Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2007, 15:46
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik heb mij dit jaar ingeschreven voor de opleiding Nederlands Recht (universitair). Nu blijkt, het niveau is te hoog, de taal te moeilijk en ik red het nu al niet om het bij te houden. Het is niet zo dat ik er nog veel dingen naast doe, geen studentenverenigingen en dat soort dingen.

Nu heb ik besloten om naar het HBO te gaan en wel, management,economie en recht. Heeft iemand ervaring met instromen na het eerste semester op het HBO? Ik zou dus per 1 november ofzo willen beginnen... Hoe gaat dit in zijn werk, bieden ze begeleidingstrajecten aan en toegang tot herkansen van de eerste tentamens (die ik dus ga missen?)?

Liefs Carmen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2007, 17:27
Verwijderd
Ik denk dat je hiervoor het beste contact op kunt nemen met de hogeschool waar je de opleiding wilt gaan volgen...dit is namelijk iets wat erg per hogeschool (en dan nog per opleiding) verschilt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 17:34
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik heb vanmiddag de hogeschool gebeld, maar ze hebben herfstvakantie. Het was in elk geval goed nieuws dat ik vanaf rechten kom, zo heb ik niet al te veel gemist op het gebied: recht.
Meestal doen ze dit niet, maar maandag a.s. is de coordinator van die opleiding er weer.
Mijn vraag was ook meer gericht op mensen die het gedaan hebben en hoe dit bevallen is en of er misschien regels voor bestaan. Het is uiteindelijk toch aan mij of ik alles bij kan werken of niet? Ik weet niet of het zo werkt.

liefs carmen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 09:34
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
kun je die opleiding niet verkort volgen? Ik kon met mijn vwo diploma het eerste halfjaar van mer overslaan (aan de HAN) en ben in februari begonnen. Bijwerken kan bij hbo lastig zijn omdat je projecten mist, bij verplichte lessen niet aanwezig was enz. Dan is het dus niet een tentamen dat je mist, maar echt die paar maanden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 11:33
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Veel studies hebben 2 instroommomenten per jaar: 1 september en 1 februari. Mocht je niet in november in kunnen stromen, dan kan het dus misschien wel in februari. Je kunt dan tussendoor een paar maanden werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Algemene schoolzaken 21+ toelatingstoets voor HES amsterdam
danny23
3 21-09-2006 14:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Studeren Instromen nieuwe studie halverwege het jaar
charly not
3 03-12-2005 18:20
Algemene schoolzaken overstappen van mer naar journalistiek
Drlove
2 03-06-2005 09:30
Algemene schoolzaken Studie veranderen
wissie
19 20-09-2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.