Oud 31-12-2002, 16:34
forum.scholieren.com
forum.scholieren.com is offline
als ik op oudejaarsavond om 10 uur savonds twee biertjes drink en ik kruip achter het stuur van me auto en rij om 2 uur snachts naar huis en ik word aangehouden en moet blazen...

heb ik dan een probleem? of is het dan niet meer aantoonbaar?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-12-2002, 16:41
mirthe
tuurlijk nie ! want 2biertjes is toch nie strafbaar ?? dat mag nog net..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 19:08
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
mirthe schreef:
tuurlijk nie ! want 2biertjes is toch nie strafbaar ?? dat mag nog net..
nee... t ligt niet aan hoeveel bier... t ligt aan t alcoholpromillage... t mag 0,5 zijn.... maar je zult maar net 0,55 hebben..... hoppakee... boete!




ga gewoon blowen... das veel beter als je dan toch onder invloed wilt rijden...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 20:06
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:

...

ga gewoon blowen... das veel beter als je dan toch onder invloed wilt rijden...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 21:19
mirthe
Citaat:
birthmark schreef:
nee... t ligt niet aan hoeveel bier... t ligt aan t alcoholpromillage... t mag 0,5 zijn.... maar je zult maar net 0,55 hebben..... hoppakee... boete!
maar dat heb je toch nog nie bij twee biertjes dacht ik? (normaal gesproken?)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 05:56
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Volgens mij mag je 1 glas bier op hebben.
Correct me if I'm wrong..
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 14:18
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
volgens mij 2 fluitjes (en daar zit dan vast ook nog wel een veiligheidsmarge aan vast). maar het ligt er ook aan hoe groot je bent want de alcohol verspreidt zich over het hele lichaam...
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 16:50
Glass Ghost
Glass Ghost is offline
Je mag 2 biertjes ophebben, bij bier met gemiddeld alcoholpercentage is dat geloof ik 33 cl voor 1 biertje. Iig gemiddeld duurt t 5 kwartier a anderhalf uur voordat dat zeg maar niet met blazen te merken is...dus als jij om 10 uur 2 biertjes drinkt dan kan je er vrij zeker van zijn dat je je om 2 uur iig geen zorgen over boetes hoeft te maken....
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:42
Verwijderd
2 x 1,5 uur = 3 uur voordat de alcohol uit je bloed verdwenen is. In theorie lukt het dus.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:54
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
forum.scholieren.com schreef:
als ik op oudejaarsavond om 10 uur savonds twee biertjes drink en ik kruip achter het stuur van me auto en rij om 2 uur snachts naar huis en ik word aangehouden en moet blazen...

heb ik dan een probleem? of is het dan niet meer aantoonbaar?



dude... ik realiseer me nu pas wat je zegt....

op oudjaarsavond drink je 2 bier????????????
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 20:07
Apeklit
Avatar van Apeklit
Apeklit is offline
Citaat:
birthmark schreef:


op oudjaarsavond drink je 2 bier???????????? [/B]

HAHAHA
__________________
My butt is on your lips, my butt is on your lips, and if you get lucky you just might give it a little kiss. KISS MY ASS!!!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:01
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
hij is de bob dus he
Met citaat reageren
Oud 04-01-2003, 19:09
Verwijderd
ik drink niet
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 13:31
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
DaKonium schreef:
hij is de bob dus he
met oud en nieuw bobt niemand... dan maar fietsen
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 15:34
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
ik dacht dat 2 net niet meer mocht...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:16
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
neem het risico nou maar niet... t verschilt per persoon


je kan beter geen bier drinken dan 2.... ( op oud en nieuw dan)
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:39
megas
megas is offline
NOOIT onder invloed rijden, ook al voel je je totaal niet dronken/stoont... das echt stom... als je dan toch zo nodig wil zuipen, zoek dan een bob of blijf gewoon slapen!

*waarom zou je in vredesnaam het leven van anderen in gevaar willen brengen?!?*
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 14:51
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
gekkewoos schreef:
NOOIT onder invloed rijden, ook al voel je je totaal niet dronken/stoont... das echt stom... als je dan toch zo nodig wil zuipen, zoek dan een bob of blijf gewoon slapen!

*waarom zou je in vredesnaam het leven van anderen in gevaar willen brengen?!?*
mensen mensen, wat een wijsheid
ik rijd incidenteel wel een klein stukje (paar kilometer hooguit) met wat drank op (ene keer 5 flesjes bier, soms ook 15 flesjes). ik ben me er heus wel van bewust dat het eigenlijk heel dom is maar dat interesseert me eigenlijk niet zo veel. als ik bijvoorbeeld ff moet pinnen en het regent, pak ik lekker de auto als ik bezopen ben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2003, 15:40
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
mensen mensen, wat een wijsheid
ik rijd incidenteel wel een klein stukje (paar kilometer hooguit) met wat drank op (ene keer 5 flesjes bier, soms ook 15 flesjes). ik ben me er heus wel van bewust dat het eigenlijk heel dom is maar dat interesseert me eigenlijk niet zo veel. als ik bijvoorbeeld ff moet pinnen en het regent, pak ik lekker de auto als ik bezopen ben.
Dat vind ik bestwel loserig van jou.
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:32
Mad Ruda
Avatar van Mad Ruda
Mad Ruda is offline
ik heb 1x in een geleende alfa romeo van mijn zus met iets teveel biertjes gereden, op zich is dat niet zo erg als je alleen rijdt, maar ik had wel de verantwoordelijkheid over mijn vriend die dronken naast me lag . gelukkig was het niet meer dan pak m beet 1 km in een dorpje maargoed ik werd die avond nog wel bestraft met een boete van 40 eurootje wegens te hard rijden (61km waar ik 50km mocht). maarja, dat doe ik dus nooit meer, daar heb ik dubbel en dwars van geleerd.

maar knetter rijd ik eigenlijk soms, zie er absoluut geen problemen mee..
__________________
Ik zeg wadappez y'all?!? Zal ik je natte dot ff volblaffen met lauwe butt?? Legalize it!!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 19:46
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
leer jij echt van een boete van (MAAR LIEFST) 40 euro die je in nuchtere toestand net zo goed had kunnen krijgen?
ik ben een keer bezopen veel te hard door de bocht gegaan waardoor mijn auto slipte en ik de controle over het stuur verloor. gelukkig bleven we ternauwenood op de rijbaan. verder was er nog een keer een incidentje. ik leer blijkbaar niet van dat soort dingen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:40
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
gekkewoos schreef:
NOOIT onder invloed rijden, ook al voel je je totaal niet dronken/stoont... das echt stom... als je dan toch zo nodig wil zuipen, zoek dan een bob of blijf gewoon slapen!

*waarom zou je in vredesnaam het leven van anderen in gevaar willen brengen?!?*
stoned rijden is niet erg... k heb m'n eerste rijlessen zelfs stoned gedaan!
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef:
stoned rijden is niet erg... k heb m'n eerste rijlessen zelfs stoned gedaan!
Tuurlijk is dat wel erg Denk aan je reactievermogen e.d. Maar wel beter dan drank.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:22
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
Tuurlijk is dat wel erg Denk aan je reactievermogen e.d. Maar wel beter dan drank.
kijk hier maar : resultaten onderzoek

en in highlife staan ook 2 artikelen (ik weet alleen zo niet welke uitgave highlife dat is)

en ja stoned rijd ik ook wel ooit rond (niet zwaar stoned), zuipen doe ik daarentegen nooit als ik met de auto ben, ook niet 1 of 2 glazen......
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 15:23
Mad Ruda
Avatar van Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
leer jij echt van een boete van (MAAR LIEFST) 40 euro die je in nuchtere toestand net zo goed had kunnen krijgen?
Het gaat me niet om het geldbedrag, maar om het feit dat het ook iets anders had kunnen zijn, ik denk dat je zelf al genoeg voorbeelden hebt genoemd hoe triest je kunt doen als je alcohol gedronken hebt en dan gaat rijden.
het ging er mij om dat ik de verantwoordelijkheid had over iemand anders, als die straks een dwars leasie oploopt door een dronken (stuur)fout van jou en jij huppelt gewoon straks nog vrolijk door de wei, dan heb je de rest van je leven een lekker gevoel.
dat je jezelf dronken naar de tering rijdt: okay, maar probeer niemand anders te raken en hou de schade beperkt. maar als je bezopen achter t stuur plaatsneemt en er zit ook nog eens iemand naast dan is het opeens een heel ander verhaaltje.
maar goed, dat snapt iedereen wel.
__________________
Ik zeg wadappez y'all?!? Zal ik je natte dot ff volblaffen met lauwe butt?? Legalize it!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
poecilotheria schreef:
kijk hier maar : resultaten onderzoek
Quote uit het onderzoek:

Citaat:
De onderzoekers ontdekten dat marihuana blijkbaar een ongunstige invloed had op de accuraatheid van het sturen, maar ontdekten geen invloed van de drug op het reaktievermogen of andere noodzakelijke rijvaardigheden.
Het heeft dus wel degelijk invloed op het rijgedrag, maar niet zo erg als alcohol dat doet.

Net wat ik zei, toch?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 04:25
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Als ik uitga en ik rij, dan drink ik helemaal niets van alcohol, maakt niet uit of 2 biertjes wel of niet mogen, ik doe 't gewoon niet, uit principe. Ik neem immers mensen mee die erop vertrouwen dat ik hen veilig terug thuis breng.

Je kan 't wel doen iig. Zelfs nog meer ook. Hangt er gewoon vanaf hoe snel je alcohol afbreekt, bij de ene is dat al wat sneller dan de ander.
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 09:34
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Ik neem immers mensen mee die erop vertrouwen dat ik hen veilig terug thuis breng.

misschien is dat wel HET verschil, mensen die bij mij instappen op dat moment weten donders goed waar ze aan beginnen. net zoals ik dat weet wanneer ik bij een bezopen vriend instap. levensgevaarlijk maar geheel op eigen risico. zo scheelde het een paar maanden geleden echt maar een haartje of we hadden een vreselijke crash gemaakt die we denk ik niet hadden overleefd. neemt niet weg dat ik volgende keer weer in die auto zit ondanks dat ik weet dat het ook al een keer echt mis is gegaan en er heus niet rustig gereden gaat worden. t is alleen te hopen dat we geen andere mensen meenemen de ondergang in...

life's a risk and a fool has no fear

Laatst gewijzigd op 25-01-2003 om 09:46.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:05
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
t is alleen te hopen dat we geen andere mensen meenemen de ondergang in...

life's a risk and a fool has no fear
inderdaad, de reden dat ik weinig met de auto uit mag, is niet omdat m'n moeder me niet vertrouwt, maar de andere weggebruikers... Vind ik persoonlijk erg jammer van die anderen, dat ze zo roekeloos doen...

domme uitspraak trouwens
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:31
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
als jij op je 19e levensjaar nog niet eens je eigen spel mag bepalen ben je sowieso slecht bezig....
denk je dat mijn pa er blij mee is als ik donderdagavond weg ga met de auto en ik van te voren zeg dat ik een stuk of 10 flesjes ga drinken?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:34
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Wat jij met je leven doet kan me geen ruk schelen.
Wel dat je andere mensen in gevaar brengt daar zijn gewoon geen woorden voor.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 18:46
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Xtuv schreef:
Wat jij met je leven doet kan me geen ruk schelen.
Wel dat je andere mensen in gevaar brengt daar zijn gewoon geen woorden voor.
tuurlijk heb je gelijk (politiek correct anrwoord)
But do I give a shit ?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:01
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
als jij op je 19e levensjaar nog niet eens je eigen spel mag bepalen ben je sowieso slecht bezig....
denk je dat mijn pa er blij mee is als ik donderdagavond weg ga met de auto en ik van te voren zeg dat ik een stuk of 10 flesjes ga drinken?
Ik word er bijna 20... Het is haar auto, ben al blij dat ik 'm af en toe mag lenen. Dus dan ga ik al helemaal geen risico's nemen: niet mijn auto, andere mensen die me vertrouwen en ik die m'n leven nog niet moe ben. Redenen ZAT om voorzichtig te zijn en niet te drinken.
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 23:15
Julian
Avatar van Julian
Julian is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
tuurlijk heb je gelijk (politiek correct anrwoord)
But do I give a shit ?
Ik kan me jou standpunt best voorstellen eigenlijk..
En natuurlijk, een politiek correct antwoord doet je nix.. maarja, je zal het wel merken als je dronken iemand doodrijd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 09:51
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Xtuv schreef:
maarja, je zal het wel merken als je dronken iemand doodrijd.
precies, dan zal ik mijn lesje wel leren
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:06
Copeland
Avatar van Copeland
Copeland is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
precies, dan zal ik mijn lesje wel leren
__________________
'Eet nooit gele sneeuw.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-01-2003, 19:55
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
ik wil hier idd ook ff zeggen dat het best stom dat je zo gaat prakiseren over wat nog wel en niet kan, doe het gewoon niet, is altijd beter!!

Ik heb helemaal nix tegen drinken, als ik uitga drink ik regelmatig te veel, maar ik haal het niet in me botte kop om met alcohol op te rijden, ook al is het 1 glas.

Want je kan niet alleen jezelf in gevaar brengen (lees: doodrijden), maar ook andere mensen. En dat laatste, wil ik zeker niet op me geweten hebben, zeker niet als ik zelf dan blijf leven.

Ik zou zeggen, pak volgende keer lekker de fiets, drink as much as you can, en hopen dat er geen sukkel rondrijdt die teveel op heeft
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:01
CokemanLalalala
Avatar van CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Jinx-Boy schreef:

Ik zou zeggen, pak volgende keer lekker de fiets, drink as much as you can, en hopen dat er geen sukkel rondrijdt die teveel op heeft
ja ga je een keer op de fiets, krijg je een boete omdat je bezopen een fiets bestuurd
laat er nou net op het moment dat jij een stuurfoutje maakt (kan gebeuren he in die toestand) een automobilist langskomen...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:39
R-J-N
Avatar van R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
ja ga je een keer op de fiets, krijg je een boete omdat je bezopen een fiets bestuurd
laat er nou net op het moment dat jij een stuurfoutje maakt (kan gebeuren he in die toestand) een automobilist langskomen...
wel dan liever een boete voor dronken op de fiets (hoewel ik zoiets nog nooit gehoord heb) dan voor dronken in de auto......en anders ga je toch lopen....is vaak nog leuk ook
__________________
4ward ever, backwards never, prepare 4 whatever & always stay clever, in any endeavor intelligence is better & be on guard 4 false prophets in leather
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:03
Mindfields
Mindfields is offline
Mensen, pak de bus.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef:
Mensen, pak de bus.
of (als je rijk bent, of met rijke vrienden, of met grote groep vrienden)

bel een taxi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:48
Hardcorewijfke
Avatar van Hardcorewijfke
Hardcorewijfke is offline
hoeveel drank mag je hebbe ligt aan je gewicht toevallig heb ik 2 weke gelden uitgerekend dat je bij 56 kilo 2 biertjes mag drinken hoe zwaarder hoe meer j mag natuurlijk...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine United by Saai #1565
Martiño
500 05-12-2011 01:42
Liefde & Relatie Wat zou jij doen in deze situatie?
x-spekkie-x
63 21-04-2009 00:38
Drugs & Alcohol Blowen in de auto
Nickson
101 23-02-2009 18:11
Verkeer & Vervoer certi gat 400 eu kosten?
crazycat
33 02-01-2009 12:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Opnieuw rijexamen na dronken rijden'
Gatara
39 28-01-2004 13:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Drie jaar cel voor doodrijden studenten
Atje85
72 23-02-2003 01:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.