Oud 06-07-2004, 20:48
Romie
Romie is offline
U kent het wel, u leest, u leest veel, wat trouwens best wel al bijzonder is in deze tijd. Maar…daar gaat het niet om, als u een spannend boek heeft weggelegd krijgt u opeens een rare gedachte. Misschien kunt u zelf wel een verhaal schrijven! Of misschien zelfs wel een heel boek! Tjee, en met volle moed buigt u zich over uw schrijftafel. Niet dus, met volle moed staart u naar uw beeldscherm en begint te typen. Of u staart naar t toetsenbord en af en toe naar het beeldscherm. Blind typen is een must, want dan zakt de moed u wat minder snel in de schoenen. Maar goed, u typt, vol goede moed, en er komt toch zo`n beetje een hele pagina vol. Dan begint u na te lezen, daar wat weg, daar wat overnieuw, u kent het wel. Het komt er op neer dat u hele verhaal gedelete word, opnieuw beginnen? Neen, u pakt u boek wel weer, een boek lézen is een stuk makkelijker dan een verhaal schríjven, laat staan een boek!

Zo vergaat het mij ook al enkele jaren, doorzetten denk ik bij mezelf, doorzetten! Alsof het de schrijver van een boek geen bloed zweet en tranen heeft gekost! Maar dan komt toch de onzekerheid weer om de hoek kijken, want áls ik werkelijk in staat was geweest een verhaal te schrijven, dan wisten u en ik dat toch al! Neen, neen en nog eens neen, u en ik hadden het geweten als ik eens door had gezet. Dan had ik u mijn verhaal laten lezen, en had u er over kunnen oordelen. Maar als er dan toch wat uit mijn vingers ontsproten was, werd het weer handig met de delete knop weg geramd. Weg verhaal, het was toch niks.

Maar dit keer heb ik eens doorgezet, ik heb wat uit mijn nek geluld, ik heb niet van te voren wat bedacht. Ik heb mijn vingers op het toetsenbord gezet en in het wilde weg wat geramd. Dat is te merken? Dat vind ik ook, ik weet niet eens onder wat voor genre dit past! En toch ben ik best tevreden, eindelijk heb ik eens iets getypt wat niet te grazen word genomen door backspace en z`n maatje delete. Het slaat nergens op, dat klopt, moraal? Nee, achterliggende gedachte? Nee. Maar toch, een overwinning voor mezelf, de lezer in mij heeft zich verstopt, en de schrijver is te voorschijn gekomen. Aarzelend, terugkrabbelend, maar hij is er. En of hij blijft? We zullen zien, misschien, mits hij volgende keer met een verhaal komt, of zij, wat het dan ook is.

nja, ik weet niet echt wat dit is maar ik dacht...laat ik het eens posten, graag commentaar! heel graag, maar please, wees niet te hard voor me ik vind schrijven altijd erg leuk om te doen, maar ik hou de verhalen altijd voor mezelf...zoiets als dit heb ik nog nooit echt geschreven, meestal schrijf ik "een verhaal" over iets zeg maar...maar goed, ik ben benieuwd...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 20:50
Verwijderd
Genreloos, niet bijster origineel, veel foutjes en dingen die anders kunnen, maar het geheel is dat toch beter dan alles apart.

Grim
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:01
Romie
Romie is offline
Citaat:
Grim schreef op 06-07-2004 @ 21:50 :
Genreloos, niet bijster origineel, veel foutjes en dingen die anders kunnen, maar het geheel is dat toch beter dan alles apart.

Grim
genreloos, daar ben ik het mee eens.
niet bijster origineel...hoezo niet?
veel foutjes en dingen die anders kunnen..bedoel je daar typefouten mee ofzo?

maar het geheel is dat toch beter dan alles apart.
die zin snap ik ook niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Romie schreef op 06-07-2004 @ 22:01 :
genreloos, daar ben ik het mee eens.
niet bijster origineel...hoezo niet?
veel foutjes en dingen die anders kunnen..bedoel je daar typefouten mee ofzo?

maar het geheel is dat toch beter dan alles apart.
die zin snap ik ook niet helemaal?
Niet bijster origineel omdat er zo veel mensen zijn die niet weten wat ze moetne schrijven en waar dit er dus uitvloeit.

foutjes zijn idd typfouten
dingetjes die anders kunnen zijn stijlfouten

als je alles bij elkaar neemt is het beter dan het gemiddelde verhaal op fancy

Grim
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:27
Romie
Romie is offline
Citaat:
Grim schreef op 06-07-2004 @ 22:17 :
Niet bijster origineel omdat er zo veel mensen zijn die niet weten wat ze moetne schrijven en waar dit er dus uitvloeit.

foutjes zijn idd typfouten
dingetjes die anders kunnen zijn stijlfouten

als je alles bij elkaar neemt is het beter dan het gemiddelde verhaal op fancy

Grim
typefouten heb ik zelf niet gevonden, maar die zullen er vast en zeker zitten stijlfouten...dat n zin anders geformuleerd moet worden ofzo?

en die laatste opmerking zal ik dan maar als n compliment beschouwen...tja ik vind schrijven gewoon leuk en ik probeer gewoon wat, misschien dat ik wel eens iets anders post. misschien.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 21:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik vond het niet erg interessant om te lezen. Dit soort onzin produceer ik ook graag en dagelijks en het is leuk om te bewaren!

Maar het kon mijn aandacht niet vasthouden, probeer wat duidelijker een boodschap ofzo over te brengen.

Verder typfoutjes vind ik nog niet eens zo erg, als je maar de aandacht van de lezer kan vasthouden en niet zo druk bezig bent met smeuig overkomen. Ik vond dat je daar namelijk iets teveel je best voor deed, maar dat je niet echt wat te melden had.

Neem dus voortaan een wat duidelijker onderwerp waar je iets grappigs over te vertellen hebt en breng het smakelijk.

Bon appétit!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 06:32
Verwijderd
Citaat:
Romie schreef op 06-07-2004 @ 21:48 :
U kent het wel, u leest, u leest veel, wat trouwens best wel al bijzonder is in deze tijd.
Beetje langdradig
Maar…daar gaat het niet om, als u een spannend boek heeft weggelegd krijgt u opeens een rare gedachte.

Komma tussen weggelegd en krijgt
Misschien kunt u zelf wel een verhaal schrijven! Of misschien zelfs wel een heel boek! Tjee, en met volle moed buigt u zich over uw schrijftafel.

Spreektaal, vooral de 'Tjee' Het is maar waar je van houdt.
Niet dus, met volle moed staart u naar uw beeldscherm en begint te typen. Of u staart naar t toetsenbord en af en toe naar het beeldscherm.

Het toetsenbord, Blind typen is een must, want dan zakt de moed u wat minder snel in de schoenen. Maar goed, u typt, vol goede moed, en er komt toch zo`n beetje een hele pagina vol. Je herhaalt het vol goede moed nou, staat niet zo mooi, misschien kun je dat anders verwoorden?
Dan begint u na te lezen, daar wat weg, daar wat overnieuw, u kent het wel.
HET na te lezen, opnieuw ipv overnieuw en misschien is dit een te lange zin. Ik zou hem opsplitsen
Het komt er op neer dat u hele verhaal gedelete word, opnieuw beginnen?
gedeleted, uw, wordt. De vraag is echt spreektaal...
Neen, u pakt u boek wel weer, een boek lézen is een stuk makkelijker dan een verhaal schríjven, laat staan een boek!
UW boek, verder kortzichtig persoontje, na één keer al opgeven...

Zo vergaat het mij ook al enkele jaren, doorzetten denk ik bij mezelf, doorzetten!

Misschien doorzetten tussen aanhalingstekens, aangezien het een gedachte is?
Alsof het de schrijver van een boek geen bloed zweet en tranen heeft gekost!
Komma tussen bloed en zweet.
Maar dan komt toch de onzekerheid weer om de hoek kijken, want áls ik werkelijk in staat was geweest een verhaal te schrijven, dan wisten u en ik dat toch al!
Waarom gebruik je maar? Ik zie de tegenwerping er nu niet echt uitspringen... Neen, neen en nog eens neen, u en ik hadden het geweten als ik eens door had gezet.
had doorgezet, nieuw trucje van de Nederlandse taal, ik heb er ook moeite mee
Dan had ik u mijn verhaal laten lezen, en had u er over kunnen oordelen. Maar als er dan toch wat uit mijn vingers ontsproten was, werd het weer handig met de delete knop weg geramd. Weg verhaal, het was toch niks.
''wat'' vervangen door ''iets'' , dunkt me.

Maar dit keer heb ik eens doorgezet, ik heb wat uit mijn nek geluld, ik heb niet van te voren wat bedacht.

Deze keer, geluld staat niet mooi, echt boerse spreektaal! en moet vantevoren niet aan elkaar?
Ik heb mijn vingers op het toetsenbord gezet en in het wilde weg wat geramd. Dat is te merken? Dat vind ik ook, ik weet niet eens onder wat voor genre dit past!

Is dat te merken? en geramd staat niet mooi omdat je het een tweede keer tegenkomt. Het is trouwens passen in een genre, niet passen onder. Het valt onder
En toch ben ik best tevreden, eindelijk heb ik eens iets getypt wat niet te grazen word genomen door backspace en z`n maatje delete.
Een zin met ''en'' beginnen is maar zelden een goed idee, dit is geen zeldzaam moment. Je kan het beter vervangen door ''maar'' omdat je eerst je eigen kunsten afkraakt en nu de tegenwerping maakt dat je tochg best wel tevreden bent.
Je hebt al getypt, dus het is ''niet te grazen is genomen''.
Verder zou ik Backspace en Delete met een hoofdletter doen, omdat je ze nou een naam geeft. Verder zou ik ook z'n voluit naar zijn schrijven, staat mooier.
Het slaat nergens op, dat klopt, moraal?

Vreeeeeemde zin
Nee, achterliggende gedachte?
Misschien twee zinnen van maken?
Nee. Maar toch, een overwinning voor mezelf, de lezer in mij heeft zich verstopt, en de schrijver is te voorschijn gekomen.
tevoorschijn aan elkaar
Aarzelend, terugkrabbelend, maar hij is er. En of hij blijft?
niet beginnen met en
We zullen zien, misschien, mits hij volgende keer met een verhaal komt, of zij, wat het dan ook is.

Wederom een vage/kromme zin.

nja, ik weet niet echt wat dit is maar ik dacht...laat ik het eens posten, graag commentaar! heel graag, maar please, wees niet te hard voor me ik vind schrijven altijd erg leuk om te doen, maar ik hou de verhalen altijd voor mezelf...zoiets als dit heb ik nog nooit echt geschreven, meestal schrijf ik "een verhaal" over iets zeg maar...maar goed, ik ben benieuwd...
En die laatste alinea is natuurlijk helemaal spreektaal

Grim- je vroeg erom
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 15:46
Romie
Romie is offline
@grim: bedankt!

Ik zal binnenkort wel een nieuw verhaal posten dan, met je "commentaar" erin verwerkt...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Romie schreef op 07-07-2004 @ 16:46 :
@grim: bedankt!

Ik zal binnenkort wel een nieuw verhaal posten dan, met je "commentaar" erin verwerkt...
Zelfde verhaal +

Maar, er zijn ook van die rotmensen die het grappig vinden om verhalen af te kraken. Ze doen de hele dag niets anders dan afzeiken... etc.

Grim
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:04
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Wie?
Ik dacht dat jij dat was , hoewel, jij zeikt niet af, maar jij geeft toch het meeste commentaar.
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:05
Romie
Romie is offline
Citaat:
Grim schreef op 07-07-2004 @ 17:01 :
Zelfde verhaal +

Maar, er zijn ook van die rotmensen die het grappig vinden om verhalen af te kraken. Ze doen de hele dag niets anders dan afzeiken... etc.

Grim
nee niet t zelfde verhaal een ánder verhaal...waarbij ik let op de dingen die jij hebt gezegd enzo...dóh..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 06:11
Verwijderd
Citaat:
Romie schreef op 07-07-2004 @ 23:05 :
nee niet t zelfde verhaal een ánder verhaal...waarbij ik let op de dingen die jij hebt gezegd enzo...dóh..
Ik wist wel dat je zou happen

Sowieso, zoek een leuk onderwerp, dan gaat het schrijven (bijna) vanzelf.
Schrijfmuziek wil ook wel eens helpen

Grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal, Vriendschap tot de dood
xLittlemissamx
9 18-10-2012 15:55
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Films, TV & Radio Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17
Dinalfos
500 09-11-2005 11:53
Verhalen & Gedichten ik ben een verhaal aan het schrijven
cactus metro
7 02-05-2004 18:45
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal.
Ieke
102 04-01-2004 00:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.