Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2004, 11:35
bayirgul
Avatar van bayirgul
bayirgul is offline
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over shampoo's en maskers.

Welke shampoo is goed voor welke haar of welke shampoo gebruiken jullie( ook het merk graag). En zijn maskers echt goed voor het haar. Welke maskers zijn dan goed voor het haar of welke gebruiken jullie.

Want ik weet echt niet welke shampoo en masker ik moet gebruik voor mij haar.
En ik heb ook geen zin om alle shampoo's een voor een uit te proberen wat dat kost mij dan bakken met geld.
En voor de rest heb ik droog en beschadigd haar. willen jullie mij helpen door jullie adviezen.

alvast bedankt allemaal
__________________
where are you firuze
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 11:40
Get pierced
Avatar van Get pierced
Get pierced is offline
Creme spoeling gebruiken, dat sluit de haarschubben zover ik weet. Je kan het niet meer helemaal gezond maken, maar je kan het gewoon proberen met goede cremespoeling. Ik denk dat iedereen hier zijn eigen voorkeur aan shampoo's geeft. Je moet gewoon shampoo nemen voor droog en beschadigt haar.
__________________
'Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday'
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:12
Michèle.
Michèle. is offline
haarmasker: dove hair silk

en wat shampoos betreft; volgens mij maakt het niet zo erg veel uit wat je kiest, l'oreal is mijn favoriet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 12:42
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Henna shampoo gaat 't mooi van glanzen.
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:09
Allure
kerastase shampoo

Producten van Gliss Kur


Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 13:29
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik gebruikte altijd om de 1/2 flessen shampoo iets nieuws omdat het leek of mijn haar eraan ging wennen.

Nu gebruik ik al een behoorlijk tijdje Fructis Hydra-liss (sham + cond.). Erg fijn spul dat Fructis.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 15:52
raarheid
Avatar van raarheid
raarheid is offline
L'oreal Elvive... shampoo, cremespoeling en masker... witte of rode fles
Hmm en tja heel stom, maar d8 het voor de gein eens te proberen, ik had net een nieuwe fles gekocht met haarlotion voor de staart en manen van m'n paard... en een nieuwe fles shampoo voor ultraglans... gehehe uitgeprobeerd... werkt super gebruik het alleen niet elke keer, maar het glanst wel mooi dan.. en die lotion is absoluut gegarandeerd klitvrij...nahh k ben tevreden
__________________
[:: As the Rush Comes ::]
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:41
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik gebruik alleen shampo: andrelon 2 in 1. Die is echt fijn, de conditiner die erin zit maakt je haar lekker zacht, dus geen cremespeoling meer nodig.`
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:48
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Ik gebruik fructis ofzoiets..(van die groene flessen) is wel fijne shampoo...alleen heb ik het idee dat je haar daar wat "platter" van word. ook heb ik wel eens gehoord dat je af en toe een andere shampoo moet gebruiken omdat anders je haar er dus aangewend raakt.

(en om je haar een beetje gezonder te maken kan je dr es een keer bier over gooien of een (ongekookt) ei....k heb het ook maar gehoord van mn zus maar zij heeft wel mooi haar...dus misschien werkt het wel )
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:49
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
marrel schreef op 23-04-2004 @ 18:41 :
Ik gebruik alleen shampo: andrelon 2 in 1. Die is echt fijn, de conditiner die erin zit maakt je haar lekker zacht, dus geen cremespeoling meer nodig.`
ik gebruik ook geen cremespoeling..niet nodig...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 17:53
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Momenteel gebruik ik L'oreal Elvive en die is best fijn Voor mijn haar is ie wel goed iig. (meestal gebruik ik die van de kruidvat, huismerk, en ik moet zeggen dat ik die ook helemaal niet slecht vind)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:10
Redhead
Avatar van Redhead
Redhead is offline
Ik gebruik altijd Pantène. Meestal de shampoo+ conditioner maar de 2 in 1 producten zijn ook heel goed. Een vriendin van me is bijna allergisch voor alle cosmetica producten maar die kan ook gewoon Pantene gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 18:57
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Vroeger gebruikte ik gewoon palmolive en schwartzkopf, maar van de ene op de andere dag kreeg ik daar roos of een droge hoofdhuid van. Sindsdien gebruik ik dus de anti-roos van fructise. Als ik nu toevallig iets anders gebruik, krijg ik weer last.

Volgens mij is het dus ook heel persoonlijk.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:01
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 23-04-2004 @ 19:57 :
Volgens mij is het dus ook heel persoonlijk.
Dat denk ik ook, dus zal je toch zelf moeten kijken wat bij jou het beste werkt.
Ik gebruik zelf ook om de zoveel tijd weer iets anders. Eerst een poos shampoo van Garnier gebruikt, die groene flessen, die ruikt altijd zo lekker maar na een jaar ofzo merkte ik wel dat mn haar steeds sneller vet werd. Nu gebruik ik daar om de zoveel tijd nog wel een fles van, het ruikt gewoon lekker
Op het moment gebruik ik Andrelon, welke zou ik zo snel eventjes niet weten tis voor normaal tot vet haar en ook af en toe Zwitsal, mn haar is meestal snel vet en als ik die eens per maand gebruik is het toch minder snel vet en als ik die altijd gebruik wordt het weer zo droog.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:55
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Wanneer je eveneens je haar verft, dien je je ABSOLUUT niet te shamponeren met een vitamine B5-bevattend middel. Dit maakt je haar zachter en zorgt er tevens voor dat je haarverf niet goed pakt. (B5 zit in alle nieuwerwetse Fructise-achtige shampoos). These days lijkt iedereen te denken dat je haar 'zacht en glad' moet aanvoelen. CRAP! Informeer anders bij je hairdresser of plaatselijke drogisterij...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:05
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik verf mijn haar en gebruikte eerder Fructis voor geverfd haar, ook de cremespoeling. Aangezien ik er een tijd terug achter kwam dat deze niet proefdiervrij is, gebruik ik nu Etos eigen merk, en dat bevalt me eigenlijk ook nog eens veel beter. (En dan ook nog stukken goedkoper). Ik gebruik nu ook veel minder vaak conditioner/cremespoeling.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:30
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik gebruik Sebamed. Speciaal voor heel gevoelige hoofdhuid.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 14:18
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 11:55 :
Wanneer je eveneens je haar verft, dien je je ABSOLUUT niet te shamponeren met een vitamine B5-bevattend middel. Dit maakt je haar zachter en zorgt er tevens voor dat je haarverf niet goed pakt. (B5 zit in alle nieuwerwetse Fructise-achtige shampoos). These days lijkt iedereen te denken dat je haar 'zacht en glad' moet aanvoelen. CRAP! Informeer anders bij je hairdresser of plaatselijke drogisterij...
Nou dan ben ik opgelicht, want mijn haarverf pakt prima na een fructis wasbeurtje. (uiteraard geen conditioner) (Live Avantgarde).

En liever "bijna zacht en niet glad" dan "hard, kroezig, pluizig en kapot".. Ik vind dat je haar er gezond uit moet zien, net als je huid.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 11:55 :
Wanneer je eveneens je haar verft, dien je je ABSOLUUT niet te shamponeren met een vitamine B5-bevattend middel. Dit maakt je haar zachter en zorgt er tevens voor dat je haarverf niet goed pakt. (B5 zit in alle nieuwerwetse Fructise-achtige shampoos). These days lijkt iedereen te denken dat je haar 'zacht en glad' moet aanvoelen. CRAP! Informeer anders bij je hairdresser of plaatselijke drogisterij...
2 in 1 shampoo van Andrelon moet je ook niet gebruiken als je je haar wilt verven want dat legt een laagje om je haar waardoor de haarverf niet pakt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:19
Verwijderd
shampoo is hoe dan ook niet goed voor je haar, het is alleen nodig om het schoon en niet-vet te houden. Was je haar dus alleen als het vies is of als het een beetje vettig begint te worden . Met alle uitlaatgassen in de lucht enzo kun je er wel van uit gaan dat het na een week toch echt vies is. En was alleen het haar dat op je hoofd ligt, dus niet het haar dat van je hoofd af op je schouders of rug hangt. Vooral als je droog haar hebt .

Ik gebruik op het moment shampoo voor droog haar van etos huismerk, en die werkt uitstekend, en daarbij conditionerbalsam voor droog/beschadigd haar van kruidvat huismerk, maar die werkt niet echt goed. Hiervoor had ik conditioner voor droog haar van etos huismerk, die werkte wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:26
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Qamra kindly wrote;
Citaat:
Nou dan ben ik opgelicht, want mijn haarverf pakt prima na een fructis wasbeurtje. (uiteraard geen conditioner) (Live Avantgarde).
Hahaha, wat is jou definitie van 'opgelicht' zijn? Dat je gekleurde haar niet vroegtijdig vervaagde met een daaronder aangebrachte siliconenlaag, is enkel op pathetische wijze als 'positief' en revolutionair' te beschrijven.

Citaat:
En liever "bijna zacht en niet glad" dan "hard, kroezig, pluizig en kapot".. Ik vind dat je haar er gezond uit moet zien, net als je huid.
Mhow, een goede leefstijl en algehele harmonie vertaald zich eveneens naar gezond haar... Zònder dat dit er direct kunstmatig uitziet. Ik prefereer sporadisch een natuurlijk haarmiddel (olie bv), dan dat ik iedere keer een siliconenlaag om m'n haar dien te bouwen voor een 'plastisch gezondheidskeurmerk'.


/
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:47
juno
Avatar van juno
juno is offline
Huismerk shampoo is vaak prima spul en niet zo duur. Wat je bij de echte merken vaak betaalt is de advertentiecampagne die ze ertegen aan moeten gooien om te zorgen dat iedereen dat hippe nieuwe produkt in dat leuke flesje wil proberen.

De eigen merk produkten van V en D ( Jacob Hooy, in van die glazen flessen) Kruidvat, Albert Heyn en Bodyshop zijn niet op dieren getest. Hennaplus test niet, en Weleda ook niet. En als je toch iets hips wilt kopen wat wel getest is, dan hoop ik dat je heel veel prik shampoo in je ogen krijgt!

Het beste tegen droog en beschadigd haar is....de schaar....
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 17:11
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik gebruik fructis hydraliss werkt echt geweldig.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:43
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-04-2004 @ 17:19 :
En was alleen het haar dat op je hoofd ligt, dus niet het haar dat van je hoofd af op je schouders of rug hangt. Vooral als je droog haar hebt .

Bedoel je dat je alleen het haar moet wassen dat in contact komt met je hoofdhuid? Ik heb redelijk lang haar en het is behoorlijk droog dus misschien helpt dit bij mij. Hoe krijg je het voor elkaar om alleen dat haar dat op je hoofd ligt te wassen?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 15:44
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 27-04-2004 @ 16:43 :
Bedoel je dat je alleen het haar moet wassen dat in contact komt met je hoofdhuid? Ik heb redelijk lang haar en het is behoorlijk droog dus misschien helpt dit bij mij. Hoe krijg je het voor elkaar om alleen dat haar dat op je hoofd ligt te wassen?
ja, dat bedoel ik... gewoon door de rest van het haar niet op te tillen en er geen shampoo in te smeren, maar dat alleen bij het bovenste haar te doen. Bij het uitspoelen loopt er dan wel wat shampoo over de rest van het haar, maar dat is niet erg, want dan is het verdund enzo, en het zit er dan maar heel even
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 18:04
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 27-04-2004 @ 16:44 :
ja, dat bedoel ik... gewoon door de rest van het haar niet op te tillen en er geen shampoo in te smeren, maar dat alleen bij het bovenste haar te doen. Bij het uitspoelen loopt er dan wel wat shampoo over de rest van het haar, maar dat is niet erg, want dan is het verdund enzo, en het zit er dan maar heel even
Bedankt, zal het eens gaan proberen.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:43
Sannetje
Avatar van Sannetje
Sannetje is offline
als je een goede shampoo wilt vinden, is het misschien handig om nu wat verschillende mini-verpakkingen te kopen en zo een fijne uit te zoeken...dat is niet zo duur als verschillende grote flessen kopen.
__________________
*pro-hug* *anti-krullie* *anti-school* *pro-kunstacademie* *anti-slaap* *pro-leuk* *anti-stom* *pro-lieve-mensen* *anti-bijna-alles* *NEE*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:55
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
L'oreal Elvive, Shampoo + Cremespoeling.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 07:47
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 17:26 :
Qamra kindly wrote;
Hahaha, wat is jou definitie van 'opgelicht' zijn? Dat je gekleurde haar niet vroegtijdig vervaagde met een daaronder aangebrachte siliconenlaag, is enkel op pathetische wijze als 'positief' en revolutionair' te beschrijven.


Dat er geen Fructis in mijn Fructis-flesje zat omdat mijn haarverf wel werkte..

Citaat:
Mhow, een goede leefstijl en algehele harmonie vertaald zich eveneens naar gezond haar... Zònder dat dit er direct kunstmatig uitziet. Ik prefereer sporadisch een natuurlijk haarmiddel (olie bv), dan dat ik iedere keer een siliconenlaag om m'n haar dien te bouwen voor een 'plastisch gezondheidskeurmerk'.
Dus kun je het ook andersom doen, als je haar gezond is lijkt het over verder ook gezond bent en je lekker voelt. Altijd handig, vind ik..

en ik was heel "kindly" hoor, was niet boos ofzo gewoon eerlijk gezegd wat ik dacht
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:24
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik vind dat de shampoo van die Vreselijke Reclame heel erg lekker ruikt. (Herbal nogiets)
__________________
xxx
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:31
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik gebruik geen cremespoeling, alleen shampoo: Andrelon Zomerblond
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 13:15
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik gebruik op dit moment "ThermaSilk", (buitenland)
maar ik wissel heel vaak af, gewoon omdat ik op dat moment een andere shampoo lekkerder vind ruiken, en voor zover ik weet heb ik niet echt een speciale shampoo nodig, ik pak meestal droog/normaal....zolang ze maar lekker ruiken
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe zit 't met jouw hygiëne?
AzN
74 23-07-2007 15:36
Lichaam & Gezondheid Shampoo!
Mahonie
70 08-01-2007 18:07
Lichaam & Gezondheid Shampoo
D-sire
25 19-05-2005 16:40
Lichaam & Gezondheid Haar valt uit.
ssjpan
22 14-06-2004 21:27
Verhalen & Gedichten Daar is ze weer ^_^
Shitonya
14 03-04-2004 18:21
ARTistiek De Rots
Hannibal
11 21-09-2001 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.