Oud 02-05-2011, 12:08
Imaginairy
Imaginairy is offline
Sinds vorig jaar zit in de wiskunde A examens ook beredeneervragen. Er zijn dus maar 4 opgaven die je kunt oefenen daarmee, heb er nu 2 gehad en dat ging best wel slecht. Weet iemand waar ik nog meer beredeneervragen kan oefenen?
Advertentie
Oud 04-05-2011, 13:37
Michelleexx
Michelleexx is offline
Ik ben best goed in wiskunde maar dit vind ik ook best wel lastig. Zou niet weten waar je het nog meer kan oefenen helaas.
Oud 06-05-2011, 15:46
Imaginairy
Imaginairy is offline
Verder ben ik inderdaad ook goed in wiskunde, maar ik weet niet goed hoe ik die vragen moet aanpakken.
Oud 06-05-2011, 16:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Het enige wat ik me kan herinneren van andere beredeneervragen (natuurkunde) was dat je moest kijken hoeveel punten je voor je antwoord kon halen, en daar je antwoord op aanpassen. Dus als de vraag vier punten waard is, dan vraagt het waarschijnlijk om iets wat uit vier delen bestaat (bij natuurkunde bijvoorbeeld: juiste formule gebruiken, juist bedenken hoe/wat uit te rekenen, correct uitgerekend en denkstap x gemaakt oid), terwijl een éénpuntsvraag waarschijnlijk alleen een kort antwoord vraagt en een tweepuntsvraag het goede antwoord én de goede beredenering.

En er zit vaak een bepaalde manier van denken/antwoorden achter de vragen die je door moet zien te krijgen (zo moeten we bij natuurkunde 'dus' gebruiken in het antwoord en vaak dingen uitleggen mbv formules) en dat lukt vaak alleen door veel vragen te beantwoorden en je antwoord te vergelijken met het juiste antwoord.
Oud 15-05-2011, 19:16
Zanzonyx
Zanzonyx is offline
Citaat:
Het enige wat ik me kan herinneren van andere beredeneervragen (natuurkunde)was dat je moest kijken hoeveel punten je voor je antwoord kon halen , en daar je antwoord op aanpassen. Dus als de vraag vier punten waard is, dan vraagt het waarschijnlijk om iets wat uit vier delen bestaat (bij natuurkunde bijvoorbeeld: juiste formule gebruiken, juist bedenken hoe/wat uit te rekenen, correct uitgerekend en denkstap x gemaakt oid), terwijl een éénpuntsvraag waarschijnlijk alleen een kort antwoord vraagt en een tweepuntsvraag het goede antwoord én de goede beredenering.

En er zit vaak een bepaalde manier van denken/antwoorden achter de vragen die je door moet zien te krijgen (zo moeten we bij natuurkunde 'dus' gebruiken in het antwoord en vaak dingen uitleggen mbv formules) en dat lukt vaak alleen door veel vragen te beantwoorden en je antwoord te vergelijken met het juiste antwoord.
Dat is heel belangrijk, en dat is ook superlekker, dat je tijdens je toets al kunt zien hoe diep/lang je antwoord al moet zijn.
Sowieso bij wiskunde A krijg je ( bijna) altijd 1 punt door de conclusie( dus het antwoord op de eigenlijke vraag) nog apart te formuleren.
Oud 16-05-2011, 16:37
me-nu
me-nu is offline
Je hebt 3 uur voor 86 punten dus je kan 2 minuten per punt rekenen. Veel beredeneer vragen voor Wis A zijn er nog niet. Je kunt misschien wel wat oude Wis B examens doorkijken, daar zitten af en toe beredeneer opgaven in volgens mij.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde Maastricht
Tom Poes
49 12-12-2004 15:24
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde B1,2
mosterd
27 18-05-2004 12:10
Algemene schoolzaken Mensen met staatsexamen...
Verwijderd
47 23-07-2003 14:04
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Levensbeschouwing & Filosofie wat vinden jullie van proeven op dieren???
Rachel_Beliën
167 14-02-2002 21:17
Lichaam & Gezondheid asperger-syndroom
niemand
26 03-02-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.