Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Omdat ik het oude volgemaakt heb open ik maar gelijk een nieuwe.

Het grote lijntopic #22 is hier te vinden.

Ga verder waar je gebleven was!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-06-2004, 11:31
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik ben goed bezig!! (al zeg ik het zelf)
Ben de laatste dagen veel aan het sporten geweest, vaak vrij tennissen met mijn broertje en het gaat steeds beter. Vanavond tennistraining van een uur, dus ook altijd goed!
Qua tussendoortjes zit het soms mee en soms tegen. Meestal kan ik de hele ochtend wel zonder tussendoortjes doorkomen maar 's middags en 's avonds wordt dat moeilijker... Maarja dan maar proberen wat gezonds te nemen ipv iets lekkers (ongezonds).
__________________
Oud 30-06-2004, 12:54
Verwijderd
Over kokosbrood hadden we het lijntopic toch ook al een keer gehad...?
Oud 30-06-2004, 12:56
Mara
Mara is offline
Ik ben goed bezig Alleen gister flink lopen zondigen, maar toen mocht 't van mijzelf. Ik ben naar de MacDonalds geweest, heb daar een happy meal gehad, en thuis heb ik chips gehad en koekjes. Het kan me echter weinig schelen, want ik ben over naar 5Vwo Ik zat echt te duimen, ik kon nog blijven zitten, maar ben net over. Dat moest dus gevierd worden.

Ik ben vandaag gewoon weer gezond bezig. Gister ben ik 's ochtends wezen joggen. 't Gaat allemaal goed, en een paar dagen geleden vroeg iemand of ik toevallig was afgevallen omdat dat zo leek

Jeej ikke!
Oud 30-06-2004, 15:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 13:54 :
Over kokosbrood hadden we het lijntopic toch ook al een keer gehad...?
Ja klopt maar nu zag ik het ineens weer staan en ik eet het nog steeds.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-06-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-06-2004 @ 16:04 :
Ja klopt maar nu zag ik het ineens weer staan en ik eet het nog steeds.
Oud 30-06-2004, 16:42
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Ik ben gisteren begonnen. Ik was een bikini aan het passen en toen knapte er iets. Ik weeg nu 69 kilo en wil net onder de 60 komen.

Tot nu toe lukt het aardig

mijn gouden tip: iedere keer als je aan eten denkt, even in je buik knijpen.. dan is je eetlust gelijk weg hoor
Oud 30-06-2004, 19:38
Chimaera87
Chimaera87 is offline
Heej ik wil eigenlijk alleen maar mijn verhaal kwijt....
Vanaf vorig jaar herfst ben ik heel erg met mijn gewicht bezich
Ik was het helemaal zat en besloot er wat aan te doen.
Dit ging eigenlijk perfect, ik volgde een goed dieet, ging meer sporten en verloof zo'n 5 kilo in 3 maanden.
Perfect zul je zeggen....
Maar daarna kwamen de problemen pas echt
Ik kreeg vreetbuien, in het begin af en toe, maar later steeds vaker. Achter iedereens rug om stopte (en stop) ik me helemaal vol met eten. Ongecontroleerd, zonder dat ik ook maar enigzins kan stoppen ermee. En niet omdat ik trek heb of ergens zin in, maar nee, eten om het eten..... Mensen die normaal eten omdat ze trek hebben, door dieeten gaat dat 'normale' weg. Je weet niet meer wanneer je wat moet eten. Zo zit dat ook bij mij
Ik eet bij zo'n vreetbui ook geen gezond voedsel, maar het liefs zo ongezond mogelijk. Hele rollen koekjes gaan er door heen, hoe misselijk ik ook ben.
Nou zul je zo iets hebben van kom op zeg dat heb je toch wel in de hand, maar dat is dus niet zo. Ik KAN er niet mee stoppen hoe graag ik ook wil. Het gewicht dat ik kwijt was is er ook dubbel en dwars weer aan.
Op het internet ben ik uit eindelijk opzoek gegaan naar informatie hier over, en via deze site :
http://www.sabn.nl/index.html?http:/...abn.nl/bed.htm
kwam ik er achter dat ik BED heb, Binge Eating Disorder. Aan de ene kant lucht het heel erg op om te weten dat het niet helemaal aan mij ligt, maar aan de andere kant vind ik het deste erger dat ik zo'n probleem heb.
Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die hetzelfde probleem als ik hebben en daar met me over willen praten, zodat we er misschien samen wat aan kunnen doen!
Alvast bedankt
Oud 30-06-2004, 20:30
Hagel
Hagel is offline
Ik vind het vervelend voor je maar aan je verhaal maak ik op dat je denkt dat je het hebt door de site. Ik raad je aan om eens met je dokter praten of met een psycholoog en praat jezelf geen eetstoornis aan. Zoals ze op die site ook duidelijk zeggen: "Er zijn ook heel veel overeenkomsten en tussenvormen tussen anorexia, boulimia en eetbuienstoornis (BED). Deze evaluatie is dus geen diagnose! "
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 30-06-2004, 22:00
Chimaera87
Chimaera87 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 30-06-2004 @ 21:30 :
Ik vind het vervelend voor je maar aan je verhaal maak ik op dat je denkt dat je het hebt door de site. Ik raad je aan om eens met je dokter praten of met een psycholoog en praat jezelf geen eetstoornis aan. Zoals ze op die site ook duidelijk zeggen: "Er zijn ook heel veel overeenkomsten en tussenvormen tussen anorexia, boulimia en eetbuienstoornis (BED). Deze evaluatie is dus geen diagnose! "
Ik ga binnekort met mijn huisarts praten, heb het er al over gehad met mijn moeder, zij heeft me aangeraden wat meer over eetstoornissen op te zoeken. Ze wees me op mijn eetgedrag en zei dat wat ik deed niet goed voor me is (ik dacht dat ze niets door had, omdat ik het meeste geheim hield) Door die site ben ik me er alleen bewuster van geworden van wat ik doe, maar ik weet wel dat het ook voor ik wist van BED niet goed zat.
Ik wil echt heel graag weer normaal kunnen eten, ik wil noooooit meer proberen af te vallen en mezelf gewoon accepteren zoals ik ben. Normaal was ik trots op mezelf als ik me een dag aan mn dieet hielt, nu ben ik trots al ik een dag 'normaal' eet
Oud 01-07-2004, 08:54
lso
Avatar van lso
lso is offline
Ik ga hier voor t eerst effe wat neerschrijven...

Vroeger was ik altijd heel erg slank, naar mager toe. Op een bepaald moment ging het echter niet zo goed met me en at ik gewoon niet meer, ik vermagerde in drie maand 15 kilo. Ik moest stilaan weer leren eten, kreeg vitamienen van de dokter en mijn maag moest weer 'vergroten'. Geleidelijk aan lukte dat ook want eens ik me beter ging voelen at ik gewoon..

Het werd jammer genoeg een jojo-effect en ik verdikte als geen ander.. Mijn BMI is nu 24,8, en ik probeer al twee jaar te vermageren. Steeds komt het echter op hetzelfde neer. Ik heb geen karakter of... ik heb het even wel maar omdat ik dan goed vermagerd ben permiteer ik me alles weer als 'beloning'. Vorig jaar verloor ik op twee maand en een half 12 kilo. Ik was er hééél erg tevreden mee. Dit jaar heb ik niets anders gedaan dan op mijn bureaustoel gezeten om te studeren, iets gesnoept en niet aan sport gedaan... Gevolg is dat ze er allemaal terug bij zijn...

Gisteren heb ik de stap ondernomen om naar zo'n avond te gaan waar vrouwen samenkomen die willen vermageren. Zij spreken wekelijks af. Je wordt begeleid en moet wekelijks ook op de weegschaal staan. Je krijgt steeds een heel afwisselend programma mee en ik hoop zo karakter te hebben. Ik streef ernaar, voor mezelf om weer 15 kilo minder te wegen.. uiteraard kan ik niet verlangen dat dat morgen is gebeurd. Ik hoop dat ik karakter heb. Volgende week zie ik mijn eerste resultaat. We zullen zien..

x
Oud 01-07-2004, 11:14
Verwijderd
potverdorie, ik ben weer knalveel aangekomen. vinden wij dat leuk? nee. t is over nu. klaar, uit, finito. die 5 kilo moeten er weer af. hoe dan ook.
Oud 01-07-2004, 11:14
Mara
Mara is offline
Vanochtend weer wezen joggen! 't Gaat goed! Ik denk dat ik vanaf nu maar wekelijks mijn gewicht + bmi post, en een kort verslagje van de week zelf. Is voor mij makkelijkst, kan ik ook patronen ontdekken en misschien ziet iemand hier iets wat ik zelf nog niet doorhad.

Mijn doel is nu: Als ik na de zomervakantie op school kom, wil ik tenminste een keer horen "Ben je afgevallen?"
Het hoeft niet dramatisch veel te zijn, maar ik heb nu zo'n 8 weken de tijd. Als ik een halve kilo per week verlies (redelijk lijkt mij, niet overdreven) dan zal ik dus 4kg moeten zijn afgevallen. Doordat ik nu weer sport, en ook vrij regelmatig, moet er dan toch wel een beetje verschil zijn.
We gaan hopen
Oud 01-07-2004, 12:43
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Hmmjaaaaa, ik ben mijn sportmotivatie ergens begin dit jaar kwijtgeraakt. Ben niet echt aangekomen maar zit wel minder lekker in mijn vel. Ik voel me niet goed. Ik leid geen regelmatig leven en voel me niet echt gezond. Ik denk dat sporten zou helpen maar ik heb eigenlijk de energie/motivatie niet. Heeft iemand een tip om mezelf weer een beetje op te peppen? Ik zit echt een beetje in een neerwaartse spiraal . (Eigenlijk weet ik zelf ook wel dat de enige tip 'gewoon gáán' is...)
Bah, ik voel me echt niet goed.
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 01-07-2004, 13:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
stout! schreef op 01-07-2004 @ 13:43 :
Hmmjaaaaa, ik ben mijn sportmotivatie ergens begin dit jaar kwijtgeraakt. Ben niet echt aangekomen maar zit wel minder lekker in mijn vel. Ik voel me niet goed. Ik leid geen regelmatig leven en voel me niet echt gezond. Ik denk dat sporten zou helpen maar ik heb eigenlijk de energie/motivatie niet. Heeft iemand een tip om mezelf weer een beetje op te peppen? Ik zit echt een beetje in een neerwaartse spiraal . (Eigenlijk weet ik zelf ook wel dat de enige tip 'gewoon gáán' is...)
Bah, ik voel me echt niet goed.
Ik weet precies wat je bedoelt, ik heb er ook tegenaan zitten hikken. Op een gegeven moment was ik er gewoon klaar voor, was ik 't zat en ben ik gegaan. Niet meteen elke dag, maar eerst een keer per week, dan 's 2x per week enzovoorts.
Oud 01-07-2004, 15:15
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
stout! schreef op 01-07-2004 @ 13:43 :
Hmmjaaaaa, ik ben mijn sportmotivatie ergens begin dit jaar kwijtgeraakt. Ben niet echt aangekomen maar zit wel minder lekker in mijn vel. Ik voel me niet goed. Ik leid geen regelmatig leven en voel me niet echt gezond. Ik denk dat sporten zou helpen maar ik heb eigenlijk de energie/motivatie niet. Heeft iemand een tip om mezelf weer een beetje op te peppen? Ik zit echt een beetje in een neerwaartse spiraal . (Eigenlijk weet ik zelf ook wel dat de enige tip 'gewoon gáán' is...)
Bah, ik voel me echt niet goed.
Mijn motivatie was/is dat ik weet van mezelf dat als ik weinig doe of me verveel ik sneller aan eten denk. Als ik sport ben ik én actief bezig en ik denk niet aan eten/heb geen honger.

Maar ik weet niet of jij dat hongergevoel ook krijgt...
Eventuele tips die kunnen helpen;

-Je zou jezelf kunnen belonen.

-Inderdaad gewoon gaan, verstand op nul. Als je er eenmaal bent móet je wel.

-Je zegt van tevoren tegen je ouders/vriend/vriendinnen/etc. dat je vandaag wil gaan sporten. Laat ze je motiveren om toch te gaan. En je weet dat mensen het van je verwachten, dus laat je jezelf minder snel kennen.

-Neem je sporttas mee naar school/je werk/stage, je hebt er dan een hele dag mee staan sjouwen, het zou dan zonde zijn dat je dat voor niks hebt gedaan; je moet dan wel naar de sportschool

-Als je een hometrainer o.i.d. hebt zal je gewoon tv kunnen kijken tijdens het sporten, je hebt dan geen excuus je favo serie te missen. Bij de sportschool hebben ze meestal ook tv's.

-Stel een schema op. Als je er mee bezig bent krijg je misschien meer zin er tegenaan te gaan en heb je het in de planning staan.

-Of schrijf in je agenda's vaste data's / tijden waarop je kan en wil sporten. Wees flink als iemand je vraagt af te spreken en zeg nee, want in je agenda staat toch duidelijk dat je al wat te doen hebt (sporten).

-Ga samen met iemand sporten, motiveer elkaar.

-En belangrijk; doe een sport die je leuk vindt!



(de meeste tips zijn op basis van de sportschool merk ik nu, ik weet niet of je op fitness zit en of je er dus wat aan hebt)

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 15:17.
Oud 01-07-2004, 16:38
Redhair
Redhair is offline
Het gaat lekker! Ik eet nu veel te weinig, dat weet ik, maar als ik meer eet word ik zo boos op mezelf. Dat wil ik niet. zodra ik merk dat dit te snel gaat eet ik wel wat meer, als ik dat niet eerder heb gedaan. Gister 1 boterham met pindakaas gehad rond 2 uur en als avondeten aten we patat. Gewoon 1 portie gehad met een hamburger zonder broodje. Vandaag ook weer 1 boterham met pindakaas gehad, om 4 uur, en we gaan zo eten. Ik ben ongesteld maar heb gewoon geen zin in snoep, bij de bgeachte alleen al moet ik kotsen. Ook heb ik helemaal geen honger, terwijl ik me normaal gesproken nu al vol had gevreten. ik krijg nu laxeermiddelen van de dokter op recept vanwege ernstige obsipatie. Die gebruik ik gewoon volgens de genoemde dosis. zo doen ze voorlopig wat ze horen te doen en niet meer. ik ben te moe en te duizelig om te sporten, maar heb vandaag mezelf uit de bus gehouden en vanaf de dokter naar de stad gelopen, dat is zo'n 6 kilometer. 3 daarvan heb ik gejokt, niet achter elkaar maar met tussenpozen. daarna was ik ook echt kapot. ik wou vanaf de stad ook lopend naar huis maar ik wist dat k het niet zou aankunnen dus ben maar met de bus gegaan. die moeheid en duizeligheid zitten wel in de weg.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 01-07-2004, 16:44
Verwijderd
@Redhair: Waar komt die moeheid en duizeligheid vandaan? Kan er geen oorzaak bij dat weinige en ongezonde eten liggen? Misschien 'beschermen' ze je ook wel?
Oud 01-07-2004, 16:48
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Redhair schreef op 01-07-2004 @ 17:38 :
Het gaat lekker! Ik eet nu veel te weinig, dat weet ik, maar als ik meer eet word ik zo boos op mezelf. Dat wil ik niet. zodra ik merk dat dit te snel gaat eet ik wel wat meer, als ik dat niet eerder heb gedaan. Gister 1 boterham met pindakaas gehad rond 2 uur en als avondeten aten we patat. Gewoon 1 portie gehad met een hamburger zonder broodje. Vandaag ook weer 1 boterham met pindakaas gehad, om 4 uur, en we gaan zo eten. Ik ben ongesteld maar heb gewoon geen zin in snoep, bij de bgeachte alleen al moet ik kotsen. Ook heb ik helemaal geen honger, terwijl ik me normaal gesproken nu al vol had gevreten. ik krijg nu laxeermiddelen van de dokter op recept vanwege ernstige obsipatie. Die gebruik ik gewoon volgens de genoemde dosis. zo doen ze voorlopig wat ze horen te doen en niet meer. ik ben te moe en te duizelig om te sporten, maar heb vandaag mezelf uit de bus gehouden en vanaf de dokter naar de stad gelopen, dat is zo'n 6 kilometer. 3 daarvan heb ik gejokt, niet achter elkaar maar met tussenpozen. daarna was ik ook echt kapot. ik wou vanaf de stad ook lopend naar huis maar ik wist dat k het niet zou aankunnen dus ben maar met de bus gegaan. die moeheid en duizeligheid zitten wel in de weg.
Tja... dat krijg je ervan als je leeft op 1 boterham en een beetje avond eten (wat ik begrijp van jou). Dan wordt je duizelig en nog even en je valt flauw. Je geeft zelf al aan dat je ongezond bezig bent. Het is alleen jammer dat je er niks mee doet.
Je lichaam schreeuwt om eten en je doet er niks mee!
En weet je wat nou zo jammer is.. als je verbranding eraan gewend is dat je eigenlijk bijna niks eet. En je na een tijdje weer 'normaal' gaat eten, kom je het dubbele weer aan. Dat is vast niet wat je wilt toch?
En je mist veeeeeel vitaminen. Nog eventjes zo door gaan en je wordt ziek met alle gevolgen van dien. Want je lichaam heeft brandstof en vitaminen nodig, en als hij die niet krijgt zal hij daar op reageren. (Een auto zonder benzine wil ook niet rijden).

Het zit puur in je koppie, die gedachten die je hebt; boos op jezelf worden, alleen bij gedachte aan eten al misselijk worden.
Werk daar aan, praat met mensen, vertrouwingspersoon op school, psycholoog of wie dan ook. Want je weet dat het fout is, dat is al een hele stap. Het is alleen jammer dat je er niks mee doet. Toch?


En er zijn genoeg goede GEZONDE manieren om af te vallen, elke week een halve kilo is meer dan genoeg!
Oud 01-07-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 01-07-2004 @ 17:38 :
Het gaat lekker! Ik eet nu veel te weinig, dat weet ik, maar als ik meer eet word ik zo boos op mezelf. Dat wil ik niet.
Het gaat lekker! Zodra je weer gewoon gezond gaat eten zit het er allemaal weer aan.
Oud 02-07-2004, 09:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jadie schreef op 01-07-2004 @ 22:43 :
Het gaat lekker! Zodra je weer gewoon gezond gaat eten zit het er allemaal weer aan.
en meer, omdat je lichaam op spaarstand staat en dus alles opslaat wat hij op kan slaan...

Dus het beste is maar eeuwig anorexia of een andere eetziekte houden, dan kom je iig nooit meer aan. Wel ben je dan over niet al te lange tijd dood, tenzij het ziekenhuis je nog in leven kan houden.

Maar het gaat lekker hoor!!
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 09:45
Verwijderd
ben nu ook aan het lijnen, woog eerst 76.5, nu 74 (ben 1 meter 86), vind het al een hele vooruitgang, voel me echt nu al stukken beter. wil eigenlijk wel naar de 70 kilo, maar voel me nu niet meer te stevig ik ga vooral veel fietsen & tennissen om af te vallen, gisteren beide gedaan, maar tis nou weer van dat regenachtige weer, eigenlijk houdt dat me dan weer tegen. hoop dat het snel droog wordt.
Oud 02-07-2004, 10:20
Mara
Mara is offline
@Redhair: Waar doe je 't voor? Om af te vallen, om dun te zijn, zodat mensen je zien staan? Zodat mensen je mooi vinden? Geloof me, ik weet uit eigen ervaring dat (ook, en misschien wel vooral) jongens en andere mensen liever een mollig/dik meisje hebben wat er verder gezond uitziet dan een wandelend lijk. Sorry dat ik 't zo bot zeg, maar als je zo doorgaat zie je er wel zo uit. Graatmager, doordat je geen vitaminen etc. binnenkrijgt heel bleek en dof.

Ook beland je in 't ziekenhuis als je zo doorgaat. Als je niet zo doorgaat, krijg je 't jojo-effect, wordt je hartstikke dik.

Maar goed, het is en blijft natuurlijk jou keuze.
Oud 02-07-2004, 12:00
Redhair
Redhair is offline
Ik weet niet waar ik het voor doe. ik zit eigenlijk prima op gewicht, ben 1.75 bij 65 kilo. Ik kan wel wat anders verzinnen dan dat mensen me zien staan. Maar ik moet me ergens op kunnen concentreren. Hoe ik er nu uitzie heeft me kapot gedaan. Mensen hebben er dingen mee gedaan die niet mochten. Dus het moet er anders uit zien. Dit lijf herinnert me alleen aan die tijd. Ik praat al met een psycholoog maar daar ben ik niet open over. Ik wil ook geen anorexia, ik had boulimia en dat gaat weg, komt terug en gaat weg. Ik wil niet meer eetstoornissen. Ik ben al meer als een maand duizelig en moe, en toen at ik nog normaal. Ik had voorgenomen niet te snoepen, had het me moeder ook verteld, maar daar kreeg ik alleen eetbuien van. Nu gewoon even een kleine week te weinig eten en dan terug gaan op het ontbijt, lunch en avondeten ritme.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 02-07-2004, 12:04
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Redhair schreef op 02-07-2004 @ 13:00 :
Maar ik moet me ergens op kunnen concentreren. Hoe ik er nu uitzie heeft me kapot gedaan. Mensen hebben er dingen mee gedaan die niet mochten. Dus het moet er anders uit zien. Dit lijf herinnert me alleen aan die tijd. Ik praat al met een psycholoog maar daar ben ik niet open over.
Ik denk dat je dit toch beter wel met je psycholoog kan bespreken, de reden die je hier namelijk noemt zit volgens mij voor 100% tussen je oren en niet aan je lijf.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 02-07-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Redhair schreef op 02-07-2004 @ 13:00 :
Ik weet niet waar ik het voor doe. ik zit eigenlijk prima op gewicht, ben 1.75 bij 65 kilo. Ik kan wel wat anders verzinnen dan dat mensen me zien staan. Maar ik moet me ergens op kunnen concentreren. Hoe ik er nu uitzie heeft me kapot gedaan. Mensen hebben er dingen mee gedaan die niet mochten.
Het maakt niet uit hoe het eruit ziet of hoeveel je weegt, het blijft hetzelfde lichaam als toen er misbruik van gemaakt werd. Daar kan je niets aan veranderen. Wat je wel kan veranderen is hoe jij tegen de situatie aankijkt en hoe je verder je leven inricht.
Oud 02-07-2004, 14:16
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Ik ga vandaag beginnen met lijnen. Enige wat tegenzit is dat ik nu als eerste 3 weken op vakantie ga. Dan let ik wel op wat ik eet, maar echt lijnen zit er niet in. Hoewel ik na een vakantie wel vaak afval omdat ik dan best actief bezig ben. Weeg nu 89.0 kilo, en ben 1,85 lang.
Ik mag geen melk eten, en ook weinig suiker, dat doe ik dan ook. Best vervelend, want ik eet dus geen chocola, en als ik iets snoep is het altijd suikervrij. Maar toch kom ik steeds weer een beetje aan.
__________________
Oud 02-07-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Tesca schreef op 02-07-2004 @ 15:16 :
Ik ga vandaag beginnen met lijnen. Enige wat tegenzit is dat ik nu als eerste 3 weken op vakantie ga. Dan let ik wel op wat ik eet, maar echt lijnen zit er niet in. Hoewel ik na een vakantie wel vaak afval omdat ik dan best actief bezig ben. Weeg nu 89.0 kilo, en ben 1,85 lang.
Ik mag geen melk eten, en ook weinig suiker, dat doe ik dan ook. Best vervelend, want ik eet dus geen chocola, en als ik iets snoep is het altijd suikervrij. Maar toch kom ik steeds weer een beetje aan.
Er was toch iets met producten voor diabeten? Ik geloof dat daar juist weer veel vetten inzitten. Kan het mis hebben.
Oud 02-07-2004, 15:44
Mara
Mara is offline
Toch nog maar even een verslagje van hoe 't met mij gaat

Ontbijt
Boterham met becel light en tomaat
Glas jus d'orange

Lunch
3 Boterhammen, 1 met banaan, 1 met 30+ kaas en 1 met appelstroop
Mok Wiener Melange

Avondeten
Aardappeltjes (speciale.. iets met toscaanse kruiden ofzo)
Doperwten en wortelen
Kabeljauwfilet

Tussendoor
1 biscuitje
Veel thee

Avondeten komt nog, maar ik weet al wat 't is. Tussendoortjes is tot nu toe. Verder heb ik vanochtend gejogd.

Al met al wel goed volgens mij
Oud 02-07-2004, 15:59
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-07-2004 @ 16:44 :
Toch nog maar even een verslagje van hoe 't met mij gaat

Ontbijt
Boterham met becel light en tomaat
Glas jus d'orange

Lunch
3 Boterhammen, 1 met banaan, 1 met 30+ kaas en 1 met appelstroop
Mok Wiener Melange

Avondeten
Aardappeltjes (speciale.. iets met toscaanse kruiden ofzo)
Doperwten en wortelen
Kabeljauwfilet

Tussendoor
1 biscuitje
Veel thee

Avondeten komt nog, maar ik weet al wat 't is. Tussendoortjes is tot nu toe. Verder heb ik vanochtend gejogd.

Al met al wel goed volgens mij
Net iets te weinig boterhammen, maar als je echt overgewicht hebt, dan is het noodzakelijk af te vallen en dan vind ik 4 boterhammen redelijk...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 16:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-07-2004 @ 16:59 :
Net iets te weinig boterhammen, maar als je echt overgewicht hebt, dan is het noodzakelijk af te vallen en dan vind ik 4 boterhammen redelijk...
Plus het feit dat ik vakantie heb en dus niet al te vroeg mijn bed uitkom Daarom eet ik bij m'n ontbijt maar 1 boterham, want na slechts 2 a 3 uur is 't alweer lunch.
Oud 02-07-2004, 16:31
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Pffff....... veel te veel gezondigd de laatste twee dagen:

1 prince koek
2 gevulde koeken
1 hema hot dog
veeeeeel wijn\

alle moeite van de afgelopen dagen voor nix
Oud 02-07-2004, 17:00
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
merijn schreef op 02-07-2004 @ 17:31 :
Pffff....... veel te veel gezondigd de laatste twee dagen:

1 prince koek
2 gevulde koeken
1 hema hot dog
veeeeeel wijn\

alle moeite van de afgelopen dagen voor nix
vind je dit veel zondigen? Ieder mens kan elke dag best een koekje of 2 eten en wijn drinken zonder aan te komen. Als je aan het lijnen bent, zul je toch al veel minder eten dat je nodig hebt. Misschien voelt het alsof het voor niets is, maar feitelijk is dat niet waar, probeer dat jezelf maar te vertellen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 17:38
Redhair
Redhair is offline
Jeetje, ik had niet gedacht dat ik het echt zou volhouden. Ik heb net avond eten gehad. Magnetronlasagne. Daarna een appel en wat stukjes ananas. De rest van de dag niks gegeten. Van mezelf moet ik wel een boterham in de middag, maar ik heb gewoon helemaal geen honger. Dat zit niet tussen mijn oren, dat is zo. Straks neem ik nog wel een activia yoghurt toetje. Vanmiddag heb ik wel een 'danone zuivel snack' gehad. Ik ben zo misselijk. Ik kan er ook wel gefrusteerd van raken omdat ik weet dat het fout is. Maar ik wil het gewoon. Of eigenlijk niet. Ik weet het niet.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Oud 02-07-2004, 18:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Redhair schreef op 02-07-2004 @ 18:38 :
Jeetje, ik had niet gedacht dat ik het echt zou volhouden. Ik heb net avond eten gehad. Magnetronlasagne. Daarna een appel en wat stukjes ananas. De rest van de dag niks gegeten. Van mezelf moet ik wel een boterham in de middag, maar ik heb gewoon helemaal geen honger. Dat zit niet tussen mijn oren, dat is zo. Straks neem ik nog wel een activia yoghurt toetje. Vanmiddag heb ik wel een 'danone zuivel snack' gehad. Ik ben zo misselijk. Ik kan er ook wel gefrusteerd van raken omdat ik weet dat het fout is. Maar ik wil het gewoon. Of eigenlijk niet. Ik weet het niet.
Ga naar de dokter en zoek meer hulp. Kennelijk helpt de psycholoog je niet genoeg.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 19:11
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-07-2004 @ 16:59 :
Net iets te weinig boterhammen, maar als je echt overgewicht hebt, dan is het noodzakelijk af te vallen en dan vind ik 4 boterhammen redelijk...
Idd, prima, zo doe ik het ook opt het moment
en meelfriek als je elke avond zo avondeet is het helemaal top want het is best mager en gezond
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 02-07-2004, 19:46
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 02-07-2004 @ 20:11 :
Idd, prima, zo doe ik het ook opt het moment
en meelfriek als je elke avond zo avondeet is het helemaal top want het is best mager en gezond
maar ik geloof niet dat jij een BMI hebt van boven de 25 en dus echt overgewicht hebt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 19:49
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-07-2004 @ 20:46 :
maar ik geloof niet dat jij een BMI hebt van boven de 25 en dus echt overgewicht hebt...
ik? Ik heb geen idee waar ik nu zit maar ik heb wel overgewicht hoor
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 02-07-2004, 19:56
Hagel
Hagel is offline
Ik zit mijn BMI net te bekijken maar ik wist de site niet meer dus ik zoek op google en ga naar deze
http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0000.../varia/bmi.htm
Moet je voor de grap eens wat hogere gewichten intypen, echt heel vervelend commentaar. Datz e zo iets op zon serieuze site zetten, daar snap ik niks van

Edit: volgens voedingsmeter.nl is mijn BMI nu 25.46 en daar ben ik superblij mee! Hij was 3 tot 4 maandjes geleden nog 28.33!
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 02-07-2004 om 20:00.
Oud 02-07-2004, 20:53
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Redhair schreef op 02-07-2004 @ 18:38 :
Jeetje, ik had niet gedacht dat ik het echt zou volhouden. Ik heb net avond eten gehad. Magnetronlasagne. Daarna een appel en wat stukjes ananas. De rest van de dag niks gegeten. Van mezelf moet ik wel een boterham in de middag, maar ik heb gewoon helemaal geen honger. Dat zit niet tussen mijn oren, dat is zo. Straks neem ik nog wel een activia yoghurt toetje. Vanmiddag heb ik wel een 'danone zuivel snack' gehad. Ik ben zo misselijk. Ik kan er ook wel gefrusteerd van raken omdat ik weet dat het fout is. Maar ik wil het gewoon. Of eigenlijk niet. Ik weet het niet.
Veel mensen roepen dat ze 's ochtends geen honger hebben en dus niks eten, maar als ze 's ochtends toch eten merken ze dat ze langzaamaan meer honger krijgen, omdat je lichaam eraan went dat het meer binnenkrijgt (of nu wel iets)
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 02-07-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 02-07-2004 @ 16:44 :
Toch nog maar even een verslagje van hoe 't met mij gaat
*KNIP*
Drink je nooit melk/karnemelk of andere zuivel? En eet je ook geen yoghurt oid?
Oud 02-07-2004, 21:06
Mara
Mara is offline
@Gothic: Ik heb ook overgewicht. Mijn BMI is momenteel iets van 26 ofzo.
Oud 02-07-2004, 21:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 02-07-2004 @ 20:56 :
Ik zit mijn BMI net te bekijken maar ik wist de site niet meer dus ik zoek op google en ga naar deze
http://perswww.kuleuven.ac.be/~u0000.../varia/bmi.htm
Moet je voor de grap eens wat hogere gewichten intypen, echt heel vervelend commentaar. Datz e zo iets op zon serieuze site zetten, daar snap ik niks van

Edit: volgens voedingsmeter.nl is mijn BMI nu 25.46 en daar ben ik superblij mee! Hij was 3 tot 4 maandjes geleden nog 28.33!
Op je foto lijkt het absoluut niet of je overgewicht hebt, daarom ging ik ervan uit dat je dat niet had...

@ MeelFriek, ja van jou weet ik het, daarom zette ik het er ook bij dat het met echt overgewicht prima was .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-07-2004, 21:29
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-07-2004 @ 22:14 :
Op je foto lijkt het absoluut niet of je overgewicht hebt, daarom ging ik ervan uit dat je dat niet had...

dat is een foto van 2 jaar geleden, ik was daar ongeveer zoals ik nu ben of iets lichter zelfs, daar ben ik idd niet echt dik op.
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 03-07-2004, 14:03
Verwijderd
*BMI ook maar berekend heeft*
Ik heb een BMI van 23. Staat erachter voor commentaar; Heel goed ... maar wat sport kan geen kwaad !
Terwijl een gezond gewicht een BMI tussen 18-25 heeft. Beetje vreemd. Maar het zal wel aan mij liggen.
Het gaat nu op zich wel weer wat redelijker met mij. Ik heb af en toe alleen nog zo'n bui. En dan moet ik gewoon alles eten wat ik tegenkom. Maar dat kan ik onderhand redelijk onder controle houden. NOg maar een weekje, dan gaan we op vakantie. Daar ga ik me ook netjes aan m'n dieet houden.
Oud 03-07-2004, 14:05
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Mushu schreef op 03-07-2004 @ 15:03 :
*BMI ook maar berekend heeft*
Ik heb een BMI van 23. Staat erachter voor commentaar; Heel goed ... maar wat sport kan geen kwaad !
Terwijl een gezond gewicht een BMI tussen 18-25 heeft. Beetje vreemd. Maar het zal wel aan mij liggen.
Het gaat nu op zich wel weer wat redelijker met mij. Ik heb af en toe alleen nog zo'n bui. En dan moet ik gewoon alles eten wat ik tegenkom. Maar dat kan ik onderhand redelijk onder controle houden. NOg maar een weekje, dan gaan we op vakantie. Daar ga ik me ook netjes aan m'n dieet houden.
Moet je eens voor de grap 120 kilo doen ofzo en je indenken dat ej echt zo dik bent en graag je bmi wilt weten, dan zegt dat ding: Hola, je zal toch dringend moeten afvallen hoor !
IK vind dat heel negatief
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 03-07-2004, 14:20
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Na 3 maanden stilstaan is er eindelijk weer een halve kilo vanaf en zit ik eindelijk onder de 70!
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 03-07-2004, 14:30
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
hoi allemaal!
ik ben eigenlijk niet echt met afvallen bezig hoewel ik wel altijd probeer te letten op wat ik eet. als ik een middag iets speciaals heb (een receptie zoals vandaag) dan eet ik wel gezellig mee met de rest, maar dan zorg ik dat ik de rest van de dag wat minder eet (niet nog een snack later ofzo). ik probeer als ik honger heb gewoon wat te drinken of fruit te eten, en om de zoveel tijd koekjes of chips, maar dan eigenlijk alleen als ik vrienden op bezoek heb.
ik heb ontdekt dat ik eigenlijk een heleboel dingen lekker vind die helemaal niet dik-makend zijn. zoals rozijntjes, rijstwafels, matzen, allerlei soorten fruit, tomaat, komkommer, activia yoghurtjes, vitalinea koekjes (= dieetmerk in belgie, weet niet of ze dat ook in nederland hebben. hier zit heel weinig vet/calorieen in, maar je moet er toch mee oppassen aangezien er nog steeds suiker in zit - mensen denken met dieet producten vaak dat je daar unlimited van kan snoepen, maar dat is helaas niet zo).
in de ochtend eet ik meestal een kommetje special K (rode vruchten, yum ) met melk en een banaan/kiwi of een activia yoghurtje erbij. ik heb heel vaak geen honger in de ochtend, maar ik probeer toch altijd iets te eten, want als ik flink eet in de ochtend heb ik geen honger meer tot de middag. bovendien neem je in de ochtend al die stoffen ook veel sneller op, je doet dus echt al je energie op. maar je moet dus ook wel oppassen dat je vooral in de ochtend niet iets vettigs of iets vol suiker gaat eten (dus bv een chocolade koek als ontbijt). je lichaam neemt die vetstoffen en suikers dan ook veel sneller op namelijk. dit mag natuurlijk wel af en toe, of je neemt eerst iets gezond, wacht dan even (20 minuten ofzo - zodat je metabolisme weer normaal op gang is) en eet dan zoiets
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Oud 03-07-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 03-07-2004 @ 15:05 :
Moet je eens voor de grap 120 kilo doen ofzo en je indenken dat ej echt zo dik bent en graag je bmi wilt weten, dan zegt dat ding: Hola, je zal toch dringend moeten afvallen hoor !
IK vind dat heel negatief
Een bmi van 30 is ook heel negatief. Ik vind dit eerder iemand vriendelijk doch dringend op de werkelijkheid wijzen dan beledigen. Als er nou stond: "Kolere, wat ben jij een vette zeug!" zou ik het met je eens zijn maar de door jou gequote zin kan ik niet als beledigend opvatten.
Oud 03-07-2004, 15:16
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Jadie schreef op 03-07-2004 @ 16:07 :
Een bmi van 30 is ook heel negatief. Ik vind dit eerder iemand vriendelijk doch dringend op de werkelijkheid wijzen dan beledigen. Als er nou stond: "Kolere, wat ben jij een vette zeug!" zou ik het met je eens zijn maar de door jou gequote zin kan ik niet als beledigend opvatten.
Dan zal het aan mij liggen

Vandaag weer supergoed gelijnt hoewel de dag nog niet voorbij is weet ik gewoon dat ik niet ga snoepen ofzo. Maandag gaat mijn vriend (met wie ik samenwoon) een maandje weg naar Noorwegen en dat word wel even wennen denk ik. Maar dat maakt me denk ik alleen nog maar meer gemotiveerd! Hopelijk dat mijn vriend mij slanker vind als hij terugkomt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #24!
Mara
476 08-09-2004 17:03
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #14!!!!
ekki
250 22-07-2003 22:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.