Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2004, 18:30
sweet_forumgirl
sweet_forumgirl is offline
ik heb een zusje van 10 en die wordt echt onwijs voorgetrokken, mijn vader gelooft haar altijd eerder dan mij enzo...
heeft iemand hier ervaring mee en wat doe je er tegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2004, 18:50
Verwijderd
misschien ben je een buitenechtelijk kind, zou dat kunnen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:53
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
of heb je een handicap?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Er iets van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 18:54
linsey_91
linsey_91 is offline
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook zusje van 10 en het is Lizzie voor en lizzie na altijd wat zij wilt krijgt ze. Als ze zakgeldverhoging wilt krijgt ze dat en als ik het vraag is het altijd :" NEEEJ!!!" zo zijn ouders ze besteden meer aandacht aan hun jongste kind.... zo ouders zo zusje (ofzoiets )


-x-lins
__________________
voor alles is er een reden (ofzoiets:P)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 20:14
Verwijderd
Ik heb er ervaring mee, niet met zusjes van 10 (ook wel, maar goed), maar wel met jongere zusjes die worden voorgetrokken. 't is klote, maar het is niet anders. Volgens mij is het idd 'normaal' dat ouders hun jongste kind voortrekken. Wat doe je er tegen? Niks. Of het idd een keer met je ouders bespreken.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:54
krisiegirl
Avatar van krisiegirl
krisiegirl is offline
ja, dat ken ik niet heb wel jonger zusje maar die is nog maar 16 maanden niet dat dat er toe doet

maar mijn jongere broertje was onschuldiger dit en dat en werd altijd voorgetrokken hij deed nooit wat enzow
heel vervelend maare na verloop van tijd gaat dat weer over...
uhm jaartje of 3
Je kan proberen met je ouders te praten, maar zij zien vaak het probleem niet. Ze hebben vaak het gevoel dat ze jullie gelijk behandelen! Ouders hebben dat simpel weg vaak niet door...
__________________
Zeg wat in je opkomt of het nou waar is of niet
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 21:55
Verwijderd
Gelukkig ben ik thuis altijd het jongste kind geweest (hmm nu een kleinkind dus die gaat altijd voor, maar dat geeft niet want die is lief)

Waar maak je je druk om? Zakgeldverhoging? ga werken voor je geld? Aandacht? zorg dat je op een andere manier aan aandacht komt (wel positief)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
linsey_91 schreef op 01-10-2004 @ 19:54 :
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb ook zusje van 10 en het is Lizzie voor en lizzie na altijd wat zij wilt krijgt ze. Als ze zakgeldverhoging wilt krijgt ze dat en als ik het vraag is het altijd :" NEEEJ!!!" zo zijn ouders ze besteden meer aandacht aan hun jongste kind.... zo ouders zo zusje (ofzoiets )


-x-lins
Je ouders hadden wel fantasie zeker, dat ze hun twee dochters Lizzie en Linsey hebben genoemd.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:00
ik=lief
ik=lief is offline
heb ik ook last van
__________________
Waarom ben ik tot over mn tenen verliefd ?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:03
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Is overal wel wat denk ik..

Is simpelweg nix aan te doen, het niet meer aantrekken en gewoon verder zeuren om wat JIJ wil? ( aka bespreken)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:05
Nebula
Nebula is offline
*is zelf het jongere zusje*
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:22
Verwijderd
Achja, het ene kind komt om van de honger, het andere heeft een zusje dat wordt voorgetrokken.

Get over it.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Nebula schreef op 01-10-2004 @ 23:05 :
*is zelf het jongere zusje*
Inderdaad

Maar ik werd niet echt voorgetrokken... maar toen ik bv. 10 was, kreeg ik wel meer dan mijn zus toen zij 10 was. We schelen zes jaar, en in zes jaar was het inkomen van mijn ouders flink verandert, waardoor ze mij meer konden geven. Maar mijn zus heeft ook wel weer meer voordelen gehad op latere leeftijd.. dus uiteindelijk klopt het wel.

Maar goed, als er bij jou echt niets van klopt, ga er dan serieus over praten met je ouders. En probeer rustig te blijven, als je volwassen met ze praat, luisteren ze beter dan wanneer je gaat schreeuwen of onredelijk gaat doen. Zet alles eerst voor jezelf op papier, zodat je iig weet waar je naartoe wil. Voorbereiding kan geen kwaad
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 22:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-10-2004 @ 23:00 :
Je ouders hadden wel fantasie zeker, dat ze hun twee dochters Lizzie en Linsey hebben genoemd.
Geloof het of niet, maar ik had echt exact dezelfde zin in m'n hoofd toen ik die post met 'lizzie voor, lizzie na' las

Maar ik was (ben) thuis altijd de jongste geweest en werd idd ook altijd voorgetrokken. Heeeeeerlijk.
Maar goed, mijn broer had ook altijd alles gedaan wat ik beweerde dat ie gedaan had, dus van oneerlijkheid kan je niet spreken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 23:28
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Tja.. als oudste kind moet je altijd een beetje de grenzen van je ouders verruimen lijkt het wel. Doordat ik vroeger zovaak ruzie heb gehad over wat ik wel en niet mocht, mogen mijn broertjes nu misschien meer.

Verder merk ik het wel een beetje bij mijn jongste broertje, iedereen ziet hem nog een beetje als klein kind, terwijl hij toch al dertien is, puur omdat hij de jongste is en altijd zal zijn... Daarom wordt hij ook nog wel een beetje meer beschermd en verwend door mijn ouders..
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 23:38
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
sweet_forumgirl schreef op 01-10-2004 @ 19:30 :
heeft iemand hier ervaring mee
ja, velen
Citaat:
sweet_forumgirl schreef op 01-10-2004 @ 19:30 :
en wat doe je er tegen?
je volwassen opstellen en er niet mee zitten
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 07:41
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 02-10-2004 @ 00:38 :
je volwassen opstellen en er niet mee zitten
Heeft niet zo heel veel met volwassen zijn of niet te maken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-10-2004, 08:16
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik ben ook de jongste, en werd vroeger ook vaak wel voorgetrokken en kreeg misschien wat meer aandacht. Dit kwam ook omdat ik gewoon erg rustig was en m'n broer (3 jaar ouder) altijd problemen veroorzaakte.
Maar nu krijgt hij zijn revanche omdat hij niet meer thuis woont, en ik dus m'n ouders continu op m'n dak heb
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 10:06
Gammaray
Avatar van Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-10-2004 @ 23:22 :
Achja, het ene kind komt om van de honger, het andere heeft een zusje dat wordt voorgetrokken.

Get over it.
idd
__________________
Spelfouten inbegrepen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Sade schreef op 02-10-2004 @ 09:16 :
Ik ben ook de jongste, en werd vroeger ook vaak wel voorgetrokken en kreeg misschien wat meer aandacht. Dit kwam ook omdat ik gewoon erg rustig was en m'n broer (3 jaar ouder) altijd problemen veroorzaakte.
Maar nu krijgt hij zijn revanche omdat hij niet meer thuis woont, en ik dus m'n ouders continu op m'n dak heb
Ah ja, zo werkte dat bij mijn zus en mij ook wel; ik was veel rustiger, zij haalde altijd wel iets uit. Dus wanneer er dan iets gebeurd was, was het niet zo gek dat ze eerst naar mijn zus gingen... Maar goed, toen ze niet meer thuis woonde, kreeg ik niet ineens meer de schuld van dingen (vaak omdat ze dus gewoon niet gebeurden).
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 11:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
igfy schreef op 02-10-2004 @ 00:28 :
Tja.. als oudste kind moet je altijd een beetje de grenzen van je ouders verruimen lijkt het wel. Doordat ik vroeger zovaak ruzie heb gehad over wat ik wel en niet mocht, mogen mijn broertjes nu misschien meer.
Dat hoor je oudere broers/zussen heel vaak zeggen, maar reken maar dat het ook andersom werkt!
Mijn broer was heel rustig, was er in 6 jaar school nog nooit uitgestuurd en was slechts 1 (!!!) keer te laat gekomen. Hij ging nooit uit enz.
En toen kwam ik: in het eerste jaar d'r al uitgestuurd, vaak genoeg te laat gekomen wat resulteerde in corvee, ik wilde uit met m'n vriendinnen enz.
Juist omdat mijn broer overal zo netjes in was vonden ze dat van mij extra erg, terwijl als de eerst dit gedrag al had vertoond dan hadden ze het als 'normaal' gezien.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:14
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
dat heb ik ook en ik kan me er af en toe zooo aan irriteren dat mijn broertje zo vaak gelijk krijgt. ook toen ik 14 was moest ik kwart over 9 naar boven. hij is nu 14 en moet kwart voor 10, vaak 10 uur. opeens kan dat nu wel. tzal wel.

maar mijn broertje heeft adhd dus als hij t zelfde fout zou doen als ik zou het bij hem veeel minder erg zijn "want hij heeft adhd". standaard... hij heeft het wel door en gebruikt het regelmatig

maar goed, als ik er tegen me moeder zeg vindt ze dat ik me niet aan moet stellen. tsja...

ik denk dat je kan proberen erover te praten en als dat niet werkt gewoon niet opletten, en afreageren op wat anders. houd er rekening mee, dan kom je ook minder in botsing... moeilijk maar toch.

succes!
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 12:24
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-10-2004 @ 08:41 :
Heeft niet zo heel veel met volwassen zijn of niet te maken.
Kinderen denken dat altijd alles eerlijk moet zijn maar later leer je dat dit in de praktijk gewoon meestal niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 18:14
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-10-2004 @ 11:12 :
Maar goed, toen ze niet meer thuis woonde, kreeg ik niet ineens meer de schuld van dingen (vaak omdat ze dus gewoon niet gebeurden).
Bij mij wel dus
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2004, 02:11
Verwijderd
pf, misschien vindt dat zusje het wel helemaal niet leuk om voorgetrokken te worden en heeft ze te kampen met een reuzegroot trauma daardoor

leef je eens in de situatie van 'n ander, snoodaard
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 03-10-2004 @ 03:11 :
pf, misschien vindt dat zusje het wel helemaal niet leuk om voorgetrokken te worden en heeft ze te kampen met een reuzegroot trauma daardoor

leef je eens in de situatie van 'n ander, snoodaard
Jij bent bij jouw thuis het gefrustreerde jongere zusje?

En als je 'inleven in de situatie van de ander' zo hoog in het vaandel hebt, dan moet je zelf misschien het goede voorbeeld geven? Jouw post laat alleen maar zien hoe het niet moet. (De mijne overigens ook, maar dat is met opzet.)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nebula schreef op 01-10-2004 @ 22:05 :
*is zelf het jongere zusje*
power to us!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:59
EkiaM
EkiaM is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-10-2004 @ 23:39 :


Maar ik was (ben) thuis altijd de jongste geweest
das knap

ben zelf ook de jongste, heb niet echt het gevoel dat ik word voorgetrokken ofzo..
en als dat wel zo is, dan maakt mn zus er niet zo'n probleem van volgens mij..
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 12:41
Big M
Avatar van Big M
Big M is offline
Citaat:
sweet_forumgirl schreef op 01-10-2004 @ 19:30 :
ik heb een zusje van 10 en die wordt echt onwijs voorgetrokken, mijn vader gelooft haar altijd eerder dan mij enzo...
heeft iemand hier ervaring mee en wat doe je er tegen?
mijn zusje is 11 en ja ik heb er ervaring mee. Er is niks tegen te doen, maar gewoon veel voorbeelden geven van jullie trekken haar voor en dan met een voorbeeld komen. En niet proberen om te veel de eigenwijze puber uit te hangen want dat gaat in je nadeel werken succes ermee
__________________
Most of us only care about money makin'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zwanger worden #2
Verwijderd
497 20-01-2008 15:20
Psychologie de jongste, de middelste of de oudste zijn...
miep
27 15-04-2002 19:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.