Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Bekijk resultaten poll: Wel verhaal is volgens jullie het allermooiste, allerbeste of wat dan ook?
2x een polly 0 0%
Het pakje 0 0%
De step 1 1.82%
De Overhand 5 9.09%
Gay 15 27.27%
Zondag midden in de week 4 7.27%
Leven en Leven Geven 5 9.09%
Wraak! 3 5.45%
Te laat! 3 5.45%
De leider van de goden 2 3.64%
08-06-2002 ontoerekenbaar verklaard. 14 25.45%
Ik zat in een hut 0 0%
Titelloos 2 3.64%
Lena 1 1.82%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 23:11
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Flashman schreef op 03-01-2004 @ 17:44:
Dat weet jij, wij niet...
Als je het logisch vind dat ik Renard ben, dan wordt het moeilijk voor mij om het tegendeel te bewijzen.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 23:53
Verwijderd
Met gevaar voor eigen ziel en zaligheid, spring ik ook in het water. Ik watertrappel echter wat aan het oppervlak.

Ik had het idee dat de achterliggende gedachte van een wedstrijd als deze vermaak was. Mensen sturen zelfgeschreven verhalen in, andere mensen lezen die en stemmen op een verhaal dat ze goed vonden. Het verhaal met de meeste stemmen 'wint' en krijgt een aparte plaats voor een poosje.

Inderdaad, het is een systeem waar geen hol van klopt: niet iedereen leest alle verhalen, sommige mensen beoordelen op basis van criteria waar anderen vraagtekens bij plaatsen en sommigen kunnen niet eens uitleggen waarom ze een verhaal goed vinden. Dat is inderdaad jammer, maar ik denk wel dat we het allemaal overleven.

Het zou niet lief zijn om van iedereen te eisen dat ze eerst zestien kronieken over literatuur, literatuurbeschouwing, tekstanalyse en de halve westerse wereldliteratuur machtig zijn, alvorens ze een reactie mogen schrijven of een stem geven. Als ik een geile kriebel in mijn onderbuik krijg bij het ene verhaal en die mis bij het andere verhaal, stem ik op de eerste. Daarmee basta. Het lijkt me een slecht idee om regels aan stemmen te stellen.

Voorts valt er ook moeilijk te zeggen dat sommige reacties slecht zijn. Ik vind zelf sommige stemmen ook beter gefundeerd dan anderen, maar ik zie daarin geen reden om hen buiten te sluiten van beoordeling. Waarom zou een verhaal met goede structuur beter zijn dan een verhaal waar je van moet huilen? Het is onmogelijk om vaste regels waar verhalen aan moeten voldoen te schrijven en het is even onmogelijk om vaste regels te stellen waar een reactie aan moet voldoen.

Renard heeft alle recht van de wereld om te zeggen dat hij sommige reacties beter vindt dan anderen. Dan vind ik zelf ook. Ik vind het alleen niet net dat hij meent dat die andere reacties zich moeten aanpassen aan zijn gestelde norm. Laat mensen gewoon lekker beoordelen op hun eigen manier. we reiken geen AKO literatuurprijs uit, we proberen een rommelige nep-wedstrijd te organiseren op een slap forum, dat is alles.

Als iemand graag serieuze en harde reacties wilt hebben, dan kan je beter niet in een wedstrijd gaan zoeken, maar gewoon een verhaal plaatsen. Als je dan zelf hard, maar onderbouwt en zonder arrogantie, hun verhalen gaat voorzien van commentaar, kan je eenzelfde behandeling terug verwachten, lijkt mij. Een discussie daarover beginnen in een wedstrijd topic is niet alleen ongepast, maar ook zinloos.

En zeveren over spelfouten of gefakete identiteiten is iets waar niemand wat aan heeft. Maar dat is allemaal mijn mening.

Overigens is het erg flauw om van mensen te zeggen dat ze 'niet tegen kritiek kunnen'. Daarmee maak je het voor hen onmogelijk om zich te verdedigen.

Oh, de winnaar van de wedstrijd is geïnformeerd en zal weldra in een glorieuze triompftocht door het forum trekken om jullie eerbetuigingen en geworpen bloemen in ontvangst te nemen.

LUH-3417

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 23:55.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 00:20
Flshman
Avatar van Flshman
Flshman is offline
Citaat:
Preaper schreef op 04-01-2004 @ 00:11:
Als je het logisch vind dat ik Renard ben, dan wordt het moeilijk voor mij om het tegendeel te bewijzen.
Let op mijn '', het was een grapje! Natuurlijk is het vrijwel onmogelijk dat jullie dezelfde zijn..

Bovendien doel ik met "Dat weet jij, wij niet..." op jouw reactie waarin je zegt dat je de disscussie volgt.

Maar goed, ik schaar mij achter de (machtige) forumbaas en zijn prachtige verhaal... Deze discussie gaat haast niet meer over een verhalenwedstrijd, het is afgetakt in een ordinare 'jij bent dom' ruzie.

Ik wacht met smart op de grote winnaar, zodat ik hem/haar kan overstelpen met lofbetuigingen! ()
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.