Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2004, 21:07
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Dag mensen, ik heb een erg groot probleem! Tijdens een partitionerings proces van PQMagic is er een fout ontstaan. PQMagic verteld mij dat ik CHKDSK moet uitvoeren over mijn hardeschijf. Het grote probleem is enkel dat er een NTFS filesystem op staat, en dat deze dus helemaal niet door dos kan worden gelezen!
Weet iemand hoe ik NTFS ondersteuning onder dos kan krijgen, of kent iemand een ander goed programma waarmee ik fouten in een NTFS partitie kan oplossen?
Alvast bedankt
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2004, 21:16
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Preaper schreef op 29-04-2004 @ 22:07 :
Dag mensen, ik heb een erg groot probleem! Tijdens een partitionerings proces van PQMagic is er een fout ontstaan. PQMagic verteld mij dat ik CHKDSK moet uitvoeren over mijn hardeschijf. Het grote probleem is enkel dat er een NTFS filesystem op staat, en dat deze dus helemaal niet door dos kan worden gelezen!
Weet iemand hoe ik NTFS ondersteuning onder dos kan krijgen, of kent iemand een ander goed programma waarmee ik fouten in een NTFS partitie kan oplossen?
Alvast bedankt
booten via WinXP-CD?

je hebt ook bootdiskettes die tevens NTFS ondersteunen, mss 'ns kijken op www.bootdisk.com
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:21
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
dafelix schreef op 29-04-2004 @ 22:16 :
booten via WinXP-CD?

je hebt ook bootdiskettes die tevens NTFS ondersteunen, mss 'ns kijken op www.bootdisk.com
WinXP meldt dat ik geen HD heb

De NTFS bootdisk geeft me enkel de mogelijkheid om via een "Total Commander"-like programma NTFS bestanden te kopieren of bekijkenn. Geen mogelijkheid tot schrijven of een CHKDSK.
__________________
█████████████████████99%

Laatst gewijzigd op 29-04-2004 om 21:24.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 21:36
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
btw: Welke schavuit is zo wijsneuzerig geweest om mijn perfect geformuleerde topictitel te veranderen in deze oncomplete?
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 15:36
JustMe2003
JustMe2003 is offline
Is het niet mogelijk om de hd te scannen met het OS dat reeds op je pc stond? (hoe kon je anders vroeger die NTFS-schijf gebruiken)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 22:27
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
http://www.sysinternals.com/ntw2k/fr.../ntfsdos.shtml?
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 22:40
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Preaper schreef op 29-04-2004 @ 22:21 :
WinXP meldt dat ik geen HD heb
dit had ik ook met m'n SATA schijfje, je kan via het WinXP menu F6 inrammen voor het laden van SATA-RAID drivers, er vanuit gaande dat je een SATA schijf hebt, en geen IDE
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 09:22
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
dafelix schreef op 30-04-2004 @ 23:40 :
dit had ik ook met m'n SATA schijfje, je kan via het WinXP menu F6 inrammen voor het laden van SATA-RAID drivers, er vanuit gaande dat je een SATA schijf hebt, en geen IDE
Dat begrijp ik nog net ook wel .
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 10:27
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Preaper schreef op 01-05-2004 @ 10:22 :
Dat begrijp ik nog net ook wel .
hehe, okay nou sorry dan
__________________
$karma++;
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 18:22
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Hier werkt chkdsk niet op. Helaas.q
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:00
Verwijderd
Vraagt PM specifiek naar 'CHKDSK'? Probeer anders eens de (uitgebreide) schijfcontrole in Windows XP, en herstart PM dan eens -- misschien heb je dat al gedaan, hoor. Maar ik kan me niet voorstellen dat je een NTFS-partitie persé met CHKDSK moet checken.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 19:07
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 01-05-2004 @ 20:00 :
Vraagt PM specifiek naar 'CHKDSK'? Probeer anders eens de (uitgebreide) schijfcontrole in Windows XP, en herstart PM dan eens -- misschien heb je dat al gedaan, hoor. Maar ik kan me niet voorstellen dat je een NTFS-partitie persé met CHKDSK moet checken.
Ik heb er een ander HD in gedonderd waarop ik XP heb geinstalleerd zodat ik die HD's kon scannen. Dat heb ik nu gedaan en het werkt nu weer prima .
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:36
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Om NTFS te benaderen uit DOS, zoals reeds gezegd: NTFSDOS (gratis kan enkel lezen, heb je dus weinig aan; maar de betalende versie kan ook schrijven)

Als je veel herstellingen moet uitvoeren op NTFS, kan BartPE altijd helpen: dit is een Live-variant van Windows die je dus gewoon vanop de cd kan opstarten. Hiervoor heb je enkel PEBuilder nodig en een cd van Windows XP/2003. http://www.nu2.nu/pebuilder/

In ieder geval is dit een van de makkelijkste boot cd's die ik ken!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 11:26
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 03-05-2004 @ 18:36 :
Om NTFS te benaderen uit DOS, zoals reeds gezegd: NTFSDOS (gratis kan enkel lezen, heb je dus weinig aan; maar de betalende versie kan ook schrijven)

Als je veel herstellingen moet uitvoeren op NTFS, kan BartPE altijd helpen: dit is een Live-variant van Windows die je dus gewoon vanop de cd kan opstarten. Hiervoor heb je enkel PEBuilder nodig en een cd van Windows XP/2003. http://www.nu2.nu/pebuilder/

In ieder geval is dit een van de makkelijkste boot cd's die ik ken!
Dat klintk goed. Jammer van die limitaties (max 6 processen tegelijk draaien, en reboot na 24u.)
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.