Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2012, 13:36
....Chan....
....Chan.... is offline
Hallo,

Ik heb een vraag waarvan ik heel erg hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven.
Ik wil heel graag een universitaire studie gaan doen, maar kan totaal geen Engels. Ik ben hiervoor al eerder aan een opleiding begonnen (schakelprogramma tot Orthopedagogiek) in België, maar zonder geslaagd resultaat omdat de hoeveelheid Engelse literatuur tegen eerder verkregen informatie in erg groot was. Desondanks is het nog steeds mijn wens om een universitaire diploma te behalen op het terrein van zorg en welzijn.

Heeft iemand misschien een idee of er universitaire studies (het liefst masters) in Nederland bestaan die geheel Nederlands zijn (boeken, lessen e.d.)? Welke dit zijn en waar deze worden aangeboden?

Bij deze wil ik degene die mij hier meer over kan vertellen alvast heel erg bedanken. Ik hoop op een positieve reactie.

Vriendelijke groet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2012, 21:30
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Kom je uit België? En je hebt al een Universitaire bachelor (anders moet je dat uiteraard eerst doen)? Er zijn genoeg Universitaire masters die Nederlands als voertaal hebben.

Ga bijvoorbeeld naar de site van Universiteit van Amsterdam (www.uva.nl)
Onderwijs -> Master -> Masteropleidingen -> Vink voertaal Nederlands aan -> 97 resultaten!

Laatst gewijzigd op 16-10-2012 om 21:36. Reden: niet relevant
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 21:32
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Citaat:
Ga bijvoorbeeld naar de site van Universiteit van Amsterdam (www.uva.nl)
Onderwijs -> Master -> Masteropleidingen -> Vink voertaal Nederlands aan -> 97 resultaten!
Foutje trouwens, je moet ook nog een keer master aanvinken, dan krijg je dus 51 resultaten!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 22:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Houd er wel rekening mee dat vrijwel alle universitaire studies in Nederland en Belgie veel Engelstalige literatuur voorschrijven, zelfs al is de voertaal Nederlands. De meeste Rechten-varianten vormen de belangrijkste uitzondering hierop.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 08:40
Verwijderd
Houd er daarnaast rekening mee dat veel universiteiten in het kader van internationalisering ook echt de sterke wens hebben tot uitbreiding van hun Engelstalige programma. Ik denk dat op een zeker moment het toch proberen Engels te leren meer oplevert dan Engelstaligheid vermijden zal.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 09:29
....Chan....
....Chan.... is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik kom zelf uit Nederland en heb in Nederland een HBO opleiding afgerond (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening). Krijg steeds meer het idee dat inderdaad alleen Recht wellicht een optie kan zijn, zelfs de studie Nederlands zou Engelstalige literatuur bevatten. Dit kreeg ik gister van de Universiteit van Amsterdam te horen. Deze gaf wel aan dat het misschien een mogelijkheid was om anders korte cursussen of losse vakken te volgen waarvoor je certificaten kunt ontvangen. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? (In hoeverre dat echt aan te bevelen is aangezien je er geen diploma voor krijgt).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 16:22
Verwijderd
Je kan ook voor de meer wetenschappelijke richtingen gaan, het is dan ook natuurlijk altijd mogelijk dat je een engelstalig handboek krijgt, maar het zwaartepunt ligt toch in de formules en vergelijkingen, en die zijn in alle talen gelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 17:55
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Krijg steeds meer het idee dat inderdaad alleen Recht wellicht een optie kan zijn, zelfs de studie Nederlands zou Engelstalige literatuur bevatten. Dit kreeg ik gister van de Universiteit van Amsterdam te horen.
En dat kan ik bevestigen . Ik studeer weliswaar Duits (en niet aan de UvA, maar elders), maar voor 3 vakken hebben we de afgelopen periode al een flink portie Engelse artikelen mogen doorspitten, waarvan één vak we ook met studenten van de afdeling Nederlands hebben.

Op de middelbare school had ik het niet zo met Engels, maar als je er gewoon voor wilt gaan zitten, dan zul je zien dat het lezen van die artikelen na verloop van tijd toch sneller gaat.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 15:45
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Je kunt je afvragen of je niet beter je tijd kunt stoppen in het aanleren van een beetje Engels dan in het doen van een studie die puur gekozen is op het wel of niet bevatten van Engelse literatuur.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 20:16
ArendaW
ArendaW is offline
Ehh, ik zou aan mijn Engels werken en niet verder tijd verdoen aan studies zoeken waar geen Engels in voor komt.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 21:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Als je echt geen Engels wilt dan zou ik een HBO studie uitzoeken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 09:02
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon Engels leren, heb je de rest van je leven profijt van.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 11:05
....Chan....
....Chan.... is offline
Ik zal de reacties meenemen in mijn overwegingen. Het punt is meer dat ik er al aardig wat jaren in heb gestoken om mijn niveau op Engels gebied wat omhoog te krijgen, maar zonder geslaagd resultaat. Het blijft een blinde vlek. Al weet ik de betekenis van elk woord uit een zin, dan nog lukt het me niet om die goed aan elkaar te koppelen en er een zin van te maken. Ben nu wel opzoek aan het gaan naar mogelijk geschikte Engelse cursussen (vooral om teksten te kunnen lezen) om toch nog een poging te wagen. Mocht iemand toevallig weten welke cursus hiervoor aan te raden is, dan hou ik me aanbevolen.

In ieder geval bedankt voor al jullie reacties! Echt heel erg fijn!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 04:27
ArendaW
ArendaW is offline
Overweeg een exchange en ga in een Engelstalig land een semester doen, dan MOET je wel en je leert de taal ook sneller als je met klasgenootjes moet communiceren dan dat je het alleen uit een boekje/van het internet etc ergens probeert te leren. Immerse yourself! Dan lukt het wel! (ik ben overigens twee-talig dus ik lul niet zomaar wat)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 22:45
iles
iles is offline
Ik zou inderdaad snel even aan je talenknobbel werken als ik jou was... Als je engels slecht is beperk je je toekomst wel heel erg tot het dorpje of stadje waar je woont. En je zult altijd ook patienten of collega's tegen komen die geen woord nederlands kunnen!


nieuwsbrief maken is een goede bezigheid

Laatst gewijzigd op 15-04-2013 om 18:27.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken havo of atheneum
2e jaars
7 12-01-2016 20:10
Studeren Wat moet ik doen gymnasium of tto
Anoniempjeblêh
14 24-12-2013 21:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels.
michellewhoelse
10 01-09-2011 10:02
Studeren Welke studie zal ik kiezen?
Giddypanda
12 11-03-2009 21:18
Psychologie Hoogbegaafdheid
Swlabr
188 12-07-2007 18:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 10:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.