Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2005, 17:49
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik vroeg me af hoe nuchter je moet zijn als je bloed laat prikken. De huisarts heeft niets gezegd over een compleet nuchtere maag dus ontbijten mag wel, maar de vraag blijft: beïnvloedt bijvoorbeeld medicatie (drogisterijspul) of alcohol in je bloed de testresultaten? Kun je gerust de avond voor het bloed prikken drinken of aspirines/paracetamol innemen of heeft dat effect op bloedonderzoek?
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 18:07
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
ligt er aan waar je op geprikt wordt.. maar als de dok er niets over gemeld heeft hoef je niet nuchter te zijn
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 18:43
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zou alleen de avond ervoor niet aan de alcohol gaan. En als je normaal gesproken elke dag paracetamol neemt zou ik dat wel blijven gebruiken, maar als je dat normaal ook niet neemt, zou ik dat niet ineens de avond ervoor wel nemen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:11
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-12-2005 @ 19:43 :
Ik zou alleen de avond ervoor niet aan de alcohol gaan. En als je normaal gesproken elke dag paracetamol neemt zou ik dat wel blijven gebruiken, maar als je dat normaal ook niet neemt, zou ik dat niet ineens de avond ervoor wel nemen
Dat was ook niet de bedoeling om dat zomaar te nemen Het ging me er meer om of dat in geval van hoofdpijn een optie zou zijn.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 19:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Neiu schreef op 27-12-2005 @ 20:11 :
Dat was ook niet de bedoeling om dat zomaar te nemen Het ging me er meer om of dat in geval van hoofdpijn een optie zou zijn.
Oh, dan maakt het niet uit
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 20:46
Verwijderd
Overigens zou ik zeker wel eten, want anders ga je van je stokje na het bloed prikken.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:14
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-12-2005 @ 21:46 :
Overigens zou ik zeker wel eten, want anders ga je van je stokje na het bloed prikken.
Alleen als je er niet tegen kan, ik heb nooit ergens last van, ook als ik niet gegeten heb
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:16
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-12-2005 @ 21:46 :
Overigens zou ik zeker wel eten, want anders ga je van je stokje na het bloed prikken.
welnee ze nemen geen halve liter af
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:20
Verwijderd
@ Andijvie: Soms moet je nuchter zijn, dus dan heb je weinig keus.

Verder het ligt eraan waarvoor je bloed geprikt wordt. Heeft je huisarts het wel of niet benoemd dat je nuchter moet zijn? Als je nuchter moet zijn mag je namelijk niet ontbijten, roken of drinken. Volgens mij bestaat er geen "complete nuchterheid".

Je hebt waarschijnlijk een forumlier meegekregen waarop hokjes staan aangevinkt. Vaak staat daarbij erachter een sterretje en kan je onderaan ergens vinden of je daar nuchter voor dient te zijn.

Verder als je een glaasjes alcohol drinkt kan dat echt geen kwaad hoor. Ik zou alleen niet helemaal doorzakken, maar ik vraag me eigenlijk af of dat wel echt directe invloed heeft op bloedwaardes.
Als je hoofdpijn hebt zou ik ook gewoon een paracetamol nemen als het nodig is. Maar dus niet als je dat nooit doet nu wel ineens doen.

En desnoods als je twijfelt: zeg het gewoon bij die medewerkers van de bloedafname, zij weten er hoogstwaarschijnlijk alles vanaf.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 27-12-2005 @ 22:20 :
@ Andijvie: Soms moet je nuchter zijn, dus dan heb je weinig keus.
Als je nuchter moet zijn, geven ze dat duidelijk aan van te voren en ik dat geval zou er hier dus niet gepost worden. Als het niet aangegeven wordt, kan je gewoon eten en raad ik het ook aan.

Toen ze bij mij vier flinke buisjes afnamen, had ik het een half uurtje later toch wel moeilijk, ook al had ik gegeten. Dat is geen halve liter, maar toch flink wat voor je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 21:37
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Voor cholesterol moet je een lege maag hebben meen ik. Maar voor de meeste niet, hoor.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 27-12-2005 @ 22:36 :
Als je nuchter moet zijn, geven ze dat duidelijk aan van te voren en ik dat geval zou er hier dus niet gepost worden. Als het niet aangegeven wordt, kan je gewoon eten en raad ik het ook aan.
Ja ik snap het hoor. Alleen volgens mij heb ik je andere post een beetje raar gelezen. Sorry .
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 22:55
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Okay, hartelijk bedankt voor jullie antwoorden
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 08:46
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
in t ziekenhuis moeten ze ook vaak nuchter geprikt worden..
maar ik moest ook laatst en dat hoefde niet nuchter hoor..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 17:06
Verwijderd
En al bloed laten prikken??
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 18:28
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ja, degene voor wie ik het vroeg heeft al bloed laten prikken vanochtend en het was prima met alleen ontbijt, nauwelijks alcohol de dag ervoor en de dokter zei dat aspirines en dergelijke niet uitmaken
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 13:53
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Mijn mams is Dokters assistent/Analist. Ze zegt dat het natuurlijk afhangt voor wat je je gaat laten prikken. Als het voor het testen is van diabetes, dan heeft het alcohol of iets dergelijks enorme invloed erop.
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 16:08
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 29-12-2005 @ 14:53 :
Mijn mams is Dokters assistent/Analist. Ze zegt dat het natuurlijk afhangt voor wat je je gaat laten prikken. Als het voor het testen is van diabetes, dan heeft het alcohol of iets dergelijks enorme invloed erop.
Het ging om zo ongeveer de hele reutemeteut, van cholesterol tot diabetes, HIV en nierfunctie.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 13:19
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Neiu schreef op 29-12-2005 @ 17:08 :
Het ging om zo ongeveer de hele reutemeteut, van cholesterol tot diabetes, HIV en nierfunctie.
waarom dan ?
vakantie ?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:18
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Nee, vage vermoeidheidsklachten en nog zoiets. Als er toch een boel wordt getest kan je voor hetzelfde geld net zo goed HIV e.d. laten testen. Weet je dat ook weer, was zijn redenatie.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:50
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
oeww..
beterschap dan maar

misschien pfeiffer ?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 18:06
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Raven schreef op 30-12-2005 @ 18:50 :
oeww..
beterschap dan maar

misschien pfeiffer ?
Daar gaan ze vast dat bloed voor prikken he?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 20:49
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Nee, geen pfeiffer, dat zou ook erg lastig geweest zijn: hij heeft al pfeiffer gehad en de kans dat je ook de tweede variant oploopt is erg klein. Hij had alleen een iets verhoogde kortetermijnsuikerwaarde (eh ja, zo zei de huisarts het) en een ietwat verstoorde leverfunctie (maar dat was al bekend). Verder , dus het wordt nog even verder zoeken voor hem vrees ik.
Dank voor de zorgen iig.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 08:16
HoloDoc
Avatar van HoloDoc
HoloDoc is offline
Citaat:
Bloem schreef op 30-12-2005 @ 19:06 :
Daar gaan ze vast dat bloed voor prikken he?
om te kijken of je pfeiffer hebt wordt inderdaad bloed afgenomen.
dus ik snap niet zo goed waarom je die "" post.
het klopt gewoon wat hij zegt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 11:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-01-2006 @ 21:49 :
Nee, geen pfeiffer, dat zou ook erg lastig geweest zijn: hij heeft al pfeiffer gehad en de kans dat je ook de tweede variant oploopt is erg klein.
Naar mijn weten is die kans groter dan de meesten denken. Veel mensen krijgen ze ook tegelijkertijd of vlak na elkaar.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 11:37
niña
Avatar van niña
niña is offline
Hmm de laatste keer dat ik moest bloedprikken mocht ik na tien uur 's avonds de avond ervoor niks meer eten. Maar als er niks nadrukkelijks is vermeld zal ik het bij je gewone (eet)routine houden.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:14
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
ekki schreef op 04-01-2006 @ 12:15 :
Naar mijn weten is die kans groter dan de meesten denken. Veel mensen krijgen ze ook tegelijkertijd of vlak na elkaar.
Hij heeft het gelukkig niet
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
HoloDoc schreef op 04-01-2006 @ 09:16 :
om te kijken of je pfeiffer hebt wordt inderdaad bloed afgenomen.
dus ik snap niet zo goed waarom je die "" post.
het klopt gewoon wat hij zegt
Ja hehe, dat weet ik ook wel. Maar ze gingen al bloed prikken, en dan vraagt hij nog een keer of het misschien pfeiffer is. Duh, dat gingen ze toch al onderzoeken, net als een heleboel andere dingen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Pijn na bloed prikken
Daantje_0705
11 18-04-2009 16:56
Lichaam & Gezondheid Bloed prikken
pingu_
3 05-12-2008 17:39
Lichaam & Gezondheid bloed prikken
Phenobarbidoll
10 09-03-2008 17:17
Lichaam & Gezondheid Bloed Prikken
phink
74 03-06-2005 15:19
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Bloedprikken
Verwijderd
16 04-02-2003 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:41.