Oud 15-10-2006, 22:49
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 15-10-2006 @ 23:48 :
Professor ezel, dat las ik net ook maar ik heb nooit over hem eerder gelezen over zijn handenschudweigering.
stond uitgebreid ind e krant
Advertentie
Oud 15-10-2006, 22:54
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
professor2 schreef op 15-10-2006 @ 23:49 :
stond uitgebreid ind e krant
o jee o jeeee, is hij door dat ene bericht zo beroemd geworden dan. Of zit de media zoals gewoonlijk hem te demoniseren, dus tot nationale pispaal te bombarderen, hem te labelen. Hou op met dit zielige gedoe!
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 22:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 15-10-2006 @ 23:54 :
o jee o jeeee, is hij door dat ene bericht zo beroemd geworden dan. Of zit de media zoals gewoonlijk hem te demoniseren, dus tot nationale pispaal te bombarderen, hem te labelen. Hou op met dit zielige gedoe!
Oh ja, het is natuurlijk een complot om een moslim te demoniseren. Wie zitten er dit keer achter: de Amerikanen, de joden of de Finnen?
Oud 15-10-2006, 22:57
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 23:56 :
Oh ja, het is natuurlijk een complot om een moslim te demoniseren. Wie zitten er dit keer achter: de Amerikanen, de joden of de Finnen?
ZIe jij ze vliegen? Waarom moeten er complotten zijn? Waarom denk jij uberhaupt aan complotten. Hou op, laat me niet lachen. lol
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 23:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 15-10-2006 @ 23:57 :
ZIe jij ze vliegen? Waarom moeten er complotten zijn? Waarom denk jij uberhaupt aan complotten. Hou op, laat me niet lachen. lol
Jij begint over 'de media demoniseren hem' en dat 'de media' hem 'tot nationale pispaal demoniseren'. Dat gejank doet mij denken aan een complot.
Oud 15-10-2006, 23:06
Verwijderd
Pff als Japanse zakenmannen in Nederland komen, buigt iedereen netjes mee. Waarom zou een Nederlander niet het recht mogen krijgen een hand te weigeren? Maarja voor zo'n baan lijkt het me niet zo heel handig...
Oud 15-10-2006, 23:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 00:06 :
Pff als Japanse zakenmannen in Nederland komen, buigt iedereen netjes mee. Waarom zou een Nederlander niet het recht mogen krijgen een hand te weigeren? Maarja voor zo'n baan lijkt het me niet zo heel handig...
Dat vind ik wat anders. Die Japanners zijn dan hier op bezoek. Maar als ze zich hier permanent vestigen, hoeven ze niet te verwachten dat ik netjes voor hen ga buigen.

Bovendien mág die Nederland best weigeren een hand te geven. Maar dan is-ie gewoon niet geschikt voor die baan.
Oud 15-10-2006, 23:10
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 00:01 :
Jij begint over 'de media demoniseren hem' en dat 'de media' hem 'tot nationale pispaal demoniseren'. Dat gejank doet mij denken aan een complot.
Nee hoor, ik klaag zelden tot nooit. Maar ze herhalen in dat bericht wel vaak dat hij handen schudden weigert. Misschien is hij een hygiënefreak. Dat kan toch.
Maar dat jij de link met complottheorieën legt is voor mij een raadsel.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 23:12
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 00:08 :
Dat vind ik wat anders. Die Japanners zijn dan hier op bezoek. Maar als ze zich hier permanent vestigen, hoeven ze niet te verwachten dat ik netjes voor hen ga buigen.

Bovendien mág die Nederland best weigeren een hand te geven. Maar dan is-ie gewoon niet geschikt voor die baan.
Hoezo? Hij is overtuigd van zijn kwaliteiten. Het zou ook gewoon om kwaliteit moeten gaan en als hij het in zich heeft dan zie ik geen problemen.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 23:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 00:06 :
Pff als Japanse zakenmannen in Nederland komen, buigt iedereen netjes mee.
Hmm, nee hoor. Overigens is het niet vaak zo dat Japanners hun buiging in plaats van iets doen, zeker niet als ze doorhebben dat het blijk van respect hier is elkaar een hand te geven.

Waarom denk je dat een militaire groet zo is als het nu is? Daar is geen sprake van 'naast elkaar leven' als relatie, maar geld de militaire hierarchie. Omdat dat kouder en afstandelijker is raak je elkaar niet aan.

Maar feitelijk gaat het daar niet over, het gaat hier over het probleem dat die weigeraar opwerpt, en of we hem mogen afrekenen op zijn eigen attitudeprobleem.

Over het algemeen geldt dat wie zich als een stuk vreten op wil stellen als een stuk vreten behandelt wordt, dus ik zie niet waarom dat in dit geval opeens niet geldt en er een voorkeursbehandeling moet worden gegeven.
Citaat:
Sherpao schreef op 16-10-2006 @ 00:12 :
Hoezo? Hij is overtuigd van zijn kwaliteiten. Het zou ook gewoon om kwaliteit moeten gaan en als hij het in zich heeft dan zie ik geen problemen.
Lijkt me dat je in die functie fatsoenlijk moet kunnen communiceren met cliënten. Hij weigert dat te doen, ergo, hij komt niet in aanmerking voor die functie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 15-10-2006 om 23:34.
Oud 15-10-2006, 23:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 16-10-2006 @ 00:10 :
Nee hoor, ik klaag zelden tot nooit.
OMGWTFBBQROFLMAO

Citaat:
Maar ze herhalen in dat bericht wel vaak dat hij handen schudden weigert. Misschien is hij een hygiënefreak. Dat kan toch.
Hij deed het vanuit zijn religie. Als hij dat zo uitlegt, kan jij dat dan niet accepteren?

Citaat:
Maar dat jij de link met complottheorieën legt is voor mij een raadsel.
Jij maakt er een complot van de media van.
Oud 15-10-2006, 23:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 16-10-2006 @ 00:12 :
Hoezo? Hij is overtuigd van zijn kwaliteiten. Het zou ook gewoon om kwaliteit moeten gaan en als hij het in zich heeft dan zie ik geen problemen.
Omdat men het in die baan blijkbaar een vereiste vind dat je vrouwen gewoon de hand schudt. Doet hij dat niet, dan beschikt hij niet over de benodigde kwaliteiten. Jammer.
Oud 15-10-2006, 23:51
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 00:28 :
Omdat men het in die baan blijkbaar een vereiste vind dat je vrouwen gewoon de hand schudt. Doet hij dat niet, dan beschikt hij niet over de benodigde kwaliteiten. Jammer.
Handen schudden is geen functie. Ik schudde de hand van mijn examentrice ook niet. Ik zei het tegen haar. Zij vond het geen probleem want ik slaagde meteen.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 23:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 16-10-2006 @ 00:51 :
Handen schudden is geen functie. Ik schudde de hand van mijn examentrice ook niet. Ik zei het tegen haar. Zij vond het geen probleem want ik slaagde meteen.
Handenschudden is een vereiste om daar te mogen werken. Wat jij dan uitspookt bij jouw examentrice doet daar niets aan af.
Oud 15-10-2006, 23:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 16-10-2006 @ 00:51 :
Handen schudden is geen functie. Ik schudde de hand van mijn examentrice ook niet. Ik zei het tegen haar. Zij vond het geen probleem want ik slaagde meteen.
Maar als ze geweigert had iets voor je te doen of met je te spreken had ze daar het volste recht op.

In de functie die die weigeraar wil is het een vereiste om dat wel te doen en is weigeren dus niet acceptabel.

Heel leuk als je geen respect hebt voor sommige mensen, maar er zitten gevolgen aan. De zaak in dezen is in feite dat die gestoorde Enait wil dat hij zich wel aso en onuitnodigent mag opstellen maar dat daar geen gevolgen aan zitten.

En ja, zo zit de wereld niet in elkaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 00:10.
Oud 16-10-2006, 00:00
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 00:55 :
Maar als ze geweigert had iets voor je te doen of met je te spreken had ze daar het volste recht op.

In de functie die die weigeraar wil is het een vereiste om dat wel te doen en is weigeren dus niet acceptabel.

Heel leuk als je geen respect hebt voor sommige mensen, maar er zitten gevolgen aan. De zaak in dezen is in feite dat die gestoorde Enait wil dat hij zich wel aso en onuitnodiging mag opstellen maar dat daar geen gevolgen aan zitten.

En ja, zo zit de wereld niet in elkaar.
Nou, sommige lui worden daar nationale tv-helden mee hoor, die ook nog dik bijverdienen met het uitbrengen van een single en optreden in clubs.
Oud 16-10-2006, 00:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 01:00 :
Nou, sommige lui worden daar nationale tv-helden mee hoor, die ook nog dik bijverdienen met het uitbrengen van een single en optreden in clubs.
Niet iedereen kan als Tokkie door het leven.
Hoewel dat stel inteeltproducten ook niet bepaald iets is om trots op te zijn denk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 00:12
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 01:10 :
Niet iedereen kan als Tokkie door het leven.
Hoewel dat stel inteeltproducten ook niet bepaald iets is om trots op te zijn denk.
Nee, maar het is wel dubbel, geef toe. Ik keur allebei af. Maar om het ene maken we ons druk en de andere verheffen we tot held.
Oud 16-10-2006, 06:46
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 00:06 :
Pff als Japanse zakenmannen in Nederland komen, buigt iedereen netjes mee.
Ja, maar daar valt veel geld aan te verdienen. Aan straatarme kabouters Plop niet.
Oud 16-10-2006, 09:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Buigen vinden wij ook beleefd, dus dat is even goed als handjes schudden.

Iemands hand weigeren is een belediging. (net als iemand geitenneuker noemen. Vat je 'm nou?)
Oud 16-10-2006, 10:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het is geen belediging als degene uitlegt waarom hij of zij het niet doet. Alhoewel het met werk natuurlijk apart is. Ik denk ook dat ik zo'n persoon niet zou aannemen.

omg, discriminasie.
Oud 16-10-2006, 10:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Uit de NRC Next van vanmorgen was overigens af te leiden dat deze hele rel te danken is aan het feit dat de gemeente Rotterdam eerlijk schreef dat de man vanwege zijn klederdracht, schrikbarende haardracht en weigering met vrouwen om te gaan is geweigert, dit in plaats van zich er vanaf te maken met een standaardbrief.

De columniste maakte het heel valide punt dat het juist iets goeds is dat de gemeente daar eerlijk over was, omdat het aangeeft waar de weigering (en het voort duren van werkeloosheid) vandaan komen.

Tja, als iemand vijfmaal geweigert wordt omdat ze weigeren fatsoenlijk met vrouwen om te gaan, dan ligt daarin kennelijk de oorzaak van de werkeloosheid en is het voor de sollicitant tijd om zich eens achter de oren te krabben of aanpassing aan enig fatsoen toch niet een goed middel is, omdat een baan toch ook wel een vooruitgang zou zijn.


Overigens, in een vergelijkbare zaak, buigt de Commissie Gelijk Behandeling zich morgen om 12.30 op Kleine Singel 1-3 in Utrecht zich over de zaak van een moslimdocente die platsklaps weigerde mannen een hand te geven en daarom geschorst werd. De zitting is openbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 10:17.
Oud 16-10-2006, 10:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 16-10-2006 @ 10:43 :
Buigen vinden wij ook beleefd, dus dat is even goed als handjes schudden.

Iemands hand weigeren is een belediging. (net als iemand geitenneuker noemen. Vat je 'm nou?)
Naast buigen en handjes geven kun je ook wel op andere manieren je respect tonen. Denkje nou echt dat mensen die geen handen willen geven, geen respect hebben voor andere mensen?
Oud 16-10-2006, 10:48
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 11:44 :
Naast buigen en handjes geven kun je ook wel op andere manieren je respect tonen. Denkje nou echt dat mensen die geen handen willen geven, geen respect hebben voor andere mensen?
als ergens in afrika het beleefd is om over iemands gezicht te kwijlen en je gaat dat hier doen is dat niet opeens wel acceptabel ipv handen geven


verder vergis je je een beetje beleefdheidsvormen zoals een handschudden heeft helemaal geen flikker met respect te maken
Oud 16-10-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 16-10-2006 @ 11:48 :
als ergens in afrika het beleefd is om over iemands gezicht te kwijlen en je gaat dat hier doen is dat niet opeens wel acceptabel ipv handen geven
Als die Afrikaan daarna uitlegt, waarom ie dat deed, zou ik er geen moeite meehebben (in de zin van, beledigd voelen). Maar dan geef je ook een extreem voorbeeld.

Citaat:
professor2 schreef op 16-10-2006 @ 11:48 :
verder vergis je je een beetje beleefdheidsvormen zoals een handschudden heeft helemaal geen flikker met respect te maken
Ik haal het ietsjes door mekaar, maar gaan lopen janken als iemand je geen handje geeft, vind ik stom.
Oud 16-10-2006, 11:28
Verwijderd
Ministerie: 'Bespioneer moslimstudenten'

Bron: Planet

Het Britse ministerie van Onderwijs gaat docenten en stafleden van Britse universiteiten vragen om 'Aziatisch uitziende' en islamitische studenten te bespioneren als zij vermoeden dat de leerlingen terroristische acties steunen of betrokken zijn bij moslimextremisme.

Dat heeft het Britse dagblad The Guardian maandag gemeld.

Recruteringsbodems
Volgens een nog geheim document zullen universiteiten gewaarschuwd worden dat campussen 'vruchtbare rekruteringsbodems' zijn geworden voor extremisten.

Universiteiten zouden proactief moeten handelen en studenten uit eigen beweging moeten aangeven bij speciale afdelingen van de politie. Het achttien pagina's tellende rapport is voor advies naar betrokken overheidsorganisaties gestuurd.

kritiek
In het rapport erkent het ministerie dat universiteiten waarschijnlijk niet makkelijk informatie zullen doorgeven uit angst voor kritiek dat zij samenwerken met de 'geheime politie'.

Studentengroeperingen reageren kritisch in de krant. Volgens de voorzitter van een federatie van islamitische verenigingen lijkt het er op 'dat je schuldig bent tot jíj je onschuld hebt bewezen.'



Moslims zeiken, blablabla..

Overigens is dit ook in Nederland een beetje aan de gang. Ik hoorde namelijk van een hoogleraar Arabisch dat islamitische studenten worden nagecheckt als ze voor deze opleiding kiezen.
Oud 16-10-2006, 12:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 11:44 :
Naast buigen en handjes geven kun je ook wel op andere manieren je respect tonen. Denkje nou echt dat mensen die geen handen willen geven, geen respect hebben voor andere mensen?
Ik weet het wel zeker, want het feit dat ze een hand weigeren komt voort uit het denkbeeld dat vrouwen inferieur zijn aan mannen.

Zelfs als ze met bullshit als inferieure gelijkwaardigheid komen aanzetten (zelden mensen met zo'n totale blindheid een contradictie zien verdedigen) maakt dat niet uit, want het gaat erom hoe de ander zich benaderd voelt.
En dat heeft precedent. In 1999 vertrok de Almeerse onderwijswethoudster van een gesprek op een islamitische school in Almere omdat ze niet fatsoenlijk begroet werd. De school schreeuwde moord, brand en discriminatie, maar ze kregen geen cent van de gemeente totdat ze hun excuses gemaakt hadden en wel een fatsoenlijk gesprek konden voeren.
We praten overigens op de Al Iman school, die eerder in opspraak was omdat docenten leerlingen mishandelden omdat ze volgens hen niet op de juiste manier wilden bidden, en waar een kalender werd verspreid waarop de aanslagen van 11-9 verheerlijkt werden.
Docentes worden er verplicht een hoofddoek te dragen...


Ik vond nog een artikel terug van de Trouw, onder het motto 'lees en huil'

Joden zijn heel slechte mensen, hè juf?
door Paul-Kleis Jager

De islamitische school Al Iman in Almere levert een positieve bijdrage aan de integratie van haar leerlingen, liet de onderwijsinspectie vorige week weten. Volgens de vroegere kleuterjuf Sigrid Fischer bereidt de school eerder voor op een bestaan in Saoedi-Arabië: 'De vaders en moeders worden op ouderavonden door een schot van elkaar gescheiden. Iemand van de schoolleiding dreigde eens te dicht in de buurt van het vrouwenvak te komen. Een bestuurslid ma noeuvreerde hem toen weer keurig naar een veiliger zone.'

Leerlingen van groep 8 van de islamitische Al Iman school in Almere reageerden uitgelaten op de Al-Kaida-aanslag op New York. Volgens een oud-medewerker van de school vond de directeur van de school ingrijpen niet nodig.

De Al Iman kreeg in het recente onderzoek van de onderwijsinspectie over islamitische scholen en integratie een positieve beoordeling. Volgens de inspecteurs houdt maar één school haar leerlingen 'te afzijdig' van de Nederlandse samenleving en schieten twee scholen op 'onderdelen' tekort.

De inspectie is in ieder geval nog één school vergeten, zo blijkt uit het verhaal van Sigrid Fischer, die kort geleden ontslag nam als kleuterjuf op de Al Iman. Fischer zag wat inspecteurs nu eenmaal niet kunnen zien. Op de ochtend van 12 september 2001 maande de leerkracht van groep 8 zijn jongens - jongens en meisjes zitten in aparte klassen op de Al Iman - tot kalmte. Hij vertelde ze dat juichkreten op deze dag geen pas gaven. Nog opmerkelijker was dat de leerkracht - zelf geen moslim - voor zijn optreden op de vingers werd getikt door de directeur.

Fischer: ,,Dat gebeurde in de lerarenkamer. De directeur beweerde dat het ook wel eens prettig is wanneer de klappen aan de andere kant vallen. Dat de kinderen blij waren moest mijn collega zich kunnen voorstellen. 'Maar', zo reageerde hij, 'er zijn hier allemaal onschuldige mensen omgekomen.' Zij antwoordde toen dat de Koran het doden van onschuldige mensen verbiedt. Wij waren echt verbijsterd: Amerikanen waren naar haar idee geen onschuldigen.''

Veel scholen stonden uitgebreid stil bij 11 september, maar op de Al Iman is er na het incident in groep 8 nooit meer over gesproken.

De toenmalige directeur zit al een tijd ziek thuis, maar ook de nieuwe schoolleiding bestaat volgens Fischer uit 'bijzonder behoudende moslims'. De voorzitter van het schoolbestuur, Abdelkarim Salihi, nu ook interim-manager, zei een jaar na '11 september' tegen het Dagblad van Almere dat hij geschokt was door de aanslagen. Maar hij was er nog steeds niet van overtuigd dat er moslims aan de stuurknuppels zaten van de vliegtuigen die zich in de Twin Towers boorden. ,,Ik ben daar nog steeds niet zeker van. Ik twijfel nog altijd of Osama Bin Laden wel de kennis in huis had om dit te doen.''

Voor Fischer was 11 september het sein om te vertrekken, maar een andere baan vinden valt niet mee als je eenmaal op de Al Iman hebt gewerkt. ,,Er heersen veel vooroordelen bij het onderwijs in Almere over leerkrachten van de Al Iman.

De Al Iman was vaker in opspraak. Zo klaagden sjiitische ouders drie jaar geleden dat hun kinderen slaag kregen als ze niet de juiste soennitische gebedshouding aannamen. De dien-meester (godsdienstleerkracht) deelde tikken uit met een stok, omdat meisjes aanraken voor mannen verboden is. De inspectie kwam langs, maar oordeelde dat de zaak meer iets voor justitie was. Wat moesten ze anders? De ouders waren boos, maar volgens de Al Iman was er niets gebeurd. De sjiieten waren stijfkoppen die zich niet wilden houden aan de schoolregels die toch duidelijk op papier stonden: nu namen ze wraak met krasse beschuldigingen.

In datzelfde jaar kreeg de toenmalige VVD-wethouder van onderwijs Pauline van Hoogenhuizen ruzie met enkele bestuursleden van de school. Zij weigerden haar een hand te geven, waarop zij een einde maakte aan het onderhoud.

De Al Iman levert een positieve bijdrage aan de integratie van haar leerlingen, zo heeft de inspectie vorige week laten weten. Het is maar hoe je het bekijkt, verzucht Fischer in de keuken van haar hoekwoning in Almere-Buiten. De schoolleiding ziet zo streng toe op de scheiding tussen jongens en meisjes, en tussen onderwijzers en onderwijzeressen, dat de Al Iman eerder lijkt voor te bereiden op een bestaan in Saoedi-Arabië: een land waar vrouwen in restaurants aan aparte tafeltjes moeten zitten, waar autorijden verboden is voor vrouwen.

Fischer: ,,De islam, zoals zij die opvatten, is zeer uitgesproken in wat wel en niet mag. Vooral op het gebied van contact tussen mannen en vrouwen; dat moet tot het hoogst noodzakelijke beperkt blijven. Je houdt dus afstand als je met een man praat en je vermijdt oogcontact. Want van het een komt het ander, dat is altijd weer de boodschap. Alles staat in het teken van religie, religie en religie: het is daar geen schoolvak, maar een levenswijze, het zit echt overal in: kinderen moeten Allah al aanroepen als ze moeten niezen.''

Zelfs de vaders en moeders van de Al Iman-kinderen worden op ouderavonden in de aula door middel van een schot van elkaar gescheiden. Zo'n gelegenheid kon sterke staaltjes van islamitische zuiverheid opleveren: ,,Iemand van de schoolleiding vertelde een keer een verhaal, waarbij hij te dicht in de buurt van het vrouwenvak dreigde te komen. Een bestuurslid manoeuvreerde hem toen weer keurig naar een veiliger zone.''

Voor deze avond was een heel draaiboek gemaakt dat moest voorkomen dat er vaders terecht zouden komen in een lokaal waar een juf uitleg zou geven over 'ontwikkelingsgericht kleuteronderwijs'. Maar omdat de man-vrouw verhouding in het team niet ideaal was, belandde Fischer in een lokaal met 30 vaders: ,,Ze wilden absoluut niet hebben dat de juffen die moslim waren dat zou gebeuren. Voor mij als ongelovige zou dat wel geen punt zijn, redeneerden zij. Alsof ík me wel op mijn gemak voel met alleen maar mannen in mijn lokaal.''

Ook bij het afscheid van groep 8 - een van de feestelijke hoogtepunten in het jaar van een Nederlandse basisschool - wordt het schot van stal gehaald: gezellig samen apart naar de stukjes kijken.

,,De school was twee dagen in rep en roer nadat een briefje van een jongetje in de tas van een meisje was gevonden. Het was gewoon zo'n briefje waarop staat 'ik vind jou leuk' of zoiets. Er is heel hard gespeurd naar de 'dader'. En toen die eenmaal was gevonden, zijn de ouders op school ontboden: dit mocht echt nooit, maar dan ook nooit weer gebeuren.''

Het verbod der verboden tast de kwaliteit van het onderwijs aan, vindt Fischer. ,,Er is een groep 8 voor meisjes met 20 leerlingen, terwijl de jongensgroep er maar 8 telt. Er zijn ook meisjesgroepen met 34 leerlingen. De leerkracht van die volle klas raakt er overspannen van. Dat zou de inspectie toch ook moeten zien?''

Fischer kwam op de Al Iman terecht, omdat zij na een langdurige ziekte graag weer aan de slag wilde. Bij de Al Iman kon ze 3,5 jaar geleden binnen twee weken terecht. Een hoofddoek omdoen - verplicht - leek haar geen probleem. ,,Nou, dan doe ik dat toch, dacht ik. Tot ik mij in de islam verdiepte en er achter kwam dat je je niet anders mag voordoen dan je bent. Kijk, als je nog islamitischer wilt zijn dan de Profeet, dan ben je verkeerd bezig vind ik.''

De twijfel werd sterker en sterker. Haar kleuters -'fantastische, heel aanhankelijke kinderen' - maakten al een behoorlijk geïndoctrineerde indruk. ,,In de kleuterbouw zijn er nog geen aparte groepen voor jongens en meisjes. Een 4-jarig jongetje ging huilen toen hij naast een meisje moest zitten. En een meisje vroeg me: 'Joden zijn toch heel slechte mensen, hè juf?'''

,,Er is een liedje dat heet 'God houdt van kinderen zoals jij, jij, jij'. Daar hebben we van gemaakt: 'Allah houdt van kinderen zoals jij, jij, jij.' ,,Maar Allah houdt toch niet van Kafir-kinderen (kafirs = ongelovigen), juf? Nee, lieverd, zei ik dan, natuurlijk houdt Allah wél van alle kinderen, en natuurlijk zijn joden geen slechte mensen.''

Fischer draagt zelf een kruisje en een davidsster ('Ik ben van alle markten thuis'); op school verborg ze die onder haar hoofddoek. ,,Dat werd opgemerkt door een jongetje dat me verzekerde dat hij er niemand over zou vertellen''.

,,Je moet er ook de humor van inzien. 'Juf ik zie een haar van u', zei er dan eentje. En ik weer: 'Ja, daar zit m'n hele hoofd vol mee'''

Fischers klasse-assistent ging volledig gesluierd over straat. ,,Dat is een fantastische meid, een geweldige assistente. Toen ik een tussenwand wilde weghalen omdat ik het wat benauwd vond worden, vroeg ze of ik 'm niet kon laten staan. Anders zou ze zichbaar zijn voor mannen op de gang, en moest ze haar gezichtssluier weer om.''

De echtgenoot van Fischer kwam zijn vrouw eens ophalen en trof op school alleen de assistente aan. Deze kon niet vertellen dat Fischer die dag op de dependance van de school werkte, omdat zij zich niet aan hem wilde tonen. ,,Mijn man liep daar driekwartier rond te drentelen en te wachten. Tot zij heel snel even kwam zeggen dat ik er niet was, en toen gauw wegrende.''

De grote afstand tot de Nederlandse samenleving was aan alles te zien. ,,Een voetbalwedstrijd waar leerlingen even naar keken tijdens de laatste WK werd door een leerkracht uitgezet: de broeken van de spelers waren te kort. De school doet mee aan een krantenproject: maar om te voorkomen dat de buitenwereld in al haar facetten binnendringt gaat eerst flink de schaar erin. ,,Een collega zei: die hoef ik niet meer, zo'n gatenkaas was die krant geworden.'' En de vorige directeur keurde een werkstuk van een leerling over Anne Frank af. ,,Dat zou leiden tot persoonsverheerlijking, terwijl er ook zoveel andere slachtoffers van de nazi's zijn te betreuren, heus niet alleen joden.''

Fischer leerde ook de 'andere kant kennen': de vijandigheid van de buitenwereld tegen de school. ,,Er gaat echt een wereld voor je open als je een hoofddoek draagt. 's Ochtends werd ik in de buurt van de school gegroet door dezelfde mensen die me later op de dag opzichtig negeerden of raar aanstaarden als ik met hoofddoek op het plein liep.''

Die onderhuidse vijandigheid kwam tot een uitbarsting na de zogeheten kalender-affaire. De Telegraaf toonde in oktober vorig jaar een kalender waarop een vliegtuig stond dat tegen de achtergrond van een geairbrushte skyline van New York in zee stortte. Het ding leek even te verwijzen naar 11 september, maar het bleek het toestel van Egypt Air dat onder nooit opgehelderde omstandigheden was neergestort in oktober 1999. Het was mogelijk een zelfmoordactie. Een andere kalenderplaat liet een futuristische bevrijding zien van de Tempelberg in Jeruzalem door moslimstrijders. Burgemeester Ouwerkerk deed aangifte bij de politie.

,,Hoe die kalender precies op school terecht is gekomen, weet niemand'', zegt Fischer. Waarschijnlijk was het een relatiegeschenk van een Egyptische uitgever van islamitische boeken. Zeker is dat na het Telegraaf-artikel enkele ruiten sneuvelden en de schrik er op school goed in zat.

,,Als ik buiten in mijn pauze stond te roken zag je mensen zo kijken, dat je dacht: ik ga wat dichter bij school staan, want straks krijg ík nog een steen naar mijn hoofd. De kinderen waren overstuur, er spookten journalisten rond de school, de jaloezieën gingen dicht vanwege de cameraploegen die een glimp van de kinderen wilden opvangen. Ik voelde me ook solidair met de school, dit had niemand verdiend vond ik.''

Fischer zal ook een bezoek aan het pretcentrum Six Flags in Dronten niet snel vergeten. ,,Daar gingen wij met de meisjes naartoe. We mochten niet ver, want eigenlijk mogen vrouwen niet verder van huis zijn dan een kameel in een uur kan lopen: de jongens gingen naar Maastricht en mochten daar ook blijven slapen. Maar we waren daar, en dus moest er ook worden gebeden. We zaten op een grasveld en de meisjes deden hun woedoe, de rituele wassing. Daar stond ik dan bij met mijn hoofddoek om en ik voelde al die blikken van de bezoekers die voorbij liepen en ons aangaapten. Toen spuugde een jongetje van een andere school voor ons op de grond.''

Volgens Fischer is er de afgelopen jaren wel het een en ander verbeterd aan de Al Iman. Het hoofddoeken-beleid voor niet-moslimpersoneel is geliberaliseerd: hij mag nu na kwart over drie - als de kinderen weg zijn - af. ,,Het is zeker niet alleen maar een negatief verhaal. Ik heb er ook goede vrienden aan overgehouden, aardige mensen die gewoon heel erg vroom zijn. En er is ook best heel veel mogelijk als je hun regels accepteert. Met het verbod op het afbeelden van mensen en dieren kun je heel creatief omgaan. Als je bijvoorbeeld bij het thema herfst eekhoorns laat uitknippen, laat je de ogen achterwege, want met ogen hadden ze grote moeite. Of ik werkte de gelaatstrekken van een jongetje op een kleurplaat weg met tippex.''

De godsdienstlessen worden sinds kort niet meer in het Arabisch gegeven, en de jonge kinderen zijn niet meer bang als de godsdienstleraar ze op komt halen. ,,Ze zijn dol enthousiast over de nieuwe, echt een schat van een dien-meester, die het volgens mij prima doet. Bij de vorige begonnen ze al te huilen als hij ze kwam halen voor de godsdienstles. Hij sloeg ze met een schoen op het hoofd, of leerlingen zaten een halfuur met hun handen omhoog omdat hun nagels te lang waren.''
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 12:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
*Let op, primeur in aantocht*

Ik ben het in deze eens met T_ID. Als een moslim weigert vanuit zijn geloof een vrouw een hand te schudden, duidt dat op een gebrek aan respect voor de vrouw. Ik denk niet dat er dan veel banen zijn waarin meneer zou kunnen werken. Dus meneer zu zich eens kunnen aanpassen, dacht ik zo.
Oud 16-10-2006, 12:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Overigens vind ik de uitspraak die de CGB morgen gaat doen in Utrecht interessant. Islamitische scholen verplichten docentes, ook niet-Moslims, hoofddoeken te dragen, waarmee ze feitelijk de signatuur van de school boven de individuele vrijheid laten gaan. Als morgen de CGB oordeelt dat iemand op een openbare school wel een hoofddoek mag dragen betekend dat dat ze de individuele expressie boven de signatuur van de school verheffen en daarmee de beslissingen van islamitische scholen op losse schroeven zetten.
Mochten ze oordelen dat die docente niet haar geloof mag uiten ten koste van de omgangsvormen en de signatuur van de school dan zijn andere zaken zoals die Rotterdammer, ook een uitgemaakte zaak, die moeten gezien het precedent dan ook verliezen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 13:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 13:10 :

Zelfs als ze met bullshit als inferieure gelijkwaardigheid komen aanzetten ... [/size]
http://www.uniquepeek.com/viewpage.php?page_id=254

paint rulez

Ik begrijp niet goed wat je met "inferieure gelijkwaardigheid" bedoelt, maar ik gok op de dooddoener (?) "mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar gelijkwaardig".
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2006, 14:24
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 13:38 :
*Let op, primeur in aantocht*

Ik ben het in deze eens met T_ID. Als een moslim weigert vanuit zijn geloof een vrouw een hand te schudden, duidt dat op een gebrek aan respect voor de vrouw.
Wat een onzin. Als een jood weigert vlees en kaas in een maaltijd te eten, duidt dat dan op een gebrek aan respect voor koeien?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 16-10-2006, 14:26
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Hindoes kiezen uit protest nieuw geloof

In India zijn zaterdag duizenden hindoes uit de laagste kaste, Dalits of 'onaanraakbaren', uit protest tegen discriminatie overgestapt naar het boeddhisme, christendom of andere godsdiensten. Dit meldt de BBC zondag.

De ceremonies werden gehouden vijftig jaar nadat Bhimrao Ramji Ambedkar overstapte naar het boeddhisme. Hij is de belangrijkste architect van de Indiase grondwet waarin het verbod van discriminatie van de Dalits is vastgelegd.

Tachtig procent van de 167 miljoen Dalits leven echter in geïsoleerde gebieden op het platteland, waar traditionele vooroordelen nog steeds een belangrijkere rol spelen dan de officiële wetten, aldus de BBC. De Dalits moeten in India het meest nederige werk doen, zoals het vervoeren van dode dieren. Hindoes van hogere kastes willen geen fysiek contact met de onaanraakbaren die als onzuiver worden beschouwd.


Bron: Fok



Hoe kun je nou zomaar overstappen van de ene religie naar de andere? Als protest nog wel. Hoort daar niet een zeker element van 'geloof' in te zitten?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 16-10-2006, 14:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-10-2006 @ 15:24 :
Wat een onzin. Als een jood weigert vlees en kaas in een maaltijd te eten, duidt dat dan op een gebrek aan respect voor koeien?
eerder andersom

gij zult niet.....

nvm
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2006, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-10-2006 @ 15:24 :
Wat een onzin. Als een jood weigert vlees en kaas in een maaltijd te eten, duidt dat dan op een gebrek aan respect voor koeien?
Koeien vallen niet onder de doelgroep van egalitair denken, en tevens niet onder de wetgeving tegen discriminatie, vrouwen wel.
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-10-2006 @ 15:26 :
Hoe kun je nou zomaar overstappen van de ene religie naar de andere? Als protest nog wel. Hoort daar niet een zeker element van 'geloof' in te zitten?
Voor de kastebehandeling niet. Ik zag daar een tijdje terug een krantenartikel over. Mensen van een ander geloof krijgen in het Hindoeïstische systeem namelijk meer aanzien dan de onaanraakbaren. Resultaat is dat ze massaal overstappen op het Boedhisme, omdat ze daarmee prompt meer respect krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 15:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Advocaat Spong vraagt visum aan voor Iran

(Novum) - Advocaat Gerard Spong heeft maandagmiddag bij de Iraanse ambassade in Den Haag een visum aangevraagd. Dat meldt een woordvoerder van Amnesty International. Spong wil Abdoullah al-Mansouri, een Nederlandse mensenrechtenactivist van Iraanse afkomst, juridisch bijstaan. Al-Mansouri, die ook actief is voor de Maastrichtse afdeling van de mensenrechtenorganisatie, zit sinds mei in een Iraanse gevangenis.

De advocaat heeft twee pasfoto's ingeleverd en de twee verplichte formulieren ingevuld. De behandeling daarvan duurt volgens de woordvoerder tien dagen tot twee weken. Amnesty-directeur Eduard Nazarski vroeg ongeveer twee weken geleden ook een visum aan voor het Aziatische land. Hij heeft nog geen bericht ontvangen of dit wordt toegekend.

Al-Mansouri reisde in mei van dit jaar naar Syrië, waar hij samen met zeven anderen werd gearresteerd. Enkele dagen na zijn arrestatie werd hij overgedragen aan Iran. De Maastrichtenaar werd in de jaren tachtig in Iran ter dood veroordeeld vanwege zijn activiteiten voor de Ahwaz Liberation Organisation (ALO). De ALO, nog steeds voorgezeten door Al-Mansouri, komt op voor de belangen van de Arabische minderheid in de regio Al-Ahwaz. In Iran wacht Al-Mansouri mogelijk marteling en de doodstraf. Volgens Amnesty zit hij naar alle waarschijnlijkheid in de Karoun-gevangenis in Ahwaz City in de Iraanse provincie Koezestan.

Amnesty International is vorige maand een estafetteactie begonnen bij de Iraanse ambassadeur in Den Haag om opheldering te vragen over de gevangengenomen activist. Verschillende familieleden, burgers en politici hebben de afgelopen weken actie gevoerd voor de Nederlander, die sinds 1989 met vrouw en vier kinderen in Maastricht woont.
http://www.nieuws.nl/307156/Advocaat..._aan_voor_Iran

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 13:10 :
Ik weet het wel zeker, want het feit dat ze een hand weigeren komt voort uit het denkbeeld dat vrouwen inferieur zijn aan mannen.

Zelfs als ze met bullshit als inferieure gelijkwaardigheid komen aanzetten (zelden mensen met zo'n totale blindheid een contradictie zien verdedigen) maakt dat niet uit, want het gaat erom hoe de ander zich benaderd voelt.
En dat heeft precedent. In 1999 vertrok de Almeerse onderwijswethoudster van een gesprek op een islamitische school in Almere omdat ze niet fatsoenlijk begroet werd. De school schreeuwde moord, brand en discriminatie, maar ze kregen geen cent van de gemeente totdat ze hun excuses gemaakt hadden en wel een fatsoenlijk gesprek konden voeren.
We praten overigens op de Al Iman school, die eerder in opspraak was omdat docenten leerlingen mishandelden omdat ze volgens hen niet op de juiste manier wilden bidden, en waar een kalender werd verspreid waarop de aanslagen van 11-9 verheerlijkt werden.
Docentes worden er verplicht een hoofddoek te dragen...
Oh, sommige moslimvrouwen geven mannen geen hand. Zijn de mannen in dit geval dan inferieur?

Verder Al Iman school is een verhaal apart. Het was niet de school die moord en brand schreeuwde, maar de wethouder in kwestie. Hoewel de meeste wethouders, het niet accepteren van een hand wel accepteerden. Verder was de kalender bull shit, want het ging over een ander ongeval, niet die van 9/11. Helaas kwam dat niet breed in het nieuws, maargoed op zulk soort nieuws zitten mensen niet te wachten. Leerlingen werden er niet mishandeld. Die sjietische meisjes, moesten idd bidden volgens de soennietische manier, maar de kinderen werden niet met geweld gedwongen. Docenten moeten er idd een hoofddoek dragen. So what? Als je in de hema werkt, ben je verplicht een rokje te dragen.

Ohja, ik heb zelf mijn hele bassischoolleven op de Al Iman school gezeten

Laatst gewijzigd op 16-10-2006 om 15:54.
Oud 16-10-2006, 15:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 16:44 :

Ohja, ik heb zelf mijn hele leven op de Al Iman school gezeten
vandaar...........

(sorry, inkoppertje )
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2006 @ 16:52 :
vandaar...........

(sorry, inkoppertje )
Ik accepteer wel handen van vrouwen . Hmm vrouwenhanden <3
Oud 16-10-2006, 15:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 16:55 :
Ik accepteer wel handen van vrouwen . Hmm vrouwenhanden <3
*haalt stok achter rug tevoorschijn*
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 16-10-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2006 @ 16:56 :
*haalt stok achter rug tevoorschijn*
Oei
Oud 16-10-2006, 17:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-10-2006 @ 15:26 :
Hindoes kiezen uit protest nieuw geloof
En nu is er een nieuwe wet uitgevaardigd om die mensen nog meer te pesten. Hadden ze eindelijk een kans om aan hun positie te ontsnappen, gaat de regering het op deze manier dwarsbomen.

Ik vind dat mensen niet moeten zeiken over de Islam als "achterlijke religie". Ik vind het hindoeïsme met dat kastenstelsel vele malen achterlijker. Je kunt er nooit uit ontsnappen, ook niet door jezelf omhoog te werken. Het is zo verschrikkelijk onrechtvaardig, want je zit er voor altijd aan vast.

India is een apenland. Was dat niet het land waar het Westen zo'n ontzag voor heeft vanwege de 'grote economsiche groei'?
Oud 16-10-2006, 17:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 16-10-2006 @ 15:24 :
Wat een onzin. Als een jood weigert vlees en kaas in een maaltijd te eten, duidt dat dan op een gebrek aan respect voor koeien?
Onzin-vergelijking.
Oud 16-10-2006, 17:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het kastenstelsel in India bestaat grotendeels niet meer.
Oud 16-10-2006, 17:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-10-2006 @ 18:07 :
Het kastenstelsel in India bestaat grotendeels niet meer.
Daarom stappen al die mensen ook massaal over naar andere religie.
Oud 16-10-2006, 17:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 16:44 :
Oh, sommige moslimvrouwen geven mannen geen hand. Zijn de mannen in dit geval dan inferieur?
Als iemand het mij flikte konden ze verder de boom in, kwestie van je fatsoenlijk opstellen. Mensen die zich niet fatsoenlijk tegen me kunnen opstellen, daar ga ik niet mee om, een idee waar ik vast niet alleen in sta, omdat iedereen gerespecteerd wil worden.
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 16:44 :
Verder was de kalender bull shit, want het ging over een ander ongeval, niet die van 9/11. Helaas kwam dat niet breed in het nieuws, maargoed op zulk soort nieuws zitten mensen niet te wachten.
De link was duidelijk. Verder, 11-9 of niet, waar kwam het ding vandaan? Het is niet iets dat je aantreft op een fatsoenlijke school, dus dan is de vraag waar het vandaan kwam. Zou niet voor het eerst zijn dat schimmige radicalen islamitische scholen van geld of middelen voorzien met onfrisse plannen in het achterhoofd.
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 16:44 :
Leerlingen werden er niet mishandeld. Die sjietische meisjes, moesten idd bidden volgens de soennietische manier, maar de kinderen werden niet met geweld gedwongen.
Daar dachten jusititie en de schoolinspectie anders over. Het artikel sprak over slaan met een stok.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 17:23
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Van mij mag een imam in functie een hand weigeren, maar ik verwacht van ieder ander dat hij/zij wél z'n verstand gebruikt.
Oud 16-10-2006, 17:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 18:19 :
Als iemand het mij flikte konden ze verder de boom in, kwestie van je fatsoenlijk opstellen. Mensen die zich niet fatsoenlijk tegen me kunnen opstellen, daar ga ik niet mee om, een idee waar ik vast niet alleen in sta, omdat iedereen gerespecteerd wil worden.
Dude, je beantwoordt mijn vraag niet. Als een vrouw de man, zijn hand weigert, is de man in kwestie, dan volgens die vrouw, inferieur ja/nee?

Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 18:19 :
De link was duidelijk. Verder, 11-9 of niet, waar kwam het ding vandaan? Het is niet iets dat je aantreft op een fatsoenlijke school, dus dan is de vraag waar het vandaan kwam. Zou niet voor het eerst zijn dat schimmige radicalen islamitische scholen van geld of middelen voorzien met onfrisse plannen in het achterhoofd.
De kalender ging over een vliegtuig ongeluk boven egypte. Het was trouwens niet eens iets dat van de school was, maar iemand het daar geplaatst. Verder houdt aub je, niet onderbouwde vermoedens voor je, dankjewel

Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 18:19 :
Daar dachten jusititie en de schoolinspectie anders over. Het artikel sprak over slaan met een stok.
Eh justitie?
Oud 16-10-2006, 18:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 18:32 :
Dude, je beantwoordt mijn vraag niet. Als een vrouw de man, zijn hand weigert, is de man in kwestie, dan volgens die vrouw, inferieur ja/nee?
Uiteraard, dat is het signaal dat je dan afgeeft.
Of mensen dat er slechts indirect mee bedoelen terwijl dat schuil gaat achter een rotexcuus verandert niets aan het feit dat uit hun gedrag spreekt.
Citaat:
Kenjirro schreef op 16-10-2006 @ 18:32 :
De kalender ging over een vliegtuig ongeluk boven egypte. Het was trouwens niet eens iets dat van de school was, maar iemand het daar geplaatst. Verder houdt aub je, niet onderbouwde vermoedens voor je, dankjewel
Ja joh, je verwijst naar Egypte door de skyline van New York te schilderen...
"Op de ochtend van 12 september 2001 maande de leerkracht van groep 8 zijn jongens - jongens en meisjes zitten in aparte klassen op de Al Iman - tot kalmte. Hij vertelde ze dat juichkreten op deze dag geen pas gaven. Nog opmerkelijker was dat de leerkracht - zelf geen moslim - voor zijn optreden op de vingers werd getikt door de directeur."

"Die onderhuidse vijandigheid kwam tot een uitbarsting na de zogeheten kalender-affaire. De Telegraaf toonde in oktober vorig jaar een kalender waarop een vliegtuig stond dat tegen de achtergrond van een geairbrushte skyline van New York in zee stortte. Het ding leek even te verwijzen naar 11 september, maar het bleek het toestel van Egypt Air dat onder nooit opgehelderde omstandigheden was neergestort in oktober 1999. Het was mogelijk een zelfmoordactie. Een andere kalenderplaat liet een futuristische bevrijding zien van de Tempelberg in Jeruzalem door moslimstrijders. Burgemeester Ouwerkerk deed aangifte bij de politie.

,,Hoe die kalender precies op school terecht is gekomen, weet niemand'', zegt Fischer. Waarschijnlijk was het een relatiegeschenk van een Egyptische uitgever van islamitische boeken. Zeker is dat na het Telegraaf-artikel enkele ruiten sneuvelden en de schrik er op school goed in zat."


Moet ik er eigenlijk nog iets aan toevoegen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 16-10-2006, 21:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Geheime dienst VS plukt tiener uit klas

Een 14-jarig meisje uit het Amerikaanse Sacramento (Californië) is tijdens de les uit haar klas gehaald vanwege uitlatingen over president Bush op het internet. Het meisje werd ondervraagd door de geheime dienst over haar tekeningen op de site MySpace. Op die site plaatste zij onder andere een afbeeldingen van president Bush met een mes op zijn hoofd gericht. Onder de tekening stonden de woorden 'Kill Bush'.

Agenten van de geheime dienst en van het ministerie voor Binnenlandse Veiligheid plukten Julia Wilson uit haar biologieles en onderwierpen haar aan een langdurig verhoor. "Ik heb tegen hen gezegd dat ik het gewoon niet eens ben met de politiek van Bush. Ik zei dat ik helemaal niet van plan was hem kwaad te doen, ik ben heel pacifistisch, maar ik houd gewoon niet van Bush", aldus Julia Wilson in de Sacramento Bee.

De vader van Julia vindt dat de geheime dienst het hele gebeuren enorm overdreven heeft. "Ik keur niet goed wat ze heeft gedaan, maar het lijkt me dat ze te ver zijn gegaan. (...) Je hoeft maar naar de situatie te kijken om te weten dat ze geen serieuze dreiging vormt", aldus de vader. De geheime dienst weigert elk commentaar.

Bron
Oud 16-10-2006, 21:16
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Dikkerds dommer dan slanke dennen

Dikke mensen scoren bij cognitieve testen veel slechter dan dunne mensen. Bovendien gaan bij dikkerds de hersenfuncties sneller achteruit dan normaal. Dit blijkt uit een Frans onderzoek dat deze maand gepubliceerd zal worden in het tijdschrift Neurology.

Het onderzoek werd gehouden onder 2.200 volwassenen tussen de 32 en de 62 jaar oud. Vijf jaar geleden moesten zij vier cognitieve testen doen. Dit jaar werden ze opnieuw aan deze testen onderworpen. De resultaten zijn schrikbarend: wetenschappers zien een direct verband tussen de testprestaties en de Body Mass Index (BMI), een verhoudingsgetal tussen lengte en gewicht dat geldt als een redelijke indicatie voor overgewicht. Hoe hoger het BMI, hoe magerder de score voor de testen.

Mensen met een BMI van onder de 20 bleken veel beter in staat om woorden te onthouden dan mensen met een BMI van 30 of hoger. Opvallender nog was de achteruitgang bij de groep zwaarlijvigen. Na vijf jaar onthielden ze nog maar 37,5 procent van de woorden. Bij mensen met een normaal gewicht was er geen significant verschil.

Professor Maxime Cournot, de leider van het onderzoek, vermoedt dat vetten in het lichaam van te zware mensen bepaalde hormonen uitscheiden die de hersenfuncties aantasten. Een andere verklaring is de verharding en verdikking van de aderen bij dikke mensen. Die zorgt niet alleen voor een verhoogde kans op hart- en vaatziekten, maar tast vermoedelijk ook de doorbloeding van de hersenen aan.

Mensen met een BMI van meer dan 30, hebben last van ernstig overgewicht. In Nederland zijn steeds meer mensen zwaarlijvig. Momenteel is ruim tien procent van de bevolking gevaarlijk dik.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06.