Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2001, 19:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
[edit: waaromniet?]Wij hadden een afspraak [/edit: waaromniet?]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2001, 19:16
Mugshot
Mugshot is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Vergelijk dit met de Amerikaanse:
12 grote cutters
44 middelgrote cutters
4 ijsbrekers
49 patrouille-boten
39 kust-patrouilleboten
---
HC-130 Hercules (30)
HU-25 Guardian (42)
HH-60 Jayhawk (42)
HH-65 Dolphin (94)

Kom nu niet met het argument dat Amerika een groter land is, dat slaat nergens op, want wij zouden gewoon een kleiner aantal schepen kunnen kopen.
Onze 'kustwacht' beschikt enkel over kleine scheepjes, de grootste is de Waker, die zie je ook in dat wervingsspotje van de Marine (groot wit schip met helikopterdek vóór de brug).
Maar vooral vind ik dat onze Kustwacht bewapend moet worden, zoals het ooit ook was. Amerikaanse schepen zijn bewapend met o.a. 76mm kanonnen (zelfde type als op Nederlandse fregatten), 20mm afweergeschut, 25mm Bushmaster geschut, en machinegeweren.

>>> ach wat een onzin, amerikas kustwacht heeft veel wapens dus moeten wij ze ook hebben?
Voor wapengeile mensen misschien een goed plan, wapens zijn voor de nederlandse kustwacht niet nodig.

Want, hóe wil je bv. een verdacht schip stoppen, als je niet eens een schot voor de boeg kan geven?
(NB. Zoiets is hier in de Noordzee zelden nodig, maar, Nederland beheert ook de Antilliaanse kustwacht, en daar, met die drugsboten, is het een andere zaak.)

>>> Politie misschien? er zijn al speciale eenheden die op zulke situaties getraind zijn, dus waarom de kustwacht ook nog bewapenen?

__________________
Mathematic strikes back
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:31
Regalk
Regalk is offline
Ik kan me vaag herinneren dat je hier al een keer over geklaagd heb
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Mugshot schreef:
Politie misschien? er zijn al speciale eenheden die op zulke situaties getraind zijn, dus waarom de kustwacht ook nog bewapenen?
Ha, weet je hoe die eenheden moeten worden ingezet? Toestemming van 3 ministers. Een helikopter. Een (minstens één) marineschip met helikopterdek. En voordat zo'n actie kan beginnen ben je minstens 48 uur verder.

Ik heb het niet over Nederland in de eerste plaats, maar ook over de Antillen.

Weten jullie ook al dat de drugssmokkelaars daar zelfs over anti-scheepsraketten beschikken? Terwijl de NL/Antilliaanse kustwacht niets heeft om mee terug te schieten.

Er is wel altijd een marineschip in het gebied, maar één marineschip heb je niet zoveel aan; beter 5 verschillende kleinere schepen dan één grote.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2001, 19:46
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Ik kan me vaag herinneren dat je hier al een keer over geklaagd heb
Hm, wie weet.
Nee, dat was over de marine...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 14:50
japie
japie is offline
*zucht* Wordt jij nou nooit moe van jezelf??? Ik begrijp werkelijk niet waarom jij nog steeds niet in Amerika zit. Wat moet ik nou in godsnaam met al die nutteloze informatie die je geeft? Niet alles hoeft op zijn Amerikaans...
__________________
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze geld
Met citaat reageren
Oud 23-12-2001, 18:22
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
wat moeten we nou met ijsbrekers???
je mag al blij zijn als de plaatselijke eendenvijver een beschaatsbaar laagje ijs heeft!! (laat staan ijs op de antillen!)
bovendien rent het nederlandse leger er altijd als een haas vandoor zodra er geschoten wordt, dus eigenlijk hebben ze helemaal geen wapens nodig.
die amerikanen zijn nog steeds bang dat er een invasie komt van een "schurkenstaat", maar ze kunnen het geld dat ze nu aan kustwachtbootjes verspillen beter steken in iets waar het amerikaanse volk iets aan heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 09-10-2006 08:07
Flora & Fauna 'Haj zeehondje! Wat heb jij een mooie pels, die wil ik wel hebben!'
Dark Psycho
89 18-04-2004 21:05
Muziek liedjes met boodschap/verhaal
melancholy
22 13-01-2003 12:07
Software & Hardware Vernieuwing van Defensie
Rabbi Daniel
18 09-06-2002 14:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vliegtuigje boort zich in kantoorgebouw
PV
36 08-01-2002 19:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.