Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2006, 15:31
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-10-2006 @ 11:51 :
Ayaan: "Voorkom terrorisme, neem een jonge moslim in huis"
Dit moet Sherpao toch een doorn in het oog zijn, dat met een (gedeeltelijk) verwerpelijke westerse opvoeding de "ethisch superieure bla bla etc etc.." overtroffen wordt
Advertentie
Oud 13-10-2006, 15:34
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Sinjirro schreef op 13-10-2006 @ 16:26 :
Er staat toch niet dat het haraam vlees wordt vervangen?
Er komt alleen een afdeling met helal vlees
Nee, maar ze willen dus 'halaal' vlees en tegelijkertijd 'haraam' vlees verkopen? De supermarktwereld is hard. 'Haraam' vlees is goedkoper. Elk cent die je kunt bezuinigen betekent winst. Kortom, niet trappen in deze ongein.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 13-10-2006, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:31 :
Een paar? De moslimgemeenschap blijft maar groeien. Het is een kracht waar rekening mee dient gehouden te worden.
Sinds wanneer heeft die gehele Moslimgemeenschap dezelfde behoeftes als een doorgeschoten puritein als jij? Ik denk dat het merendeel langer voor zichzelf nadenkt en de conclusie trekt dat dierenwelzijn en haalbaarheid belangrijker zijn dan sterk achterhaalde religieuze wetgeving.
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:31 :
Want zeg nou eens zelf, niet-moslims zien overal dollartekens! [afbeelding]
Nee, dat zeg ik niet zelf, ik zal je om die uitspraak zelfs een mafkees noemen, je hebt duidelijk iets tegen alle niet-moslims.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-10-2006, 15:52
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:41 :
Sinds wanneer heeft die gehele Moslimgemeenschap dezelfde behoeftes als een doorgeschoten puritein als jij? Ik denk dat het merendeel langer voor zichzelf nadenkt en de conclusie trekt dat dierenwelzijn en haalbaarheid belangrijker zijn dan sterk achterhaalde religieuze wetgeving.
Vandaar dat bijna op elk hoek van de straat in de Randstad een Islamitisch slagerij dan wel een Islamitisch centrum opgericht wordt, hahaha.

Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:41 :
Nee, dat zeg ik niet zelf, ik zal je om die uitspraak zelfs een mafkees noemen, je hebt duidelijk iets tegen alle niet-moslims.
Dit is een verrassing. Ik dacht dat je nu mij verwijten van scheldpartijen ging maken. Maar je maakt jezelf schuldig eraan. Wat grappig!
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 13-10-2006, 15:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:52 :
Vandaar dat bijna op elk hoek van de straat in de Randstad een Islamitisch slagerij dan wel een Islamitisch centrum opgericht wordt, hahaha.
Als aanstormend geograaf wil ik graag even hartelijk lachen om deze bewering die voort komt uit buitengewoon eenzijdige en foutieve beeldvorming.

Sherpao, als we echt (verantwoorde) labels gaan plakken: Jouw opvattingen en de haat die je uitdraagt tegen alles dat anders is zijn een product van de Culture of Poverty.

Lees eens wat dat inhoud en ga bij jezelf te rade of dat pad slim of effectief is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-10-2006, 16:01
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:58 :
Als aanstormend geograaf wil ik graag even hartelijk lachen om deze bewering die voort komt uit buitengewoon eenzijdige en foutieve beeldvorming.

Sherpao, als we echt (verantwoorde) labels gaan plakken: Jouw opvattingen en de haat die je uitdraagt tegen alles dat anders is zijn een product van de Culture of Poverty.

Lees eens wat dat inhoud en ga bij jezelf te rade of dat pad slim of effectief is.
Waarom ben je constant mij aan hjet demoniseren! Heb je niets beters te doen? Vul jij je dagen met dit soort onzin. Je haalt zaken erbij die niet aan de orde zijn. Maar misschien heb je gelijk, misschien kun je niet beter.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 13-10-2006, 16:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 17:01 :
Waarom ben je constant mij aan hjet demoniseren!
Ik zou willen dat ik dat hoefde te doen, maar zelf sla je me al het werk op dat gebied al uit handen vrees ik..

Maar, tijd voor serieus tiswah-nieuws:

Nog geen besluit over aanpassing A9

Het kabinet gaat de snelwegen tussen Amsterdam, Almere en Schiphol verbreden. Over de A9 door Amsterdam-Zuidoost en bij Amstelveen moeten nog knopen worden doorgehakt. De komende maanden wordt onderzocht hoe die weg wordt aangepakt.

Dat onderzoek gaat niet alleen over de verkeersproblemen, maar ook over de vraag hoe het project betaald moet worden. Mogelijk gaat Amsterdam eraan bijdragen. Minister Peijs had daar nu ook een besluit over willen nemen, maar minister Zalm houdt dat tegen.

Het was al langer duidelijk dat de bouw van een tunnel langs het Naardermeer definitief van de baan is.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...D9AFAE3BE.html

Bah, eens een kerel altijd een kerel; als je een goed plan afschiet, zorg dan dat je alternatief werkbaar is. Nu wordt er nog niks gedaan aan de fileproblemen rond Amsterdam. kwestie van tijd totdat Almere verdere woningbouw gaat blokkeren om een beslissing af te dwingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 13-10-2006, 16:21
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 17:17 :
Ik zou willen dat ik dat hoefde te doen, maar zelf sla je me al het werk op dat gebied al uit handen vrees ik.
Meer leugens en bedrog.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 13-10-2006, 18:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Wat een zielig basisschoolstukje van Ayaan. Kan beter in de schoolkrant.
Oud 13-10-2006, 18:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:34 :
Nee, maar ze willen dus 'halaal' vlees en tegelijkertijd 'haraam' vlees verkopen? De supermarktwereld is hard. 'Haraam' vlees is goedkoper. Elk cent die je kunt bezuinigen betekent winst. Kortom, niet trappen in deze ongein.
halal vlees smaakt beter dan haram, btw. En biologische produkten zijn ook duurder, maar worden behoorlijk goed verkocht.

Ook al is de Nederlander goedkoop, dit gaat niet op hier
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-10-2006, 19:15
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 13-10-2006 @ 19:01 :
Wat een zielig basisschoolstukje van Ayaan. Kan beter in de schoolkrant.
waar blijft je bermoede inhoudelijke kritiek?
Oud 13-10-2006, 19:25
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-10-2006 @ 19:28 :
halal vlees smaakt beter dan haram, btw. En biologische produkten zijn ook duurder, maar worden behoorlijk goed verkocht.

Ook al is de Nederlander goedkoop, dit gaat niet op hier
'halal' vlees smaakt niet beter dan 'haraam' vlees maar ik snap wel wat je probeert te doen. Je hebt weinig verstand van zaken doen dus ik doe wel alsof ik niets heb gezien.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 13-10-2006, 21:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 20:25 :
'halal' vlees smaakt niet beter dan 'haraam' vlees maar ik snap wel wat je probeert te doen. Je hebt weinig verstand van zaken doen dus ik doe wel alsof ik niets heb gezien.


ik wist niet dat je op de hoogte was van mijn eetgewoontes
en wb zaken doen: als het zich niet loont deed AH het niet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-10-2006, 22:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
'Iraakse tv-zender vlucht naar het buitenland'

(Novum/AP) - Het Iraakse tv-station Shaabiya vertrekt mogelijk naar een ander Arabisch land. Dit heeft directeur Hassan Kamil vrijdag bekendgemaakt. Tien medewerkers van de zender werden donderdag bij een overval vermoord. Volgens Kamil was de overval bedoeld om anderen die werkzaam zijn bij de nieuwsmedia bang te maken en te zorgen dat zij niets onwelgevalligs publiceren.
'Iraakse tv-zender vlucht naar het buitenland'

Kamil zei niet te begrijpen waarom Shaabiya als doelwit was gekozen, omdat er zowel soennieten als sjiieten als Koerden werken. De vermoorde bestuursvoorzitter, Abdul-Raheem Nasrallah, was een sjiiet en stond aan het hoofd van de Beweging voor Recht en Vooruitgang, een seculiere partij die eind 2005 aan de verkiezingen meedeed, maar geen zetels won.

Er zijn aanwijzingen dat sjiieten verantwoordelijk zijn voor de overval. Sommigen van de ruim twintig overvallers droegen militaire uniformen, wat gebruikelijk is voor de sjiitische doodseskaders die de Iraakse hoofdstad onveilig maken. De regering, die mede verantwoordelijk wordt gesteld voor het optreden van de sjiitische bendes, zegt dat soennitische opstandelingen zich soms ook voordoen als politieagenten. Maar Shaabiya, dat kortgeleden is opgericht en eigenlijk nog proefdraaide toen de overval werd gepleegd, had ondanks zijn gemengde personeelsbestand onder sjiieten de reputatie van een soennitische zender.

Het aanhoudend geweld in Irak eiste vrijdag minstens achttien levens. Zes vrouwen en twee meisjes werden doodgeschoten terwijl zij groenten aan het plukken waren op een veld bij de overwegend sjiitische stad Suwayrah, ten zuiden van Bagdad. Twee andere meisjes werden ontvoerd.

In Hillah, 95 kilometer ten zuiden van Bagdad, ontplofte een bom op het hoofdkwartier van de politie van het ministerie van binnenlandse zaken. De commandant van de politie, Salami al-Maamouri, en een van zijn medewerkers kwamen om het leven en zeven medewerkers raakten gewond.

In Baqouba, zestig kilometer ten noordoosten van Bagdad, werden een vader en zijn twee zoons door onbekenden doodgeschoten.

In Noord-Irak kwamen bij een zelfmoordaanslag op een Iraakse legerpatrouille drie soldaten om en in Suwayrah werden de lijken gevonden van twee bewakers van een rioolwaterzuiveringsbedrijf.

Een uitgaansverbod dat elke vrijdag in Bagdad van kracht is, leek ervoor te zorgen dat het geweld daar beperkt bleef. Vrijdag werd ook een uitgaansverbod uitgevaardigd in de noordelijke stad Mosul nadat daar donderdag bij hevige gevechten tussen opstandelingen en de politie acht opstandelingen om het leven waren gekomen.

Bij Iskanderiyah, vijftig kilometer ten zuiden van Bagdad, wist de politie een aanslag te voorkomen. En politiepatrouille ontdekte een met explosieven geladen auto die langs de weg geparkeerd stond. Agenten sloten de weg voor verkeer af en knipten de draden door waarmee ongeveer 24 granaten verbonden waren met een batterij die verbonden was met een mobiele telefoon die als ontsteking moest dienen.
http://www.nieuws.nl/306188/Iraakse_...het_buitenland
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 13-10-2006, 22:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-10-2006 @ 23:03 :
'Iraakse tv-zender vlucht naar het buitenland'
Iets voor de topic "Irak"? 't kan nog net voordat 'ie van 't randje valt
Oud 13-10-2006, 22:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
'Krediet krijgen is een mensenrecht'
Door HILDE JANSSEN

DHAKA/ROTTERDAM - De onbereikbaren bereiken. Daar gaat het om voor Yunus (66) en zijn Grameen Bank uit Bangladesh.

De kersverse winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede veroorzaakte als jong econoom een sociale revolutie in zijn geboorteland door zijn ‘kapitalistische’ aanpak van armoede.

In 1976 verklaarde iedereen hem voor gek toen hij een groep arme stoelvlechters een lening van 27 dollar gaf. Nu, dertig jaar later, verstrekt zijn Grameen Bank miljarden dollars krediet aan ruim zes miljoen arme vrouwen.

Zijn Grameen microkrediet aanpak wordt nu wereldwijd geroemd als een succesformule in armoedebestrijding. Muhammad Yunus vielen de schellen van de ogen toen hij als jonge econoom in Bangladesh met een groepje studenten een dorp bezocht. Arme stoelvlechters vertelden hoezeer ze werden uitgebuit door de lokale geldschieter. In ruil voor een lening om bamboe te kopen werden ze gedwongen hun stoelen voor een habbekrats aan hem te verkopen. Moderne slavernij, oordeelde Yunus. Hij trok meteen zijn portemonnee en gaf hun een lening, die ze verassend snel konden terugbetalen.

Microkrediet stimuleert arme mensen om voor zichzelf te zorgen, ontdekte Yunus. Medelijden en liefdadigheid niet. Dat voedt mensen alleen, maar negeert hun potenties en maakt geen gebruik van hun capaciteiten. Een kleine lening van vijftig tot honderd euro is al genoeg om armen te helpen de vicieuze cirkel van armoede te doorbreken.

Zonder onderpand, maar met vertrouwen en respect. Binnen drie jaar wist Yunus een commerciële bank ervan te overtuigen een lening te verstrekken om het project uit te breiden. In 1983 ging ook de overheid overstag en verleende een vergunning voor de eerste Grameen Bank, ofwel dorpsbank.

Grameen Bank telt inmiddels meer dan tweeduizend vestigingen die ruim zeventigduizend dorpen in Bangladesh bestrijken met 6,6 miljoen leners. De een investeert het geld in bamboe om manden of stoelen te vlechten, de ander koopt een eigen weefgetouw, of opent een mobiele telefoonwinkel. Ze doen goede zaken, zo blijkt. Grameen-leners verdienen gemiddeld 50 procent meer en besteden het extra geld aan het welzijn van hun gezin. ,,Zo help je armoede de wereld uit. Daarom moet de andere helft van de wereldbevolking nodig krediet krijgen,’’ vindt Yunus. ,,Krediet is een mensenrecht dat niemand mag worden ontzegd.’’

Echt succes voor de ‘bank van de armen’ is er als ‘we worden omschreven en geaccepteerd als de bank van de voormalige armen’, verklaarde Yunus eens. En overtuigd van de kracht van microkrediet: ,,Op een dag zullen onze kleinkinderen naar het museum gaan om te zien wat armoede was.’’

http://www.ad.nl/buitenland/article710535.ece

Die gozer werd vanmiddag bij college nog als een voorbeeld genoemd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-10-2006, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
NOS teletekst

11:09 14 Oktober 2006
Enorme Azteken-vondst in Mexico

In Mexico is een grote archeologische vondst uit het tijdperk van de Azteken gedaan. Het is een afbeelding van de Azteekse god van de aarde, Tlaltecuhtli. De stenen plaat is veertien meter lang en weegt meer dan twaalf ton.

De vondst is gedaan onder het centrale plein van Mexico-Stad. Daar liggen de ruïnes van een groot tempelcomplex uit de veertiende eeuw. De stenen plaat was vermoedelijk de deur naar een verborgen ruimte, waar nog meer archeologische vondsten worden verwacht.

De gelovige en oorlogszuchtige Azteken heersten van de 12de tot het begin van de 16de eeuw in het huidige Mexico.

----------
gaaf zeg
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-10-2006, 14:32
Verwijderd
Moslimgeestelijken aanvaarden spijt Paus

Uitgegeven: 14 oktober 2006 12:11

LOS ANGELES - Veertig moslimgeestelijken en wetenschappers hebben in een open brief aan paus Benedictus XVI diens excuses aanvaard over zijn eerdere opmerkingen over de islam. De brief wordt zondag overhandigd aan de nuntius in Jordanië, aldus het in Californië gevestigde blad Islamica Magazine.

De paus citeerde vorige maand tijdens zijn bezoek aan Duitsland een middeleeuwse Byzantijnse keizer die de islam slecht en onmenselijk had genoemd, omdat profeet Mohammed het geloof met het zwaard wilde verspreiden. In de moslimwereld deden de uitlatingen van de paus veel stop opwaaien.


De paus zei later dat het niet zijn persoonlijke overtuiging was en dat het hem speet dat moslims waren gekwetst door de middeleeuwse tekst. In de brief pleiten de moslimleiders voor een dialoog tussen het christendom en de islam om vooroordelen in het Westen weg te nemen.

http://www.nu.nl/news/849810/21/Mosl...pijt_Paus.html
-------------------------------------------------------


En van deze gelegenheid wil ik ook even gebruik maken om die T_ID erop te wijzen (Moslimziekenhuistopic is immers gesloten en een deel II is niet nodig) dat ik nergens beweerd heb (al is het in mijn directe omgeving wel zo, wat Kenjirro aanhaalde, maar dat terzijde) dat de Islam een groeiende godsdienst in Nederland is. Je haalt jezelf allerlei leugenachtige zaken in het hoofd en kent die mij zomaar toe. Ach, je doet het zo vaak, op een gegeven moment zal het wel wennen, denk ik. En hoewel ik weet dat je hier weer dramatisch op in zult gaan, wens ik het hier verder bij te laten.
Oud 14-10-2006, 17:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De Paus heeft dus nooit gezegd dat hij spijt heeft van zijn opmerkingen, maar dat het hem speet dat de moslims zo gekwetst (lees: heethoofdig) reageerden.
Oud 14-10-2006, 18:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-10-2006 @ 18:28 :
De Paus heeft dus nooit gezegd dat hij spijt heeft van zijn opmerkingen, maar dat het hem speet dat de moslims zo gekwetst (lees: heethoofdig) reageerden.
ik meen gelezen te hebben dat hij zijn speech zou aanpassen?

dat is weliswaar niet openlijk zeggen dat je spijt hebt van je woorden, maar wel terugkrabbelen van de woorden die je gezegd hebt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 14-10-2006, 19:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Jongeren lokken Franse politie in hinderlaag

Uitgegeven: 14 oktober 2006 17:23
PARIJS - Een bende gemaskerde jongeren in een voorstad van Parijs heeft een politiepatrouille in een hinderlaag gelokt. De criminelen wilden de agenten vermoorden, stelde een Franse politievakbond zaterdag. Een agent raakte zwaargewond.

De patrouille rukte vrijdagavond uit na een melding over een overval. Toen de agenten op de aangegeven plek arriveerden, blokkeerden ongeveer vijftig jongeren hun voertuig en belaagden zij het team met stenen en traangas.

Het was de derde keer binnen korte tijd dat jongeren in Parijse voorsteden een klaarblijkelijk geplande aanval op agenten uitvoerden. Een jaar geleden waren in talrijke Franse probleemwijken met veel allochtonen rellen uitgebroken.

http://www.nu.nl/news/849947/21/Jong...inderlaag.html


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 00:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb niks gelezen over aanpassing van zijn speech. Maar die was toch al gehouden? Die kan hij toch niet meer terugnemen? Of gaat-ie 'm aanpassen op z'n Pauselijke website ofzo?
Oud 15-10-2006, 00:46
Verwijderd
Hij heeft geen spijt betuigd voor het lezen van dat stuk, wel heeft hij gezegd er niet achter te staan.

That's it en die 'moslimleiders (?)' vonden dat genoeg en willen een dialoog aangaan.

Wat ze, wat mij betreft, meteen al hadden mogen bekendmaken.
Oud 15-10-2006, 05:51
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Eigenlijk begrijp ik de ophef van de moslimleiders niet.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 10:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 01:36 :
Ik heb niks gelezen over aanpassing van zijn speech. Maar die was toch al gehouden? Die kan hij toch niet meer terugnemen? Of gaat-ie 'm aanpassen op z'n Pauselijke website ofzo?
ja, die op de website.. weird. Het ziet er nog hetzelfde uit


Op zoek naar een artikel hierover, kwam ik dit tegen op wikipedia:

Translation differences

The original German text of the Pope's lecture as published at the Vatican website differs slightly in several respects from both the English translation, despite both versions being official (though "provisional") Vatican versions. It is unknown whether this had an impact on perceptions of the speech.

Commenting on the quote from the Byzantine emperor, Pope Benedict states in the English translation of his lecture, "he addresses his interlocutor with a startling brusqueness". According to the German text the Pope's original comment was "He addresses his interlocutor in an astoundingly harsh — to us surprisingly harsh — way" (wendet er sich in erstaunlich schroffer, uns überraschend schroffer Form).[5]

This difference was corrected on 17 September. The official (though still "provisional") passage now reads: "he addresses his interlocutor with a startling brusqueness, a brusqueness which leaves us astounded". (emphasis in original)

Another difference involves the use of the word "jihad", which is present in the German version but not in the English one: the original statement "The emperor touches on the theme of jihad, holy war" (kommt der Kaiser auf das Thema des Djihad, des heiligen Krieges zu sprechen) became in the English rendition "The emperor touches on the theme of the holy war."

A third difference involves the emperor's quote employed by the Pope: "...things only evil and inhuman...". What the Pope said, and which is found in the German text and verifiable with the audio from the lecture, was "... things only bad and inhumane ... ". The word used was "Schlechtes" (bad/wicked), whereas the English word "evil" would have corresponded to "Böses", a word the Pope did not use. Similarly, the German word "inhuman" (inhumane) was used, and not "unmenschlich" (inhuman)



maar ook die verbeteringen zijn niet aangebracht
http://www.vatican.va/holy_father/be...nsburg_en.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 10:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 15-10-2006 @ 01:46 :
Hij heeft geen spijt betuigd voor het lezen van dat stuk, wel heeft hij gezegd er niet achter te staan.


wel achter het stuk, niet achter het citaat van de byzantijn.

Maar in de context plaatsen van citaten is soms moeilijk
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 10:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kamerlid Albayrak tart PvdA
Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - PvdA-Kamerlid Albayrak neemt het op voor Turkse Nederlanders die weigeren de Armeense genocide te erkennen.

Dat Nederlanders van Turkse afkomst op het matje worden geroepen wegens de Armeense kwestie, is ‘hypocriet’. Dat zegt de nummer twee op de PvdA-lijst, Nebahat Albayrak, zelf ook geboren in Turkije.

Ze geeft in een interview met deze krant voor het eerst blijk van haar emoties. ,,Iedereen heeft de mond vol van integreren en meedoen. Maar als puntje bij paaltje komt, worden mensen weggezet als een stelletje Turken met extremistische ideeën.’’

Albayraks kritiek is opvallend omdat ook haar eigen partij een Kamerkandidaat, Erdin Saçan, van de lijst heeft verwijderd wegens de Armeense kwestie. Hij wilde de genocide door de Turken op de Armenen, begin vorige eeuw, niet erkennen terwijl de PvdA daar samen met alle andere partijen bij Turkije op had aangedrongen.

Dat ook Albayrak in 2004 haar handtekening onder deze ‘genocidemotie’ zette, betekent volgens haar niet veel. ,,Ik heb met honderdduizenden moties meegedaan.’’

Volgens haar zegt het stuk alleen ‘dat het onderwerp bij onderhandelingen met Turkije moet worden aangekaart’. ,,Die motie zegt niet dat het parlement erkent dat er een genocide was.’’

Ayhan Tonca, Kamerkandidaat voor het CDA, gaf dezelfde uitleg. Ook hij werd van de lijst verwijderd.

Volgens initiatiefnemer ChristenUnie houdt de motie wel degelijk erkenning van de Armeense genocide in. Kamerlid Huizinga: ,,Hoe kan een regering bij Turkije aandringen op erkenning, terwijl ze het zelf niet zou erkennen?’’

Volgens Albayrak heeft het kabinet zich altijd afzijdig gehouden. ,,Het gekke is dat niemand erbij stilstaat dat ook premier Balkenende en minister van Buitenlandse Zaken Bot de genocide nooit hebben erkend.’’

Albayrak ziet de commotie als een eerste storm, waar ze ‘niet voor gaat buigen’. ,,Dan zou ik mijn plek op de PvdA-lijst niet waard zijn.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article710681.ece

Zou de PVDA daadwerkelijk principes en ballen hebben en Albayrak ook van de verkiezingslijst schrappen ondanks dat ze niet zoals die twee andere slechts een marginale plaats heeft?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-10-2006, 11:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
British Airways verbiedt kruis

LONDEN - British Airways heeft een christelijke werkneemster twee weken geschorst omdat die zichtbaar een kruis aan een ketting om haar nek droeg. De luchtvaartmaatschappij laat islamitische hoofddoekjes en tulbans bij sikhs wel toe, omdat die niet weggestopt kunnen worden.

Volgens BA schond Nadia Eweida, die aan een incheckbalie werkte, de kledingvoorschriften van het bedrijf. De schorsing leidde tot afkeurende reacties bij christenen en andere gelovigen, meldde het Britse dagblad Daily Mail zaterdag. De gedupeerde Eweida overweegt naar de rechter te stappen wegens religieuze discriminatie.

http://www.ad.nl/buitenland/article712246.ece

Tja, als ze religieuze symbolen willen verbieden mag dat voor mijn part, maar daarin discrimineren door het de een wel toe te staan en de ander niet is natuurlijk belachelijk.
Hoewel er in het geval van de Sikhs ook een praktische reden achter zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-10-2006, 11:18
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
iedereen een kartonnen zak over het hoofd en een aardappelzak om het lichaam. Alles weggestopt, ziet er vrolijk belachelijk uit

als ik die vrouw was, zou ik een enorm kruis om mijn nek gaan hangen. Kun je ook niet wegstoppen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 12:21
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gewoon pontificaal een kruis op je voorhoofd tatoëren: "Ja, zo draag ik dat nou eenmaal uit"
Ik wil de eerste nog zien bij de commissie gelijke behandeling
Oud 15-10-2006, 12:56
professor2
professor2 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 11:55 :
Kamerlid Albayrak tart PvdA
Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - PvdA-Kamerlid Albayrak neemt het op voor Turkse Nederlanders die weigeren de Armeense genocide te erkennen.

Dat Nederlanders van Turkse afkomst op het matje worden geroepen wegens de Armeense kwestie, is ‘hypocriet’. Dat zegt de nummer twee op de PvdA-lijst, Nebahat Albayrak, zelf ook geboren in Turkije.

Ze geeft in een interview met deze krant voor het eerst blijk van haar emoties. ,,Iedereen heeft de mond vol van integreren en meedoen. Maar als puntje bij paaltje komt, worden mensen weggezet als een stelletje Turken met extremistische ideeën.’’

Albayraks kritiek is opvallend omdat ook haar eigen partij een Kamerkandidaat, Erdin Saçan, van de lijst heeft verwijderd wegens de Armeense kwestie. Hij wilde de genocide door de Turken op de Armenen, begin vorige eeuw, niet erkennen terwijl de PvdA daar samen met alle andere partijen bij Turkije op had aangedrongen.

Dat ook Albayrak in 2004 haar handtekening onder deze ‘genocidemotie’ zette, betekent volgens haar niet veel. ,,Ik heb met honderdduizenden moties meegedaan.’’

Volgens haar zegt het stuk alleen ‘dat het onderwerp bij onderhandelingen met Turkije moet worden aangekaart’. ,,Die motie zegt niet dat het parlement erkent dat er een genocide was.’’

Ayhan Tonca, Kamerkandidaat voor het CDA, gaf dezelfde uitleg. Ook hij werd van de lijst verwijderd.

Volgens initiatiefnemer ChristenUnie houdt de motie wel degelijk erkenning van de Armeense genocide in. Kamerlid Huizinga: ,,Hoe kan een regering bij Turkije aandringen op erkenning, terwijl ze het zelf niet zou erkennen?’’

Volgens Albayrak heeft het kabinet zich altijd afzijdig gehouden. ,,Het gekke is dat niemand erbij stilstaat dat ook premier Balkenende en minister van Buitenlandse Zaken Bot de genocide nooit hebben erkend.’’

Albayrak ziet de commotie als een eerste storm, waar ze ‘niet voor gaat buigen’. ,,Dan zou ik mijn plek op de PvdA-lijst niet waard zijn.’’

http://www.ad.nl/binnenland/article710681.ece

Zou de PVDA daadwerkelijk principes en ballen hebben en Albayrak ook van de verkiezingslijst schrappen ondanks dat ze niet zoals die twee andere slechts een marginale plaats heeft?
nou mark ze was toch zo duidelijk in haar erkenning met dat stuk ?



ze hadden haar gelijk eraf moeten gooien
Oud 15-10-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-10-2006 @ 20:39 :
Jongeren lokken Franse politie in hinderlaag

Ja, soms is het toch wel lastig dat in moderne westerse samenlevingen niet zo geaccepteerd wordt dat je gewoon een paar duizend man uitmoordt. Want dat zou wel de beste oplossing zijn voor dat waardeloze uitschot. Kunnen ze meteen die wijken tegen de vlakte gooien en er iets nieuws neerzetten, voor mensen, in plaats van die dierenkooien die het nu zijn.
Oud 15-10-2006, 13:22
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Sinjirro schreef op 13-10-2006 @ 13:29 :
Albert Heijn start met halal-vlees
Gepubliceerd: donderdag 12 oktober 2006
Jep in de AH in Rotterdam (Nieuwe Binnenweg) verkopen ze het al een hele tijd. Ze verkopen er ook superveel buitenlandse groentes, en potjes met sauzen enzo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-10-2006, 14:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
professor2 schreef op 15-10-2006 @ 13:56 :
nou mark ze was toch zo duidelijk in haar erkenning met dat stuk ?
Met dat interview in 'Trouw' een tijd geleden wel, maar nu spreekt ze zichzelf weer tegen. Ze zal de partij schaden op deze manier.

Hoewel ik het nog steeds belachelijk vind dat er zoveel ophef over wordt gemaakt in Nederland, terwijl Turkije in de onderhandelingen tot toetreding tot de EU de genocide niet meer hoeft te erkennen.
Oud 15-10-2006, 15:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 12:02 :
British Airways verbiedt kruis

LONDEN - British Airways heeft een christelijke werkneemster twee weken geschorst omdat die zichtbaar een kruis aan een ketting om haar nek droeg. De luchtvaartmaatschappij laat islamitische hoofddoekjes en tulbans bij sikhs wel toe, omdat die niet weggestopt kunnen worden.

Volgens BA schond Nadia Eweida, die aan een incheckbalie werkte, de kledingvoorschriften van het bedrijf. De schorsing leidde tot afkeurende reacties bij christenen en andere gelovigen, meldde het Britse dagblad Daily Mail zaterdag. De gedupeerde Eweida overweegt naar de rechter te stappen wegens religieuze discriminatie.

http://www.ad.nl/buitenland/article712246.ece

Tja, als ze religieuze symbolen willen verbieden mag dat voor mijn part, maar daarin discrimineren door het de een wel toe te staan en de ander niet is natuurlijk belachelijk.
Hoewel er in het geval van de Sikhs ook een praktische reden achter zit.
"Another interesting thing about this case is that Nadia Eweida is of Egyptian decent, she's a Copt. This left me wondering whether her fellow Copts in Egypt can one day do like her and sue over things they don't like in Egypt and win cases. I guess that won't be happening anytime soon. It took the Uk centuries to respect the thing called civil liberties, why would Egypt be any different?"
http://bigpharaoh.com/
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 15-10-2006 @ 14:22 :
Jep in de AH in Rotterdam (Nieuwe Binnenweg) verkopen ze het al een hele tijd. Ze verkopen er ook superveel buitenlandse groentes, en potjes met sauzen enzo.
Hier op het Mathenesserplein ook. Best goeie uitvinding. Dat smerige ongelovigenvlees dat ze daar hebben ken ik nu wel weer. Bij de halalafdeling liggen tenminste wat goed gekruide schapie-spiezen en aanverwante zaken. Go ritueel gedode beesten
Oud 15-10-2006, 18:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Muslims' anger as London Olympics clash with Ramadan

By Claudia Joseph Last updated at 22:24pm on 14th October 2006

The Olympics will be held over the Muslim holy month of Ramadan
Headlines

The 2012 London Olympics have been plunged into controversy by the discovery that the Games will clash with Ramadan, the most holy month in the Islamic calendar.

The clash will put Muslim athletes at a disadvantage as they will be expected to fast from sunrise to sunset for the entire duration of the Games.

In 2012, Ramadan will take place from July 21 to August 20, while the Olympics run from July 27 to August 12.

An anticipated 3,000 Muslim competitors are expected to be affected.

About a quarter of the 11,099 athletes who took part in the 2004 Athens Olympics came from countries with predominantly Muslim populations.

Because the Muslim calendar is based on a lunar cycle, the ninth month of Ramadan - which runs from the appearance of one new crescent moon to the next - gets earlier by around 11 days each year.

The clash will be a huge embarrassment for Lord Coe, Culture Secretary Tessa Jowell, and London Mayor Ken Livingstone, who have been keen to ensure the Games involve all Britain's ethnic communities.

Massoud Shadjareh, chairman of the London-based Islamic Human Rights Commission, said: "They would not have organised this at Christmas. It is equally stupid to organise it at Ramadan.

"It shows a complete lack of awareness and sensitivity.

"This is going to disadvantage the athletes and alienate the Asian communities by saying they don't matter.

"It's not only going to affect the participants it's going to affect all the people who want to watch the Games.

"They won't want to travel during Ramadan and they won't want to watch sport. It's a spiritual time."

Shaykh Ibrahim Mogra, an imam on the Muslim Council of Great Britain, said: "I'm sure the athletes will seek advice from their scholars.

"They are obviously going to be at a disadvantage because other competitors will be drinking and keeping up their energy levels.

"But they are athletes and I am sure they will train their bodies to cope with this.

"A Muslim might feel it would have been nice to avoid this month but life doesn't stop for Muslims during Ramadan even though they are fasting.

"The best thing for a Muslim is to continue his or her life as normal. This is the real test."

The British Olympic Association is now planning a meeting with the organisers of London 2012 to discuss how the timing will affect UK Muslim athletes.

And Muslim countries such as Turkey are calling for the date to be changed.

Togay Bayalti, president of the National Olympic Committee of Turkey, said: "This will be difficult for Muslim athletes.

"They don't have to observe Ramadan if they are doing sport and travelling but they will have to decide whether it is important to them.

"It would be nice for the friendship of the Games if they had chosen a different date."

The International Olympics Committee insisted the Games take place some time between July 15 to August 31, giving more than a week either side of Ramadan.

IOC spokeswoman Giselle Davies said: "We give a window to the five bid cities. The host city selects the dates within that window.

"The Games bring together virtually every religion and creed. How to deal with religious clashes is up to the athletes."

Joanna Manning Cooper, spokeswoman for London 2012, said: "We did know about it when we submitted our bid and we have always believed we could find ways to accommodate it.

"We had lots of things to consider when we submitted our dates, including the fact that transport will be less crowded in the summer holiday.

"We also need 70,000 volunteers and this is the best time to find them.

"We are working with the Muslim Council of Great Britain to find ways to accommodate Ramadan during the London Games."
http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1770



er zijn op moment van schrijven drie mensen die erop gereageerd hebben, waarvan ik er 1 aanhaal:

'I am Muslim, and I think this is stupid.

An athlete won't be forced to fast if they are in the Olympics. They will be fine. They can do whatever and it will be forgiven because of this obligation.

- Sarah, Washington DC, USA"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 18:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 01:36 :
Ik heb niks gelezen over aanpassing van zijn speech. Maar die was toch al gehouden? Die kan hij toch niet meer terugnemen? Of gaat-ie 'm aanpassen op z'n Pauselijke website ofzo?
over die website gesproken:

Muslim hackers fail to crash Pope's website

Achter die website zit vast ene Zwitserse IT-gast
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 15-10-2006, 19:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 15:01 :
Hoewel ik het nog steeds belachelijk vind dat er zoveel ophef over wordt gemaakt in Nederland, terwijl Turkije in de onderhandelingen tot toetreding tot de EU de genocide niet meer hoeft te erkennen.
Ben jij dezelfde Mark die vond dat Nederland wel individueel voorop moet lopen tegen Amerika maar nu tegen Turkije lekker achter de internationale politiek aan moet hobbelen of is er hier sprake van een persoonsverwisseling?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-10-2006, 19:50
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 20:24 :
Ben jij dezelfde Mark die vond dat Nederland wel individueel voorop moet lopen tegen Amerika maar nu tegen Turkije lekker achter de internationale politiek aan moet hobbelen of is er hier sprake van een persoonsverwisseling?
Zou je alsjeblieft voor één keer *niet* doelbewust mijn woorden willen verdraaien en bij iedere scheet die ik laat op m'n nek willen gaan zitten?

Ik heb nergens gezegd dat het een goede zaak is dat de internationale politiek Turkije hiermee weg laat komen en ik heb ook nergens gezegd dat wij die weg moeten volgen. Maar dat weet jij natuurlijk ook gewoon best.
Oud 15-10-2006, 20:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
hookee schreef op 15-10-2006 @ 13:21 :
Gewoon pontificaal een kruis op je voorhoofd tatoëren: "Ja, zo draag ik dat nou eenmaal uit"
Ik wil de eerste nog zien bij de commissie gelijke behandeling
De winnende post van de dag!
Oud 15-10-2006, 20:06
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-10-2006 @ 19:21 :
Muslims' anger as London Olympics clash with Ramadan
Ik vind het pas echt nieuwswaarde hebben als de moslims eens een keertje ergens niét boos over zijn. "Zeiken als een moslim", kan dat geen nieuwe uitdrukking worden voor in de Van Dale?
Oud 15-10-2006, 20:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 20:50 :
Ik heb nergens gezegd dat het een goede zaak is dat de internationale politiek Turkije hiermee weg laat komen en ik heb ook nergens gezegd dat wij die weg moeten volgen. Maar dat weet jij natuurlijk ook gewoon best.
We moeten dus niet die weg volgen? Waarom doe je dan afkeurend over de mensen die ophef maken over de turkse ontkenning van de Armeense genocide?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-10-2006, 21:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Handweigeraar is onvermurwbaar

ROTTERDAM

Die baan zal hij krijgen. Koste wat kost. De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, is onvermurwbaar. Als de gemeente hem morgen niet alsnog die ene, veelbesproken job bij de sociale dienst gunt, stapt hij resoluut naar de rechter.

Hij is dé klantmanager die de sociale dienst zoekt. Weet ’ie zeker, die Enait, inmiddels welhaast een bekende Rotterdammer. Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd. ,,Het lijkt me een leuke baan. De huidige baas van de sociale dienst is ook zo begonnen. Hij verdient nu twee à drie ton per jaar. Dat wil ik ook,’’ lacht Enait.

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.’’

Voor de CGB kruiste hij de degens met de juristen van de gemeente. Het ging er fel aan toe. De ‘handweigeraar’ schreef zijn eigen pleidooi. ,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd. Je moet vossen met vossen vangen. En boeven met boeven. Wat ik bedoel? Je moet slimmer zijn dan de slimste.’’

Het strijdplan voor morgen ligt ook al klaar. Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wél krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. Maar Enait verwacht dat het gaat lukken. ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/article706924.ece

Wat ik me af vraag, zou deze geitewollensokken-rechtenstudent het leuk of acceptabel vinden als hij bij de gemeente geholpen word door een neonazi die hem bespuugd bij wijze van begroeting omdat hij moslims wil discrimineren?

Zo niet, waarom eist hij dan het recht op om vrouwen te discrimineren?

Los daarvan natuurlijk gestoord dat de Commissie Gelijke Behandeling weer eens de grenzen van hun stompzinnigheid verlegd door deze man in het gelijk te stellen. Er bestaat niet zoiets als een recht op sociaal onaangepast gedrag, of dat nu door je religie wordt voorgeschreven of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-10-2006, 21:24
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 21:58 :
We moeten dus niet die weg volgen? Waarom doe je dan afkeurend over de mensen die ophef maken over de turkse ontkenning van de Armeense genocide?
Onjuiste aanname in vraag. Zie mijn eerdere post.
Oud 15-10-2006, 21:27
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 22:18 :
Handweigeraar is onvermurwbaar
Het is net zo iets als boos worden als een eenbenige niet word aangenomen voor het basketball team.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 15-10-2006, 21:50
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Is een instantie altijd verplicht de reden van niet aannemen te geven? Het kan voor een personeelsambtenaar toch voldoende zijn iemand op z'n uitstraling niet aan te nemen? "Sorry, je kop staat me niet aan, ik vermoed dat klanten er aanstoot aan nemen"
Stel dat hij gelijk heeft en de gemeente niet iemand mag weigeren op deze gronden. Dan zijn er inmiddels twee andere redenen deze kerel niet aan te nemen;
(1) de direct al verstoorde verhouding, een rechtszaak beginnen om een baan te krijgen, nou vraag ik je?
(2) arrogantie : "Hoezo sollicitatiegesprek? Mijn papieren zijn toch in orde, ik ben de man voor uw functie, daar kunt u niet omheen"
Oud 15-10-2006, 22:44
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Handweigeraar is onvermurwbaar

ROTTERDAM

Die baan zal hij krijgen. Koste wat kost. De Rotterdamse moslim Faizel Enait (31), die vrouwen geen hand wil geven, is onvermurwbaar. Als de gemeente hem morgen niet alsnog die ene, veelbesproken job bij de sociale dienst gunt, stapt hij resoluut naar de rechter.

Hij is dé klantmanager die de sociale dienst zoekt. Weet ’ie zeker, die Enait, inmiddels welhaast een bekende Rotterdammer. Intelligent, scherp, bijna meester in de rechten en tot op het bot gemotiveerd. ,,Het lijkt me een leuke baan. De huidige baas van de sociale dienst is ook zo begonnen. Hij verdient nu twee à drie ton per jaar. Dat wil ik ook,’’ lacht Enait.

Dat hij eerder keihard werd afgewezen, omdat hij gewaden draagt en weigert om vrouwen de hand te schudden, is inmiddels een omstreden feit. Onlangs oordeelde de Commissie Gelijke Behandeling (CGB) dat die afwijzing onjuist was. Morgen maakt de gemeente bekend of Enait alsnog klantmanager wordt.

De belangrijkste overwinning is eigenlijk al binnen, vindt Enait. ,,Die uitspraak van de CGB heeft veel losgemaakt. De monoculturele samenleving heeft op die dag een stille uitvaart gekregen. Een point of no return. Het is belangrijk dat moslims sleutelposities gaan bekleden en niet langer in de duistere randen van de samenleving rondzwerven.’’

Voor de CGB kruiste hij de degens met de juristen van de gemeente. Het ging er fel aan toe. De ‘handweigeraar’ schreef zijn eigen pleidooi. ,,Op deze kwestie heb ik zes maanden gestudeerd. Je moet vossen met vossen vangen. En boeven met boeven. Wat ik bedoel? Je moet slimmer zijn dan de slimste.’’

Het strijdplan voor morgen ligt ook al klaar. Als de gemeente hem de baan niet geeft, stapt hij naar de rechter. Als hij de baan wél krijgt, maar geen schadevergoeding ontvangt, trouwens ook. Maar Enait verwacht dat het gaat lukken. ,,Ik denk dat ik tot klantmanager wordt benoemd en dat de aboriginals, want zo noem ik de autochtone bevolking, op hun achterste benen staan. Met name Leefbaar Rotterdam zal moeilijk gaan doen. Dan zal ik wakker worden, even geeuwen en op het andere oor verder slapen. Ik ben gewend om door betonnen muren heen te rennen.’’

http://www.ad.nl/rotterdam/article706924.ece
Hoe is deze man zo bekend geworden? Ik heb nooit eerder wat over hem gehoord of gelezen.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Oud 15-10-2006, 22:46
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 15-10-2006 @ 23:44 :
Hoe is deze man zo bekend geworden? Ik heb nooit eerder wat over hem gehoord of gelezen.
beter de krant lezen

hij is bekend geworden omdat hij naar de commisie gelijke bahndeling ging omdat ie geen baan kreeg
Oud 15-10-2006, 22:48
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
professor2 schreef op 15-10-2006 @ 23:46 :
beter de krant lezen

hij is bekend geworden omdat hij naar de commisie gelijke bahndeling ging omdat ie geen baan kreeg
Professor ezel, dat las ik net ook maar ik heb nooit over hem eerder gelezen, over zijn handenschudweigering.
__________________
Echte mannen komen thuis met honger niet met bloemen.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.