Oud 30-08-2007, 22:21
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik vind dit wel een upje voor het roerbakei-topic waard.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Oud 30-08-2007, 23:09
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Die vrouw heeft benen die samen 60 kilo wegen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 30-08-2007, 23:11
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Milieubewust is voor boomknuffelaars.
Sylph naamzoek.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 30-08-2007, 23:15
Verwijderd
Ik wilde naar de bereden politie kijken! Ik wilde naar de bereden politie gaan!
Oud 30-08-2007, 23:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik wilde naar de bereden politie kijken! Ik wilde naar de bereden politie gaan!
Maar helaasj ging niemand met me meeeej.. Toen ben ik zelluf ook maar thuis gebleeeven, want in mn eentje vond ik niet zo'n goed idee!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 30-08-2007, 23:18
Verwijderd
"Hoongelach viel mij ten deel. Allemaal kritische vragen, van, euuuh, waarom dan, werden met een cynische ondertoon op mijn persoontje afgevuurd."



Maar Hans moet je er wel bij zien/horen eigenlijk.
Oud 30-08-2007, 23:19
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja, die Hans Teeuwen is one hell of a funny guy. "Dat dan weer wel" vind ik één van zijn leukste shows.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 30-08-2007, 23:39
Verwijderd
Ik heb arbeid verricht.
Oud 30-08-2007, 23:42
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
Ik heb arbeid verricht.
Ik ben trots op je. ^^
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 30-08-2007, 23:42
Verwijderd
Ik niet op mezelf. Maar nu heb ik wel twee dagen vrij.
Oud 30-08-2007, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, die Hans Teeuwen is one hell of a funny guy. "Dat dan weer wel" vind ik één van zijn leukste shows.
Vanavond was ie geweldig toen ie bij de meiden van Halal op de pijnbank werd gelegd en hij ondervraagd werd over waarom hij hen beledigde in dat liedje bij de herdenking van Theo van Gogh. Hij bleef heel stoïcijns reageren op die besnorde funditrutten.
Oud 30-08-2007, 23:47
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Dat heb ik allemaal niet gezien.

En nu ga ik lekker slapen. Welterusten iedereen!
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 30-08-2007, 23:49
Verwijderd
Vandaag kwam een vrouw in een niqab bij me iets kopen. En dat was eng en intimiderend.
Oud 30-08-2007, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Vandaag kwam een vrouw in een niqab bij me iets kopen. En dat was eng en intimiderend.
Ik heb nog nooit zo iemand tegenover me gehad. Wat is er zo intimiderend aan?
Oud 30-08-2007, 23:53
Verwijderd


Nou, sorry dat ik dit intimiderend vind. Ik vind het vooral respectloos.
Oud 30-08-2007, 23:55
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
[afbeelding]

Nou, sorry dat ik dit intimiderend vind. Ik vind het vooral respectloos.
Ik heb ze in Thailand meegemaakt. Dat is echt best eng om tussen al die tenten rond te lopen
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 30-08-2007, 23:55
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Nou, sorry dat ik dit intimiderend vind. Ik vind het vooral respectloos.
Ik denk dan vooral: *zucht* Wat wil je er nou mee bereiken om er zo provocerend bij te gaan lopen?
Oud 30-08-2007, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ze in Thailand meegemaakt. Dat is echt best eng om tussen al die tenten rond te lopen
Huh? Maar Thailand is toch helemaal geen moslimland?
Oud 30-08-2007, 23:56
Verwijderd
Dat je in zo'n ding wil rondlopen, oké. Maar ik vind het echt respectloos om dan bij mij iets te gaan kopen terwijl ik alleen je ogen kan zien, verder handen ook helemaal bedekt met handschoenen. Alsof ik al bij voorbaat een soort misdadiger als man ben.
Oud 30-08-2007, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Huh? Maar Thailand is toch helemaal geen moslimland?
er wonen veel moslims in Thailand hoor
Oud 30-08-2007, 23:58
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat je in zo'n ding wil rondlopen, oké. Maar ik vind het echt respectloos om dan bij mij iets te gaan kopen terwijl ik alleen je ogen kan zien, verder handen ook helemaal bedekt met handschoenen. Alsof ik al bij voorbaat een soort misdadiger als man ben.
Ja want stel je voor dat die vrouw zelf een misdadiger is die jouw kioskje komt overvallen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 30-08-2007, 23:59
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Huh? Maar Thailand is toch helemaal geen moslimland?
In het noorden heb ik er geloof ik geeneen gezien. Maar in het zuiden heb je allemaal moslim provincies enzo. Was ook meteen een stuk minder leuk om daar te zijn ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 30-08-2007, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Dat je in zo'n ding wil rondlopen, oké. Maar ik vind het echt respectloos om dan bij mij iets te gaan kopen terwijl ik alleen je ogen kan zien, verder handen ook helemaal bedekt met handschoenen. Alsof ik al bij voorbaat een soort misdadiger als man ben.
Dat heeft ze vast niet gezegd en je kunt er alleen maar naar gissen wat ze ermee bedoelt, maar ik snap je niet helemaal... Iemand mag er dus wel zo bij lopen, maar iemand mag niks kopen in die kleding.... Dat lijkt me praktisch een beetje moeilijk uitvoerbaar dan.

Wat verkoop je trouwens?
Oud 30-08-2007, 23:59
Verwijderd
Citaat:
Ja want stel je voor dat die vrouw zelf een misdadiger is die jouw kioskje komt overvallen.
Inderdaad. Ik weet dat het onder de vrijheid van godsdienst valt, maar je mag niet in een bivakmuts met handschoenen rondlopen, maar als het onder het mom van godsdienst is mag het opeens wel.
Oud 31-08-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
In het noorden heb ik er geloof ik geeneen gezien. Maar in het zuiden heb je allemaal moslim provincies enzo. Was ook meteen een stuk minder leuk om daar te zijn ;x
Weer iets nieuws geleerd over het verre oosten
Oud 31-08-2007, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft ze vast niet gezegd en je kunt er alleen maar naar gissen wat ze ermee bedoelt, maar ik snap je niet helemaal... Iemand mag er dus wel zo bij lopen, maar iemand mag niks kopen in die kleding.... Dat lijkt me praktisch een beetje moeilijk uitvoerbaar dan.

Wat verkoop je trouwens?
Ik interacteer gewoon liever niet met zo'n iemand.

Ik verkoop van alles, van sigaretten tot limonade en strippenkaarten en beltegoed.
Oud 31-08-2007, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Ik weet dat het onder de vrijheid van godsdienst valt, maar je mag niet in een bivakmuts met handschoenen rondlopen, maar als het onder het mom van godsdienst is mag het opeens wel.
Dat is idd wel zo krom als het zijn kan. Het probleem aan de vrijheid van godsdienst in NL is dat door de uitwerking ervan mensen die een godsdienst aanhangen meer rechten hebben dan atheïsten. Het wordt tijd dat er iemand opkomt voor de gelijke rechten van de atheïstische mens imo.

Overigens mag van mij iemand dragen wat hij of zij wil. Als iemand over straat wil met een bivakmuts en handschoenen moet dat wat mij betreft ook kunnen. Sowieso te gek voor woorden dat je als het 20 graden vriest, geen bivakmuts zou mogen dragen. Dat kan op zo'n moment gewoon de meest comfortabele oplossing zijn, zeker als je een erg gevoelige huid hebt.
Oud 31-08-2007, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Ik interacteer gewoon liever niet met zo'n iemand.

Ik verkoop van alles, van sigaretten tot limonade en strippenkaarten en beltegoed.
Ik snap je punt. Persoonlijk voel ik echter vooral medelijden met zo iemand.

Hier in Groningen ook, loopt sinds een tijdje zo'n burqa rond. Ik weet wie er onder zit en het is gewoon een Nederlandse meid van ergens in de 20. Dan denk ik: Tijd om over je puberteit heen te komen en je weer gewoon als een echte Hollandse vrouw te gedragen.
Oud 31-08-2007, 00:11
Verwijderd
ik heb zin om me in deze discussie te mengen maar dat doe ik maar niet.

hoe liefjes
Oud 31-08-2007, 00:13
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ik heb zin om me in deze discussie te mengen maar dat doe ik maar niet.

hoe liefjes
Geef anders in 1 zin je standpunt, dan hebben we dat ook gehad
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 31-08-2007, 00:14
Verwijderd
Citaat:
ik heb zin om me in deze discussie te mengen maar dat doe ik maar niet.

hoe liefjes
Tell us. Ik ben nieuwsgierig naar je mening.
Oud 31-08-2007, 00:15
Verwijderd
Ik vind atheïsme het zelfde als een geloof hebben. Daarmee bedoel ik dat ik niet veel verschil zie, ja behalve dan in de uitvoering/uiterlijk he.
dat waren mij €0,02 .
Oud 31-08-2007, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind atheïsme het zelfde als een geloof hebben. Daarmee bedoel ik dat ik niet veel verschil zie, ja behalve dan in de uitvoering/uiterlijk he.
dat waren mij €0,02 .
/agrees

Alleen is dat voor de Nederlandse wet helaas niet zo. Atheïsten worden achtergesteld.
Oud 31-08-2007, 00:21
Verwijderd
Ja, welkom in onze 'seculiere' samenleving :')
Oud 31-08-2007, 00:21
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik zag laatst een vrouw in zo'n burka en die had nog een zonnebril op. Dat was grappig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 31-08-2007, 00:22
Verwijderd
en waarin worden atheisten achtergesteld dan?
Oud 31-08-2007, 00:24
Verwijderd
Secularisme is sowieso een mythe. Zo lang mensen geloof hebben zal dat geloof ook invloed uitoefenen op politiek en maatschappij. De enige manier om dat tegen te gaan is het verbieden van geloof, maar dat is zo communistisch. Communisme is op zijn beurt ook weer een soort van geloof. Dat is in het kort de paradox die secularisme heet.
Oud 31-08-2007, 00:26
Verwijderd
Citaat:
en waarin worden atheisten achtergesteld dan?
Als een atheïst lelijke uitlatingen doet over bepaalde bevolkingsgroepen (denk homo's, vrouwen etc.) discrimineert hij en wordt veroordeeld. Als een aanhanger van een godsdienst dat doet oefent hij zijn vrijheid van godsdienst uit.

Een moslim mag in openbare functies een hoofddeksel dragen, iets wat voor een atheïst soms in gelijke gevallen niet toegestaan is.

Moet ik nog even doorgaan?
Oud 31-08-2007, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Ik zag laatst een vrouw in zo'n burka en die had nog een zonnebril op. Dat was grappig
Ik zag laatst een vrouw met een hoofddoek sexy lingerie kopen. Dat vond ik ook wel lollig. Je verwacht het niet.
Oud 31-08-2007, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Ik zag laatst een vrouw in zo'n burka en die had nog een zonnebril op. Dat was grappig
Hm, pf, ts, ik vind vrouwen in burka's helemaal niet grappig.
Oud 31-08-2007, 00:32
Verwijderd
Citaat:
Hm, pf, ts, ik vind vrouwen in burka's helemaal niet grappig.
Ik soms wel. Maar dan zou ik zo eerder uitlachen dan toelachen.
Oud 31-08-2007, 00:32
Verwijderd
Ik vind sterk geloven of sterk niet geloven nogal kortzichtig. Ik heb niet het idee dat ik kan bewijzen dat er een god bestaat ja of nee. Ik snap gewoon niet dat andere mensen dat wel zo sterk hebben.
Geloven in iets is op zich niet verkeerd, maar mensen zijn niet meer in staat om dingen van een andere kant te bekijken als ze eenmaal een beeld aanhangen.
Misschien doe ik nu wel hetzelfde, maar ik probeer het niet te doen.
Verbieden vind ik een slechte optie, dat kan je gewoon niet maken.
Communisme vind ik opzich ook niet raar, alleen schieten mensen daar weer zo ver in door waardoor het wel raar wordt.
maar zolang alles om geld/economie draait kom je toch geen steek verder.
Oud 31-08-2007, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind sterk geloven of sterk niet geloven nogal kortzichtig. Ik heb niet het idee dat ik kan bewijzen dat er een god bestaat ja of nee. Ik snap gewoon niet dat andere mensen dat wel zo sterk hebben.
Geloven in iets is op zich niet verkeerd, maar mensen zijn niet meer in staat om dingen van een andere kant te bekijken als ze eenmaal een beeld aanhangen.
Misschien doe ik nu wel hetzelfde, maar ik probeer het niet te doen.
Verbieden vind ik een slechte optie, dat kan je gewoon niet maken.
Communisme vind ik opzich ook niet raar, alleen schieten mensen daar weer zo ver in door waardoor het wel raar wordt.
maar zolang alles om geld/economie draait kom je toch geen steek verder.
Om het maar even in een hokje te plaatsen: Je bent agnost dus?
Oud 31-08-2007, 00:34
Verwijderd
Ik ben ook agnost hoor!
Oud 31-08-2007, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Als een atheïst lelijke uitlatingen doet over bepaalde bevolkingsgroepen (denk homo's, vrouwen etc.) discrimineert hij en wordt veroordeeld. Als een aanhanger van een godsdienst dat doet oefent hij zijn vrijheid van godsdienst uit.

Een moslim mag in openbare functies een hoofddeksel dragen, iets wat voor een atheïst soms in gelijke gevallen niet toegestaan is.

Moet ik nog even doorgaan?
Ja maar dat is dan rascisme onder de dekmantel van godsdienst. Het wordt inderdaad anders beoordeeld maar het komt op hetzelfde neer vind ik.

je tweede voorbeeld snap ik niet helemaal/heb ik geen ervaring mee. Kan je een concreet voorbeeld noemen?
Oud 31-08-2007, 00:35
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook agnost hoor!
Agnost zijn is een laffe houding.

Spoiler
Oud 31-08-2007, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Ja maar dat is dan rascisme onder de dekmantel van godsdienst. Het wordt inderdaad anders beoordeeld maar het komt op hetzelfde neer vind ik.

je tweede voorbeeld snap ik niet helemaal/heb ik geen ervaring mee. Kan je een concreet voorbeeld noemen?
Heel simpel. Iemand die zich beroept op de Islam mag met een hoofddoek voor de klas staan, als ik met een hoed op voor de klas ga staan zou dat niet kunnen.
Oud 31-08-2007, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Om het maar even in een hokje te plaatsen: Je bent agnost dus?
Dat vind ik altijd moeilijk om te zeggen. Stel nou dat er wordt bewezen (met concrete bewijzen) dat er wel of niet een god bestaat, dan ben ik ineens geen agnost meer.
Verder heb ik me nooit verdiept in agnosme, alleen een beetje over gelezen/gehoord en daarom kan ik die stempel ook niet op me drukken, omdat ik er te weinig vanaf weet.
Oud 31-08-2007, 00:41
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Agnost is een stom hokje en voor besluitelozen
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 31-08-2007, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik altijd moeilijk om te zeggen. Stel nou dat er wordt bewezen (met concrete bewijzen) dat er wel of niet een god bestaat, dan ben ik ineens geen agnost meer.
Verder heb ik me nooit verdiept in agnosme, alleen een beetje over gelezen/gehoord en daarom kan ik die stempel ook niet op me drukken, omdat ik er te weinig vanaf weet.
Maar die stempel druk ik wel op je.

Agnostiscisme betekent heel simpel dat je het niet weet. Het hoeft geen blijvende toestand te zijn, aangezien je inzichten kunnen veranderen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 02:20
De Kantine Wat saai zeg #212
Verwijderd
500 21-05-2008 20:19
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 19:48
De Kantine "Wat saai zeg." "Bron?" #174
Verwijderd
500 10-04-2008 18:23
De Kantine Voor de verandering: Wat saai zeg! #165
Missy
500 01-04-2008 12:43
De Kantine Lucky there's a family saai #164
Uice
502 31-03-2008 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.