Oud 16-05-2008, 12:53
Verwijderd
Cherry Springs en Missy waren druk in gesprek over de laatste lippenstifttrend en schoenen van dit seizoen. Hun gesprek werd onderbroken door stuiterbal Paranoide, die langs stuiderde en heel hard ‘Hallo!’ riep.
‘hallo’ zei Cherry Springs sarcastisch. ‘kan je niet zien dat we in gesprek zijn?’
Missy draaide haar hoofd weg. Ze ergerde zich al tijden aan die irritante stuiterbal, die moest zich ook overal mee bemoeien.
Ze had het idee dat Cherry Springs er ook zo over dacht. Misschien een goed idee om nu eens van de stuiterbal af te komen, dacht Missy.
Het was tenslotte een nieuw stuk speelgoed en die hoorde er toch niet bij. Bovendien, de kleuren die Paranoide stuiterbal had waren zo last season.

Missy fluisterde in het oor van Cherry Springs dat ze een plannetje had. Samen liepen ze naar de zolder van het barbiehuis en sloten het luik.

‘we moeten van die stuiterbal af, ik word er gek van. En die kleuren, heb je die kleuren wel eens gezien die ze draagt, dat ziet er toch niet uit?!’ zei Missy.
‘wat je zegt, ze moet zich overal mee bemoeien.’ Zei CS.
Samen bedachten ze een plan hoe het beste van Paranoide af te komen.
‘Ze blijft vast drijven, dus in de sloot hierachter gooien is geen optie.’ Zei Missy.
‘ En als we haar weggooien stuitert ze vast weer terug.’
‘Ik weet het!’ riep Missy. ‘ Vannacht graven we een gat in de tuin, gooien Paranoide daarin en bedekken het met stenen, zo kan ze nooit weg.’

In de nacht begonnen missy en CS flink te graven met Harkie de Hark en Scheppie de schep. Toen het gat diep genoeg was, rukten ze paranoide uit haar bed. Ze schrok zich wezenloos maar kon niks beginnen tegen die arrogante rotpoppen.
Bruut werd ze in het gat gegooid en snel gooiden missy en CS het gat dicht en bedekte het met stenen.
Dat was dat.

De volgende ochtend was papa Dark Phoenix al vroeg op om de tuin te spitten.
De wortels waren inmiddels goed genoeg om uit de grond te halen.
Tijdens het spitten voelde hij ineens iets hards. Hij groef wat dieper en zag ineens een stuiterbal liggen.
‘Hmm vreemd.’ Zei papa DP en gooide de stuiterbal naar binnen.

Boven zaten missy en CS aan het ontbijt.
‘Heerlijk rustig ontbijten zo he, zonder die vervelende Paranoide’
‘ Wat je zegt, Missy.’ Zei CS en nam een hap van haar caloriearme pudding.
‘Eet Smakelijk dames.’ Hoorde ze ineens.
Het was Paranoide.

Er is niemand opgegeten vannacht. De dorpelingen hebben tot morgen half 9 de tijd om iemand op te hangen.

1 CS
2 Dun Hout (heks)
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV (tovenaar)
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

_____________________________

Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah

Elpida
Eye of Sauron

Cherry Springs
Mr Soija

Laatst gewijzigd op 16-05-2008 om 15:33.
Advertentie
Oud 16-05-2008, 12:54
Verwijderd
Ik ga mee op Eye of Sauron, ik moet nu stemmen en heb regelmatig getwijfeld tussen EoS en CS, maar ik wil nu geen 2-2-2 lijsjte krijgen dus ik breng nu mijn stem uit op EoS.

Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah

Elpida
Eye of Sauron
matige_muis

Cherry Springs
Mr Soija


Oh en soija wat ben jij een rotjochie, grow up.
Oud 16-05-2008, 13:02
Verwijderd
Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis

Cherry Springs
Mr Soija
Oud 16-05-2008, 13:21
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
waarom stemt niemand opeens meer op CS?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 14:48
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Jongens, niet te veel huilen. Gewoon doorspelen en vooral Soija niet te serieus nemen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-05-2008, 15:31
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat hanneke zegt. Als jullie allen stoppen met klagen over dat soija zo kinderachtig is, dan kunnen we dit topic volkrijgen dit spel en hoeven we geen 3e topic te maken.
Ik weet overigens nog niet zeker of ik wel op EoS stem. Ik moet toegeven dat hij wel veel punten had met zijn post in het vorige topic waar hij mijn verdenkingen weerlegde, maar alsnog.. Better safe than sorry, denk ik.

EDIT: Zal ik dan de posts die erover gaan maar verwijderen?
EDIT: gedaan. Als ik per ongeluk wat inhoudelijkers heb verwijderd dan spijt me dat. Post het maar opnieuw.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 16-05-2008 om 15:39.
Oud 16-05-2008, 15:34
Verwijderd
Nou, ik heb het gedeelte maar weer weggehaald. Al die commotie om lucht. :')
Oud 16-05-2008, 15:57
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila

Cherry Springs
Mr Soija

ik stem maar op Elpida. Om de 1 of andere reden verdenk ik eos niet
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 16:26
Evilblue
Avatar van Evilblue
Evilblue is offline
Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila

Cherry Springs
Mr Soija
__________________
Broken lights, fading nights, darkness comes to my sights.
Makaku mi ta, makaku mi ta, tuma mi banana grandiii!!!
Oud 16-05-2008, 16:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dankje voor redden van de lijst Soija
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 16-05-2008, 16:34
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Mijn stem blijft staan op Elpida, omdat ik nog geen echt goede theorie heb gehoord of zelf heb. Bij EoS en Cherry Springs heb ik ook wel mijn twijfels, maar het ´random´ stemmen van van Elpida blijf ik verdachter vinden. Daar gaat dus mijn stem naar.

Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila
Missy

Cherry Springs
Mr Soija
Oud 16-05-2008, 16:39
light fighter
light fighter is offline
Ik ga met Soija mee voor CS. Blijf die stemronde te opmerkelijk vinden en denk dat we met CS de verrader dan wel een van de geliefden te pakken hebben.

Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila
Missy

Cherry Springs
Mr Soija
light fighter
Oud 16-05-2008, 17:26
Verwijderd
ik vind eos en CS beiden verdacht, maar om gelijkspel te voorkomen ga ik dan maar mee op eos.
en ik vraag me nou af wat voor gewhine ik heb gemist :')
Oud 16-05-2008, 17:43
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
ik vind Elpida en CS beiden verdacht, maar om gelijkspel te voorkomen ga ik dan maar mee op Elpida.
en ik vraag me nou af wat voor gewhine ik heb gemist :')
Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue
sterrenmeisje

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila
Missy
zoemzoem

Cherry Springs
Mr Soija
light fighter

alleen Paranoide & Flowtje moeten nog even hun stem bekend maken
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-05-2008, 17:44
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
ik vind eos en CS beiden verdacht, maar om gelijkspel te voorkomen ga ik dan maar mee op eos.
en ik vraag me nou af wat voor gewhine ik heb gemist :')
Vreemd. Door op mij te stemmen lok je juist gelijkspel uit
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 16-05-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Vreemd. Door op mij te stemmen lok je juist gelijkspel uit
niet echt, want ik ga er vanuit dat er ook wel wolven in de lijstjes zitten. en ik vind elpida niet echt verdacht, dus dan vind ik jou de beste keuze. beter iig dan dat we straks gelijkspel tussen drie mensen kunnen krijgen.
Oud 16-05-2008, 18:19
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
niet echt, want ik ga er vanuit dat er ook wel wolven in de lijstjes zitten. en ik vind elpida niet echt verdacht, dus dan vind ik jou de beste keuze. beter iig dan dat we straks gelijkspel tussen drie mensen kunnen krijgen.

op die manier kun je natuurlijk altijd zeggen: ik wil geen gelijkspel, maar ik stem toch op die en die want in het andere lijstjes zitten wss wolven. Dat is een goeie *onthoudt voor volgende spellen* ik vind het wel een beetje verdacht
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 18:21
Flowtje
Avatar van Flowtje
Flowtje is offline
Citaat:

alleen Paranoide & Flowtje moeten nog even hun stem bekend maken
Zoals ik vanochtend al zei, ga ik voor Elpida.


Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue
sterrenmeisje

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila
Missy
zoemzoem
Flowtje

Cherry Springs
Mr Soija
light fighter
__________________
Wark!
Ads door Google
Oud 16-05-2008, 18:28
Verwijderd
Citaat:
op die manier kun je natuurlijk altijd zeggen: ik wil geen gelijkspel, maar ik stem toch op die en die want in het andere lijstjes zitten wss wolven. Dat is een goeie *onthoudt voor volgende spellen* ik vind het wel een beetje verdacht
had ik kunnen zeggen, maar ik ging er eigenlijk wel vanuit dat mensen begrepen dat ik het over gelijkspel had tussen de twee mensen die ik noemde.
Oud 16-05-2008, 18:32
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
had ik kunnen zeggen, maar ik ging er eigenlijk wel vanuit dat mensen begrepen dat ik het over gelijkspel had tussen de twee mensen die ik noemde.
je had het over eos en elpida toch?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 18:34
Verwijderd
Citaat:
je had het over eos en elpida toch?
nee, eos en cs. zoemzoem heeft lekker verwarrend mijn post aangepast in haar quote

(dit heb ik dus tegen die lijstjes: mensen lezen niet goed meer!)
Oud 16-05-2008, 18:35
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
nee, eos en cs. zoemzoem heeft lekker verwarrend mijn post aangepast in haar quote

(dit heb ik dus tegen die lijstjes: mensen lezen niet goed meer!)
oh aah ok. Het kan ook aan mij liggen hoor ik ben ziekjes, mn hoofd werkt niet optimaal vandaag
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 19:00
Verwijderd
Goed, ik heb eindelijk de tijd gehad om het topic bij te lezen, maar ik weet niet op wie ik ga stemmen. Op zich voel ik veel meer voor EoS en CS, want ondanks het random stemmen vind ik Elpida niet verdacht genoeg om er echt van overtuigd van te zijn dat zij wolf is. Maar door op EoS te stemmen lok ik misschien gelijkspel uit en op CS stemmen lijkt weinig zin te hebben. Dat is jammer, want ik vind CS nog steeds het verdachtst. Als ze geen wolf is dan is ze wel verrader en als ze geen verrader is dan is ze wel geliefde, bij wijze van, dus ik denk dat we met haar sowieso direct een slechte functie eruit hebben. De geliefden spelen het wel beroerd goed, want ik heb geen idee met wie CS dan precies geliefde zou moeten zijn.

Omdat ik nog niet weet op wie ik ga stemmen ga ik zometeen maar eens aan de slag met het vorige stemlijstje om te kijken of daar iets nuttigs uit te halen valt. Zo niet, dan neig ik eerlijk gezegd naar CS, omdat ik stemmen op mensen die ik niet (echt) verdacht vind lame vind en gelijkspel gun ik de wolven uiteraard ook niet. Bovendien kunnen we zoals de lijstjes er nu voor staan misschien iets uit de uitslag halen, dus dat lijkt me goed.

Maar eerst ga ik mezelf belonen voor het maken van de 9842093854 papers, met de laatste () aflevering van Red Dwarf.
Oud 16-05-2008, 19:02
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
nee, eos en cs. zoemzoem heeft lekker verwarrend mijn post aangepast in haar quote

(dit heb ik dus tegen die lijstjes: mensen lezen niet goed meer!)
wat nou

Citaat:
Zoals ik vanochtend al zei, ga ik voor Elpida.
Oh ja, sorry, was ik vergeten Mooi, dan is het al 7-5 voor Elpida.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-05-2008, 19:05
Verwijderd
Nou, Cs, ik vind het heel verdacht dat je onschuldige posts verwijdert. Vooral omdat ik iets zei, wat ergens een hint was, maar als ik het nu herhaal is het te opzichtig. Dankje hoor, mevrouw de verrader.
Advertentie
Oud 16-05-2008, 19:10
Verwijderd
naar zoemzoem, maar ik vind het wel een aparte actie, want nu dachten mensen dus dat ik ook tussen elpida en cs twijfelde, terwijl ik het over eos had. en ik vind het ook vreemd dat aila zegt dat ze wazig is, terwijl ze normaal zo scherp is. dat klinkt een beetje als een excuus. en paranoides post vind ik ook niet van haar normale hoge niveau. zo, even al mijn twijfels weer uitgesproken

ik heb dus eos gestemd.
Oud 16-05-2008, 19:13
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nou is het maar goed dat ik die posts verwijder omdat ik forumbaas ben en ik dat soort zinloze discussie probeer te beperken. En ik weet hoe rel-graag jij bent, dus ik vind het niet verassend dat jij het vervelend vindt dat ik die posts verwijderde. Of nouja, vervelend, probeert er je voordeel uit te halen door mij ermee verdacht te maken.
En ik vind inderdaad dat de geliefden het wel erg goed doen, ik weet niemand die eruitsteekt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 16-05-2008, 19:17
Verwijderd
Het hele vorige topic stond vol échte rellen. Daar heb je niks verwijderd?
In dit topic was helemaal geen rel, en het was allemaal al lang gesust.
En nee, ik ben niet relgraag.

Bovendien had die post die ik bedoel helemaal niets met de discussie te maken.
Ik vind dat vanaf nu een speler niet zomaar posts mag verwijderen.
Forumbazen zijn in het spel ondergeschikt aan de Spelleiders, en ze zijn gelijk aan de andere spelers.

Spelleiders, wat vindt u allemaal?
Oud 16-05-2008, 19:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik heb de discussie nauwelijks gevolgd, ik heb ook niet gezien wat er allemaal gepost is. Dit omdat CS het al had verwijderd voordat ik het kon zien.

Persoonlijk ben ik inderdaad van mening dat CS, als speler, niet zomaar zou mogen ingrijpen bij dergelijke dingen. Maarja, als het bijvoorbeeld puur gespam of kutopmerkingen waren dan geef ik haar wel weer gelijk.

Sorry, ik kan niet oordelen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 16-05-2008, 19:21
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ben het wel eens met Soija wat dit betreft. Ik vind het best als een FB een post verwijderd, maar niet als deze ook meespeelt. Dat geeft deze spelers een oneerlijk voordeel boven andere spelers.
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Oud 16-05-2008, 19:22
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Het hele vorige topic stond vol échte rellen. Daar heb je niks verwijderd?
In dit topic was helemaal geen rel, en het was allemaal al lang gesust.
En nee, ik ben niet relgraag.

Bovendien had die post die ik bedoel helemaal niets met de discussie te maken.
Ik vind dat vanaf nu een speler niet zomaar posts mag verwijderen.
Forumbazen zijn in het spel ondergeschikt aan de Spelleiders, en ze zijn gelijk aan de andere spelers.

Spelleiders, wat vindt u allemaal?
Maar zeikdiscussies zijn kut. In het vorige topic is ook vanalles verwijderd. Het vorige spel niet nee, maar dat was ook een kutspel door al het gerel.
En nu weer verder spelen, plz
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 16-05-2008, 19:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Goed, ik zal het voortaan niet meer doen. Als jullie je ook een beetje willen gedragen. Dan ga ik nu definitief op EoS stemmen want ik moet weg.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 16-05-2008, 19:26
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
naar zoemzoem, maar ik vind het wel een aparte actie, want nu dachten mensen dus dat ik ook tussen elpida en cs twijfelde, terwijl ik het over eos had.
Ja sorry, was gewoon te lui om mijn eigen post te typen en jij had alles gezegd wat ik ook wilde zeggen, alleen dan met eos ipv Elpida.
Nou, voor de duidelijkheid dan:
Sterrenmeisje vind vooral EoS en CS verdacht en gaat voor EoS.
Ik vind vooral Elpida en CS verdacht en ga voor Elpida.
(allebei ivm kans gelijkspel enzo.)

Oh, en ik ben het met Mr Soija eens. Forumbazen die meedoen met het spel moeten geen forumbaashandelingen verrichten in het topic, dat kunnen de andere fbs toch wel even doen als het echt nodig is?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-05-2008, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Maar zeikdiscussies zijn kut. In het vorige topic is ook vanalles verwijderd. Het vorige spel niet nee, maar dat was ook een kutspel door al het gerel.
En nu weer verder spelen, plz
Zolang de Spelleiders er maar overgaan.
Ik had namelijk al langer de post in kwestie willen maken.
Oud 16-05-2008, 20:21
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Het hele vorige topic stond vol échte rellen. Daar heb je niks verwijderd?
In dit topic was helemaal geen rel, en het was allemaal al lang gesust.
En nee, ik ben niet relgraag.

Bovendien had die post die ik bedoel helemaal niets met de discussie te maken.
Ik vind dat vanaf nu een speler niet zomaar posts mag verwijderen.
Forumbazen zijn in het spel ondergeschikt aan de Spelleiders, en ze zijn gelijk aan de andere spelers.

Spelleiders, wat vindt u allemaal?
oh, maar ik had niet zo'n probleem hoor. Het was juist puur spel-inhoudelijk. Ik postte: excuse me? maar dat was niet vanwege het woordje *zweefteven* ofzo (eerlijk gezegd moest ik daar zelfs om glimlachen) maar gewoon van: hoe bedoel je schapen?
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 20:26
Verwijderd
Goed, hier zoals beloofd de analyse van de vorige stemronde.

Dit is het betreffende rijtje.

Cherry Springs
Mr Soija
Paranoide
Dun Hout
Eye of Sauron
Light fighter
sterrenmeisje
Lisaaah

Elpida
Missy
Katje

Dun Hout
Matige Muis
Zoemzoem
Cherry Springs
Aila
Flowtje
Evilblue

Missy
Elpida


Cherry Springs heeft hier zeven stemmen, tegenover zes van Dun Hout. Toch heeft Dun Hout gewonnen.

Dit kan zijn gebeurd op de volgende manieren:
1) Alledrie de wolven staan in het CS-rijtje. Dit lijkt best onwaarschijnlijk, aangezien de wolven dit zouden zien aankomen.

2) Er staan twee wolven in het CS-rijtje, geen wolven in het DH-rijtje en één wolf tussen het trio Missy/Katje/Elpida. Dit zou goed kunnen als de wolven één van hen veilig zouden willen stellen door zichzelf expres in gevaar te brengen.

3) Er staat één wolf in het CS-rijtje, iemand anders heeft zijn/haar stem veranderd of is vergeten te stemmen, de overige twee wolven staan in het trio Missy/Katje/Elpida. Dit zou ook kunnen, aangezien de wolven in zo’n geval

4) Er staan geen wolven in het CS-rijtje en twee mensen hebben hun stem veranderd en/of zijn vergeten te stemmen. In dit geval zijn Elpida, Katje en Missy de wolven.

Zeggen dat je vergeten bent te stemmen staat gelijk aan zelfmoord in het weerwolfspel, dus het is logisch dat de betreffende mensen, indien zoiets is voorgekomen, er niets van zeggen. Het is echter wel onwaarschijnlijk dat het twee mensen tegelijkertijd overkomt en dat ze allebei smiechterig genoeg zijn om er niets van te zeggen, dus de laatste optie kunnen we in principe afwerpen.

Hoewel, nee, ik heb net één scenario verzonnen waarin dit wel zou kunnen: Dun Hout, de heks, probeerde misschien gelijkspel uit te lokken door op zichzelf te stemmen en de verrader, die in hetzelfde lijstje stond, stemde met dezelfde bedoelingen ook voor Dun Hout.
Oh, het kan ook dat Dun Hout gewoon voor CS ging, maar dat de verrader wel deed wat hierboven beschreven werd. En dat CS geliefden is met iemand uit haar lijst, die vervolgens voor DH ging om zijn geliefde te redden.
Maar de wolven zouden wel vrij dom zijn als ze zo onverspreid zouden gaan stemmen, dus dit lijkt me op zich net zo waarschijnlijk als het scenario waarin er drie wolven in de CS-lijst staan. Vooral omdat we hier wel te maken hebben met ervaren wolven door het eerdere omkomen van de ziener en de tovenaar.

Het waarschijnlijkst is dat er één of twee wolven in de CS-lijst staan.

Twee wolven zou betekenen dat de verrader en de geliefden verder niets deden en zich aan hun stem hielden. Ik weet niet hoe vaak dat voorkomt, maar dat lijkt mij vreemd, vooral omdat CS volgens mij een geliefde is. Haar geliefde zou in deze ronde dus waarschijnlijk moeite doen om haar minder schuldig te laten lijken. Of in ieder geval zo voorzichtig mogelijk te werk gaan. Als haar geliefde degene is die er voor gezorgd heeft dat zij het heeft overleefd, dan staat hij of zij in haar rijtje.

Light fighter stemt vrij vroeg op CS, maar doet dit alleen om gelijkspel te voorkomen. Er was op dat moment nog niet echt sprake van een dreigend gelijkspel, omdat relatief veel mensen nog moesten doorgeven wat zij hebben gestemd.
Sterrenmeisje vraagt zich eerst af waarom er niemand voor EoS gaat, dat kan een afleidingsmaneuvre zijn geweest, als zij geliefden is met CS. Uiteindelijk zegt ze toch maar voor CS te gaan, met de woorden ‘CS it is then’.
Dit hoeft overigens niet veel te zeggen, aangezien de geliefden ook wel kunnen hebben besloten dat zij elkaar verdacht maken. Misschien is CS geliefden met iemand die haar eerder in het spel verdacht vond, dan zou het onlogisch zijn als diegene nu voor iemand anders zou gaan, dus het hoeft niet per se dat zij verdedigd is of dat de geliefde twijfelde.
Hm, hier komen we ook niet veel verder mee, zeg.

Terug naar de wolven, het lijkt me aanneemlijk dat de wolf/wolven zich pas laat bij het lijstje aansloot/aansloten, toen het leek dat CS heel veel stemmen had en sowieso dood zou gaan. Het was toen immers nog niet bekend dat Evilblue voor DH zou gaan. Uiteraard weten zij ook niets van de manipulaties van de verrader/heks/geliefden/ dorpelingen die zijn vergeten te stemmen/etc, dus een dergelijke uitkomst hadden ze niet kunnen voorspellen.

Op grond hiervan kan gezegd worden dat CS waarschijnlijk geen wolf is (anders zou het nog vreemder zijn dat DH gewonnen heeft) maar wel heel goed een verrader of een geliefde kan zijn. Waarschijnlijk de geliefde, aangezien het dan logisch is dat haar partner haar probeerde te redden.

Ik heb de posts van Elpida nog even bekeken en van haar kan heel weinig gezegd worden, afgezien van dat ze (op zich met een relatief goede reden) vaak random stemt. Ze zit wel in het eerdergenoemde trio, dus dat maakt haar enigszins verdacht.

Over EoS valt wel veel te zeggen, maar op hem stem ik sowieso niet, want ik wil geen gelijkspel uitlokken. Op zich zou ik wel voor Elpida kunnen gaan, maar ze staat nu al sowieso voor, dus een gelijkspel lijkt me sterk. Als er onverhoopt toch gelijkspel komt dan kunnen we daar nuttige informatie uit halen. Gecombineerd met de informatie uit de vorige ronde kunnen we misschien nog een wolf opknopen, dus een goede zaak.

Ik ga voor CS, ondanks dat het weinig nut heeft. Zij is in mijn ogen het verdachtst en bovendien vind ik het zorgelijk dat de geliefden nog steeds in het spel zitten.
Ads door Google
Oud 16-05-2008, 20:27
Verwijderd
MJa, zoals ik zei, was het een beetje gekibbel om niks. Alleen is het dan weer mijn schuld uiteraard.
Oud 16-05-2008, 20:32
Verwijderd
Tekst overkill.

Ik denk niet dat Dun Hout op zichzelf heeft gestemd. Zelfmoord is dat, letterlijk.
Oud 16-05-2008, 20:44
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
heel veel tekst, maar eigenlijk nietszeggend
Oftewel, je theoriënmakende talent is een beetje verdwenen, en waardoor? Waarschijnlijk omdat je zelf een wolf bent en het veel moeilijker is om verdachte dingen in mensen te zien waarvan je weet dat ze onschuldig zijn.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Oud 16-05-2008, 20:47
Verwijderd
Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue
sterrenmeisje

Elpida
Katje
Eye of Sauron
matige_muis
Aila
Missy
zoemzoem
Flowtje

Cherry Springs
Mr Soija
light fighter
Paranoide

Zo.

En verder volg ik niet waar het nutteloze gekibbel over ging want het was verwijderd voordat ik ging bijlezen, maar als jullie nou allemaal jullie mond houden dan hoef ik me ook niet telkens af te vragen waar het over ging.

Oh, trouwens, ik bedenk opeens nog iemand die misschien van stem is veranderd in het CS-rijtje. De leerlingziener. Het kan zijn dat hij/zij de functie van Dun Hout had opgevraagd, vervolgens 'veilig' bij CS is gaan staan zodat de wolven hem/haar niet door zouden krijgen en vervolgens voor DH heeft gestemd.

Citaat:
Tekst overkill.

Ik denk niet dat Dun Hout op zichzelf heeft gestemd. Zelfmoord is dat, letterlijk.
WALL OF TEXT!!!1!11! Nee, ik ben gewoon klaar met m'n papers dus ik heb weer iets meer tijd om uitgebreider te posten. Tot volgende week, want dan begint het gedonder weer, maar tegen die tijd hebben we wellicht de overige drie wolfjes al te pakken.

En het is zelfmoord, dat weet ik, maar het is toch al eerder voorgekomen dat een verrader zichzelf heeft opgeofferd voor de wolven? EoS heeft het er in het vorige topic nog over gehad. Nu is DH wel heks en geen verrader, maar hij staat nog altijd aan de kant van de wolven. Alleen is hij onwetend, dus misschien dacht hij wel dat CS een wolf was en offerde hij zichzelf daarom op. Iedereen dacht immers dat zij wolf was, dus waarom niet? Ik zeg niet dat het ontzettend waarschijnlijk is, maar in bovenstaande post probeerde ik alle mogelijke opties te noemen, dus deze ook.
Oud 16-05-2008, 20:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
@ paranoide: dat zou dan wel behoorlijk stom van dun hout zijn. Dat geloof ik niet.
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 20:50
Verwijderd
Ik denk niet dat Dun Hout van het zelfopofferentype is.
Oud 16-05-2008, 20:50
Spelleider
Avatar van Spelleider
Spelleider is offline
Een paar avonden later.
Het was donker en stil in de kamer van het speelgoed. Het speelgoed lag te slapen. Of nouja, bijna al het speelgoed lag te slapen. Paranoide stuiterde onrustig heen en weer, ze vond het niet zo leuk dat ze begraven was door die trutjes. Missy kon ook niet slapen. Ze deed alsof, omdat ze niet wilde dat iedereen merkte dat ze wakker lag, maar ze lag te piekeren. Ze had die arme stuiternoide zomaar begraven. Normaal deed ze nooit zulke dingen. Het was allemaal de schuld van Cherry Springs. Ze wilde wraak nemen op de verijdelde barbie.

Ook Matige_muis kon niet slapen. Hij was bang dat hij de volgende was die vermoord zou worden door het enge speelgoed. En hoe moest hij zich daar nou tegen verdedigen? En wie zou dan de rest van zijn muizenvriendjes helpen overleven? Hij zat diep in gedachte toen hij een vage stem hoorde. Hij schrok zich kapot, want niemand van het speelgoed had een geluid gemaakt. Doodsbang rolde hij zich op, maar het geluid was al verdwenen. Na enkele uren vol angst viel hij uiteindelijk toch in slaap.

Overdag.
Overdag gebeurde er maar weinig. Het speelgoed was een beetje met elkaar bezig, maar niemand leek echt vrolijk. 'Misschien zijn ze allemaal wel net zo bang als ik' dacht Eye of Sauron. Hij liep een beetje rond. Zou het andere speelgoed hem ook willen vermoorden? Maar hij was juist zo leuk... dat kon haast niet.

Lightfighter en Paranoide hadden, in tegenstelling tot de rest, wél plezier. Lightfighter reed tegen Paranoide aan, die vervolgens hyper wegstuiterde. Toen Lightfighter ineens hard aan kwam rijden sprong Paranoide snel weg om Lightfighter te pesten. Ze waren beide aan het lachen, zoveel lol hadden ze. Toen pakte Lightfighter Paranoide terug. Ze spoot een harde waterstraal naar de kleine stuiterbal die de hele kamer doorvloog.

's Nachts.
Lisaaah de trilpen lag te bibberen. Niet omdat ze het koud had, maar gewoon omdat ze een trilpen was. Ze besloot een geintje uit te halen met Cherry Springs. Stiekem sloop ze naar de pop toe en begon keihard te trillen, zo vlak bij haar oor. Cherry Springs schrok zich helemaal kapot en vloog overeind. Lisaaah kwam niet meer bij van het lachen. Cherry Springs zat te mopperen, maar dat stopte meteen toen Lisaaah en zij een vage stem hoorde. 'I....I of...' Ze keken elkaar aan. 'Da.. da.. dat is echt niet grappig hoor!' trilde Lisaaah. Maar de kleine Springs keek haar net zo bang aan en bewoog haar lippen helemaal niet...

De volgende ochtend.
Steeds minder speelgoed leek op z'n gemak. Speelgoed dat normaal het hoogste woord voerde, was nu stil. Ze keken elkaar allemaal wantrouwig aan en het was duidelijk dat ze geen van allen wisten wat ze nou moesten. Wat ook opviel was dat niemand meer aan het spelen was. Iedereen hoopte dat deze dag gauw voorbij zou zijn....

Weer 's nachts.
Eye of Sauron keek angstig. Hij zou zweren dat hij zojuist een stem had gehoord. Maar wiens stem dan?! Al het speelgoed leek diep in slaap. Eye of Sauron was bang, heel bang. Hij hield niet van mysterieuze stemmen en onverklaarbare gebeurtenissen. Maar, EoS was ook dapper en besloot op onderzoek uit te gaan. Stoerder dan hij zich momenteel voelde liep hij door de kamer om alles te onderzoeken. Toen hij in het hoekje van de kamer kwam hoorde hij de stem weer. 'I... I.. of... Sou...' Wat bedoelde de stem toch? vroeg Eye of Sauron zich af.

Opeens sprong EoS op. Voor hem stond een vage gedaante. Hij stond enorm te trillen, nog erger dan Lisaaah de pen. Hij wilde wegrennen, maar herkende opeens de gedaante. Dat maakte hem nog banger, want dat kón helemaal niet.

'I.. of.. Sauron... Eye... of... Sauron' zei ze spookachtig, maar op haar gezicht stond een glimlach. 'Hoi, heb je me gemist knuffeldraakje?' de glimlach stond nog steeds duidelijk op haar gezicht. Eye of Saurons gezicht was ondertussen nog witter dan dat van het gedaante voor hem. Hij probeerde te vluchten, maar werd ineens de lucht ingetrokken. Eye of Sauron werd meegetrokken door het raam, naar buiten. Ze bleven maar vliegen, wanhopig probeerde hij los te komen, maar het had geen nut. Ze vlogen voorbij een klooster, waar Eye of Sauron vaag het gevoel had een bekende te zien. Ze vlogen en vlogen. Het begon ondertussen al bijna licht te worden...

Ze kwamen aan bij een klein riviertje. De gedaante begon EoS vast te binden aan een grote steen, en sloeg hem met een takje tegen zijn hoofd. Eye of Sauron bewoog niet meer, precies zoals de gedaante het bedoeld had. Ze pakte Eye of Sauron voor de laatste keer op, en gooide hem zo in het water. Door de steen zakte Eye of Sauron onmiddellijk naar de bodem, waar hij bewusteloos bleef liggen.

'Zo, dat zal je leren mij te vermoorden' zei AllureV glimlachend.

1 CS
2 Dun Hout (heks)
3 aila
4 Minke (dorpeling)
5 AllureV (tovenaar)
6 Lisaah
7 Katje
8 EvilBlue
9 sterrenmeisje
10 Hanneke (ziener)
11 Coolkast (dorpeling)
12 Paranoide
13 EoS (dorpeling)
14 Flowtje
15 Missy
16 Lucky Luciano (dorpeling)
17 Mr Soija
18 Neko* / Elbow (weerwolf)
19 Elpida
20 Matige_muis
21 Lightfighter
22 zoemzoem

blauw = opgehangen
rood = opgegeten

Jullie hebben wederom een dorpeling opgehangen. Zullen de dorpelingen zonder de ervarenheid van EoS helemaal verdoemd zijn, of zullen de wolven opnieuw een foute keuze maken voor hun lunchafspraakje van morgen? De wolven hebben de mogelijkheid om tot 20.30u te stemmen.
__________________
Onthoud dat weerwolven alleen met een zilveren projectiel gedood kunnen worden...
Oud 16-05-2008, 20:54
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ja dat was natuurlijk wel te verwachten. Dat EoS een dorpeling was
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Oud 16-05-2008, 21:01
Verwijderd
ER moeten nu toch echt minimaal twee wolven in het Elpidalijstje zitten.
Vergelijken geeft:

Vorige hangronde
Cherry Springs
Mr Soija
Paranoide
Dun Hout
Eye of Sauron
Light fighter
sterrenmeisje
Lisaaah
(Evilblue)

Elpida
Missy
Katje

Dun Hout
Matige Muis
Zoemzoem
Cherry Springs
Aila
Flowtje

Missy
Elpida
____________________
Deze hangronde

Eye of Sauron
Cherry Springs
Elpida
Lisaaah
Evilblue
sterrenmeisje

Elpida
Katje hiervoor apart
Eye of Sauron dood
matige_muis hiervoor 'veilige dunhout lijst'
Aila hiervoor 'veilige dunhout lijst'
Missy hiervoor apart
zoemzoem hiervoor 'veilige dunhout lijst'
Flowtje hiervoor 'veilige dunhout lijst'

Cherry Springs
Mr Soija
light fighter
Paranoide


Missy en Katje springen eruit.
Oud 16-05-2008, 21:02
Verwijderd
Nu is het een kwestie van wegstrepen wie het minst verdacht is, deze uitslag is (ook al is er geen wolf of verrader gehangen) zeer gunstig
Oud 16-05-2008, 21:08
Elbows
Go wolven!
Oud 16-05-2008, 21:10
Verwijderd
Ik dacht vorige ronde al dat er twee wolven apart gestemd zouden kunnen hebben, en ik denk nu dus dat dat Katje en Missy moeten zijn geweest. Mgoed, als ik gelijk heb sterf ik vandaag, want twee wolven aanwijzen is een reden om bang te worden. Maar goed, mocht dat gebeuren, jullie weten wat te doen. Ik zeg dit maar uit voorzorg, mochten de wolven werkelijk zo onvoorzichtig een maaltijd uitkiezen.
Dan zou de derde wolf in het Cherry Springs lijstje van nu moeten zitten, denk ik. Mja, mss ook gewoon in het Elpidalijstje.
Daarnaast is Missy door Elbows genoemd net vóór zijn dood. Light fighter ook, dacht ik.
Oud 16-05-2008, 21:13
Vlindertje
Avatar van Vlindertje
Vlindertje is offline
Verdomme, hij is dood
__________________
Keep breathing. That's the key. Breathe.
Oud 16-05-2008, 21:21
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Ik dacht vorige ronde al dat er twee wolven apart gestemd zouden kunnen hebben, en ik denk nu dus dat dat Katje en Missy moeten zijn geweest. Mgoed, als ik gelijk heb sterf ik vandaag, want twee wolven aanwijzen is een reden om bang te worden. Maar goed, mocht dat gebeuren, jullie weten wat te doen. Ik zeg dit maar uit voorzorg, mochten de wolven werkelijk zo onvoorzichtig een maaltijd uitkiezen.
Dan zou de derde wolf in het Cherry Springs lijstje van nu moeten zitten, denk ik. Mja, mss ook gewoon in het Elpidalijstje.
Daarnaast is Missy door Elbows genoemd net vóór zijn dood. Light fighter ook, dacht ik.
klopt ik ben idd door elbows genoemd net als missy omdat we stil waren, in mijn geval door afwezigheid
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 84 deel 2
Verwijderd
500 10-04-2011 23:55
De Kantine Weerwolfspel 72 deel 2
Heksjuh
273 15-09-2010 09:12
De Kantine Weerwolfspel #66
Verwijderd
500 06-02-2010 11:20
De Kantine Het grote Weerwolfspel #47
Spelleider
500 16-05-2008 12:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.