en schildpadden. Ik rij zelf paard en na die hobby heb ik als hobby ook nog astronomie (kijken naar de sterren) en tekenen (niet dat ik wat van kan )

Ha ben ik ook nog gevoelig, je zult me geregeld zien huilen in "zielige"stukken van een film of een boek. Hm huilen is te groot gezegt. Tranen in me ogen krijgen klinkt beter Mensen kunnen me dus makkelijk kwetsen.

1 ding. Ik hou van lachen. Ik lach om de meest stomste en droogste dingen die je maar bedenken kan. Comedyfilms de beste Er wordt wel eens gezegt dat ik een aanstekelijke lach heb Mooi toch iedereen happy.

Ja verder weet ik niet veel meer te vertellen. Ik werk eraan om meer losser te worden. Want eigenlijk vind ik het helemaal niks dat ik verlegen ben. >_<
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 02:58
Verwijderd
Ik wou eerst opschrijven dat ik verlegen was, maar eigenlijk ben ik dat niet meer. Tegenwoordig durf ik goed mezelf te zijn bij mensen die ik niet goed ken en ik durf voor mijn mening uit te komen, al hou ik daarbij toch altijd wel erg rekening met de gevoelens of denkbeelden van anderen om mij heen, want als er iets is wat ik niet wil, is mensen pijndoen. Ik ben tegenwoordig gelukkig een stuk zelfverzekerder dan vroeger, al blijf ik wel onzeker, maar dan vooral over mijn buitenkant. Met mijn binnenkant is niets mis.
Ik ben een heel zorgend persoon, wil altijd voor alles en iedereen zorgen, mensen met dingen helpen, of wat dan ook. Ik cijfer mezelf ook eigenlijk een beetje te snel weg, zeg te snel ja als ik eigenlijk helemaal niet kan en overlaat mezelf daardoor wel vaak met werk (dat probeer ik nu dus te minderen).
Ik ben heel erg een denker, wil alles overdenken voor ik iets doe, al heb ik soms ook wel weer impulsieve acties die dan eigenlijk altijd wel goed uitpakken, al sla ik dan meteen erna wel even mezelf voor mijn hoofd .
Ik hou van gezelligheid om mij heen, al ben ik geen enorm feestbeest. Ik hou ervan om gezellig met vrienden en vriendinnen koffie te drinken of te eten en ondertussen lekker over het leven te kletsen. Het hoeft allemaal niet zo groots van mij.
Mijn vrienden en vriendinnen zijn heilig, al kom ik de laatste tijd te weinig aan ze toe en dat vind ik ook echt heel erg. Maar we zijn allemaal een andere kant op gegaan en daardoor zie je elkaar minder. Je leert daardoor wel weer wie je echte vrienden zijn en wie je écht mist. Voor mijn echte vrienden zou ik door het vuur gaan. Voor mijn familieleden trouwens ook.
Ik ben vrij loyaal en probeer altijd het goede in iemand te zien, ook al heeft diegene mij erg pijn gedaan.
Ik ben heel leergierig en als mij iets écht boeit ben ik ontzettend ijverig. Als iets mij wat minder boeit (zoals mijn studie nu) ben ik jammer genoeg wat minder ijverig.
Ik hou ontzettend van cultuur en ik ben altijd geïnteresseerd in de levens van anderen. Verder hou ik ontzettend van muziek en ik ben ook erg muzikaal (ik bespeel 2 instrumenten en ik zing).
Ik geef aan de goede dingen des levens graag geld uit zoals aan lekkere en gezonde groenten en lekkere kaasjes, maar bijv. ook aan een mooie vakantie of een mooie jurk. Verder ben ik vrij spaarzaam tegenwoordig.
Als er iets is waar ik niet tegen kan, is het onrecht. Over mishandeling van dieren en kinderen of mensen die op een andere manier onrecht worden aangedaan kan ik me heel erg opwinden.
Ik ben best wel gevoelig, maar écht huilen doe ik niet heel snel, maar ik krijg wel vaak tranen in mijn ogen bij een zielige film of ook gewoon bij een hele mooie film of een super mooi muziekstuk.
Ik denk dat dit het wel ongeveer was.., is best lang geworden
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:12
Verwijderd
Mijn gedrag naar anderen toe is sterk afhankelijk van wie ik tegenover me heb. Zoals ieder weldenkend mens zou doen pas ik mij in een zodanige mate aan aan de situatie dat ik een zo goed mogelijke indruk maak, mocht ik het idee hebben dat het achterlaten van een positieve indruk mij later wat kan opleveren. Hoe leuk, gezellig, aardig en soortgelijk(e) positieve gedrag/karaktertrekken ik vertoon hangt daarom af van hoe intelligent ik je acht, hoeveel raakvlakken ik met je heb en of je iets voor mij kunt betekenen. Wat ook leuk is om te vermelden is dat ik mijzelf niet in een hokje kan plaatsen. Ik heb van heel veel groepen wel wat weg, vandaar dat ik mij ook vaak goed in een ander kan verplaatsen en mensen snel door heb.

Soms val ik echter van deze 'gedragscode' af. Dit is het geval wanneer mijn voorplantingsorgaan de macht heeft over mijn hersenpan. Tot op heden heeft dit alleen plaatsgevonden bij dames, waar ik uit concludeer dat ik heteroseksueel geaard ben.

Samengevat, als ik niet aardig tegen je ben dan zijn 1 of meer van de volgende gevallen in werking:
1. Ik vind je dom. Meestal betekent dit ook dat je echt dom bent, is mijn ervaring.
2. Je bent zelf niet aardig. Hier leert de ervaring mij dat je ofwel dom bent of weinig raakvlakken met mij hebt.

Waar de een het label 'supergezellig, charismatisch, open en humoristisch' op mij plakt, bestempelt een ander mij met 'introvert, pessimistisch en onaardig'. Er zijn mensen die mij een:
- Elitaire klootzak vinden
- Ontzettend lieve, zachtaardige jongen vinden
- Stille introverte persoonlijkheid vinden hebben
- Geboren stand-up comedian / performer vinden

Zoals je zelf wel ziet komt het een met het ander niet bijzonder goed overeen. Vandaar dat ik zeg dat ik niet eenduidig 'ik' ben. Een veelzijdig, kleurrijk persoon. (zie mijn avatar )

Sommige mensen lopen met mij weg en anderen lopen van mij vandaan.

Nog wat feitelijke zaakjes voor hen die daar prijs op stellen:
- Man
- 19 jaar, 3 maanden en 13 dagen jong
- 182cm lang
- 74 kg
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:26
IJsvuur
IJsvuur is offline
Citaat:
Confus1oN schreef op 13-05-2007 @ 00:57 :
Tot zover aan toe klonk het echt eng, dat is zo ongeveer precies de omschrijving van mij
*shakes hands*

welkom in mijn wereld
__________________
life is just one damned thing after another
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 13:58
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik ben een denker. Ik hou van zelf-analyses en al mijn pseudo-psychologisch geneuzel. Ik doe dit en dit omdat dit en dat samenhangt met zus en zo. Als ik zo en zo zou reageren op dit en dat, dan zou dat hoogstwaarschijnlijk komen omdat dat en dat ooit heeft plaatsgevonden op het moment dat ik met die en die in gesprek was

Verder ben ik ook heel erg gevoelig. Ik ben goed in stemmingen peilen, maar dat is tegelijkertijd ook heel vermoeiend omdat ik het iedereen naar de zin wil maken. Ik kan niet goed tegen spanningen. Verder voelt het vaak alsof het "leed van de wereld" op mijn schouders ligt, alsof ik me veel te veel aantrek wat iedereen denkt, voelt en zegt. Niet alleen over mij, maar ook over anderen. Ik kan niet tegen geweld of ruzies, dat breekt me op.

Ik ben een binnenvetter. Als er iets gebeurt, sluit ik mezelf eerst helemaal af en moet ik eerst fase 1 doorlopen - het nadenken, analyseren en rationaliseren wat er gebeurd is. Mijn psycholoog noemt dat "rationaliseren" van mijn gevoel, omdat ik er anders door overspoeld word. In zekere zin is het een "vlucht in mijn ratio", waardoor ik mijn emoties niet ten volle toelaat. Ik maak vorderingen op dit gebied nu ik een vriend heb, aangezien hij me erg dwingt tot praten. Helaas voel ik me nogal gauw "teveel", "te zeikerig" of "te aanstellerig" en denk ik dat het "toch geen nut heeft" om iets te vertellen --> dan vlucht ik weer in mijn eigen nadenken en stilzwijgen.

Verder ben ik sarcastisch, vooral wanneer ik op mn hart getrapt ben. Mijn woede uit ik door stil te zijn, maar wanneer iemand zich daar niets van aan lijkt te trekken geef ik venijnige steken onder water..zodat iemand toch vooral maar weet dat ik boos ben . Ook als ik niet echt boos ben, hou ik wel van sarcastische (/droge) humor.

Ik ben extreem onzeker en daardoor ook heel erg jaloers. Dat vind ik persoonlijk een hele vervelende eigenschap, omdat ik helemaal niet geloof in jaloezie. Het maakt dat je een ander wil beperken of dingen wilt ontzeggen om je eigen jaloezie in te perken, maar ik geloof niet in gedwongen beperkingen opleggen aan anderen. Ik weet wel dat als ik mijn onzekerheid aanpak, die jaloezie ook stukken minder zal zijn. En gelukkig weet mijn verstand heel goed dat het irreëel is.

Verder hou ik van ice-cappucino's, romantische comedies en dansfilms, muziek, dansen, een goed boek, spiritualiteit en alles wat ook maar enigszins met idealisme te maken heeft. Ik ben 6 jaar vegetariër geweest en daarna heb ik mezelf toegestaan af en toe biologisch vlees te eten. In de praktijk komt het nog steeds neer op vegetarisch eten, maar ik zou - in principe- ook wel eens wat biologisch kunnen eten.

Ik ben, natuurlijk zou ik haast zeggen, ook nog heel perfectionistisch. Ik schijn "hard" te zijn voor mezelf en hoge eisen te stellen. Het is niet gauw goed. Verder vergeet ik niet snel, zeker niet wanneer ik emotioneel geraakt ben. Ik heb moeite met loslaten en ik heb een "hang naar het verleden". Melancholisme is me dan ook niet vreemd .

Pff.. nou, ik ben nu wel even uit-geanalyseerd.. hoewel er nog zoveel meer over mij te zeggen is. Ik ben vooral een erg complex persoon
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 13-05-2007 @ 13:58 :


Ik ben een binnenvetter. Als er iets gebeurt, sluit ik mezelf eerst helemaal af en moet ik eerst fase 1 doorlopen - het nadenken, analyseren en rationaliseren wat er gebeurd is. Helaas voel ik me nogal gauw "teveel", "te zeikerig" of "te aanstellerig" en denk ik dat het "toch geen nut heeft" om iets te vertellen --> dan vlucht ik weer in mijn eigen nadenken en stilzwijgen.

Verder ben ik sarcastisch, vooral wanneer ik op mn hart getrapt ben. Mijn woede uit ik door stil te zijn, maar wanneer iemand zich daar niets van aan lijkt te trekken geef ik venijnige steken onder water..zodat iemand toch vooral maar weet dat ik boos ben
hoe herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 14:30
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline


Of ik typ een hele tekst en dan is het ineens weg

Nou ja, het was toch voornamelijk een geblaat over controle en teveel gevoelens en gelukkig kunnen worden door kennis en nog meer controle en gevoelens en schrijven en onzekerheid.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 15:06
Verwijderd
Ik lees dit topic fanatiek, en eigenlijk wil ik zelf wel een bijdrage leveren, maar ik weet niet of het gaat lukken. Mijn beschrijvingen van mezelf veranderen steeds, haha. Maar goed, een poging.

Hoe ben ik echt? Ik vind het een rotvraag, omdat ik heel anders ben afhankelijk van in welke situatie je me deponeert. Maar dat is natuurlijk niet allemaal écht. Ik heb heel lang geroepen dat ik verlegen ben, maar dat is niet meer het goede woord: eigenlijk ben ik best sociaal, ik kan met iedereen praten en doe het steeds beter ook in groepen waar ik (bijna) niemand ken.

Onzeker is een beter woord. Want hoe veel ik ook veranderd ben qua sociaal begaafdheid , ik blijf van binnen ontzettend onzeker over hoe ik overkom op andere mensen. Altijd ben ik een beetje bang om het verkeerd te doen, ben een "pleaser" en dat gaat vaak ten koste van mezelf. Wel heb ik het door, en probeer ik wat egoïstischer te zijn (ook al is dat niet het goede woord, maar iets meer aan mezelf denken zou bij tijden geen kwaad kunnen).

Verder.. Ik ben verslaafd aan optreden met mijn band, een van de momenten waarop ik gráág in de aandacht sta is op het podium, in een kroeg, gewoon lekker muziek maken. Ik ben niet écht goed, ik probeer heel hard en ga wel gestaag vooruit maar ik heb er zoveel plezier in dat het niet zoveel uitmaakt. Ik voel me lekker voor een publiek wat zichtbaar geniet van ons optreden.

Ook hou ik van lezen, ik ben een ontzettende boekenwurm. Vooral fantasy-achtige boeken, vage droomwerelden waar ik me even in terug kan trekken, om vervolgens alles weer aan te kunnen. Ik vlucht wel, maar niet meer met de bedoeling om niet meer terug te komen.

Wel merk ik dat ik het soms moeilijk vind om te accepteren dat iets góed gaat: ik schiet meteen in de verdediging, hecht me niet te veel omdat ik bang ben dat ik het dan meteen weer kwijtraak en die pijn wil ik niet. Ik begin wel te leren dat dát ook niet de manier is , maar het is moeilijk om dingen los te laten, en gewoon te vertrouwen. Maar dat komt wel.

Lastig hoor. Waarschijnlijk wijzig ik het nog 1000x, maar it's a start.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 16:41
steefos
Avatar van steefos
steefos is offline
Bah, ik wou ook hier iets posten over mezelf. Maar nu ik erover na ga denken weet ik eigenlijk niet hoe ik echt ben, er is té veel veranderd in korte tijd vrees ik..
Daar ga ik na mn examens een diep over na denken
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 14:17
Verwijderd
Ik ben een optimist. Althans dat wás ik. Na een jaar gekloot te hebben is mijn streberige ik een beetje verdwenen. Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik leergierig ben. Want ik wil echt leren. Maar dan de dingen die ik interessant vindt. Ik dacht dat ik egoïstisch was, maar dat was ik volgens mijn psycholoog niet. Juist niet. Ik moest meneer vanuit de echte ik kijken. En niet vanuit de wereld. Een binnenvetter ben ik wel. Gevoelens laat ik nooit echt zien/merken ( dit forum uitgesloten) Bang dat ik een ander er mee lastig val. Ook voel ik me dan een aansteller Doordat ik onzeker ben heb ik bijna altijd een schuldgevoel. Misschien dat dat komt door hoe ik me nu voel? Mijn mentor vond echter dat ik heel relaxt door school liep. Dat klopt ook wel zo, maar toch ben ik wel onzeker. ( lekker tegenstrijdig) Maargoed ik denk dat elke puber onzeker is. Ik hecht veel waarde aan mensen waarop je kunt bouwen. Zoniet dan is het meteen afgelopen. Ik denk dat ik heel kritisch ben in het beoordelen van mensen. Niet op uiterlijk, juist niet, maar op innerlijk. Verder kan ik ontzettend kwaad worden. Ik word niet snel boos, maar als ik goed boos ben. Dan wil je mij liever niet meemaken. Ik houd van discussiëren, en als het een zinnige discussie is dan zal ik bij mijn standpunt blijven, en de ander proberen van mijn standpunt te overtuigen. Oja eigenwijs dat ben ik ook. Of nee koppig is misschien een beter woord. Dat zal ik ook blijven. Lezen doe ik ook graag..

Ik denk dat ik nog wel heel veel kan opschrijven. Maar dat ode ik toch maar niet

Uiterlijk:
1.73
blond
blauwe ogen
sportief gekleed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2007, 17:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Alright, ik ben ten eerste te lui om mijn SO Geschiedenis van morgen te leren, en daarom ga ik maar eens nadenken.

Ten tweede ben ik een meisje en soms een vrouw, bijna zestieneneenhalf maar zou ik liever nog vijftien of al zeventien zijn, heb ik mijn haar zwart geverfd, zijn mijn ogen blauw of groen of grijs, meestal groen though, en ben ik 175 centimeter lang ongeveer en weeg ik ikweetniethoeveel maar het zal ergens tussen de zestig en zeventig liggen maar ik weet écht serieus niet waar.

Nou dat vertelt ten eerste al heel wat, namelijk dat ik me al een half jaar niet meer gewogen heb, omdat ik het gewoon niet wil weten. Ik vind mezelf best leuk en als ik plotseling meer of minder blijk te wegen dan ik verwachtte, word ik emo.

(Mag je deeplinken naar het fotoboek eigenlijk? Vast niet, dus dan moet ik eerst een foto uploaden eah.) Nou, bij deze dus:

Dit ben ik. Ik weet niet meer wat er precies op die foto staat, alleen maar dat al mijn uiterlijke shit er wel enigszins in terecht is gekomen. Alleen mijn lippiercing & klavertjevierkettinkje niet. Ahwell, doet er ook niet toe. Misschien alleen dat dit al genoeg zegt.

Maar het zal wel niet. In elk geval, ik denk ik zwartwit en ik ben zo links als de pest, behalve dan dat ik rechts schrijf. Ik heb een godvergeten hekel aan domme mensen, maar dat zal dan wel weer arrogant klinken.

Nou, in dat geval ben ik misschien ook wel arrogant. :ironische smiley: Want dat hebben heel veel mensen altijd tegen me gezegd en ik heb het stug ontkend, maar goed, alleen een gek ontkent de waarheid eah.
Dat is misschien wel mijn levensmotto, trouwens. Alleen een gek ontkent de waarheid. Want als iedereen tegen mij zegt dat ik écht niet dik en écht wel mooi ben, wie ben ik dan om daar tegenin te gaan? Als het gezag - de autoriteiten, de mensen die dingen beter weten dan ik - me iets vertelt, waarom zou ik dat dan ontkennen? Ik ben vasthoudend, maar zodra ik mijn ongelijk inzie, draait dat ook wel weer om.

Ik ben misschien stoerder dan ik me voordoe. Ik ben in elk geval geen meisjemeisje, ik ben niet charmant, elegant, innemend of een willekeurige andere eigenschap waarmee je mensen voor je wint. Ik moet het in eerste instantie hebben van mijn mond, denk ik, want ik ben goed met taal en woorden. Ik heb geen schoenen met hakken, op één paar na, maar daar val ik altijd vanaf. Ik haat lippenstift, oogschaduw en wat dies meer zij. Maar ik ben dan weer verliefd op rode nagellak. Ik weet niet hoe vaak ik verkondigd heb dat ik wel wat kleiner zou willen zijn, omdat ik me zo lomp voel bij écht kleine mensen.

Daarnaast ben ik ook berekenend. Als jij mij wat vertelt, vertel ik jou minder terug. Als jij mij wat geeft, geef ik je minder terug. Ik wil eerst weten of mensen te vertrouwen zijn, voordat ik persoonlijk met ze word. Misschien dat ik daardoor relatief eenvoudig mensen aan het praten krijg. Of juist niet, maar het is wel zo. En in dat ene onwaarschijnlijke geval dat ik iemand direct vertrouw, verdient diegene het natuurlijk nooit. Zo ben ik dan ook wel weer.

Wat ik al zei, ik denk zwartwit. Of eigenlijk in zwart, wit en kleurloos. Ik vind mensen stom, of ik vind ze te gek, of ze interesseren me geen flikker. En er zit ook niets tussenin! En ik vind mezelf soms te gek en soms stom en nooit oninteressant. Ik kan wel met mezelf opschieten tegenwoordig, het is lang anders geweest, maar het trekt nu allemaal bij. (Nu, nu mensen hun beloften blijken te houden - maar toen ik dat zei ging ik mensen alleen maar minder vertrouwen, dus het doet er natuurlijk niet toe.)

Ik vind het leuk om te doen alsof ik bij de rest van de wereld hoor, maar soms vind ik het vervelend dat ik er niet echt bij hoor. Misschien ook nooit echt heb bij gehoord. Maar wie weet denkt de hele wereld dat wel? Ik weet het niet, ik haat het ook dat ik niet in de hoofden van andere mensen kan kijken. Want ik wil weten & begrijpen, niet nutteloosch nadenken en tot de conclusie komen dat ik nog steeds niks ben opgeschoten. Wat ik maar al te vaak op school heb, ik kan het niet hebben dat ik daar hele dagen zit en nog niks leer. Hoog IQ, laag EQ wordt vaak gezegd over slimme of intelligente mensen. En ik dacht altijd dat ik daar het prototype van was, het schoolvoorbeeld, maar mijn vriendje zegt van niet en hij kent me beter dan ik mezelf ken, hij kan voorspellen wat ik doe. Dus misschien valt het wel mee met dat lage EQ en ben ik socialer dan ik dacht.

Ik ga makkelijker om met jongens want ik vind meisjes stom want ze doen meestal poeslief tegen je en dan draai je je om en dan lachen ze je uit. En jongens zeggen tenminste recht in je gezicht dat ze een klerehekel aan je hebben. En dat heb ik liever want dan weet ik tenminste waar ik aan toen ben.
Nu ja, dat zeg ik nou wel, maar aan de andere kant vind ik het natuurlijk ook weer niet leuk als ze dat wél doen.

Oh ik ben het allervervelendste meisjesitem vergeten: ik houd van chocola. Ik denk dat ik dood zou gaan als ik nooit meer chocola mocht eten.

En het tweede vervelendste meisjesitem: ik ben zo onzeker als de pest, maar omdat vrijwel elk meisje dat is, maakt het geen flikker meer uit. Ik weet het in elk geval goed te verbergen.

En nu ga ik me druk bezighouden met andere dingen.

Edit: Ik bedenk net dat ik me vandaag op school bedacht dat ik ontzettend sarcastisch en cynisch ben of kan zijn, want dat vind ik leuk. En het is niet eens een masker, het is meer om mijn verbazing te uiten over sommige heel erg domme mensen. Yess, trut detected, maar voor sommige mensen ben ik best lief. En ik schrik er wel af en toe van hoe sarcastisch ik klink. Maar dat hoort erbij denk ik.

Edit2: Ik ben ook vergeten te vermelden dat ik ontzettend, ongelooflijk gek ben op paarden. En op paardrijden. Dieren jokken tenminste niet, daaraan kun je aflezen wat ze doen. En paarden vertrouwen mij snel volgens mijn paardrijjuf, dus dat is lief, want ik krijg voortdurend complimentjes. En ik help altijd bij de les van mijn zusje en de kindjes daarin vertrouwen mij ook snel. Bij paarden voel ik me tenminste op m'n gemak.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.

Laatst gewijzigd op 14-05-2007 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 17:40
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Oh ik ben nog wat vergeten, ik ben teh praatgraag.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 18:37
Verwijderd
Nou eh

ik ben rustig, maar soms juist heel druk. Ik ben in sommige situaties redelijk emotioneel. Ik vind dat soms lastig omdat het als 'iets dat bij vrouwen hoort' wordt gezien. Ik ben altijd een tikkeltje onzeker bij onbekende mensen, en geef me pas als ik alles heb bekeken. Ook ben ik lief en zorgzaam. Ik hou er enorm van om mn vriendin te verassen, of mn moeder met moederdag. Ik vind het fijn om sociaal te zijn en ik hou ervan als er waardering over uitgesproken wordt.

Ook kan ik heel geestdriftig zijn. Bij een voetbalwedstrijd kan ik heel gespannen en druk zijn. Ook heb ik regelmatig bevliegingen van allerlei dingen. Soms ben ik een paar weken helemaal gek van een nieuwe auto die uit is en de andere keer helemaal dol op een nieuwe aftershave.

de feiten op een rijtje

Ik ben een man van 18 jaar en 20 dagen
188 cm lang
weeg 72 kilo
donkerharig met een klein ringbaardje op mn kaaklijn
hou van merkkleding zoals G-star, Pall Mall, Diesel, Ralph Lauren, Cottonfield, Hilfiger enz...

het is een kort verhaal want over mezelf kan ik een boek vol schrijven.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 21:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 13-05-2007 @ 15:06 :
Ik lees dit topic fanatiek, en eigenlijk wil ik zelf wel een bijdrage leveren, maar ik weet niet of het gaat lukken. Mijn beschrijvingen van mezelf veranderen steeds, haha.
Juist.

Ik denk dat ik vooral gedefinieerd word door de dingen die belangrijk voor me zijn. Mijn vriend, mijn studie, mijn boeken, mijn familie en vrienden, alle mensen om me heen die ik op dat moment maar belangrijk vind. Mijn plannen, mijn dromen, mijn angsten, mijn twijfels, mijn vraag naar bevestiging, mijn behoefte om mezelf te bewijzen. Uit al die dingen komen mijn acties voort, plus natuurlijk mijn stemming die mijn kijk op al die dingen kan beïnvloeden, welke de afwegingen tussen al die dingen hier en daar aanpast.
Mensen zijn belangrijk voor me, maar tegelijkertijd ben ik doodsbang voor veroordeling en wordt de aandacht van die mensen zowel een verlichting als een kwelling. Alleen tegen mijn vriend kan ik vrijwel alles zeggen, hij weet dan ook direct mijn angsten te verminderen en mijn zelfvertrouwen te verhogen. Hij schijnt te weten hoe anderen denken, en dat is positiever dan ik denk, of vrees. Misschien heeft hij soms ongelijk, maar dat weet ik dan liever niet.
Mijn zelfbeeld is vrij negatief, maar dat wordt met de dag beter, weer mede dankzij mijn vriend. Er zijn steeds meer momenten dat ik in de spiegel kijk en even tevreden kan zijn.
Ik ben competitief ingesteld. Als ik ga zwemmen wil ik zo veel mogelijk baantjes doen, als ik kook wil ik dat de hele wereld het lekker vindt en als ik een spelletje speel wil ik daar goed in zijn (hoewel ik de laatste jaren beter tegen mijn verlies kan). Ik wil vooral iedereen tevreden en blij zien, en het liefst doordat ik daaraan bij heb kunnen dragen. Het enige waarbij mijn competitiviteit niet erg naar buiten komt is mijn studie. Ik heb namelijk het concentratievermogen van een regenworm.

Ik ben idealistisch en kan niet tegen de onrechtvaardigheid van de wereld. Ook wanneer onrechtvaardige, gemene of "immorele" (ik weet geen beter woord) zaken met argumenten goed te verdedigen zijn kan ik ze niet hebben. Ik zou graag willen dat iedereen oprecht was, dat iedereen altijd deed wat hem echt het beste leek (en niet alleen voor zichzelf) en dat niemand een ander met opzet kwaad zou doen.

Ik hou van boeken, koken, dansen, katten, musicals en toneel, IRT (don't ask), forumen, net5 series en natuurlijk mijn vriendje. Ik hou niet van oneerlijkheid, teveel drukte, roddelbladen en programma's, vuil en mensen horen kauwen.

En dit is meer geworden dan ik dacht.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:00
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
Ingetogen,romanticus,verlegen,depressief,negatief,rustig,onzeker.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 21:40
Rotkind
Rotkind is offline
Perfect.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 00:27
Verwijderd
Spontaan, Open, Eerlijk en zoveel mogelijk proberen levensgenieten. (wel erg positief)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2007, 11:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hoewel ik soms stoer brul dat commercials geen invloed op mij hebben, merk ik in drogisterijen en supermarkten dat ik relatief vaak naar een bekend-van-tv-product grijp omdat ik daar meer vertrouwen in heb
Wat ik hiermee indirect wil zeggen, is dat een omschrijving geven van 'wie ben ik' onmogelijk is. De manier waarop ik boodschappen doe, zegt iets over me, de manier van toiletpapier opvouwen of 'proppen' draagt eveneens bij aan het totaalbeeld. Een aantal puntjes kan ik opsommen, een totaalbeeld is onmogelijk.

Ik ben iemand die veel denkt, te veel denkt. Dit heeft vaak tot gevolg dat ik in mijn eigen denken verzand. Op dergelijke momenten kom ik tot niets meer, hetgeen me achteraf mateloos irriteert. Ik ben iemand die kwaliteiten heeft, maar het moeilijk van zichzelf vind te zeggen dat dit kwaliteiten zijn die er toe doen. Onzekerheid is een gevoeligheid van mij die je hier tussen de regels uitspringt.

Directheid (mits beleefd) is een eigenschap die ik meer zou willen bezitten. Soms blijf ik in het subtiele hangen waardoor de boodschap niet overkomt. (Van collega's kreeg ik afgelopen week een aantal keer het compliment dat ik personen aansprak op hen functioneren op een goede, correcte manier). Zelf heb ik daar zo mijn twijfels bij.

Wanneer ik niet aan het denken en twijfelen ben, zit ik omringt door mensen. Gezelligheid is iets waar ik bij tijd en wijle veel behoefte aan heb. Vrienden, glaasje (fles) rosé, goede muziek op de achtergrond, communiceren..

Een paar steekwoorden; ongestructureerd, nonchalant in bepaalde opzichten maar in andere opzichten juist perfectionistisch. Humor, betrokken, redelijk zelfstandig (op kamers wonend), liefde voor poezen en cavia's, introvert.


Goed, dit is een beknopte beschrijving. Mijn streven was niet een onmogelijk compleet overzicht neer te zetten
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 12:33
Bongalientje
Avatar van Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Le Soleil. schreef op 14-05-2007 @ 23:00 :
Ingetogen,romanticus,verlegen,depressief,negatief,rustig,onzeker.
Dat klinkt niet echt zoals je overkomt?

Ik vind het heel moeilijk om iets over me zelf te zeggen,omdat ik weet dat als het te lang wordt, mensen het niet gaan lezen. Dat doe ik zelf ook niet.

Ik ben heel wispelturig (dat zei een Soija laatst en klopt wel) en heb heel veel aandacht nodig. Maar ik ga niet staan gillen en schreeuwen voor de aandacht. Ik zoek alleen positieve aandacht.
Ik ben heel positief ingesteld, waarschijnlijk te positief. Kan overal het goede van zien maar probeer altijd dingen net anders te zien dan anderen.

Meer dingen merk je wel aan mijn prachtige posts op DK.
__________________
infusió de fruites assocciades al desig sexual i l'amor passional. Gust dolç i amb cos
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 12:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Roosje schreef op 14-05-2007 @ 17:40 :
Oh ik ben nog wat vergeten, ik ben teh praatgraag.
haha.
het was idd zwaar nodig om dat nog even toe te voegen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2007, 12:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik vind het moeilijk om net zo'n flitsend verhaal over mijzelf hier te vertellen als Roosje heeft gedaan, maar omdat ik net zo'n offtopic reactie gaf voel ik me nu verplicht ook iets te zeggen

Een van de dingen van hoe ik 'echt' ben en wat ik eigenlijk heel vervelend van mezelf vind, is dat ik graag wil dat mensen me aardig vinden. Ik vind het belangrijk aardig gevonden te worden.
Gelukkig gaat het niet zo ver dat ik bereid ben om alles te doen voor mensen, want anders zou ik wel weer érg beinvloedbaar zijn en misschien zelfs totaal de verkeerde dingen doen om maar aardig gevonden te worden en dat wil ik natuurlijk niet.
Een eigenschap die hier dan een beetje bijhoort is dat ik nogal vaak voor andere mensen denk, terwijl dat helemaal geen zin heeft omdat ik mensen, behalve misschien heel goede vrienden of mn vriendje, niet zo goed ken dat ik wéét hoe ze denken of reageren op iets wat ik zeg.
Ik maak mezelf onzeker met het denken voor anderen en ben het mezelf daarom aan het afleren. Ik heb besloten gewoon aan mensen te vragen wat ze denken. En dan kunnen mensen idd beslissen om daar over te liegen, maar dat is dan niet mijn probleem meer om het zo te zeggen, want daar kan ik ook niets aan doen. Als ze dus zeggen dat ze iets niet vervelend vinden, moet ik daar maar vanuit gaan, heb ik besloten.
En ik vind dat eigenlijk wel een handige beslissing.

Maar gelukkig heb ik ook eigenschappen van hoe ik echt ben, waar ik zelf wel wat gelukkiger mee ben.
Ik ben namelijk goed in het vinden van creatieve oplossingen en dat komt erg van pas in conflicten, in mijn stage, mijn latere (ga ik van uit) baan als maatschappelijk werkster en ook gewoon in het alledaagse leven.
Daarbij heb ik ontdekt dat ik ook nog wel redelijk kan bemiddelen, dus die twee vullen elkaar goed aan.
Verder ben ik (qua knutselen) totaal niet creatief, dus als iemand mij wil helpen met mijn creatief slotdocument voor mijn stage, graag

Verder ben ik een twijfelkont, wat weer samenhangt met het eerste wat ik zei. Ik wil aardig gevonden worden, mensen dus niet kwetsen en dus ben ik bang dat ik anderen schaadt met mijn beslissingen.
Ik ben dus eerst tijdenlang aan het aftasten hoe andere mensen over iets denken. een zeer concreet voorbeeld is te vinden in het LJH topic over Denemarken.

Tenslotte ben ik geen bevooroordeeld type, hoewel ik het wel leuk vind om soms bevooroordelende grapjes te maken. Mensen die mij kennen weten dat ik daar dus helemaal niets van meen, en dan mag het wel vind ik.
Vooral bij anderen ben ik goed om dingen van meerdere kanten te belichten, maar bij mezelf niet, dan wil ik vooral bevestiging voor de kant van het verhaal die ik zojuist belicht heb.

dus.
groetjes, fantome

p.s. het verhaal is toch nog langer dat ik had gedacht
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 20:57
Verwijderd
Hmm, ik ben een twijfelaar, een beetje chaotisch eh.. *laat maar zitten*
Met citaat reageren
Oud 18-05-2007, 21:52
dallie
Avatar van dallie
dallie is offline
Citaat:
Spectrum schreef op 13-05-2007 @ 13:12 :
*knip*
Vooral de feitelijke zaken doen er toe

Voor de rest is de opporunistische manier waarop je met anderen omgaat niet bepaald bewonderenswaardig, maar hee jij bent er gelukkig mee
__________________
The bad news is we don’t have any control. The good news is you can't make any mistakes
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 12:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vrouw, al enige tijd 18 jaar oud. Ongeveer 1,72 lang en rond de 58 kilo wegend. Haarkleur is wisselend, evenals mijn oogkleur van blauw naar heel licht grijs. Nauwelijks waarde hechtend aan dure merkkleding, of eigenlijk mijn uiterlijk in het algemeen. Ik zorg goed voor mezelf, maar make-up is een zeldzaamheid, gewoon omdat ik puur-natuur een heel stuk mooier vind. Het komt niet voort uit luiheid, en dat ben ik volgens mij ook helemaal niet; lui.

Ik word bij voorkeur niet gezien, ik kom en ik ga, en bij voorkeur zonder commentaar. Toch ben ik wel graag onder de mensen, een echte praat-graag en wat ik zo hoor, redelijk sociaal. Ik vind het erg moeilijk om dingen voor mijzelf te doen, omdat ik juist erg graag voor anderen bezig ben. Ik denk dat je mij vooral kunt definiëren aan de hand van dingen die belangrijk voor me zijn, waar ik gek op ben en wat ik graag nog doen wil. Uit al deze dingen komen mijn acties voort, laat ik mezelf soms (teveel) beïnvloeden, haal ik mijn bevestiging en de drang om mezelf te willen bewijzen. Ik ben een mens van de langere termijn planning, maar besef ook dat morgen alles anders kan zijn, en dat ik ook moet genieten van de momenten die misschien niet aan mijn dromen en wensen meedingen en soms misschien zelfs heel vervelend zijn. Een levensgenieter bij uitstek, en ik hoop dan ook aan het einde van mijn leven echt ’rust’ te hebben.

Vreemd genoeg heb ik maar weinig affiniteit met het vrouwelijk geslacht. Ze zeuren en zaniken, en ouwehoeren zodra hun vent weer eens is vreemdgegaan. Ga er gewoon vanuit dat hij dat toch wel doet, dan kan het altijd meevallen. Je kunt ook voorzichtig zijn zonder dat jullie als stel beïnvloedt, schijnbaar. Maargoed ik ben dus vaker bij mannen te vinden, al vind ik ze soms wel erg rechtlijnig in hun denken. Eerlijkheid is fijn, maar ze blijven te maken houden met een vrouw, en ook ik heb verdorie nog zijtakken. Als ik ga zeuren dek je dan maar, en waag het eens om te zeggen dat het helemaal niet zo zwart of wit is. Op dat moment is het dat voor mij wel, en het relativeren met grijstinten komt wel weer op een moment dat ik toch niets te doen heb. Met dit laatste schijnen de meeste mensen in mijn omgeving nogal eens moeite te hebben, maar de oorzaak ligt waarschijnlijk bij mezelf: Mijn grenzen aangeven vind ik maar vermoeiend, en misschien moet ik in het vervolg wat duidelijker naar voren schuiven dat ze me even met rust moeten laten, zodat ik mijn gedachten even kan ordenen. En me mentaal voor kan bereiden op het maken van excuses, want dat is nogal wat. Al met al dus een redelijk complexe persoonlijkheid, maar het deert me niet.

Ik kan heel vrolijk zijn, en mijn waardering zit veelal in erg kleine dingen. Stiekem heb ik een hekel aan mensen die hun geld over de balk smijten, en menig mensen uit mijn omgeving zal me dan ook een flinke krent noemen. Ik geef het uit als ik het heb, maar wel alleen aan nuttige dingen. Dit maakt het ook dat ik erg zuinig ben met mijn spullen, en altijd alles trouw onderhoud om het netjes te houden, al ben ik hier geen perfectionist in. Wel houd ik van opgeruimde en strak ingerichte huizen, maar gek genoeg weet ik het altijd weer te presteren om van mijn eigen kamer een zwijnenstal te maken. Zolang het enigszins hygiënisch blijft, dan geloof ik het allemaal wel. Aan grote studentenhuizen heb ik echter een grafhekel.

Graag ben ik bij vrienden, en ga ik uit. Ik ben gek op dansen en het luisteren naar muziek, al ben ik hier wel een soort van emo in, want ik luister het liefst naar nummers met veel vocals en enige betekenis. Herkenbaarheid vind ik erg belangrijk. Zonder herkenbaarheid vind ik het moeilijker om me in mensen in te leven, en dat maakt het nogal eens dat ik mijn eigen situatie vergelijk met de situatie van de ander. Dat zorgt nog wel eens voor kromme vergelijkingen, meestal voortgekomen uit mijn pseudo-psychologie getreuzel zoals ik dat de laatste maanden maar ben gaan noemen. Ik lach graag, en ben zelden eenzaam. Dit laatste vooral veroorzaakt doordat ik goed tegen ‘alleen zijn’ kan, ik vermaak me wel, en anders ga ik gewoon mensen bellen. Want bellen is leuk, tegenwoordig wel! Vroeger vond ik telefoneren maar eng, maar gelukkig ligt dat nu allemaal anders. Volgens mijn geschiedenis-docent heb ik echt een telefoonstem (??).

Ik ben een dromer die een heel enkele keer uit haar slaap ontwaakt, en dan haar ideeën tot uitvoering brengt. Ik jaag vaak doelen na vanuit mijn idealisme, en realiseer me dan vaak al weer snel dat streven naar idealisme tot op zekere hoogte goed is, maar dat ik voor de daadwerkelijke uitvoering soms gewoon genoegen dien te nemen met minder. Dit laatste is overigens ook geen enkel probleem. Wel merk ik dat ik soms enigszins buiten de realiteit sta; Soms omdat het me niet interesseert, soms omdat ik dromen fijner vind, de realiteit te confronterend vind of juist omdat ik mijn eigen gevoelens en gedachten voor waarheid aanschouw.

Oh, ik ben dol op kinderen. Bij voorkeur heb ik later een heel huis vol met (pleeg)kindjes, en als het me gegund is deel ik deze met een lieve en leuke man voor wie het gezinsleven minstens zo belangrijk is. Ik wil dan ook graag reizen, maar niet voor gezellige vakantie en culturele uitstapjes. Liever ga ik met een doel; Zakenreis of mensen (en dieren) in nood op weg helpen, zodra ik hier de mogelijkheden voor heb. Het lijkt me dan ook geweldig om voor langere tijd naar Afrika te gaan, en dat is absoluut een droom die ik waar wil maken. Mijn kinderen wil ik overigens alles geven wat ik zelf heb moeten missen, en daar heb ik alles voor over.

Volgend jaar ga ik Maatschappelijk Werk- en Dienstverlening aan de HRO ‘studeren’, al heb ik zo het vage vermoeden dat ik uiteindelijk toch een heel andere kant op wil. Ik wil alsmaar meer leren, meer weten, meer wijsheden en kennis vergaren… en daar ligt de volgende droom; Misschien toch uiteindelijk maar de overstap naar de universiteit. Niet geschoten is altijd mis immers. In principe hoef ik enkel maar mijn talen bij te spijkeren, want de kans dat ik uiteindelijk toch de scheepvaart in ga en schepen ga charteren is behoorlijk groot, en wordt steeds groter. En daar heb je nog zo’n voorliefde: Schepen. Vooral de grote zeejachten werken echt betoverend op me: Alle keren dat ik de grote vaart op ben geweest, op gewoon op het water te vinden was, voelde ik me enorm rustig en heel tevreden. Terwijl ik het normaal erg moeilijk vind om mijn hoofd leeg te maken, mogelijk ook de reden dat ik ALTIJD slecht slaap.

Volgens mijn oude psychotherapeut komt het bovenstaande voort uit mijn verleden. Zelf wil ik het hier niet helemaal aan wijden. Wel bestaat mijn verleden echt uit duizenden stukjes, waarvan ik langzamerhand de helft vergeten ben omdat ik liever met de toekomst bezig ben. Het gezin waar ik uit kom is in ieder geval aan alle kanten gebroken, en is nu langzaam (na 14 jaar) weer herstellende. Vermoeiend, maar de moeite waard.



Ik zit nu in mijn eindexamenjaar en sta er redelijk voor. Wel heb ik dit jaar meer stress, omdat mijn faalangst uit onzekerheid meer opspeelt. Terwijl dat het raar is, want van mezelf uit weet ik dingen veelal tot iets positiefs te maken, wat mij ook vaak redelijk zelfverzekerd maakt onder het motto ‘Het komt toch wel goed’. Ik kijk erg uit naar de zomer als ik als recreatie-entertainer aan de slag mag, voor het meeleef-theater vind ik erg leuk om te doen: Ik houd van gek doen, en mensen aan het lachen maken. Hun geluk is voor een erg groot deel mijn geluk. En met mijn perfectionistische streven, moet ook dat uiteindelijk HEEL gelukkig worden. Zoniet, dan toch en waag het eens dat tegen te spreken.
Meeleef-theater is vooral leuk omdat ik dan heel wat meer van mezelf durf te laten zien.

Kleine feitjes:
- Ik ben erg bot, maar heb een lievige en erg gevoelige kern.
- Ik ben een romanticus, hoewel ik soms te onzeker ben om dat tot uiting te doen komen.
- Ik ben vreselijk gek op dieren, en dan ook echt heel gek.
- Ik ben een echt familiemens, en zal hen niet snel de rug toekeren.
- “Laat het verleden slapen, maak de toekomst wakker!” is 1 van mijn levenszinnetjes.
- Ik ben een mens met erg veel dromen, en probeer deze ook waar te maken.
- Ik sta bekend om mijn vreselijke eigenwijsheid (deze eigenschap is echt bijzonder erg).
- Ik ben een idealist, een perfectionist, redelijk hard voor mezelf, gevoelig voor leugens.
- Ik ben spiritueel, erg intuïtief, een levensgenieter en gek op lekker eten.
- Het ontbreekt me in mijn optiek nog te vaak aan assertiviteit.
- Ik vind het moeilijk om dingen voor mezelf te doen.
- In september ga ik op mezelf wonen in een nieuw appartementje.
- Ik kan sarcastisch en hard zijn, en heb een vreselijk slappe en vage humor.
__________________
<3 Everyday I love you more....

Laatst gewijzigd op 20-05-2007 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 13:44
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Hm, eigenlijk geen idee. Ik kan wel mijn karaktertrekjes, hobby's, lengte, gewicht, haarkleur etc. noemen. Maar bén ik mijn hobby of mijn gewicht? Het woordje "hoe" maakt het allemaal zo ingewikkeld. Op de vraag hoe ben ik? kan ik gelukkig wel beantwoorden met vrolijk en gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2007, 14:44
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
IcedEarth schreef op 20-05-2007 @ 13:44 :
Hm, eigenlijk geen idee. Ik kan wel mijn karaktertrekjes, hobby's, lengte, gewicht, haarkleur etc. noemen. Maar bén ik mijn hobby of mijn gewicht? Het woordje "hoe" maakt het allemaal zo ingewikkeld. Op de vraag hoe ben ik? kan ik gelukkig wel beantwoorden met vrolijk en gelukkig.
Persoonlijk vind ik het woordje "echt" veel moeilijker. Bén ik mijn eetstoornis? Bén ik mijn emoties, gedachtes, gevoelens? Het vormt me, zeker, maar het is niet wie ik in wezen ben. Achter alle maskers en gedragingen zit "ik" pas echt.. en daar ben ik zo'n beetje mn hele leven naar op zoek denk ik zo
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 11:58
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben positief ingesteld. Ik geniet van het leven, want voor je het weet is het weer voorbij. Daarintegen kan ik heel erg in de stress schieten van kleine dingetjes die ik niet goed doe; op dat gebied ben ik een beetje perfectionistisch. Het echte perfectionisme begint er langzamerhand een beetje vanaf te vallen, want het is heel vermoeiend.

Ik ben iemand die gewoon doet waar hij zin in heeft, zolang ik er niemand mee lastig val. Ik zit liever alleen iets leuks te doen dan met vrienden iets te doen wat ik eigenlijk niet leuk vindt. Als andere mensen er kritiek op hebben, trek ik me daar niets van aan. Meestal vind ik dan weer nieuwe dingen en dan doe ik dat weer een tijdje. En daarna weer het volgende. Het is niet zo dat ik hierin de trends volg. Meestal doe ik het gewoon, vertel ik aan andere wat ik doe, en als ze het dan leuk vinden proberen ze het ook. En zo kom ik er ook nog eens achter dat ik meer met mensen gemeen heb dan het op het eerste gezicht lijkt.

Verder ben ik een echte doorzetter. Tot in het extreme. Dit is de eigenschap die me op de universiteit bracht, maar zich ook tegen me kan keren. Dan wil ik teveel tegelijk en dat is vermoeiend.

Ook ben ik graag onder de mensen. Ik leg heel makkelijk nieuwe contacten en soms gaat dat in zo'n rap tempo dat contacten met anderen weer verwateren. Daarbij ben ik vaker onder meisjes dan onder jongens. Maar m'n vaste contacten zijn dan weer wat vaker met de jongens.

En verder ben ik erg doelmatig. Als ik iets doe of ergens mee bezig ben of wat dan ook en het schiet maar door m'n hoofd waarom ik er mee bezig ben, dan komen de eerste gedachten om er mee te stoppen al opborrelen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 21:18
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Yana schreef op 20-05-2007 @ 14:44 :
Persoonlijk vind ik het woordje "echt" veel moeilijker. Bén ik mijn eetstoornis? Bén ik mijn emoties, gedachtes, gevoelens? Het vormt me, zeker, maar het is niet wie ik in wezen ben. Achter alle maskers en gedragingen zit "ik" pas echt.. en daar ben ik zo'n beetje mn hele leven naar op zoek denk ik zo
Ja dat vind ik ook heel moeilijk. Drie jaar geleden was ik echt anders dan ik nu ben. En toen was ik eigenlijk ook bijna mijn eetstoornis. Omdat ik simpelweg over niets anders kon nadenken en bijna geen sociaal leven meer had. Stel je voor met vrienden iets leuks doen, dan ga je vast samen eten enzo
En maskers, eigenlijk walg ik ervan. Dit weekend een aantal mensen na enige tijd weer gezien en ze riepen allemaal dat het wel zo goed met me gaat. Terwijl ik me zoveeeeel ellendiger voel dan de laatste keer dat ze mij zagen of spraken.
Hoe ben ik echt? Het enige wat ik altijd ben geweest is trouw naar de mensen waar ik van hou, onzeker, perfectionistisch, en ongehoord koppig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2007, 21:19
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik ben een rasechte binnenvetter, laat mijn gevoelens zelden echt zien. Ik ben van mezelf onzeker en redelijk gesloten, maar wil aan de buitenwereld laten zien dat ik het allemaal wel kan. Me sterker voordoen dan ik ben. Spontaner overkomen dan ik in het echt ben. Mijn gevoelens waren altijd verboden terrein, maar ik word nu wel iets opener daarin en mensen hoeven niet meer zo te trekken om er iets uit te krijgen bij mij. Ik ben een harde werker en een doorzetter. Als ik iets wil, bijt ik me daar helemaal in vast en ik geef niet op voordat ik datgene bereikt heb. Ik kies moeilijk voor mezelf, omdat ik mezelf niet altijd de moeite waard vind. Mensen zeggen altijd dat ik te hard voor mezelf ben en dat ik emotioneel beter voor mezelf moet zorgen.

En voor de rest weet ik het eigenlijk niet
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 23:12
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ben:

gemeen
perfectionistisch
spontaan
optimistisch
realistisch
ontzettend eigenwijs
ontevreden
gezellig
heel erg vergeetachtig
praat te snel
observeer
snel van begrip
dierengek
lui
burgerlijk
trouw
een harde werker
keihard
twijfelaar
een echte binnenvetter
slordig
enthousiast
een huismus


Meer kan ik even niet bedenken.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 00:59
Verwijderd
Ik ben 22 jaar, altijd in gevecht met mijn gewicht, dat door de jaren heen blijft schommelen. Zo val ik 15 kilo af, zo kom ik er weer 15 aan. Ik rook als een ketter en heb een hekel aan sporten.

Als ik van iemand houd, houd ik van hem of haar voor de volle 100%, maar dat betekent niet dat ik trouw kan blijven. Noem het tegenstrijdig, ik weet wat ik voel. Gelukkig heb ik mijn huidige vriend niet bedrogen, we zijn al een jaar bij elkaar. Ik hoop dat ik het ook nooit meer doe, al ligt het gevaar altijd op de loer. Mensen zijn soms gewoon zo interessant, innemend, fascinerend...

Ik laat me meeslepen door momenten. Ik kan huilen omdat het licht van straatlantaarns tegen boombladeren zo mooi en zo lelijk tegelijkertijd is. Wanneer de zon lange schaduwen slaat op stoeptegels en het water oogverblindend laat schitteren snijdt dat recht door mijn hart. Ik sta soms hardop te lachen naar de volle maan.

Er zijn ontzettend veel dingen die ik niet begrijp. Waarom mensen elkaar haten en het licht in de ogen niet gunnen, bijvoorbeeld. Waarom mijn volk grotendeels uitgemoord werd. Waarom er zoiets bestaat als oneindigheid terwijl wij dat niet kunnen bevatten. Waarom er mensen bang zijn om te leven en te sterven. Waarom ik per se iets "van mijn leven moet maken". Waarom ik van eten houd en ondertussen de uitwerking ervan op mijn lichaam haat.

Ik zing graag en raak ontroerd door de geluiden van een viool. Lang geleden kocht ik zelf een viool en nu ben ik bang om erop te spelen. Wanneer iemand zegt dat ik een mooi liedje heb geschreven, zing ik het nooit meer in het bijzijn van mensen. Wanneer iemand zegt dat ik een mooie tekening heb gemaakt, word ik kwaad omdat een tekening geen waarde hoeft te hebben.

Elke dag is een cadeautje en er zijn weinig dagen dat ik treurig ben. Ik houd van het leven en ik kijk er naar uit om het af te ronden. Ik ben niet suïcidaal, begrijp me niet verkeerd. Maar ik laat mezelf gewoon graag verrassen. Ik ben er heilig van overtuigd dat ik nooit ouder word dan 30 jaar en toch heb ik een grote kinderwens. Ik houd van mensen omdat ze zo heerlijk zijn om te leren kennen. Niet dat ik iedereen even leuk vind, hoor. Maar het is steeds zo'n ontdekkingstocht door iemands hoofd, alsof je op vakantie bent.

Morgen ga ik op vakantie met mijn vriend. We gaan naar Tunesië en ik heb er enorm veel zin in. Ik ben van plan schalen te kopen en glimmende shawls. Ik houd van glimmende dingen en van witte dingen. Mijn kamer is helemaal wit geverfd en ik heb witte gordijnen omdat het zo heerlijk rustig is.

Ik zou nog een eeuwigheid kunnen doortypen, maar ik ga er van uit dat mensen niet graag langdradige opsommingen willen lezen en ik wil naar bed
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 09:13
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 05-06-2007 @ 00:59 Ik zou nog een eeuwigheid kunnen doortypen, maar ik ga er van uit dat mensen niet graag langdradige opsommingen willen lezen en ik wil naar bed
Ik vind je fascinerend klinken .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 23:10
madelief21
madelief21 is offline
tegenstrijdig enerzijds; rustig, goed gepland en georganiseerd, gecontroleerd, alles volgens schema op wat impulsie na, rationeel, terughoudend maar aan de andere kant ook heel impulsief, sierlijk, fantasierijk, impulsief, emotioneel, zorgzaam.

men zegt moederlijk dominant ofwel heel zorgzaam, lief, speels, dromerig. ik ga heel erg mee in gedrag van andere mensen ik kan soms heel ver van mezelf verwijderd raken als ik een tijdje asociale mensen in mijn omgeving heb ga ik toch wat trekjes over nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 07:50
Little_lady
Little_lady is offline
Onzeker, altijd bang dat ze mij wéér als het pispaaltje zullen zien, net als toen ik het kliene dikke meisje met het bloempotkapsel en het brilletje was... Ik ben veranderd, ik ben haar al lang niet meer. Zeker wel een jaar of 5. Tenminste, het meisje met het bloempotkapsel en de bril dan, die is wel weg. Het dikke niet helemaal...

Toch blijft het me achtervolgen en is al het nieuwe waar ik aan begin vaak ontzettend moeilijk als daar ook enkel nieuwe mensen bij betrokken zijn. 'Wat zullen ze van me denken?' gaat er als eerste door me heen, wat vaak niet veel later verandert in 'Ze praten vast over mij en dat is niet goed..' Zelfs al krijg ik complimentjes, over wat dan ook, ik blijf denken 'Ze hebben zeker eerst al m'n negatieve punten bekeken en proberen nu iets positiefs te zien..'.

Verder ben ik voor sommige mensen heel gesloten, zij zullen niks van me te horen krijgen. M'n ouders zijn daar twee van, wat de band tussen hen en mij niet echt goed maakt. Maar er zijn ook mensen die echt alles van me weten. Soms heb ik er spijt van dat ik bepaalde personen zoveel verteld heb, of dat ze me zo goed zijn gaan kennen dat ze me doorhebben, maar meestal voelt het wel goed. Diegenen die het weten kan ik namelijk meestal wel goed mee praten, en dat is belangrijk voor me. Ik moet kwijt wat me dwars zit.

Op sommige punten zorgt dat laatste nog wel eens voor botsingen, ik word vaak gezien als zeur. En als er iets is wat ik niet kan hebben en waar ik vreselijk kwaad om kan worden, dan is dat het wel. Ik ben dan ook vaak chagrijnig, omdat ik door m'n onzekerheid vaak het gevoel heb dat ik gezien word als zeur. Vaak is het achteraf helemaal niet zo, maar dan heb ik me weer te onzeker gevoeld en is het kwaad al geschied.

Maar sinds ik m'n huidige (bij)baantje heb gaat alles beter. Ik heb daar mensen ontmoet die zo belangrijk voor me zijn, ook al is m'n jongste collega al 5 jaar ouder en zit de gemiddelde leeftijd van m'n collega's rond de 30-35. Om over de cliënten nog maar te zwijgen.. Ik ben daar echt op m'n plek en zou het ook voor geen goud willen missen. Helaas zal ik er niet lang meer werken zoals het er nu voor staat, maar ik doe er alles aan om in ieder geval dít vast te houden. Het is goed voor me, dit moet ik niet laten schieten....
__________________
Lise *10-11-2010 <3
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 12:27
Verwijderd
Ik ben een meisje/vrouw van achttien jaar. Ik heb rood haar dat ik al vijf jaar probeer te laten groeien, maar steeds gaat de schaar erin. Mijn ogen zijn grijsgroenblauw, maar ik denk het meeste blauw. Ik ben ongeveer 1.70 lang en ben bijna tien kilo te zwaar.

Ik wil alles weten en vragen. Ik weet al redelijk veel, zonder arrogantie. Het is gewoon zo. Ik praat veel en graaf graag in de geest van mijn vrienden. Helaas laten ze dit niet allemaal toe, maar dat is maar goed ook. Ik doe nu SPW, waar ik me erger aan vooroordelen, leraren en kutjes. Meestal vind ik het wel leuk hier. Ik wil psychologie gaan doen, en ben jaloers op de vriend van mijn zusje, die gaat dat wel doen en ik moet nog twee jaar wachten.

Ik ben meestal ongeduldig, en heb maar twee plaatsen waar ik echt mezelf kan zijn. Als ik echt mezelf ben, laat ik alle maskers die ik heb vallen en ben zoals ik me op dat moment voel. Dat kan zijn dat ik helemaal hyper door de kamer sta te springen, maar ook dat ik depressief zit te janken bij een film. Over het algemeen ben ik positief ingesteld. Ik kan het wel om helemaal door te schieten in mijn verdriet, paniek of woede, al roept mijn omgeving me dan wel tot de orde. Dat is maar goed ook.

Ik noem mensen moeilijk vriend, omdat ze zich eerst moeten bewijzen. Dat ze eerst maar echt laten zien dat ze me leuk vinden en dat ze graag bij me zijn. Het moet van twee kanten komen, anders haak ik heel makkelijk af. Graag of niet. Ik weet inmiddels dat ik de moeite waard ben. Iedereen die dat niet ziet, kan doodvallen. Als ik je dan eenmaal vriend noem, gooi ik mezelf compleet open. Vertel ik 90 procent van alles wat me bezighoudt. De andere 10 procent hou ik binnen omdat dat dingen zijn die ik zelf niet eens snap. Ik kan janken als een vriend van me in de shit zit en ik kan er niks aan doen. Maar meestal kan ik er wel iets aan doen. Ik maak me teveel zorgen om anderen en wil constant zorgen.

Ik ben leidster bij Jong Nederland, en vind het heerlijk als de kinderen bij mij op schoot kruipen, kunnen huilen of zeggen dat ze iets niet willen. Dat geeft mij aan dat ik een goede leidster ben. Ik ben zorgzaam en wil graag dat iedereen meedoet. Ik ben heel fel op pesten, buitensluiten en uitschelden. Ik wil zoiets echt niet. Daarom ben ik in het begin een beetje panisch geweest denk ik. Ik wilde pertinent niet dat dat in mijn groep zou voorkomen. Nu begin ik het verschil in te zien tussen een plagerijtje en echt pesten. Dat is fijn.

Ik ben verschrikkelijk om mee samen te werken. Ik vind het heel moeilijk om dingen uit handen te geven, dan heb ik het gevoel dat het toch niet zo goed gebeurd. Ik wil alles verbeteren en wil dat alles gaat zoals ik het wil. Ben best een controlfreak als het op samenwerken aankomt.

Ik ben heel extravert. Ik moet kunnen vertellen wat me bezighoud, wat ik denk, zie, voel, ruik. Als ik dat niet kan, loop ik vast. Vorig jaar kon ik een weekje niet mijn verhaal kwijt. Ik was op kamp en ik had niemand die ik zodanig vertrouwde dat ik er zonder bij na te dneken mijn verhaal bij kwijt kon. Die woensdag ben ik toen helemaal ingestort. Ik heb tijd nodig om dingen te verwerken, om te laten zakken wat ik meemaak. Als ik die tijd niet krijg, word ik kribbig, huil ik snel en ga ik me ergeren.

Ik ben heel rechtuit, zeg wat ik van dingen denk. Ik heb een hekel aan roddelen. De mensen waar ik me aan erger, die merken dat wel. Ik houd niet van onzeker mensen die alles zesduizend keer navragen, al doe ik dat zelf wel.

Ik denk eigenlijk dat er een heel boekwerk over een persoon geschreven kan worden, over hoe een persoon is en werkt en denkt en voelt. Ik merk nu ik eraan begonnen ben, dat het onmogelijjk is om mijzelf te omschrijven binnen een hokje. Als je wil weten wie ik ben, kom je maar kennismaken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 13:44
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik ben zoals de mensen waarmee ik regelmatig mee omga/waar ik veel mee spreek mij kennen
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 21:49
Verwijderd
Ik ben wat de situatie me inschuift.... does that make any sense?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2007, 22:25
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Ik ben iemand die doorgaans doet wat hij wil, terwijl hij andere dingen voor zichzelf gesteld heeft als 'beter om op dat moment te doen.' Of hij daarom lui is of een levensgenieter, daar is hij nog niet uit; beide termen vindt hij eigenlijk wat overtrokken.
Ik ben iemand die het niet pikt als de wereld niet doet wat hij wil, maar tegelijk snel tevreden is. Ik ben iemand die doorgaans niet stiltaat bij hoe hij leeft, maar achteraf veel evalueert, en tot de conslusie komt dat hij het goed doet. En dat verbaast hem niks.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 02:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Om eerlijk te zien vind ik dit nog vrij moeilijk. Ik weet van mezelf dat ik vrij onzeker ben als het om mijn kwaliteiten gaat en op dat gebied denk ik ook erg zwart/wit. Door mijn faalangst en minderwaardigheidscomplex ben ik ook perfectionistisch geworden. Ik probeer zoveel mogelijk kritiek te voorkomen, omdat ik kritiek als iets "onbekends" zie en ik vind iets "onbekends" vaak niet fijn. Ik heb het dan ook niet over bijvoorbeeld onbekend eten of zo, maar situaties die veranderd zijn. Dingen waar ik niet op heb gerekend. Ik kan helemaal in de stres raken als iets niet op de juiste plek ligt. Verder zie ik mezelf niet als een arrogant type, maar soms kan ik nog te veel achter mijn mening te staan, waardoor ik niet open sta voor andere meningen. Ik probeer het mezelf wel af te leren, aangezien ik er zelf ook slechte eigenschap vind.

Ook ik zo terug lees zijn er wel een aantal dingen die ik zou willen veranderen. Toch ben ik niet ongelukkig met mijzelf. Ik ben best wel creatief, ik zie er wel leuk uit en ik ben best wel zelfstandig. Verder vind ik het gewoon heel moeilijk om een beeld van mezelf te schetsen en mijn eigenschappen en/of karakter te noemen. Ook omdat veel mensen een ander beeld van mij hebben. Sowieso heb ik moeite om gevoelens om te zetten in woorden. Wat ik nu gepost heb is in mijn ogen al veel.
Maar goed, ik ga slapen. Misschien ben ik nog wat dingen vergeten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe wijs ik een meisje af
kevints
28 08-03-2012 17:40
Psychologie Weet gewoon even niet meer wie ik ben
Jason2
12 03-08-2011 09:24
De Kantine Hoe ben jij nou echt? [Reloaded]
Verwijderd
82 22-08-2009 21:38
Werk, Geld & Recht Hoe heb jij jouw baan gevonden?
stout!
63 06-05-2009 23:46
De Kantine Hoe ben jij nou echt?
Verwijderd
330 02-04-2007 12:46
Liefde & Relatie hoe zou jij reageren?
Verwijderd
17 11-11-2004 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.